football360 logo

تاریخ‌سازی به سبک «حاج‌صفی»؛ از «پروین» تا «آندو»، همه رکوردها شکسته شد!

05 آذر 1401 ساعت 14:3079 نظر
کاپیتان باتجربه تیم ملی ایران موفق شد چند رکورد ویژه را به نام خود در تاریخچه تیم ملی در ادوار جام جهانی به‌ثبت برساند.

به گزارش فوتبال 360، احسان حاج‌صفی یکی از گزینه‌های مورد اعتماد کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران محسوب می‌شود، بازیکنی که باتوجه به توانایی بازی در چند پست مختلف توانسته به یکی از چهره‌های مورد علاقه سرمربی پرتغالی تبدیل شود و شاید در صورت عدم بازگشت کی‌روش، نمی‌توانست شانس بالایی برای حضور در جام جهانی داشته باشد؛ چون چهره مقبول دراگان اسکوچیچ نبود اما شرایط در ماه‌های منتهی به جام جهانی برای او تغییر کرد.

کاپیتان باتجربه تیم ملی ایران که در 2 بازی اخیر در مقابل انگلیس و ولز در پست هافبک چپ و البته هافبک میانی از سوی کارلوس کی‌روش به کار گرفته شده، در 32 سالگی توانسته چند رکورد ویژه را از آن خود کند که به نظر می‌رسد تا مدت‌ها رکوردهای حاج‌صفی در ادوار جام جهانی دست نخورده باقی خواهد ماند.

بیشترین کاپیتانی؛ عبور از «پروین» و «نکونام»

حاج‌صفی در مصاف روز گذشته مقابل تیم ملی ولز به مانند دیدار برابر تیم ملی انگلیس در نقش کاپیتان وارد میدان مسابقه شد، البته که در دقایق پایانی و در شرایطی که ایران به گل رسید، او در میدان مسابقه حضور نداشت و جای خود را به مهدی ترابی داد و مسئولیت کاپیتانی تیم هم برعهده کریم انصاری‌فرد بود اما ورود او به میدان مسابقه به عنوان کاپیتان برای ثبت یک رکورد ویژه به نامش کافی بود!

کاپیتان شماره 3 تیم ملی ایران در 2 دوره اخیر حضورش در جام جهانی 2014 و 2018، در دیدار مقابل اسپانیا و پرتغال با بازوبند کاپیتانی در میدان مسابقه حاضر شد و ورود به عنوان کاپیتان تیم ملی در دیدار برابر انگلیس و ولز باعث شد تا شمار کاپیتانی‌های او در جام جهانی به عدد 4 برسد و از رکورد علی پروین و جواد نکونام عبور کند و تاریخ‌ساز شود. پروین در جام جهانی 1978 در 3 بازی کاپیتان ایران بود و این اتفاق برای جواد نکونام در جام جهانی 2014 برزیل افتاد و حالا حاج‌صفی جلوتر از این اسطوره فوتبال ایران قدم بر می‌دارد.

رکورد «مهدوی‌کیا» و «تیموریان» هم شکسته شد

احسان حاج‌صفی تا پیش از شروع کارش در جام جهانی 2022، 456 دقیقه فرصت بازی در این رقابت‌ها را در سال‌های 2014 و 2018 به‌دست آورده بود، آن‌هم در شرایطی که بهترین رکورد در اختیار مهدی مهدوی‌کیا و آندرانیک تیموریان بود که توانسته بودند 540 دقیقه در جام جهانی برای تیم ملی ایران به میدان بروند که حاج‌صفی در همان گام نخست در جام جهانی 2022 توانست رکورد مهدوی‌کیا و تیموریان را بشکند.

مدافع-هافبک باتجربه تیم ملی ایران با حضور 90 دقیقه‌ای مقابل انگلیس شمار دقایق بازی خود در جام جهانی را به عدد 546 رساند و از رکورد مهدوی‌کیا و تیموریان عبور کرد و روز گذشته توانست 77 دقیقه در مقابل ولز در میدان مسابقه باشد تا رکورد خود را به عدد 623 دقیقه برساند. احسان حاج‌صفی برای دست‌نیافتنی‌تر کردن رکوردش این فرصت را دارد تا با حضور 90 دقیقه‌ای مقابل آمریکا، شمار دقایق بازی‌اش در ادوار جام جهانی را از عدد 700 فراتر ببرد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری