football360 logo

توقف لاله‌های نارنجی؛ جنگ ۳ تیم گروه اول برای صعود در روز پایانی

04 آذر 1401 ساعت 21:444 نظر
تیم‌های هلند و اکوادور که برندگان روز اول بودند در دیداری متعادل به تساوی رضایت دادند.

به گزارش فوتبال 360، دیدارهای دور دوم گروه اول رقابت‌های جام جهانی با تساوی هلند و اکوادور به پایان رسید. با این تساوی دو تیم هلند و اکوادور 4 امتیازی شدند تا با توجه به پیروزی سنگال برابر قطر، حالا در روز سوم و پایانی رقابت‌های این گروه، ۳ تیم شانس صعود را داشته باشند. هرچند به نظر می‌رسد هلند با پیروزی احتمالی برابر قطر بتواند به عنوان تیم اول از گروه خود صعود کند.

لاله‌های نارنجی برنده نیم اول

دیدار  هلند و اکوادور با برتری محسوس لاله‌های نارنجی آغاز شد و پس از گذشت تنها 6 دقیقه، کودی گاکپو موفق شد با یک شوت سرکش و دیدنی هلند را پیش بی‌اندازد. در ادامه، بازی بدون فعل و انفعال قابل توجهی پیش رفت و شاگردان فان خال موفق نشدند به برتری خود اضافه کنند. در لحظات پایانی نیمه اول اکوادوری‌ها موفق شدند گل تساوی را وارد دروازه هلند کنند اما این گل پس از بازبینی توسط کمک داور ویدئویی مردود اعلام شد تا نیمه نخست با همان نتیجه یک بر صفر به سود هلند به پایان برسد.

بازگشت اکوادور به بازی؛ ناتوانی هلند در فاز هجومی

نیمه دوم با حملات اکوادور آغاز شد و اِنِر والنسیا کاپیتان اکوادور موفق شد گل تساوی تیمش را به ثمر برساند؛ گلی که این بار در موقعیت سالم به ثمر رسید. اِنِر والنسیا با گلی که برای اکوادور به ثمر رساند اولین بازیکن 3 گله جام جهانی لقب گرفت و با جدا شدن از تعداد زیاد 2 گله‌های جام به تنهایی در صدر جدول گلزنان قرار گرفت اما در کنار این موضوغ یک رکورد جالب را نیز از خود به جا گذاشت. اِنِر والنسیا در جام جهانی 2014 یک بار برابر سوئیس و ۲ بار برابر هندوراس گلزنی کرد و در جام جهانی 2022  هم تا کنون هر ۳ گل تیمش را به ثمر رسانده تا در کنار اساطیری همچون اوزه‌بیو، پائولو روسی و اولگ سالنکو به چهارمین بازیکن تاریخ جام جهانی تبدیل شود که زننده 6 گل پیاپی تیم ملی کشورش در رقابت‌ها بوده است. والنسیا در صورت به ثمر رساندن اولین گل تیم ملی کشورش در دیدار بعدی، رکوردی جاودانه و دور از دسترس را به نام خود به ثبت خواهد رساند.

یک قربانی در مثلث برمودا در روز آخر

در پایان بازی‌های روز دوم گروه اول هلند و اکوادور با شرایطی کاملا مشابه از نظر امتیاز و گل‌های زده و خورده در رده دوم و سوم قرار گرفته‌اند و سنگال با ۳ امتیاز در رده سوم قرار دارد. قطر که لقب ضعیف‌ترین تیم رقابت‌ها را به خود اختصاص داده  با ۲ شکست پیاپی و تفاضل گل منفی چهار به عنوان اولین خروجی جام، منتظر بازی تشریفاتی روز آخر خواهد ماند. هلندی‌ها با پیروزی احتمالی برابر قطر به دور بعد صعود خواهند کرد اما جنگ مرگ و زندگی بین اکوادور و سنگال بسیار دیدنی خواهد بود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری