football360 logo

سومین سرمربی آبادانی‌ها از برزیل آمد؛ نفت با «تاوارس» در لیگ می‌ماند؟

04 آذر 1401 ساعت 12:005 نظر
سرمربی کهنه‌کار برزیلی سکان هدایت صنعت‌نفت را در ادامه لیگ بیست‌ودوم پذیرفت.

به گزارش فوتبال 360، صنعت‌نفت آبادان تنها تیمی است که در لیگ بیست‌ودوم تغییر و تحولات روی نیمکت خود داشته، البته که احتمالا طی روزهای آینده و با جدایی رسمی قربان بردیف و انتخاب جانشینی رسمی او، تراکتور هم به جمع تیم‌هایی خواهد پیوست که در کادرفنی خود تغییر ایجاد کرده‌اند اما نکته جالب‌توجه، تغییرات ناموفق نفتی‌ها روی نیمکت تیم خود بوده که باعث شده تا این تیم قعرنشین لیگ شود!

2 سرمربی و فقط 6 امتیاز!

زردپوشان آبادانی لیگ بیست‌ودوم را با هدایت رضا پرکاس آغاز کردند اما حضور این سرمربی در تیم آبادانی فقط 6 هفته دوام داشت و پرکاس نتوانست انتظارات هواداران صنعت‌نفت را برآورده کند و نتایج ضعیف او در این تیم باعث شد تا خیلی زود در خروجی به این سرمربی جویای‌نام نشان داده شود و بعد از برکناری رضا پرکاس، نوبت به ماجراجویی‌های فیروز کریمی در آبادان رسید.

پرکاس در شرایطی صنعت‌نفت را در پایان هفته ششم تحویل کریمی داد که آبادانی‌ها 4 امتیاز به‌دست آورده بودند و هواداران پرشور آبادانی امیدوار بودند با حضور چهره نام‌آشنایی مثل فیروز کریمی شرایط به سود تیم‌شان تغییر کند اما روند نتیجه‌گیری صنعت‌نفت با فیروز کریمی ضعیف‌تر از دوره رضا پرکاس بود!

کریمی در 5 بازی روی نیمکت صنعت‌نفت آبادان نشست و از مجموع 15 امتیاز فقط 2 امتیاز به‌دست آورد تا او در مسیر خروج از باشگاه قرار گیرد و تعطیلات فیفادی بهترین فرصت برای مدیران صنعت‌نفت بود تا سومین سرمربی را در لیگ بیست‌ودوم انتخاب کنند! نفتی‌ها بعد از تجربه ناموفق همکاری با 2 سرمربی ایرانی به دنبال جذب یک گزینه خارجی رفتند و روز گذشته به طور رسمی سرمربی جدید صنعت‌نفت آبادان معارفه شد.

برزیلی کهنه‌کار اما ناموفق

ادسون تاوارس سرمربی 66 ساله برزیلی گزینه نهایی مدیران باشگاه صنعت‌نفت آبادان برای جانشینی فیروز کریمی بود، سرمربی که روز گذشته با حضور در آبادان رسماً کارش را آغاز کرد و توسط مدیران باشگاه معارفه آن انجام شد. تاوارس نامی آشنا در بین هواداران فوتبال در ایران است، چون او در دهه 1380 سابقه سرمربیگری در تیم سپاهان اصفهان را دارد اما دوره حضور او در فوتبال ایران چندان طولانی نبود و خیلی زود به دلیل کسب نتایج ضعیف از سمتش کنار رفت.

تاوارس در کارنامه‌اش تجربه هدایت الهلال عربستان و البته تیم‌های ملی ویتنام و هائیتی را هم دارد اما نکته مهم اینکه او در سالیان اخیر در تیم‌هایش چندان دوام نیاورده و نتایج ضعیف باعث برکناری‌اش شده است. سرمربی کهنه‌کار برزیلی پیش از پذیرفتن چالش سرمربیگری صنعت‌نفت، در لیگ اندونزی مشغول به فعالیت بود که در آنجا هم روزهای خوبی را نگذراند و در نهایت از سمتش کنار رفت.

سرمربی 66 ساله صنعت‌نفت در شرایطی سکان هدایت این تیم را پذیرفته که آن‌ها با 6 امتیاز قعرنشین لیگ بیست‌ودوم هستند و در اولین گام بعد از تعطیلات فیفادی باید در هفته دوازدهم در قائمشهر به مصاف نساجی بروند. 3 دیدار دشوار مقابل ذوب‌آهن، استقلال و گل‌گهر هم چالش‌های بعدی ادسون تاوارس برای نجات صنعت‌نفت از بحران خواهد بود و باید دید این سرمربی برزیلی می‌تواند نتایج ضعیف رضا پرکاس و فیروز کریمی را جبران کند و صنعت‌نفت را از بحران خارج نماید یا خیر.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری