football360 logo

پایان روز هفتم جام جهانی؛ صعود زودهنگام فرانسه و غوغایِ «لوا»، «امباپه» و «مسی»

05 آذر 1401 ساعت 12:309 نظر
روز هفتم جام جهانی 2022 قطر با برد استرالیا، لهستان، فرانسه و آرژانتین خاتمه یافت.

به گزارش فوتبال 360، دور دوم مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر روز گذشته در شرایطی آغاز شد که خبری از تعیین سرنوشت تیم‌های صعودکننده به مرحله حذفی نبود، آن‌هم در شرایطی که تصور می‌شد تیم‌های ملی هلند و انگلیس بتوانند صعودشان به مرحله حذفی را قطعی کنند اما با توقف برابر تیم‌های ملی اکوادور و آمریکا، تعیین سرنوشت این 2 تیم مدعی به روز پایانی موکول شد. برد 2 گله تیم ملی ایران مقابل ولز و شکست 3 بر یک قطر برابر سنگال که باعث حذف زودهنگام تیم میزبان از گردونه رقابت‌ها شد، از جمله نتایج مهم روز ششم جام جهانی 2022 قطر بود.

تیم‌های ملی تونس و استرالیا در نخستین بازی روز هفتم جام جهانی 2022 قطر به مصاف هم رفتند که شاگردان گراهام آرنولد موفق شدند با یک گل به پیروزی برسند و اولین برد خود در جام جهانی 2022 را جشن بگیرند و شانس‌شان برای صعود به مرحله حذفی دوچندان شود. بعد از اتمام این مسابقه، نوبت به برگزاری تقابل تیم‌های ملی لهستان و عربستان رسید، مسابقه‌ای که در آن تیم ملی عربستان می‌توانست با کسب پیروزی به مرحله حذفی صعود کند و اولین تیم صعودکننده به جمع 16 تیم برتر جام جهانی 2022 لقب گیرد اما شاگردان رنار در کسب نتیجه ناموفق بودند و لهستانی‌ها با درخشش روبرت لواندوفسکی موفق شدند با نتیجه 2 صفر از سد تیم ملی عربستان بگذرند.

تیم‌های ملی فرانسه و دانمارک از ساعت 19:30 به مصاف هم رفتند که در یک بازی جذاب و پر افت‌وخیز، شاگردان دیدیه دشان با درخشش کیلیان امباپه موفق شدند با نتیجه 2 بر یک از سد تیم ملی دانمارک بگذرند تا با 6 امتیاز صدر جدول گروه چهارم جام جهانی را از آن خود کنند و به عنوان نخستین تیم به مرحله حذفی رقابت‌ها صعود نمایند.

در آخرین مسابقه روز هفتم جام جهانی 2022 از ساعت 22:30 تیم ملی آرژانتین برابر تیم ملی مکزیک صف‌آرایی کرد که در شب درخشش لیونل مسی، شاگردان لیونل اسکالونی موفق شدند حریف سختکوش خود را شکست بدهند. مسی برای دومین مسابقه متوالی موفق به گلزنی برای تیمش شد و او همچنین امشب یک گل هم برای آرژانتین ساخت تا شب فوق‌العاده‌ای را سپری کند و آرژانتین را بعد از شکست غیرمنتظره مقابل عربستان، مجدداً امیدوار به صعود از مرحله گروهی نماید.

برای دنبال کردن تمامی اتفاقات، اخبار و حواشی روز هفتم جام جهانی 2022 قطر می‌توانید در ادامه پوشش لحظه‌به‌لحظه ما در مجموعه فوتبال 360 را مطالعه کنید.


00:45روز هشتم مسابقات جام جهانی 2022 قطر با پیگیری دیدارهای گروه پنجم و ششم دنبال خواهد شد:

        * ژاپن - کاستاریکا (ساعت 13:30 به وقت تهران)

        * بلژیک - مراکش (ساعت 16:30 به وقت تهران)

        * کرواسی - کانادا (ساعت 19:30 به وقت تهران)

        * اسپانیا - آلمان (ساعت 22:30 به وقت تهران)


00:43 - یک رکوردشکنی دیگر از مسی؛ لیونل مسی همزمان به جوان‌ترین و پیرترین بازیکن تاریخ جام جهانی تبدیل شد که در یک بازی توانسته هم گل و هم پاس‌گل به ثبت برساند.

  1. سال 2006 با 18 سال و 357 روز برابر صربستان
  2. سال 2022 با 35 سال و 155 روز برابر مکزیک



00:41 - این جایزه بالاخره به مسی هم رسید! بعد از کریستیانو رونالدو، کیلیان امباپه و روبرت لواندوفسکی، نوبت به لیونل مسی رسید تا در جام جهانی 2022 به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شود و درخشش و گلزنی و گل‌سازی او در ترکیب آلبی سلسته باعث شد تا مسی به بهترین بازیکن مصاف تیم‌های ملی آرژانتین و مکزیک معرفی شود.



00:35 - معادلات پیچیده جدول گروه C. لهستان با کسب پیروزی مقابل عربستان به صدر جدول گروه رفت و آرژانتینی‌ها هم توانستند خود را از قعر جدول نجات بدهند و به رتبه دوم برسند. هنوز تکلیف 2 تیم صعودکننده از این گروه مشخص نشده و در روز پایانی مرحله گروهی هر 4 تیم برای صعود به مرحله حذفی شانس دارند!



00:32 - رکوردشکنی دوباره حضور تماشاگران در قطر. مصاف تیم‌های ملی آرژانتین و مکزیک در شرایطی به پایان رسید که 88966 نفر در ورزشگاه از نزدیک این مسابقه حساس را تماشا کردند تا رکورد بیشترین حضور تماشاگر در جام جهانی 2022 مجدداً شکسته شود.



00:27 - امید به اردوی آرژانتینی‌ها بازگشت. تیم ملی آرژانتین در شب درخشش لیونل مسی و گلزنی و گل‌سازی این فوق‌ستاره موفق شد تیم ملی مکزیک را با 2 گل از پیش بردارد و آن‌ها امیدوارند گام پایانی را هم در مرحله گروهی مقابل لهستان با موفقیت بردارند و به مرحله حذفی صعود کنند.



00:17 - فرناندز خیال مسی و رفقا را راحت کرد. آرژانتینی‌ها صاحب یک ضربه کرنر شدند که این ضربه به صورت کوتاه کار شد و روی پاس مسی به انزو فرناندز، ستاره تعویضی تیم ملی آرژانتین با شوتی دیدنی توانست دروازه مکزیک را هدف قرار بدهد تا اختلاف آرژانتین و مکزیک به 2 گل برسد و خیال شاگردان اسکالونی از کسب پیروزی در مسابقه امشب آسوده شود.



00:06 - 2 رکورد ویژه برای مسی. لیونل مسی امشب به رکورد 21 بازی برای تیم ملی آرژانتین در ادوار جام جهانی رسید و با رکورد دیگو مارادونا برابر شد. هم‌چنین او توانست امشب هشتمین گل خود در ادوار جام جهانی را به ثمر برساند و بعد از گابریل باتیستوتا 10 گله، در رتبه دوم بهترین گلزنان آرژانتین در تاریخ جام جهانی قرار گرفت.



23:54 - حملات سریالی آرژانتینی‌ها جواب داد. لیونل مسی در دقیقه 64 روی پاس آنخل دی‌ماریا صاحب موقعیت گلزنی شد و توانست با یک شوت دیدنی دروازه مکزیک را فرو بریزد تا شاگردان اسکالونی با یک گل از تیم ملی مکزیک پیش بیفتند.



23:33 - چشمان اشکبار ایروینگ لوزانو وینگر تیم ملی مکزیک هنگام پخش سرود ملی این کشور پیش از آغاز دیدار مقابل تیم ملی آرژانتین



23:21 - نیمه اول دیدار تیم‌های ملی آرژانتین و مکزیک با تساوی بدون گل به پایان رسید.


22:54 - غمگین هستیم اما سرمان بالاست. کاسپیر هیولماند سرمربی تیم ملی دانمارک بعد از شکست تیمش برابر تیم ملی فرانسه گفت: «بازی جسورانه‌ای کردیم. فرانسه یک تیم بی‌نظیر است. هم از نظر تکنیکی و هم تاکتیکی خوب بودیم و توانستیم عقب‌افتادگی یک گله را جبران کنیم. ولی در اواخر بازی آن گل بد را خوردیم. با اینکه از این نتیجه ناراحت و غمگینم چون کارمان را در بازی آخر خیلی سخت کرد ولی با جسارتی که نشان دادیم می‌توانیم سرمان را بالا بگیریم».



22:41 - در این جام جهانی به موفقیت‌های بزرگی می‌رسیم. دیدیه دشان بعد از صعود تیم ملی فرانسه به مرحله یک هشتم نهایی، درباره شرایط تیمش گفت: «بازیکنان‌مان امشب فوق‌العاده بودند، ما حالا با آرامش کامل وارد دیدار پایانی خود در مرحله گروهی می‌شویم. دیدار مقابل تونس برای ما کم‌اهمیت نخواهد بود چون این فرصتی است برای اینکه صدرنشین بشویم و به مرحله بعد برویم. ما الان در موقعیتی ایده‌آل هستیم. ما تیمی داریم که از همه نظر ایده‌آل است و شک ندارم در این دوره از جام جهانی می‌توانیم به موفقیت‌های بزرگ دست پیدا کنیم».



22:30 - دوئل تیم‌های ملی آرژانتین و مکزیک از لحظاتی پیش در ورزشگاه لوسیل دوحه با قضاوت دنیل اورساتو آغاز شد.


22:24 - نمایی از حضور تماشاگران تیم‌های ملی آرژانتین و مکزیک در ورزشگاه لوسیل



22:17 - جدول گروه چهارم با صدرنشینی فرانسه. تیم ملی فرانسه با 6 امتیاز امشب توانست صعودش به مرحله حذفی را نهایی کند و در دور سوم فقط برای صدرنشینی تلاش می‌کند. تیم ملی استرالیا با بردی که امروز مقابل تونس به دست آورد، با 3 امتیاز در رتبه دوم قرار گرفت. دانمارک و تونس با یک امتیاز در رتبه‌های بعدی حضور دارند.



22:07 - 2 گل و دنیایی رکورد؛ او تنها 23 سال سن دارد. با دبلی که امباپه مقابل دانمارک انجام داد، حالا با تعداد گل‌های ملی زیدان (31) برابر است. شمار گل‌های امباپه در جام جهانی به عدد 7 رسید، برابر با لیونل مسی و بالاتر از تیری آنری. او با 7 گل پله تا پیش از رسیدن به 24 سالگی برابر شد.



21:59 - اوچوا سد راه رویاپردازی مسی و رفقا می‌شود؟ ترکیب تیم ملی مکزیک برای دیدار با تیم ملی آرژانتین اعلام شد.



21:50 - امباپه در مسیر رسیدن زودهنگام به کلوزه! کیلیان امباپه‌ی 23 ساله با دبل برابر دانمارک به آمار 7 گل زده در جام جهانی رسید. رکورد بیشترین گل زده در دست میرسلاو کلوزه با 16 گل است.



21:41یاران مسی در سودای جبران مافات. لیونل اسکالونی ترکیب اولیه تیمش را برای مسابقه امشب مقابل تیم ملی مکزیک اعلام کرد.



21:34 - کیلیان و جایزه‌ای که مشخص بود برای اوست. کیلیان امباپه فوق‌ستاره تیم ملی فرانسه بعد از دبل گلزنی برابر تیم ملی دانمارک موفق شد صاحب عنوان بهترین زمین در مسابقه تیم‌های فرانسه-دانمارک شود.



21:25 - فرانسه، اولین مسافر مرحله حذفی. تیم ملی فرانسه موفق شد با 2 گل کیلیان امباپه از سد تیم ملی دانمارک بگذرد تا شاگردان دشان با 6 امتیاز به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند.



21:14 - امباپه دوباره تیمش را پیش انداخت. روی ارسال آنتونی گریزمان در دقیقه 86، کیلیان امباپه از پشت مدافعان دانمارک به توپ رسید و توانست گل دوم را به سود فرانسه به ثمر برساند.



20:56 - گل امباپه خیلی زود جواب داده شد. ارسال کرنر کریستین اریکسن و تاثیرگذاری یواکیم اندرسن، آندریاس کریستینسن مدافع پیش‌تاخته دانمارکی‌ها در دقیقه 68 توانست گل اول را وارد دروازه فرانسه کند تا بازی به تساوی کشیده شود.



20:49 - امباپه دومین گلش در جام جهانی 2022 را هم زد. تیم ملی فرانسه در دقیقه 60 روی یک کار تیمی زیبا با پاس تماشایی تئو هرناندز و شوت دیدنی کیلیان امباپه به گل رسید تا شاگردان دیدیه دشان سرانجام موفق شوند به گل اول مقابل تیم ملی دانمارک دست پیدا کنند.



20:17 - در پایان یک نیمه کم افت‌وخیز، تیم‌های ملی فرانسه و دانمارک به تساوی بدون گل رضایت دادند.


20:09 - بازگشت واران به ترکیب فرانسه. رافائل واران که در آستانه آغاز جام جهانی در رقابت‌های لیگ جزیره در ترکیب تیم منچستریونایتد مصدوم شده بود، امروز با توجه به پایان دوره نقاهت مصدومیتش و البته مصدومیت لوکاس هرناندز به ترکیب تیم ملی فرانسه بازگشته و از ابتدا مقابل دانمارک با تصمیم دیدیه دشان برای فرانسوی‌ها به میدان می‌رود.

 


20:01 - هنوز صعود نکرده‌ایم و باید تلاش کنیم. چسلاو میخنیویچ سرمربی تیم ملی لهستان بعد از برتری 2 گله تیمش برابر عربستان، با اشاره به عدم مسجل شدن صعود تیمش به مرحله حذفی توضیح داد: «4 امتیاز نیز چیزی را حل نکرده و صعود ما به دور بعدی مسابقات را قطعی نخواهد کرد، اما در حال حاضر از کسب پیروزی و این 3 امتیاز بسیار خوشحالیم. خوشحالم که موفق شدیم به برتری دست یابیم و معتقدم این کاملا شایسته کسب این نتیجه بودیم».


19:54 - دومین قضاوت فغانی در جام 22. علیرضا فغانی با همراهی محمدرضا منصوری و محمدرضا ابوالفضلی به عنوان تیم داوری مسابقه حساس تیم‌های پرتغال و اروگوئه که دوشنبه 7 آذرماه برگزار خواهد شد، از سوی کمیته داوان فیفا معرفی شدند.



19:51 - شوک دوباره به رنار؛ دیگر ستاره عربستان هم مصدوم شد! نواف العابد هافبک کلیدی تیم ملی عربستان در مسابقه امروز از ناحیه مچ پا دچار مصدومیت شد تا حضور در دیدار حساس و سرنوشت‌ساز مقابل تیم ملی مکزیک در هاله‌ای از ابهام باشد!



19:44 - تا لحظه آخر برای صعود ناامید نمی‌شویم. هروه رنار سرمربی تیم ملی عربستان بعد از شکست 2 گله تیمش برابر تیم ملی لهستان درباره دشوار شدن مسیر صعود عربستان به مرحله حذفی گفت: «لهستان توانست از بازی و زمین استفاده لازم را بکند. روز 30 نوامبر و دیدار مقابل مکزیک، روز بسیار مهمی برای ما خواهد بود. هنوز و هنوز و هنوز ما زنده‌‌ایم. نتیجه منعکس‌کننده بازی درون میدان نیست. من به بازیکنانم افتخار می‌کنم. ما فرصت گلزنی را از دست دادیم و خطای واضحی داشتیم ولی با تا آخرین ثانیه‌ای که در جام هستیم به جنگیدن ادامه می‌دهیم».


19:38 - فردا کرواسی واقعی را می‌بینید. ایوان پریشیچ هافبک تیم ملی کرواسی با اشاره به وضعیت تیمش در آستانه دیدار با تیم ملی کانادا گفت: «ما باید در میدان خیلی سریع عمل کرده و نگرشی تهاجمی داشته باشیم. همچنین پرانرژی بوده و با تمام توان در میدان ظاهر شویم. اگر بازی مورد نظر خود را انجام دهیم، عملکرد و نتیجه مثبتی خواهیم داشت. ما روی این ضعف کار کردیم و فردا کرواسی واقعی را خواهید دید. ما 2 فرصت دیگر برای صعود به دور بعدی داریم و دیگر همه چیز به خودمان بستگی دارد».


19:30 - مصاف تیم‌های ملی فرانسه و دانمارک از لحظاتی قبل در ورزشگاه 974 با قضاوت ژیمون مارسینیاک از کشور لهستان آغاز شد.


19:24 - تیم‌مان شایسته احترام است و همه باید به آن احترام بگذارند. زلاتکو دالیچ سرمربی تیم ملی کرواسی در پاسخ به صحبت‌های سرمربی تیم ملی کانادا در آستانه تقابل فردای 2 تیم گفت: «ما نایب‌قهرمان دوره قبل جام جهانی و تیمی شایسته احترام هستیم. من علاقه‌ای ندارم روی نظرات دیگران تمرکز کنم و در مورد حرف‌های آن‌ها نظر بدهم. تیم کرواسی شایسته احترام همه است. ما این موضوع را با نحوه بازی و رفتارمان در جام جهانی در سال‌های گذشته و این دوره ثابت کرده‌ایم. ما به همه تیم‌های حاضر در تورنمنت به یک اندازه احترام می‌گذاریم، بنابراین از حریفان خود نیز انتظار داریم همین کار را انجام دهند. ما شایسته احترام از سوی تیم‌های مقابل هستیم. ما برای بازی فردا آماده خواهیم شد و به همه احترام خواهیم گذاشت».


19:12 - نمایی از حضور هواداران تیم‌های ملی فرانسه و دانمارک در ورزشگاه 974



19:04 - اولین گل به قیمت اولین جایزه! روبرت لواندوفسکی مهاجم باتجربه تیم ملی لهستان که امشب اولین گل خود در جام جهانی را به ثمر رساند و سازنده گل اول تیمش هم بود، به عنوان بهترین بازیکن نبرد تیم‌های لهستان و عربستان انتخاب شد.



18:59 - یاران اریکسن شگفتی‌سازی می‌کنند؟ ترکیب تیم ملی دانمارک برای مصاف با تیم ملی فرانسه مشخص شد.



18:53 - 44295 نفر در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی تماشاگر مسابقه تیم‌های ملی عربستان و لهستان بودند.



18:44 - فرانسوی‌ها با مربع خوفناک به دنبال دومین برد. ترکیب اصلی تیم ملی فرانسه برای دیدار مقابل تیم ملی دانمارک اعلام شد.



18:38 - اولین گل لواندوفسکی در جام جهانی. ستاره باتجربه تیم ملی لهستان امشب در 34 سالگی موفق شد اولین گل خود در جام جهانی را به ثمر برساند و با بهره‌وری از اشتباه مدافع عربستان دروازه این تیم را باز کرد تا به یکی از مهم‌ترین حسرت‌های دوران فوتبالی‌اش پایان بدهد.



18:32 - شگفتی‌ساز جام برابر یاران لوا متوقف شد. تیم ملی عربستان با وجود ارائه نمایش تهاجمی مقابل تیم ملی لهستان ناکام در رسیدن به گل بود و در نقطه مقابل، لهستانی‌ها در شب درخشش روبرت لواندوفسکی و گلزنی و گل‌سازی این ستاره موفق شدند با برتری 2 بر صفر از میدان مسابقه خارج شوند.



18:25 - شادی بازیکنان لهستان بعد از گلزنی لواندوفسکی. تیم ملی لهستان با برتری در مسابقه امشب به صدر جدول گروه C صعود می‌کند.



18:17 - شب خوب لوا تکمیل شد. روبرت لواندوفسکی در دقیقه 83 با استفاده از اشتباه مهلک مدافع عربستان توانست با محمد العویس تک‌به‌تک شود و با یک ضربه دقیق توانست گل دوم را به سود لهستان به ثمر برساند تا برخلاف جریان مسابقه، شاگردان میخنیویچ بتوانند به گل دوم دست پیدا کرده و خیال‌شان را از پیروزی در مسابقه امروز آسوده کنند.



18:05پس از 92 سال، لهستان به آرژانتین رسید. با مهار پنالتی بازیکنان عربستان، لهستان به نخستین تیم پس از آرژانتین (1930) بدل شد که در مرحله گروهی هم پنالتی از دست می‌دهد و هم پنالتی حریف را مهار می‌کند.



17:59 - برتری محسوس شاگردان رنار در خلق موقعیت گلزنی! تیم ملی عربستان تا دقیقه 65 دیدار مقابل تیم ملی لهستان توانسته 11 موقعیت گلزنی خلق کند، آن‌هم در شرایطی که در نقطه مقابل لهستانی‌ها فقط 3 موقعیت گلزنی ایجاد کرده و به گل هم رسیده‌اند و از حریف خود پیش افتاده‌اند!


17:52 - فردا می‌خواهیم صعودمان را قطعی کنیم. دنی اولمو ستاره جوان تیم ملی اسپانیا که در بوندسلیگا توپ می‌زند، درباره مسابقه تیم‌های ملی آلمان و اسپانیا گفت: «آلمان غایبانی مثل تیمو ورنر دارد و در بازی قبل هم برابر ژاپن شکست خورد ولی هرگز نمی‌توان این تیم را دست کم گرفت. ما در بازی فردا به نقاط قوت‌مان برای پیروزی تکیه خواهیم کرد و می‌خواهیم با کسب سه امتیاز راهی دور بعد شویم».



17:41 - اقدام انگیزشی فدراسیون فوتبال در آستانه دیدار با آمریکا. فدراسیون فوتبال ایران قصد دارد تا پیش از برگزاری مصاف تیم‌های ملی ایران و آمریکا که روز سه‌شنبه مسابقه آن‌ها انجام خواهد شد، خانواده بازیکنان تیم ملی را به قطر بفرستد تا در روز این بازی مهم و تاریخی، ملی‌پوشان در کنار خانواده خود باشند و با روحیه‌ای مناسب و البته انگیزه‌ای مضاعف به میدان بروند.


17:37 - همیشه از انریکه تعریف می‌کنم، او فوق‌العاده است. هانسی فلیک سرمربی تیم ملی آلمان با تعریف و تمجید غیرمنتظره درباره سرمربی تیم ملی اسپانیا، درباره مصاف فردای تیم‌های ملی آلمان و اسپانیا گفت: «من همیشه لوئیس انریکه را مورد تمجید قرار می‌دهم و او تیمی جوان باکیفیتی فوق‌العاده تشکیل داده است. متأسفانه بازیکن مورد علاقه من یعنی تیاگو در ترکیب اسپانیا نیست، بنابراین می‌توانید ببینید که آن‌ها چه کیفیتی دارند. کیفیت گاوی و پدری در این سن و سال و در اوج جوانی فوق العاده است. من واقعا مشتاقانه منتظر شروع بازی هستم».



17:30 - اگر یک تیم مبارزه کردن را خوب بلد باشد، آن آلمان است. لوئیس انریکه سرمربی تیم ملی اسپانیا در نشست خبری پیش از دیدار حساس برابر تیم ملی آلمان با اشاره به قدرت فنی حریف فردای تیمش توضیح داد: «دقت کنید که برابر تیمی بازی داریم که 4 بار قهرمان جهان شده و 4 ستاره روی پیراهنش دارد. اگر یک تیم مبارزه کردن را به خوبی بلد باشد، آن تیم آلمان است. در تاریخ فوتبال آلمان بارها دیده‌ایم که روند منفی را تغییر داده‌اند و در نهایت قهرمان نیز شده‌اند. بازیکنان بسیار خوبی هم دارند ولی ما هم به خودمان ایمان داریم و می‌توانیم برنده بازی باشیم».


17:25 - برد یک نیمه‌ای یاران لوا مقابل تیم شگفتی‌ساز. تیم ملی لهستان با گلزنی پیوتر زیلینسکی و درخشش وویچخ چسنی در خط دروازه و مهار یک ضربه پنالتی موفق شد با برتری یک‌گله در نیمه نخست به کار خود مقابل تیم ملی عربستان پایان بدهد.


17:16وویچخ چسنی سوپراستار لهستانی‌ها شد! سالم الدوسری در دقیقه (1+45) پشت ضربه پنالتی تیمش ایستاد که دروازه‌بان لهستان مسیر توپ را درست تشخیص داد و در ریباند، هم وویچخ چسنی موفق شد ضربه محمد البریک را مهار کند تا دروازه تیم ملی لهستان بسته بماند.



17:13 - (VAR) به کمک شاگردان رنار آمد. در دقیقه 43 مصاف تیم‌های ملی لهستان و عربستان، صالح الشهری مهاجم سبزپوشان درون محوطه جریمه لهستان سرنگون شد که در ابتدا داور برزیلی اعتقادی به پنالتی نداشت اما در ادامه بعد از بررسی صحنه به کمک (VAR) تصمیم ویلتون سامپایو تغییر کرد و او نقطه پنالتی را به سود عربستان نشان داد.


17:09 - حرکت دیدنی لوا و گل اول لهستان. روی کار ترکیبی زیبا در دقیقه 40 و چند پاس تماشایی، در نهایت روبرت لواندوفسکی توپ را برای پیوتر زیلینسکی ساخت و او با یک شوت محکم گل اول مسابقه را به سود تیم ملی لهستان به ثمر رساند تا شاگردان چسلاو میخنیویچ با یک گل از تیم ملی عربستان پیش بیفتند.



16:56 - حلقه اتحاد استرالیایی‌ها بعد از برد مهم. بازیکنان تیم ملی استرالیا بعد از برتری یک‌گله مقابل تیم ملی تونس در کنار زمین ورزشگاه الجنوب حلقه اتحاد زدند و گراهام آرنولد سرمربی این تیم درباره حساسیت آخرین بازی مرحله گروهی مقابل تیم ملی دانمارک در مسیر رسیدن به مرحله حذفی صحبت کرد.



16:49 - سبزپوشان به یاد ستاره مصدوم. بازیکنان تیم ملی عربستان در واکنش به مصدومیت طولانی‌مدت یاسر الشهرانی در عکس تیمی پیراهن همبازی مصدوم خود را در مقابل لنز دوربین عکاسان گرفتند. محمد العویس دروازه‌بان عربستان که در دیدار مقابل آرژانتنین با یاسر الشهرانی برخورد داشت، در اقدامی جالب‌توجه پیراهن همبازی خود را در مقابل صورتش گرفت!



16:34 - عربستان با رنار تاریخ‌سازی می‌کند؟ تیم ملی عربستان در صورت پیروزی در مسابقه امروز و توقف آرژانتین مقابل تیم ملی مکزیک، می‌تواند به تیم صدرنشین گروه C صعود خود را به مرحله حذفی قطعی کند!



16:30 - دیدار تیم‌های ملی لهستان و عربستان از لحظاتی قبل در ورزشگاه اجوکیشن سیتی با قضاوت ویلتون سامپایو از کشور برزیل آغاز شد.


16:27 - نمایی متفاوت از حضور هواداران تیم‌های ملی لهستان و عربستان در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی



16:16 - ادعای جنجالی اسطوره فوتبال مکزیک: امشب مسی حذف می‌شود! هوگو سانچز ستاره پیشین تیم ملی مکزیک در واکنش به دیدار امشب تیم ملی کشورش مقابل تیم ملی آرژانتین، مکزیکی‌ها را برنده مسابقه امشب دانست و گفت: «برای ما مساوی هم نتیجه خوبی است ولی آرژانتین فقط برد می خواهد. همین باعث می شود تا با استرس زیاد وارد زمین شوند و ما باید از این قضیه استفاده کنیم. فکر می کنم 1-0 برنده شویم و دوست دارم این نتیجه پایانی باشد. من خوشبینم که آرژانتین را با لیونل مسی حذف کنیم».


16:07 واکنش (AFC) 24 ساعت بعد از تقابل ایران-ولز. صفحه توییتری کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار یک تصویر از دیدار روز گذشته تیم‌های ملی ایران و ولز، نوشت: «24 ساعت پس از بازی؛ هنوز هم نمی‌توانیم از این برد زیبای ایرانی چشم‌پوشی کنیم!»


16:03 - تاریخ‌سازی کاپیتان تیم ملی ایران. احسان حاج‌صفی موفق شد شمار کاپیتانی‌های خود در جام جهانی را به عدد 4 برساند و از رکورد علی پروین و جواد نکونام عبور کند و تاریخ‌ساز شود. او همچنین با رکورد 623 دقیقه بازی در ادوار جام جهانی از رکورد مهدی مهدوی‌کیا و آندرانیک تیموریان گذشت و از حیث دقایق بازی هم در تاریخ جام‌جهانی در بین بازیکنان ایرانی رکورددار شد.


15:59 - لواندوفسکی جبران مافات می‌کند؟ روبرت لواندوفسکی کاپیتان باتجربه تیم ملی لهستان در بازی نخست مقابل تیم ملی مکزیک یک فرصت طلایی گلزنی را از روی نقطه پنالتی از دست داد و حالا امروز به دنبال اولین گل خود در جام جهانی 2022 مقابل تیم ملی عربستان است.



15:53 - کری‌خوانی هواداران تیم ملی عربستان برای لواندوفسکی. بعد از برد تاریخی شاگردان هروه رنار مقابل تیم ملی آرژانتین، امروز هواداران تیم ملی عربستان سعودی با بنر «لواندوفسکی کجاست؟» برای ستاره تیم ملی لهستان کری خواندند.



15:45 - دوکه جایزه گل 3 امتیازی‌اش را گرفت. میچل دوکه مهاجم بلندقامت تیم ملی استرالیا که با یک ضربه سر تماشایی گل برتری تیمش را در مسابقه امروز به ثمر رساند، به عنوان بهترین بازیکن مصاف تیم‌های ملی استرالیا و تونس انتخاب شد.



15:34 - موفقیت همه آسیایی‌ها به جز میزبان! با توجه به پیروزی تیم ملی استرالیا مقابل تونس، حالا تنها تیم ملی قطر در بین تیم‌هایی آسیایی که نتوانسته در جام جهانی 2022 امتیازی را به دست آورد و سایر تیم‌ها حداقل یک امتیاز در جدول رده‌بندی مرحله گروهی دارند.


15:26 - امید به اردوی کانگروها بازگشت. تیم ملی استرالیا با تک گل میچل دوکه موفق شد تیم ملی تونس را از پیش بردارد و به صعود از گروه چهارم جام جهانی 2022 قطر امیدوارتر شود.



15:09 - یاران لوا در اندیشه طلسم‌شکنی. ترکیب اولیه تیم ملی لهستان برای مصاف با تیم ملی عربستان مشخص شد.



15:02 - شاگردان رنار به دنبال ادامه شگفتی‌سازی. ترکیب تیم ملی عربستان برای دیدار با تیم ملی لهستان اعلام شد.



14:53 - نمایی از رختکن تیم ملی لهستان پیش از دیدار حساس مقابل تیم ملی عربستان



14:47 - تمرین ریکاوری بعد از برد تاریخی. اعضای تیم ملی فوتبال ایران صبح امروز بعد از کسب 2 برد تاریخی مقابل تیم ملی ولز، یک جلسه ریکاوری را پشت سر گذاشتند و پیش از آغاز این جلسه تمرینی حلقه اتحاد تشکیل داده و برای کسب موفقیت مقابل تیم ملی آمریکا متحد شدند.



14:31 - تونسی‌ها، دومین حذف شده جام 22؟ تیم ملی تونس که در بازی نخست مقابل دانمارک یک امتیاز به دست آورده بود، نیمه نخست مقابل تیم ملی استرالیا با یک گل مغلوب شد تا با یک امتیاز شانس‌اش برای عبور از مرحله گروهی به حداقل برسد.



14:26 - پاداش ویژه برای ملی‌پوشان فوتبال ایران. فدراسیون فوتبال قرار است بابت این پیروزی به بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ملی پاداش بدهد. گفته می‌شود این پاداش برای هر بازیکن حدود 15 هزار دلار است که پیش از بازی با آمریکا به ملی پوشان پرداخت خواهد شد.


14:20 - برتری یک نیمه‌ای شاگردان آرنولد. نیمه اول تقابل تیم‌های ملی تونس و استرالیا با گلزنی میچل دوکه به سود شاگردان گراهام آرنولد در تیم ملی استرالیا به پایان رسید.


14:08 - هواداران برزیل دعا می‌کنند پای نیمار شکسته باشد! رافینیا هافبک تیم ملی برزیل در پستی اینستاگرامی با گلایه از هواداران فوتبال این کشور گفت: «هواداران آرژانتین با لیونل مسی مانند خدا برخورد می‌کنند. هواداران پرتغال با کریستیانو رونالدو مانند پادشاه رفتار می‌کنند. هواداران برزیل هم امیدوار هستند که پای نیمار شکسته باشد».


14:02 - حمله فن‌دایک به اسطوره فوتبال هلند. ویرجیل فن‌دایک مدافع بلندقامت تیم ملی هلند در واکنش به انتقادات مارکو فان‌باستن درباره تاثیرگذاری او در گل شب گذشته تیم ملی اکوادور پاسخ داد: «من فکر نمی‌کنم که او هیچ وقت حرف مثبتی زده باشد. من قرار بود دیگر چه کار کنم؟ این که بخواهید از استودیو حرف بزنید آسان است اما درست نیست. من به عنوان کاپیتان افت کردم؟ انتظار داری من دقیقا چه کاری انجام دهم؟ من همیشه برای هر کاری آماده هستم. من این تیم را به بهترین شکل ممکن در زمین هدایت می‌کنم».



13:58 - توپ‌هایمان جلوی ایران گل شد اما دیشب نه! هری کین کاپیتان تیم ملی انگلیس در واکنش به انتقادات علیه تیمش درباره ناکامی در مسابقه شب گذشته مقابل آمریکا گفت: «ما در بازی برابر ایران توانستیم از شانس‌هایی که داشتیم استفاده کنیم اما امشب 3-2 شانس خوب داشتیم که نتوانستیم آن‌ها را به گل تبدیل کنیم و از حریف پیش بیفتیم. شاید بسیاری از مردم پس از بازی اول فکر می‌کردند که ما قرار است همه حریفان را نابود کنیم اما چنین چیزی ممکن نیست».


13:53 - دوکه امید استرالیایی‌ها را زنده کرد. ارسال زیبای عزیز بهیچ در دقیقه 23 با ضربه سر تماشایی میچل دوکه همراه شد و ضربه مهاجم بلندقامت استرالیا دور از دسترس دروازه‌بان تونس به گل تبدیل شد تا شاگردان آرنولد با یک گل از حریف خود پیش بیفتند.



13:30 - اولین مسابقه روز هفتم جام جهانی 2022 قطر میان تیم‌های ملی تونس و استرالیا با قضاوت دنیل شیبرت در ورزشگاه الجنوب آغاز شد.


13:15 - 6 گله‌های تاریخ جام جهانی با حضور اِنِر والنسیا از تیم ملی اکوادور



13:07سنت‌شکنی کره شمالی/ پخش جام جهانی، با رعایت خط قرمزها! کره شمالی با گامی رو به جلو، پخش مسابقات جام جهانی 2022 از طریق شبکه KBS را در دستور کار قرار داده اما این پوشش، با در نظر گرفتن قوانین داخلی شکل عجیبی یافته است.بر این اساس، مسابقات 3 کشور آمریکا، کره جنوبی و ژاپن (دشمنان کره شمالی) از جدول پخش حذف شده‌اند و بازی‌ها نیز در نسخه ضبط شده به نمایش در می‌آیند. یکی از علل این اتفاق، سانسور تبلیغات اسپانسر‌های آمریکایی و کره‌ای است.


13:01 - به هو شدن‌ها توجه نکنید! گرت ساوت‌گیت سرمربی تیم ملی انگلیس در واکنش به هو شدن بازیکنانش از آن‌ها خواست تا آرامش خود را حفظ کنند. ساوت‌گیت خطاب به هواداران تیمش گفت: «من می‌خواهم هواداران خوشحال باشند. مطمئن هستم که سر و صدای زیادی خارج از تورنمنت به پا خواهد شد اما ما در مسیر درستی هستیم. هدف ما صعود از گروه‌مان است».



12:57 - جدول گلزنان جام جهانی 2022 قطر تا پیش از آغاز دیدارهای روز هفتم



12:52 - ستاره ایرانی کی‌روش را در جشن دیوانه‌کننده خفه کرد! نشریه سان در واکنش به خوشحالی سردار آزمون و کارلوس کی‌روش بعد از برد مقابل تیم ملی ولز در توییتی نسبت به رفتار مهاجم تیم ملی واکنش نشان داد.



12:50 - ستاره اکوادور در قواره مسی و رونالدو! از جام جهانی 2014 تاکنون، تنها لیونل مسی و کریستیانو رونالدو موفق شده‌اند به اندازه انر والنسیا در دور گروهی جام جهانی گلزنی کنند. با این تفاوت که اکوادور و والنسیا در جام جهانی 2018 غایب بودند!



12:44 - سکوت نیمار بعد از مصدومیت غیرمنتظره شکست. نیمار که به دلیل مصدومیت تا پایان مرحله گروهی قادر به همراهی تیم ملی برزیل نیست، در اولین گفت‌وگویش بعد از مصدومیت به وجود آمده گفت: «این غرور و احساس عشقی که با پوشیدن این پیراهن احساس می‌کنم واقعا غیرقابل توضیح است. اگر خدا این فرصت را به من می‌داد که کشوری را که قرار بود در آن به دنیا بیایم انتخاب کنم، برزیل را انتخاب می‌کردم. هیچ چیز در زندگی من به آسانی به دست نیامده است. من همیشه برای رویاها و اهدافم تلاش کردم. هرگز برای کسی بدی نخواستم و به کسانی که نیاز داشتند کمک کردم».


12:36 - تونسی‌ها در رویای تاریخ‌سازی. جلال القادری سرمربی تیم ملی تونس ترکیب اولیه تیمش را برای مسابقه امروز برابر تیم ملی استرالیا اعلام کرد.



12:34 - شاگردان آرنولد از حذف زودهنگام فرار می‌کنند؟ ترکیب تیم ملی استرالیا برای دیدار با تیم ملی تونس مشخص شد.



12:30 - برنامه روز هفتم جام جهانی 2022 قطر



نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری