football360 logo

پایان روز ششم جام جهانی؛ شگفتی‌سازی یوزها، حذف قطر و توقف غیرمنتظره هلند و انگلیس

04 آذر 1401 ساعت 12:3062 نظر
روز ششم جام جهانی 2022 قطر با برد ایران و سنگال و توقف هلند و انگلیس به پایان رسید.

به گزارش فوتبال 360، جام جهانی 2022 قطر روز گذشته به پایان دور نخست مرحله گروهی خود رسید و تمامی 32 تیم شرکت‌کننده در این رقابت‌ها، اولین مسابقه خود را برگزار کردند و حالا از امروز قرار است دور دوم مرحله گروهی دنبال شود. در مسابقات روز گذشته، سوئیس موفق شد تیم ملی کامرون را با یک گل از پیش بردارد، پرتغال در دیداری جذاب و تماشایی با نتیجه 3 بر 2 غنا را شکست داد و برزیل هم با 2 گل از سد صربستان گذشت و تنها تساوی بدون گل روز پنجم جام جهانی در دوئل تیم‌های ملی اروگوئه و کره جنوبی به ثبت رسید.

روز ششم جام جهانی 2022 در حالی امروز دنبال خواهد شد که مسابقات دور دوم مرحله گروهی در گروه‌های اول و دوم آغاز می‌شود و در اولین مسابقه، تیم ملی ایران بعد از قبول شکست 6 گله مقابل انگلیس به مصاف ولز رفت که شاگردان کارلوس کی‌روش موفق شدند با 2 گل دیرهنگام روزبه چشمی و رامین رضاییان به بردی 2 گله مقابل تیم ملی ولز دست پیدا کنند و شانس‌شان برای صعود به مرحله حذفی را افزایش دهند.

تیم‌های ملی قطر و سنگال در دومین مسابقه روز ششم جام جهانی به مصاف هم رفتند که تیم میزبان نمایش خوبی از خود نشان نداد و شاگردان آلیو سیسه در تیم ملی سنگال توانستند 3 بار دروازه قطری‌ها را باز کنند و در نقطه مقابل فقط یک‌بار تیم میزبان موفق به گلزنی شد تا در یکی از پرگل‌ترین بازی‌های جام، تیم ملی سنگال با نتیجه 3 بر یک از سد قطر بگذرد و تیم ملی قطر به عنوان اولین تیم از گردونه رقابت‌های جام جهانی 2022 کنار برود.

تیم ملی هلند در سومین دیدار امروز از ساعت 19:30 مقابل اکوادور به میدان رفت که شاگردان فن‌خال خیلی زود توانست گاکپو به گل اول رسیدند اما در ادامه تلاش بازیکنان هلند برای حفظ نتیجه بی‌ثمر بود و در آغاز نیمه دوم، اِنِر والنسیا موفق به ثبت گل تساوی به سود اکوادور شد تا بازی مهم گروه اول جام جهانی 2022 قطر با تساوی 1-1 به پایان برسد.

تیم‌های ملی آمریکا و انگلیس در آخرین مسابقه امروز از ساعت 22:30 مقابل هم صف‌آرایی کردند که برخلاف انتظارات بازی جذابی از سوی 2 تیم ارائه نشد و نمایش کم افت‌وخیز شاگردان ساوت‌گیت و برهالتر با تساوی بدون گل به پایان رسید تا پنجمین تساوی بدون گل در جام جهانی 2022 قطر به ثبت برسد.

برای دنبال کردن تمامی اتفاقات، اخبار و حواشی روز ششم جام جهانی 2022 قطر می‌توانید در ادامه پوشش لحظه‌به‌لحظه ما در مجموعه فوتبال 360 را مطالعه کنید.


01:00 - روز هفتم مسابقات جام جهانی 2022 قطر با پیگیری دیدارهای گروه سوم و چهارم دنبال خواهد شد:

        * تونس - استرالیا (ساعت 13:30 به وقت تهران)

        * لهستان - عربستان (ساعت 16:30 به وقت تهران)

        * فرانسه - دانمارک (ساعت 19:30 به وقت تهران)

        * آرژانتین - مکزیک (ساعت 22:30 به وقت تهران)


00:50 - تیرکی به قیمت یک جایزه! کریستین پولیسیچ ستاره تیم ملی آمریکا به عنوان بهترین بازیکن مصاف تیم‌های ملی انگلیس و آمریکا انتخاب شد. او در مسابقه امشب یکبار تیرک دروازه انگلیسی‌ها را به لرزه در آورد.



00:37 - استقبال خوب از بازی سرد جام جهانی 2022. 68 هزار و 453 نفر تماشاگر دیدار تیم‌های ملی انگلیس و آمریکا در ورزشگاه البیت بودند، مسابقه‌ای که برخلاف انتظارات جذاب و تماشایی نبود!



00:32 - هر 4 تیم گروه B شانس صعود دارند! تیم ملی انگلیس با تساوی امشب مقابل آمریکا با 4 امتیاز صدرنشین گروه دوم باقی ماند و تیم ملی ایران با برد تاریخی در مسابقه امروز برابر ولز توانست به رتبه دوم جدول با 3 امتیاز صعود کند و تیم‌های ملی آمریکا با 2 امتیاز و ولز با یک امتیاز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.



00:30 - معادلات پیچیده صعود در گروه A. تیم ملی هلند با توقف در مسابقه امروز مقابل اکوادور با 4 امتیاز به لطف تفاضل گل بهتر صدرنشین گروه نخست ماند و تیم‌های ملی اکوادور با 4 امتیاز و سنگال با 3 امتیاز در رتبه‌های بعدی هستند که شانس همگی آن‌ها شانس صعود به مرحله حذفی را دارند و فقط قطر است که دیگر شانسی برای رسیدن به مرحله حذفی ندارد.



00:26 - ایران حالا شانس صدرنشینی دارد! در دیدارهای هفته پایانی گروه B، در صورتی که انگلیس موفق به پیروزی نشود و ایران، آمریکا را شکست دهد، به عنوان صدرنشین به مرحله بعد صعود خواهد کرد.



00:22 - بازی مهم گروه 2 برنده نداشت. دوئل شاگردان گرت ساوت‌گیت و گرگ برهالتر بدون برنده بود و تیم‌های ملی انگلیس و آمریکا به تساوی بدون گل رضایت دادند.



23:58 - پنجمین تساوی بدون گل جام در راه است؟ مصاف تیم‌های ملی انگلیس و آمریکا بدون گل مساوی تا دقیقه 70 در جریان است.


23:24 - پوستر صفحه فیفا در واکنش به برد تیم ملی ایران. صفحه رسمی فیفا با انتشار این پوستر نوشت: «یوزهای ایرانی هرگز تسلیم نمی‌شوند».



23:17 - نیمه اول تقابل تیم‌های ملی انگلیس و آمریکا با تساوی بدون گل به پایان رسید.


22:50 - پایاپای هلند جنگیدیم. گوستاوو آلفارو سرمربی تیم ملی اکوادور بعد از تساوی ارزشمند تیمش مقابل تیم ملی هلند گفت: «خیلی خوب بازی کردیم. پا به پای هلند؛ مثل تیمی برابر. فراموش نکنید هلند تیمی است که از زمانی که فن‌خال را روی نیمکت دارد تاکنون 17 بازی را بدون شکست پشت سر گذاشته است. آنچه باعث شد در این بازی به امتیاز برسیم فوتبال خوب و شجاعت بود. ترکیب فوتبال زیبا و شجاعت بچه‌ها برای من واقعا غرورآفرین است».


22:34 - نمایی از حضور هواداران تیم‌های ملی انگلیس و آمریکا در ورزشگاه البیت



22:30 - مصاف تیم‌های ملی انگلیس و آمریکا از لحظاتی قبل در ورزشگاه البیت با قضاوت خسوس والنزوئلا آغاز شد.


22:23 - ستاره بارسلونا، بهترین بازیکن دوئل هلند-اکوادور. فرنکی دی‌یونگ هافبک خوش‌تکنیک تیم ملی هلند به عنوان بهترین بازیکن مصاف تیم‌های ملی هلند و اکوادور انتخاب شد.



22:16 - بیش از حد امشب توپ از دست دادیم و بد بودیم. لوئیس فن‌خال سرمربی تیم ملی هلند با اذعان به این مسئله که تیمش نمایش خوبی در مقابل تیم ملی اکوادور نداشته، توضیح داد: «زمان‌هایی که توپ را در اختیار داشتیم بد بازی کردیم. در تمام دوئل‌ها باختیم و توپ را بیش از حد از دست دادیم. با اینکه خیلی بد بودیم ولی با اینحال موقعیت‌های خیلی کمی در اختیار رقیب گذاشتیم. ما هنوز نباخته‌ایم و صدرنشین گروه هستیم. من پشت بازیکنان می‌ایستم و از آنها حمایت می‌کنم».


22:12 - بلندپروازی سرمربی تونسی‌ها پیش از بازی دوم. جلال قادری سرمربی تیم ملی تونس در نشست خبری پیش از دیدار فردا مقابل تیم ملی استرالیا حضور پیدا کرد و با ابراز امیدواری از اینکه تیمش بتواند فردا برنده از میدان مسابقه خارج شود، گفت: «در دیدار مقابل استرالیا احتمال هر نتیجه‌ای وجود دارد. تیم حریف قدرت بدنی بسیار بالایی دارد و ما باید مراقب این مسئله باشیم. ما به دنبال پیروزی هستیم تا بتوانیم به رویای خودمان که صعود از مرحله گروهی است، دست پیدا کنیم».


22:09یک ستاره و چندین بازیکن معمولی! تیم ملی هلند با ثبت 2 شوت در دیدار مقابل اکوادور، بدترین عملکرد تیمی اروپایی در جام جهانی (از 1966 به بعد) را ثبت کرد!



22:02 - 2 اسطوره در البیت. دیدیه دروگبا و الساندرو دل‌پیرو 2 مهمان ویژه مسابقه حساس تیم‌های ملی انگلیس و آمریکا هستند.



21:58 - اعتراف کاپیتان هلند بعد از تساوی غیرمنتظره. ویرجیل فن‌دایک مدافع بلندقامت و باتجربه تیم ملی هلند بعد از تساوی تیمش مقابل اکوادور گفت: «اکوادوری‌ها در خط میانی خیلی فیزیکی کار کردند و سرعت بازی پایین بود و ما نتوانستیم به اندازه کافی به توپ سرعت بدهیم. ما برای این بازی خوب آماده شده بودیم ولی در این مسابقه توپ را بیش از حد از دست دادیم و در یکی از لحظات تلخ فوتبال گل خوردیم. باید بهتر از این کار کنیم. ولی باید اعتراف کنم با تیمی خوب بازی کردیم. درست است که درصد مالکیت توپ آنها خیلی بالا نبود ولی در فوتبال فقط نتیجه است که اهمیت دارد».



21:53 - دیا، بهترین بازیکن بازی پرگل روز. بولایه دیا مهاجم گلزن تیم ملی سنگال به عنوان بهترین بازیکن دیدار تیم‌های ملی سنگال-قطر معرفی شد.



21:47 - شاگردان برهالتر به دنبال شگفتی‌سازی. گرگ برهالتر ترکیب اولیه تیمش را برای مسابقه حساس امشب مقابل انگلیس معرفی کرد.



21:39 - ساوت‌گیت به ترکیب برنده دست نزد. ترکیب اصلی تیم ملی انگلیس برای مسابقه مقابل تیم ملی آمریکا اعلام شد.



21:26 - توقف غیرمنتظره هلند مقابل اکوادور. تیم ملی هلند با وجود گلزنی زودهنگام نتوانست از اندوخته یک گله خود دفاع کند و در نهایت مصاف تیم‌های ملی هلند و اکوادور با تساوی 1-1 به پایان رسید تا هر 2 تیم در جدول رده‌بندی گروه اول 4 امتیازی شوند.



21:19 - جام جهانی برای والنسیا تمام شد؟ اِنِر والنسیا مهاجم باتجربه تیم ملی اکوادور که امشب موفق به گلزنی برای تیمش شد و شمار گل‌هایش در جام جهانی 2022 قطر را به عدد 3 رساند، در دقیقه 90 به دلیل مصدومیت از زمین مسابقه خارج شد تا شرایطش برای ادامه حضور در این رقابت‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد.

 


21:13 - خداحافظ جام جهانی، کار ما تمام شد. فلیکس سانچز سرمربی تیم ملی قطر بعد از شکست تیمش مقابل سنگال درباره شرایط قطر در جام جهانی توضیح داد: «بازیکنان عملکرد خیلی خوبی‌ مقابل سنگال داشتند. عملکرد خیلی خوبی داشتیم ‌ و باید از بازیکنانم‌ تشکر کنم. علی‌رغم بازی خیلی خوب‌مان، نتیجه نهایی به نفع ما نشد. جام‌جهانی تمام می‌شود ولی فوتبال تمام نمی‌شود و برای آینده کار خواهیم کرد». 


21:09 - باید فقط انگلیس را شکست بدهیم. دنیل جیمز که امروز به عنوان یار جانشین به ترکیب تیم ملی ولز اضافه شد اما نتوانست به تیمش در مسیر پیروزی مقابل تیم ملی ایران کمک کند، درباره آخرین دیدار ولزی‌ها مقابل انگلیس گفت: «ما نمی توانیم از انگلیس بترسیم. ابتدا باید این بازی را آنالیز کنیم تا ببینیم چه کارهایی را می توانستیم بهتر انجام دهیم و در نهایت سعی کنیم از نکات مثبت آن استفاده کنیم. بدیهی است که انگلیس امشب بازی می کند و ما در دیدار با آن ها نمی توانیم خود را از قبل شکست خورده بدانیم. انگلیس بازیکنان برتر و سطح بالایی در ترکیب خود دارد اما ما قطعا باید بدون هیچ ترس و استرسی پا به این بازی بگذاریم تا در نهایت بتوانیم نتیجه دلخواه را کسب کنیم».


21:02 - باخت مقابل فرانسه؟ آن فقط یک بازی دوستانه بود. گراهام آرنولد سرمربی تیم ملی استرالیا با اشاره به شکست تیمش در بازی دور نخست مرحله گروهی مقابل تیم ملی فرانسه، آن مسابقه را یک بازی دوستانه دانست و گفت: «ما انتظار داشتیم مقابل فرانسه بازی خوبی انجام دهیم و این اتفاقی بود که در نیمه اول رخ داد؛ در هر صورت از این بازی درس‌هایی آموختیم که باعث می‌شود تمرکزمان را روی بازی فردا بگذاریم. بازی فردا فیزیکی خواهد بود و ما باید از نظر بدنی آماده باشیم. ما دیدیم که تونس چگونه مقابل دانمارک بازی کرد. آنها تیم قدرتمندی هستند و ما باید با قدرت بدنی بالا، با تمام توان در این بازی حاضر شویم. بازی فردا برای ما متفاوت خواهد بود؛ ما باید بجنگیم و به حریف فشار وارد کنیم. من به بازیکنانم گفته‌ام که به بازی با فرانسه مثل یک بازی تدارکاتی نگاه کنند و از تجربه‌های آن استفاده کنند». 


20:55 - یک‌تنه به سوی آقای گلی! اِنِر والنسیا امشب توانست سومین گل خود در جام جهانی 2022 قطر را به ثمر برساند تا صدرنشین جدول گلزنان شود. او با ثبت رکوردی ویژه موفق شده 6 گل اخیر تیمش در ادوار جام جهانی را به ثمر برساند!



20:47 - می‌خواهیم صعود کنیم. هروه رنار سرمربی تیم ملی عربستان در نشست خبری پیش از دیدار مقابل لهستان که فردا برگزار خواهد شد، شرکت کرد و با اشاره به برد تاریخی تیمش مقابل آرژانتین گفت: «ما هنوز فقط یک بازی را برده‌ایم و 2 بازی دیگر پیش‌روی ما قرار دارد. هدف‌گذاری‌مان این است که در رده اول یا دوم قرار بگیریم و صعود کنیم.



20:39 - والنسیا سودای آقای گلی دارد. اِنِر والنیسیا کاپیتان باتجربه تیم ملی اکوادور که در بازی نخست مقابل تیم ملی قطر موفق به دبل شده بود، امروز بار دیگر در نقش گلزن درخشید و با تیزهوشی توانست ریباند شوت مویزس کاسیدو را به گل تبدیل کند تا دیدار تیم‌های هلند و اکوادور در دقیقه 49 به تساوی کشیده شود.


20:24 - پایان کابوس‌وار جام برای شاگردان سانچز. تیم ملی قطر، نخستین میزبان در ادوار جام جهانی است که در مرحله گروهی، متحمل 2 باخت پیاپی می‌شود.



20:19 - هلند یک نیمه تا صعود فاصله دارد. تیم ملی هلند در نیمه نخست مصاف با تیم ملی اکوادور موفق شد با گل زودهنگام کودی گاکپو برنده از میدان مسابقه خارج شود.



20:17 - (VAR) علیه گلزنی استوپینینان. روی یک ارسال ضربه کرنر و شوت آیرتون پرسیادو، پرویس استوپینینان در دقیقه (2+45) موفق شد روی توپ تاثیر بگذارد و گل اول اکوادور را به ثمر برساند اما گل او به شکلی عجیب از سوی کمک داور ویدئویی مردود و آفساید اعلام شد تا نتیجه مسابقه یک بر صفر به سود هلند باقی بماند.


19:59اعتماد بی‌فایده به لیگ ستارگان! تیم ملی قطر در حالی بعد از 2 شکست پیاپی در آستانه حذف از مرحله گروهی جام جهانی 2022 قرار گرفته که کلیه اعضای این تیم، در لیگ ستارگان قطر حاضرند و نیمی‌ از آن‌ها (26/13)، عضو السد هستند. پس از قهرمانی السد در لیگ قهرمانان آسیا 2011، هیچ تیم قطری موفق نشده در فینال این رقابت‌ها حضور یابد تا کیفیت این لیگ 12 تیمی بیش از پیش زیر سوال برود.



19:46 - واکنش ایکر کاسیاس به برد تاریخی ایران. دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال اسپانیا در صفحه توییتری خود، نمایش شاگردان کارلوس کی‌روش و برد آن‌ها مقابل تیم ملی ولز را «شگفت‌انگیز» دانست.



19:35 - هلند برای صعود عجله دارد! بعد از چند اشتباه خط دفاعی تیم ملی اکوادور، دیوی کلاسن توپ را به کودی گاکپو رساند و او با یک شوت دیدنی در دقیقه 6 گل اول مسابقه را به سود تیم ملی هلند به ثمر رساند.



19:30 - مصاف تیم‌های ملی هلند و اکوادور از لحظاتی قبل با قضاوت مصطفی غربال از کشور الجزایر در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه دوحه آغاز شد.


19:19 - می‌خواهیم رویای‌مان را محقق کنیم. مهدی طارمی بعد از برد مقابل تیم ملی ولز، درباره مصاف بعدی تیم ملی ایران مقابل تیم ملی آمریکا گفت: «از همه تشکر می‌کنم، فکر می‌کنم بازی خوبی بود. ما پیروز میدان شدیم و از این موضوع بسیار خوشحالم. از همه هواداران ممنونم، آنها به ما خیلی می‌توانند کمک کنند. برای بازی مقابل آمریکا حمایت کنند چون به آنها نیاز داریم و مثل همیشه به ما نیاز دارند. در درجه اول به حمایت مردم نیاز داریم تا پیروز شویم و به رویایمان برای حضور در مرحله حذفی برسیم».


19:11 - رفتار ویژه ملی‌پوشان فوتبال ایران بعد از برد تاریخی. رختکن تیم ملی فوتبال ایران بعد از اتمام دیدار مقابل ولز به سرعت نظافت شد و با یادداشتی ویژه برای قدردانی از مسئولان کشور میزبان در اختیار آن‌ها گرفت. پیشتر این اقدام از سوی اعضای تیم ملی ژاپن مشاهده شده بود.



19:05 - اولین برد تاریخ فوتبال ملی ایران برابر حریفان اروپایی در جام جهانی! پس از ۲ تساوی و ۷ باخت، ایران سرانجام در دهمین مصاف با تیم‌های اروپایی موفق به کسب پیروزی شد.



18:57دقیقه 90؟ تازه اول ماجراست! 13 گل ایران در ادوار مختلف جام جهانی، به تفکیک دقایق:

  1. نیمه اول (45-1): 3 گل
  2. نیمه دوم (90-46): 5 گل
  3. وقت‌‌های اضافه (90+): 5 گل



18:53 - نمایی زیبا از ورزشگاه احمد بن علی بعد از پیروزی تیم ملی ایران مقابل ولز



18:48 - یاران والنسیا به دنبال تاریخ‌سازی. ترکیب تیم ملی اکوادور برای مصاف با تیم ملی هلند مشخص شد.



18:40 - شاگردان فن‌خال به دنبال صعود زودهنگام. لوئیس فن‌خال ترکیب اولیه تیمش برای دیدار مقابل تیم ملی اکوادور را معرفی کرد.



18:34 - شادی ویژه سردار آزمون با کارلوس کی‌روش بعد از گلزنی روزبه چشمی!



18:29 - سنگال باخت اول را جبران کرد، میزبان حذف شد! تیم ملی سنگال موفق شد با گلزنی دیا، دیه‌دیو و دی‌ینگ با نتیجه 3 بر یک تیم ملی قطر را شکست بدهد تا سنگالی‌ها اولین برد خود در جام جهانی 2022 قطر را به دست آورند و در نقطه مقابل دومین شکست تیم میزبان به ثبت برسد و شاگردان فلیکس سانچز به عنوان اولین تیم از گردونه رقابت‌های جام جهانی کنار بروند.



18:20 - رکوردشکنی به سبک طارمی. مهدی طارمی موفق شد بیشترین ایجاد موقعیت در یک بازی جام جهانی در 2 دوره اخیر را به نام خود به ثبت برساند.



18:16 - امیدهای بازگشت قطر خیلی زود از بین رفت! قطری‌ها که با گلزنی محمد مونتاری امیدوار به ثبت کامبک شده بودند، خیلی زود دروازه خود را برای بار سوم در مسابقه امروز باز شده دیدند و کار تیمی شاگردان سیسه با ضربه نهایی بامبا دی‌ینگ همراه شد تا گل سوم به سود سنگال به ثبت برسد.



18:12 - مونتاری امید را به اردوی قطر برگرداند. محمد مونتاری مهاجم تعویضی تیم ملی قطر موفق شد در دقیقه 78 دروازه سنگال را روی ارسال اسماعیل محمد باز کند تا اولین گل قطر در ادوار جام جهانی به ثبت برسد و شاگردان سانچز به بازگشت امیدوار شوند.



18:06 - مسابقه فردا برای ما مثل فینال است! لائوتارو مارتینز که همراه لیونل اسکالونی در نشست خبری حضور پیدا کرده بود، با اشاره به نیاز مبرم تیمش برای کسب پیروزی در مسابقه فردا گفت: «دیدار فردا برای ما مانند بازی فینال خواهد بود. ما باید برنده شویم و این یک بازی مهم برای آینده ما است. انگیزه و درخشش همه بازیکنان برای بازی فردا ضروری است. شکست در اولین مسابقه برابر تیم ملی عربستان ضربه سختی بود و خیلی وقت بود که این وضعیت را تجربه نکرده بودیم. ما یک گروه قوی هستیم و در گذشته نیز بر خیلی از مشکلات غلبه کرده ایم. ما به دنبال پیشرفت خواهیم بود. فرصت زیاد نیست و ما فقط به اتفاقات آینده فکر می کنیم».



18:02 - مهار مسی غیرممکن است. جرارد مارتینو سرمربی تیم ملی مکزیک در آستانه دیدار فردای تیمش مقابل تیم ملی آرژانتین با ستایش فوق‌ستاره تیم حریف گفت: «برای هر 2 تیم این یک بازی حیاتی است و هر 2 نیاز به پیروزی داریم. هر کسی برابر مسی بازی کرده با من هم عقیده است که برای مهار او باید دعا کنیم او روی فرم نباشد. اگر شب مسی باشد، مهار او غیرممکن خواهد بود. ما آماده رویارویی با بهترین لیونل مسی ممکن هستیم و معتقدم او انگیزه بسیار بالایی خواهد داشت».



17:59 - تبریک ویژه رئیس فیفا به وزیر ورزش ایران. جانی اینفانتینو رئیس فیفا بعد از برتری 2 گله تیم ملی فوتبال ایران در مصاف مقابل تیم ملی ولز، حمید سجادی وزیر ورزش‌وجوانان را در آغوش گرفت و این پیروزی را به او تبریک گفت.



17:53 - شایعه‌ای بیش نیست، مسی فردا بازی می‌کند! لیونل اسکالونی سرمربی تیم ملی آرژانتین در واکنش به غیبت مسی در مسابقه فردا مقابل مکزیک گفت: «من نمی‌دانم چه کسی این شایعه را منتشر کرده است. اما حال لئو مسی بیشتر از همیشه خوب است. او چه ار نظر فیزیکی و چه روحی هرگز هیچ مشکلی نداشته و در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد. حتی تصاویری از تمرین مسی در شرایطی مناسب وجود دارد. گروهی که در دیدار مقابل عربستان بازی کردند فقط در نیمی از تمرین حاضر بودند. شرایط مسی در مجموع خوب است و ما بیش از هر زمان دیگری به همه بازیکنان نیاز داریم».



17:47شاگردان کی‌روش مزد برتری‌شان را گرفتند. آمار بازی ولز و ایران که نشان از نمایش خوب تیم ملی فوتبال ایران در مسابقه امروز دارد.



17:41 - دیه‌دیو نسخه میزبان را پیچید. روی یک کار ترکیبی خوب از بازیکنان سنگال، ایسماییل یاکوبز توپ را برای فامارا دیه‌دیو مهیا کرد و او در دقیقه 49 گل دوم مسابقه را با ضربه سر به سود سنگال به‌ثمر رساند تا تیم ملی قطر فاصله چندانی تا حذف زودهنگام از جام جهانی 2022 نداشته باشد.



17:22 - میزبان در یک‌قدمی حذف. نیمه نخست مصاف تیم‌های ملی قطر و سنگال با برتری یک‌گله سنگالی‌ها به پایان رسید تا تیم میزبان در آستانه حذف زودهنگام از گردونه رقابت‌ها قرار گیرد.


17:17 - شوک بزرگ به برزیل، نیمار تا پایان مرحله گروهی مصدوم است! نیمار ستاره خوش‌تکنیک تیم ملی برزیل که به دلیل مصدومیت در اواخر دیدار شب گذشته مقابل صربستان از ترکیب تیمش خارج شد، قادر به همراهی تیمش تا پایان مرحله گروهی نیست. رودریگو لاسمار پزشک تیم ملی برزیل در این‌باره گفت: «مچ پای راست نیمار به‌دلیل ضربه مستقیم زانوی بازیکن صربستان پیچ خورده است. پای نیمار ورم داشت».


17:10 - دیا علیه رویاپردازی قطری‌ها. بولایه دیا مهاجم زهردار تیم ملی سنگال با استفاده از اشتباه مدافعان حریف صاحب موقعیت گلزنی شد و توانست دروازه قطر را فرو بریزد تا اولین گل سنگال در جام جهانی 2022 قطر به ثبت برسد.



17:08 - هواداران قطر امیدوار به بقای تیم‌شان در چرخه رقابت‌ها. هواداران قطر خود را به ورزشگاه الثمامه رسانده‌اند و امیدوارند تیم ملی کشورشان امروز بتواند برابر سنگال نتیجه بگیرد و وداعی زودهنگام با جام جهانی نداشته باشد.


17:03 - لاهوز پنالتی میزبان را ندید؟ اکرم عفیف ستاره ریزنقش و جوان قطری‌ها در درون محوطه جریمه سنگال به شکلی مشکوک سرنگون شد اما داور اسپانیایی مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت و اعتراض شاگردان سانچز مورد پذیرش قرار نگرفت!


16:59 - سومین دروازه‌بان اخراجی ادوار جام جهانی. وین هنسی با دریافت کارت قرمز در دیدار مقابل ایران به سومین دروازه‌بان تاریخ جام جهانی تبدیل شد که با کارت قرمز از میدان مسابقه اخراج می‌شود. او همچنین اولین دروازه‌بان بعد از سال 2010 بود که در جام جهانی کارت قرمز می‌گیرد!



16:52 - عجولانه قضاوت شدم اما مزد زحمات و همدلی‌مان را گرفتیم. روزبه چشمی که زننده گل اول ایران در مسابقه امروز مقابل ولز بود و عنوان بهترین بازیکن زمین را هم به دست آورد، بعد از اتمام مسابقه در نشست خبری گفت: «یکسری فشارها اگر فوتبالی باشد به خاطر اینکه روز خوب یا بد داریم طبیعی است اما اگر به ناحق بخواهیم کاری کنیم جالب نبود. قضاوت عجولانه‌ای روی من شد که منطقی نبود. هم‌تیمی‌ها و خانواده‌ام روحیه و انرژی خاصی به همدیگر دادیم و خداراشکر می‌کنم که مزد زحمات و همدلی بازیکنان را گرفتیم».



16:48 - ایران شایسته پیروزی بود. راب پیج سرمربی تیم ملی ولز در واکنش به شکست تیمش مقابل تیم ملی ایران گفت: «ن‌ها حتما استحقاق پیروزی را داشتند و تغییرات و جابجایی‌های آن‌ها جواب داد. من تحت تاثیر بازی ایران قرار گرفتم. ایران رو به جلو رفت و آمریکا هم خیلی خوب بازی می‌کند و فکر می‌کنم ایران یک مقدار جلوتر و بهتر باشد».



16:43این برد هدیه به مردم ایران. کارلوس کی‌روش بعد از برد 2 گله ایران مقابل تیم ملی ولز در نشست خبری حضور پیدا کرد و در واکنش به نمایش خوب شاگردانش گفت: «در اولین بازی غرورمان خدشه‌دار شد و الان فرصتی بود که غرورمان را برگردانیم و کرامت خودمان را به دست بیاوریم و بتوانیم یک نتیجه خوب را به دست بیاوریم و مرهمی بر زخم خودمان بگذریم و اعتبارمان را پس بگیریم و فوتبالی که در درون روح و ذهن ما است، به نمایش بگذاریم. این هدیه را به طرفداران ایران تقدیم می‌کنیم. این برد یک هدیه به طرفداران فوتبال در ایران بود. این یک هدیه به مردم ایران بود».



16:37 - چشمی و هدیه ویژه بعد از اولین گل ملی. روزبه چشمی که به عنوان یار جانشین به ترکیب ایران اضافه شد و نمایش خوبی هم داشت و گل اول تیم ملی ایران را مقابل تیم ملی ولز به ثمر برساند، به عنوان بهترین بازیکن مصاف تیم‌های ملی ایران و ولز انتخاب شد.



16:30 - تیم‌های ملی قطر و سنگال از لحظاتی قبل در ورزشگاه الثمامه قطر با قضاوت آنتونیو لاهوز به مصاف هم رفته‌اند. 


16:26 - فقط و فقط به دنبال صعود هستیم. مرتضی پورعلی‌گنجی که امروز نمایش خوبی در مقابل تیم ملی ولز داشت، در پایان مسابقه درباره برد به دست آمده گفت: «بازی اول همیشه بازی سختی است و تیم‌های بزرگ هم گاها نتایج خوبی نگرفتند. ما هم در یک سری جزئیات نتوانستیم خوب کار کنیم. هیچ اتفاق خاصی نیفتاد و اتفاقات همیشه در فوتبال رخ می‌دهند. برزیل در نیمه نهایی در زمین خودش 7 گل از آلمان خورد و ما یک سری جزییات را نتوانستیم انجام دهیم و جلوی تیم خوب انگلیس نتوانستیم نتیجه بگیریم. خداراشکر سه امتیاز گرفتیم و امیدوارم بازی بعدی نتیجه بگیریم. ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که هم بتوانیم نتیجه بگیریم و هم صعود کنیم».


16:20فعل خواستن را صرف کردیم. سعید عزت‌اللهی بعد از برد 2 گله ایران مقابل ولز گفت: «هر موقع تمام مردم کنار هم بودیم به دنیا نشان دادیم غیرت تیم ملی چگونه است. بازی قبل یک اتفاق بود و خدا را شکر به ایرانی‌ها امروز احساس غرور دادیم و مطمئنا ایرانی‌ها به این نتیجه افتخار می‌کنند. ما اینجا هستیم با تمام وجود برای ایران و مردم تلاش کنیم. با این زمان کم باید از لحاظ ذهنی ریکاوری می‌کردیم و خدا را شکر همه بچه‌ها هم قسم شدیم و امروز نشان دادیم که فعل خواستن را صرف کردیم».



16:14 - سنگالی‌ها در سودای کسب اولین برد در جام جهانی 2022 قطر. آلیو سیسه سرمربی تیم ملی سنگال 11 بازیکن ترکیب اولیه تیمش را برای مسابقه امروز اعلام کرد.



16:07 - میزبان به دنبال فرار از حذف زودهنگام. ترکیب تیم ملی قطر برای رویارویی با تیم ملی سنگال اعلام شد.



16:02 - چشمان اشکبار رضاییان بعد از ثبت گل تاریخی. رامین رضاییان امروز نمایش درخشانی در ترکیب ایران داشت و موفق شد با یک فرار سرعتی گل دوم را هم وارد دروازه ولز کند.



15:57 - چهره مغموم گرت بیل بعد از شکست مقابل ایران! ولز با این شکست یک امتیاز ماند و کار دشواری برای صعود به مرحله حذفی دارد.



15:45تاریخ‌سازی ایرانی‌ها در ثبت دیرهنگام‌ترین گل‌های تاریخ جام جهانی.

  1. مهدی طارمی: 13+90 (انگلیس، 2022)
  2. رامین رضائیان: 11+90 (ولز، 2022)
  3. دیوی کلاسن: 9+90 (سنگال، 2022)
  4. روزبه چشمی: 8+90 (ولز، 2022)
  5. نیمار: 7+90 (کاستاریکا، 2018)

15:41 - واکنش فیفا به برد تیم‌ملی مقابل ولز: یک برد عالی! فیفا در توییتر خود به این برد ارزشمند تیم‌ملی واکنش نشان داد و نوشت: یک برد عالی برای ایران.



15:36 - دروازه‌بان ولز، اولین اخراجی جام. وین هنسی به دلیل خطای شدید روی مهدی طارمی با کارت قرمز از سوی داور گواتمالایی مواجه شد تا به عنوان اولین اخراجی جام جهانی 2022 قطر لقب گیرد.



15:33 - تیم ملی ایران با گلزنی روزبه چشمی و رامین رضاییان موفق شد با 2 گل از سد تیم ملی ولز بگذرد و بردی تاریخی را در جام جهانی 2022 قطر به دست آورد.



15:31 - رضاییان و تیر خلاص به ولزی‌ها. روی یک ضدحمله سرعتی و روی پاس دیدنی مهدی طارمی، رامین رضاییان در دقیقه (11+90) توانست دروازه ولز را برای دومین‌بار باز کند تا خیال شاگردان کی‌روش از پیروزی آسوده شدود.


15:28 - شلیک دیدنی چشمی و گل اول ایران. در چند رفت و برگشت توپ به روزبه چشمی رسید و هافبک باتجربه تیم ملی ایران در دقیقه (8+90) با یک شوت دیدنی توانست گل اول ایران را به ثمر برساند و شاگردان کی‌روش را در آستانه کسب پیروزی قرار بدهد.


15:25 - جهانبخش، اولین محروم ایران مقابل آمریکا. علیرضا جهانبخش به دلیل خطا در دقیقه (5+90) با کارت زرد از سوی ماریو اسکوبار مواجه شد و دیدار بعدی مقابل آمریکا را از دست داد.


15:14 - (VAR) دروازه‌بان ولز را اخراج کرد. وین هنسی در دقیقه 85 برخورد شدیدی با مهدی طارمی داشت و مانع از رسیدن طارمی به دروازه ولز شد که اسکوبار با کارت زرد او را جریمه کرد اما بعد از بررسی توسط (VAR) داور گواتمالایی، دروازه‌بان ولز اخراج شد و دنی وارد به جای آرون رمزی وارد ترکیب ولز شد و در درون دروازه ایستاد.



15:13 - یک سیو دیدنی دیگر از حسینی. حسین حسینی دروازه‌بان ایران در دقیقه 84 توانست شوت دیدنی دنیل جیمز را مهار کند و به کرنر بفرستد.


15:12 - عزت‌اللهی، مصدوم جدید ایران. سعید عزت‌اللهی در دقیقه 83 به دلیل مصدومیت نتوانست در زمین مسابقه باقی بماند و علی کریمی به جای او وارد ترکیب ایران شد.


15:07 - و بازهم یک مصدوم دیگر برای ایران! احمد نوراللهی به دلیل مصدومیت قادر به ادامه بازی نبود و در دقیقه 78 جای خود را به روزبه چشمی داد.


15:07 - رونمایی پیج از آلن. جو آلن هافبک باتجربه تیم ملی ولز در دقیقه 78 به جای آمپادو به ترکیب ولز اضافه شد. 


15:06 - 2 تعویض همزمان برای ایران. در دقیقه 77 مهدی ترابی و علیرضا جهانبخش به جای احسان حاج‌صفی و علی قلی‌زاده وارد میدان مسابقه شدند. 


15:03 - هنسی سد راه گلزنی عزت‌اللهی. در دقیقه 72 یک فرصت خوب گلزنی دیگر برای ایران به دست آمد که شوت عزت‌اللهی توسط دروازه‌بان ولز به کرنر فرستاده شد.


14:58 خروجی اجباری سردار آزمون از ترکیب ایران. آزمون که نمایش خوبی مقابل ولز داشت، در دقیقه 68 به دلیل مصدومیت از ترکیب ایران خارج شد و جای خود را به کریم انصاری‌فرد داد.


14:47 - 2 تعویض همزمان در ترکیب ولز. کانر رابرتس و هری ویلسون از ترکیب ولزی‌ها خارج و جای خود را به برنن جانسون و دنیل جیمز دادند.


14:41 - و بازهم تیرک دروازه علیه ایران! در ریباند ضربه سردار آزمون، علی قلی‌زاده صاحب موقعیت گلزنی شد که شوت فنی و استثنایی قلی‌زاده به تیرک دروازه ولز برخورد کرد و در ریباند ضربه آزمون توسط هنسی دروازه‌بان ولز مهار شد تا 2 موقعیت متوالی برای ایران از دست برود.


14:40 - تیرک دروازه علیه گلزنی سردار. در دقیقه 51، پاس در عمق دیدنی احسان حاج‌صفی، سردار آزمون را با دروازه‌بان ولز تک‌به‌تک کرد که ضربه آزمون به تیرک دروازه برخورد کرد.



14:34 - صفر-صفرهای ادامه‌دار در جام جهانی 2022. پس از گل دقیقه 44 میچی باتشوایی در بازی بلژیک - کانادا، هر 5 بازی اخیر جام جهانی 2022 با تساوی 0-0 در نیمه اول به پایان رسیده است‌.



14:27 - میهمانان ویژه در ورزشگاه احمد بن علی. مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران در کنار حمید سجادی وزیر ورزش‌وجوانان و البته جانی اینفانتینو رئیس فیفا با حضور در ورزشگاه احمد بن علی دیدار تیم‌های ایران و ولز را از نزدیک تماشا می‌کنند.


14:20 - نیمه اول تقابل شاگردان کی‌روش و پیج برنده نداشت. مصاف تیم‌های ملی ایران و ولز با تساوی بدون گل در نیمه اول به پایان رسید.



14:11 - دوری بلندمدت ستاره عربستانی‌ها. یاسر الشهرانی بعد از مصدومیت شدید از ناحیه فک و بینی در دیدار مقابل آرژانتین، 3 ماه دور از میادین خواهد بود.



14:06 - لحظه اعلام گل مردود ایران در ورزشگاه احمد بن علی الریان قطر



13:52 - تصویری از احسان حاج‌‎صفی و گرت بیل، کاپیتان تیم‌های ملی ایران و ولز در مراسم پیش از شروع مسابقه.



13:45 - (VAR) علیه گل قلی‌زاده. کار ترکیبی زیبای بازیکنان ایران در دقیقه 15 باعث شد تا سردار آزمون و علی قلی‌زاده در موقعیت 2 به تک قرار گیرند و قلی‌زاده توانست دروازه ولز را باز کند که گل پذیرفته شد اما بعد از بررسی آن توسط کمک داور ویدئویی، گل ایران مردود اعلام شد تا بازی همچنان بدون گل مساوی باشد.



13:42 - سیو نجات‌بخش حسینی. کیفر مور مهاجم بلندقامت ولزی‌ها در دقیقه 12 روی ارسال رابرتس روی دروازه ایران خطرساز شد که سیو تماشایی حسین حسینی مانع از فروپاشی دروازه ایران شد.


13:33 - غنایی‌ها، اولین شاکی از داوری در جام جهانی. فدراسیون فوتبال غنا اعلام کرده که داور آمریکایی بازی بدون توجه به (VAR) تصمیمات اشتباه گرفت که مهم‌ترینش پنالتی برای پرتغال بود و ما از او بی‌شک شکایت خواهیم کرد!


13:30 - دیدار تیم‌های ملی ایران و ولز از لحظاتی قبل با قضاوت ماریو اسکوبار در ورزشگاه احمد بن علی آغاز شد.


13:26 - باید شخصیت‌مان را مقابل اسپانیا نشان بدهیم. هانسی فلیک سرمربی تیم ملی آلمان درباره تقابل تیمش مقابل تیم ملی اسپانیا گفت: «در حال حاضر مهم‌ترین نکته برای ما این است که بتوانیم در نهایت شخصیت تیمی خودمان را در بازی روز یکشنبه برابر اسپانیا به تصویر بکشیم و این بهترین راهی است که داریم».



13:16 - ظرفیت ورزشگاه هنوز تکمیل نشده است! به گزارش خبرنگار فوتبال 360 از دوحه، با وجود آنکه حدود 10 دقیقه تا آغاز تقابل تیم‌های ملی ایران و ولز مانده اما هنوز سکوهای خالی در ورزشگاه احمد بن علی به چشم می‌خورد.


13:10 - بیرانوند در ورزشگاه است. با وجود آنکه علیرضا بیرانوند به دلیل مصدومیت قادر به همراهی تیم ملی ایران در مسابقه امروز در مقابل ولز نیست، اما همراه ملی‌پوشان در ورزشگاه احمد بن علی حضور پیدا کرده است. 



13:06 - رکوردشکنی کاپیتان ولز برابر ایران. گرت بیل با حضور در ترکیب تیم ملی ولز برای بازی مقابل ایران، با 110بازی رکورددار بازی برای این تیم می‌شود. او در مسیر این رکوردشکنی، از کریس گونتر (109) عبور کرده که بازی برابر ایران را از روی نیمکت آغاز می‌کند.



13:02 - به دنبال بهترین نتیجه هستیم. کریم انصاری‌فرد مهاجم باتجربه تیم ملی ایران پیش از ورود به ورزشگاه احمد بن علی در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره مسابقه امروز گفت: «این یک بازی مهم برای ما، تیم ملی و مردم ایران است. از نظر روحی و فیزیکی کاملا آماده این مسابقه هستیم و کاملا روی وظیفه امروزمان تمرکز کرده‌ایم. تک تک بازیکنان، وارد زمین خواهیم شد تا بهترین بازی خودمان را ارائه بدهیم و نتیجه‌ای بگیریم که باعث افتخار هواداران تیم ملی باشد. ما دروازه‌بان خودمان (بیرانوند) را به دلیل مصدومیت در بازی قبلی نداریم اما سایر بازیکنان کاملا از نظر روحی و بدنی آماده این بازی هستیم».


12:59 - نمایی از رختکن تیم‌های ملی ایران و ولز در ورزشگاه احمد بن علی




12:53 - رکوردشکنی در بازی برزیل-صربستان. با اعلام گوینده استادیوم لوسیل، بازی برزیل-صربستان که با حضور 88103 تماشاگر برگزار شد به عنوان پرتماشاگرترین بازی جام جهانی 2022 تا پایان دور نخست مرحله گروهی لقب گرفت.



12:50 - برترین گلزنان جام جهانی 2022 در پایان دیدار های دور اول



12:46 - نگران نیمار نباشید. تیته سرمربی تیم ملی برزیل بعد از برد تیمش مقابل صربستان در واکنش به مصدومیت نیمار در اواخر مسابقه توضیح داد: «نگران نباشید، نیمار در این جام جهانی بازی خواهد کرد. او به بازی کردن ادامه خواهد داد و از این بابت می‌توانید مطمئن باشید».



12:39 - امید ولزی‌ها به درخشش دوباره کاپیتان گرت. ترکیب اولیه تیم ملی ولز برای رویارویی با تیم ملی ایران معارفه شد.



12:35 - 4 تغییر کی‌روش بعد از شکست سنگین. ترکیب تیم ملی ایران برای مصاف با تیم ملی ولز اعلام شد.



12:32 - از شوت‌های بی‌سرانجام آلمان تا رکورد فوق‌العاده اسپانیا در مالکیت بر توپ. ترین‌های هفته اول مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر



12:30 - برنامه مسابقات روز ششم جام جهانی 2022 قطر



12:28 - جدول گروه‌های هشت‌گانه جام جهانی 2022 قطر در پایان دور نخست مرحله گروهی



نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری