football360 logo

تاثیرگذارترین ایرانیِ تاریخ در جام جهانی؛ صعود روی بال‌های «طارمی»؟

06 آذر 1401 ساعت 15:3066 نظر
مهاجم باتجربه تیم ملی ایران بار دیگر توانست بدرخشد و در موفقیت تیم ملی نقش‌آفرینی کند.

به گزارش فوتبال 360، مهدی طارمی در دوره گذشته جام جهانی در سال 2018 در واپسین لحظات مسابقه ایران و پرتغال، یک فرصت طلایی گلزنی را از دست داد، فرصتی که به گل تبدیل شدن آن می‌توانست به قیمت صعود ایران و حذف پرتغال باشد اما ضربه طارمی جایی در چارچوب پرتغالی‌ها نداشت تا شاگردان کارلوس کی‌روش در مرحله گروهی از گردونه رقابت‌ها کنار بروند و نتوانند تاریخ‌سازی کنند.

طارمی بعد از آن ناکامی تاریخی عزم خود را جزم کرده تا در نقش ستاره در تیم ملی بدرخشد و بتواند تیم ملی را با درخشش خود به مرحله حذفی برساند. در لیگ قهرمانان اروپا، ستاره ایرانی یکی از مدعیان آقای گلی بوده و به لطف درخشش‌های مهدی طارمی، پورتو توانست به مرحله حذفی رقابت‌ها هم صعود کند و حالا ستاره ایرانی قصد دارد تا در عرصه ملی هم بدرخشد و سال رویایی خود را تکمیل کند.

شروع طوفانی با خط و نشان برای «پیکفورد»

تیم ملی ایران بی‌شک شروع خوبی در جام جهانی 2022 قطر نداشت و سنگین‌ترین شکست تاریخ ایران در ادوار جام جهانی به‌ثبت رسید اما این شکست سنگین و شروع ضعیف را نمی‌توان به پای مهدی طارمی نوشت؛ بلکه باید گفت او بهترین شروع ممکن را در جام جهانی داشت. نمایشی فراتر از حد تصور که باعث شد تا نام طارمی به تاریخچه فوتبال ایران اضافه شود.

ستاره گلزن فوتبال ایران در همان گام نخست برابر انگلیس توانست 2 بار دروازه حریف را باز کند که گل او به شکلی تماشایی زیرطاق دروازه جردن پیکفورد فرود آمد. درخشش طارمی باعث شد تا او بهترین گلزن تاریخ فوتبال ملی ایران در جام جهانی شود و از چهره‌های نام‌آشنایی مثل مهدی مهدوی‌کیا، ایرج دانایی‌فرد، حسن روشن و ... پیشی بگیرد!

نوبت به گل‌سازی و تاثیرگذاری رسید

کارلوس کی‌روش در مسابقه مقابل ولز تصمیم گرفت تا مهدی طارمی را در پست مهاجم هدف بازی ندهد و این پست به سردار آزمون رسید و طارمی در پست مهاجم سایه مسئولیت توپ‌گیری و انتقال آن به خط حمله را برعهده داشت. مسئولیتی که به خوبی آن را انجام داد و در چند نوبت روی دروازه ولزی‌ها خطرساز شد که موقعیت‌های ایران یکی پس از دیگری از دست رفت.

طارمی روز جمعه موفق شد بیشترین موقعیت در یک بازی جام جهانی در 2 دوره اخیر را به نام خود کند و 8 بار روی دروازه ولزی‌ها موقعیت ساخت که سرانجام در آخرین لحظه مسابقه، رامین رضاییان قدر پاس او را دانست و موفق شد گل دوم ایران را به‌ثمر برساند تا اولین پاس‌گل طارمی هم در ادوار جام جهانی به‌ثبت برسد و موثرترین بازیکن تاریخ ایران در این رقابت‌ها شود!

مهدی طارمی بی‌شک در دیدار مقابل آمریکا هم به ماجراجویی‌های خود ادامه خواهد داد تا بتواند صعود تیم ملی را به مرحله حذفی حتمی کند و بعد از آن در مرحله حذفی در فکر یک تاریخ‌سازی تازه است. شاید بتوان گفت طارمی برای جبران آن اشتباه در دیدار مقابل پرتغال، بهترین مسیر را انتخاب کرده و تا امروز توانسته به خوبی جبران‌مافات کند و اشتباه خود را به‌دست فراموشی بسپارد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری