football360 logo

در هر فاکتور فنی کدام تیم بهترین عملکرد را در هفته اول جام‌جهانی داشت؟

04 آذر 1401 ساعت 10:4835 نظر
ترین‌های هفته اول جام‌جهانی؛ از رکوردشکنی اسپانیا تا طلسم ژاپن را در ادامه مرور می‌کنیم.

به گزارش فوتبال360، از 32 تیم حاضر در جام‌جهانی، 14 تیم در هفته اول حتی یک گل هم نزدند. 7 گل با ضربه سر به ثمر رسید که فرانسه با زدن 3 گل، بیشترین سهم را داشت. 9 پنالتی هم به سود تیم‎‌ها اعلام شد که جز کانادا و لهستان، مابقی تیم‌ها آن را تبدیل به گل کردند. آلمان بیشترین شوت، برزیل بیشترین شوت در چارچوب، اسپانیا هم بالاترین مالکیت توپ را داشت. 

عملکردهای دفاعی؛ به نام ایران، به کام ژاپن!

در هفته نخست دروازه هیچ تیمی به اندازه ژاپن تهدید نشد. آلمان 25 شوت به سمت دروازه این تیم زد که 9 تا از آن‌ها در چارچوب بود. حاصل 9 تهدید آلمان، یک گل و 8 مهار شوت بود که رکورد بیشترین مهار در هفته اول مسابقات است.  در عملکردهای دفاعی، تونس موفق‌ترین تیم هفته نخست بود. بازیکنان دانمارک 19 مرتبه قصد دریبل کردن تونسی‌ها را داشتند که در 18 نوبت، این مدافعان تونس بودند که توپ را گرفتند. در قطع پاس هم مراکش فعال‌ترین تیم بود. بازیکنان این تیم 12 مرتبه با بازی‌خوانی بالا، پاس بازیکنان کرواسی را در میانه راه قطع کردند. ایران در دو فاکتور قطع پاس و توپ‌گیری هم سومین تیم فعال هفته نخست بود. غنا هم با ارتکاب 19 خطا، خشن‌ترین تیم بود تا بازیکنان پرتغال بیشترین شانس را برای گلزنی از روی ضربه آزاد به دست آورند. مدافعان اروگوئه 62 مرتبه خطر را از دروازه تیم‌شان دفع کردند که بیشترین دفع توپ این مرحله بوده است. ایران هم با 59 دفع توپ، در رتبه دوم قرار دارد.

 

عملکردهای هجومی؛ اسپانیا رکورد تاریخ جام‌جهانی را شکست!

بهترین برد هفته اول را اسپانیا با درهم‌کوبیدن کاستاریکا به دست آورد. اسپانیا با مالکیت توپ 82درصدی و 976 پاس سالم، هر دو رکورد تاریخ جام‌جهانی را شکست. بازیکنان انگلیس هم در بازی با ایران 746 پاس دادند و در رتبه دوم جای گرفتند. فرانسه، آلمان و آرژانتین هم 3 تیمی بودند که بیشترین سانتر از جناحین را داشتند. در این مرحله، 4 تیم کره‌جنوبی، قطر، اروگوئه و کاستاریکا اصلا شوت در چارچوب نزدند که کاستاریکا تنها تیمی است که حتی شوت هم نزد. آلمان با 25 و برزیل با 24 شوت هم شوت‌زن‌ترین تیم‌های دور نخست بودند. برزیل تنها تیمی بود که تعداد شوت‌های در چارچوبش دو رقمی شد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری