football360 logo

آغاز دور دوم گروهی جام‌جهانی با 4 دیدار؛ امیدها زنده خواهد ماند؟

04 آذر 1401 ساعت 09:339 نظر
تیم‌های حاضر در گروه‌های اول و دوم ، امروز برای دومین بار به مصاف حریفان خواهند رفت.

به گزارش فوتبال 360، با پایان دور نخست مسابقات گروهی، از امروز تیم‌ها در بازی‌های دوم به مصاف یکدیگر خواهد رفت و علاوه بر قطعی شدن شانس صعود برخی تیم‌های صدرنشین، بسیاری تیم‌ها حذف زودهنگام را از مسابقات قطر 2022 تجربه خواهند کرد.

 ایران و قطر درحالی که با حذف شدن از مسابقات، تنها یک باخت فاصله دارند، برای زنده ماندن امیدهایشان امروز به مصاف رقیبان می‌روند و پس از مصاف ایران مقابل ولز در استادیوم احمد بن علی، 3 مسابقه دیگر برگزار خواهد شد که ابتدا قطر میزبان مقابل سنگال صف‌آرایی می‌کند، سپس هلند و اکوادور برای قطعی کردن صعود به مصاف یکدیگر خواهند رفت و انگلیس نیز برای تثبیت صدرنشینی، در آخرین دیدار امشب رو در روی ایالات متحده می‌ایستد.

میزبان به دنبال اعاده حیثیت

قطر – سنگال

جمعه 4 آذر

ساعت 16:30

استادیوم الثمامه (دوحه)

داور: آنتونیو متئو لاهوز (اسپانیا)

درحالی که ابتدای هفته، سنگال پس از انجام بازی قابل قبول مقابل هلند در نهایت با 2 گل مغلوب شد، امروز برای جلوگیری از حذف زودهنگام چاره‌ای جز پیروزی مقابل قطر ندارد. تیمی که در بازی نخست، هرگز نشان از میزبانی که برای حضور در تورنمنت تدارک ویژه‌ای دیده بود، نداشت. عنابی‌پوشان پس از یک نیمه کاملاً سردرگم در نیمه دوم نتوانستند نتیجه را بازگردانده و حالا برای جلوگیری از حذف زودهنگام، باید مقابل قهرمان آفریقا به میدان بروند. سنگال بدون مانه در دیدار مقابل هلند هم شوت بیش‌تری به سمت دروازه حریف شلیک کرد و هم در فاکتور «امید گل» از وضعیت بهتری برخوردار بود. سرمربی سنگال در این دیدار انتظارات بیش‌تری از مهاجمانش چون سار، بولای دیا و کرپن دیاتا نسبت به دیدار مقابل هلند خواهد داشت. قطر به مراتب، باید عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارد. شاگردان فلیکس سانچس که در دیدار نخست، از زدن حتی یک شوت در چارچوب عاجز بودند، در صورتی که عملکرد مشابهی در دیدار برابر سنگال از خود به نمایش بگذارند، به رکورد ایالات متحده در تورنمنت 2006 می‌رسند. از سال 1966 تاکنون، تنها کشوری که در 2 دیدار متوالی نتوانسته بود یک شوت در چارچوب هم داشته باشد، ایالات متحده در 2 دیدار متوالی مقابل ایتالیا و جمهوری چک بود. تیم بازنده در این دیدار، وداع زودهنگامی با تورنمنت خواهد داشت و کسب 3 امتیاز، امیدها برای صعود را زنده نگه می‌دارد. تساوی  بیش از آن‌که به سود قطر یا سنگال باشد، هلند و اکوادور را خوشحال می‌کند.

نبرد لاله‌های نارنجی برای صدرنشینی

هلند – اکوادور

جمعه 4 آذر

ساعت 19:30

استادیوم خلیفه (دوحه)

داور: مصطفى غربال (الجزایر)

بازی خوب اکوادور مقابل قطر، این امید را به آن‌ها داده که بتوانند بالاتر از سنگال، به عنوان تیم دوم گروه راهی دور حذفی شوند. در این راه، حتی شکست مقابل هلند هم اکوادوری‌ها را نسبت به این هدف ناامید نخواهد کرد. اکوادور آخرین بار در سال 2006 موفق به کسب پیروزی در 2 دیدار نخستین گروه شده اما برای تکرار این رکورد، کار سختی مقابل شاگردان لوئی فن‌خال دارد. فن‌خال که پس از گره خوردن کار دیدار مقابل سنگال با تعویض‌های حساب شده موفق شد برتری را به هلند هدیه دهد، به احتمال فراوان مقابل اکوادور ممفیس دپای را از ابتدا به میدان خواهد فرستاد و در صورت کسب پیروزی، حضور در جمع 16 تیم را قطعیت می‌بخشد. اکوادور در 4 دیدار اخیر مقابل اروپایی‌ها، پیروزی را تجربه نکرده و این درحالی است که تنها یک بار موفق به باز کردن دروازه اهالی قاره سبز شده است. از طرف مقابل، هلند در 8 دوره اخیر جام‌های‌جهانی مقابل اهالی آمریکای جنوبی شکست ناپذیر بوده و با صرف‌نظر از شکست این تیم مقابل آرژانتین در نیمه‌نهایی 2014 و با ضربات پنالتی، آخرین شکست لاله‌های نارنجی مقابل تیمی از این قاره به تورنمنت 1994 و شکست  3 بر 2 مقابل برزیل بازمی‌گردد. از آن پس، هلند 5 برد و 3 تساوی کسب کرده و امید به تداوم روند شکست‌ناپذیری مقابل اکوادور دارد. در این میان، شکست آرژانتین مقابل عربستان سعودی، این امید را به بازیکنان اکوادور از جمله سنگربانشان، ارنان گالیندس داده که بتوانند از سد هلند نیز عبور کرده و به عنوان صدرنشین گروه راهی دور بعد شوند.

اولین آزمون جدی نایب قهرمان اروپا

انگلیس – ایالات متحده

جمعه 4 آذر

ساعت 22:30

استادیوم البیت (الخور)

داور: خسوس نوئل والنسوئلا (ونزوئلا)

انگلیس هرچند برای دومین بار در این تورنمنت به میدان می‌رود اما برای اولین بار محکی جدی در جام‌جهانی خواهد خورد و شاگردان گرت ساوتگیت پس از انجام بازی شبه تمرینی مقابل ایران، این بار به مصاف شاگردان گرگ برهالتر می‌روند. هری کین که در نخستین دیدار انگلیس، 2 بار زمینه‌ساز گلزنی هم‌تیمی‌هایش شد در این دیدار به دنبال ایفای نقش به عنوان گلزن و بهبود رکورد گلزنی‌هایش برای تیم ملی انگلیس خواهد بود. خبر خوب برای انگلیس، رسیدن آقای گل جام‌جهانی قبل به ترکیب مقابل ایالات متحده، پس از مصدومیت جزئی که در دیدار مقابل ایران با آن مواجه شد، بوده است. در دیدار برابر ایران، 5 بازیکن مختلف گلزنی را تجربه کردند و این در شرایطی است که دور قبل در طول تورنمنت تنها پای 6 بازیکن «سه‌شیر» به گلزنی باز شده بود. در این دیدار، 9 بازیکن تاثیر مستقیم روی گل داشتند که ثبت چنین آماری از زمان شکست 9 بر صفر زئیر مقابل یوگسلاوی در جام‌جهانی 1974 بی‌سابقه بود. از طرف مقابل، ایالات متحده اگرچه به‌ بی‌رحمی انگلیس نشان نداده اما در جریان تساوی یک بر یک مقابل ولز، بازی قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت و حریف دست و پا بسته‌ای مقابل انگلیس نخواهد بود. در 11 دیدار رو در روی این 2 تیم، انگلیس 8 بار موفق به کسب پیروزی شده که البته هیچ‌کدام از این پیروزی‌ها در چارچوب دیدارهای جام‌جهانی به دست نیامده‌اند. یک بار، ایالات متحده ناباورانه با نتیجه یک بر صفر در سال 1950 از سد انگلیس گذشت و آخرین دیدار 2 تیم در جام‌جهانی  به تساوی یک بر یک در تورنمنت 2010 بازمی‌گردد. در سومین دیدار انگلیس و ایالات متحده در تاریخ جام‌جهانی، «سه‌شیر» موفق به کسب نخستین پیروزی خواهد شد؟


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری