football360 logo

آیا مالکیت توپ بالاتر در جام‌جهانی منجر به کسب برد می‌شود؟

04 آذر 1401 ساعت 13:042 نظر
عربستان، ژاپن و سوییس سه تیمی هستند که در این مرحله با مالکیت توپ پایین، موفق به شکست تیم‌های قلدر شدند.

به گزارش فوتبال360، اسپانیا در این هفته رکورد بالاترین مالکیت توپ یک مسابقه از تاریخ جام‌جهانی را شکست تا برترین برد جام‌جهانی 2022 را کسب کند. این مثال را اما تا چه حد می‌توان بسط داد؟ از 16 تیمی که در هفته اول جام‌جهانی قطر مالکیت توپ پایین‌تری از حریف‌شان داشتند، دقیقا نیمی از آن‌ها شکست نخوردند.

3 تیم برای شکست دادن، مالکیت توپ را به حریف دادند. دو تا از 5 تیمی که در این مرحله پایین‌ترین مالکیت توپ را داشتند، برنده‌های هفته اول جام بودند. هر دو تیم هم آسیایی هستند. ژاپن در روزی که بیشترین مهار شوت این مرحله را داشت، بردی خاطره‌انگیز کسب کرد. مالکیت 22درصدی ژاپن، منجر به ثبت 3 شوت در چارچوب شد که 2 تا از آن‌ها گل شد و ژاپن در نتیجه‌ای غافلگیرکننده آلمان را شکست داد.

شاگردان رنار در تیم ملی عربستان هم با این فرمول به برتری رسیدند. آن‌ها شاهد مالکیت توپ 64درصدی حریف بودند. عربستان برای شکست دادن آلمان فقط 3 شوت زد که هر 2 شوت در چارچوبش گل شد. سوییس هم دیگر تیمی بود که در هفته نخست با مالکیت توپ پایین‌تر، کامرون را شکست داد.


5 تیم با مالکیت توپ کمتر، موفق به متوقف کردن حریف‌شان شدند. لهستان که یک پنالتی هم توسط لواندوفسکی هدر داد یکی از این 5 تیم بود. کره‌جنوبی - یکی از 4 تیمی که در این مرحله هنوز شوت در چارچوب نزده - هم دیگر تیمی است که با مالکیت توپ کمتر و حتی بدون شوت در چارچوب، از حریفش شکست نخورد. تیم سوم، از گروه ایران است. ولز هم مقابل آمریکا مالکیت توپ پایین‌تری داشت ولی به لطف پنالتی گرت بیل، موفق به کسب یک امتیاز شد. مراکش و تونس هم دیگر تیم‌هایی هستند که مالکیت توپ را به حریف دادند، ولی نتیجه را نه. هشت تیم هلند، بلژیک، اکوادور، برزیل، اسپانیا، انگلیس، فرانسه و پرتغال هم با ارائه فوتبالی مالکانه، موفق به شکست دادن حریف شدند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری