football360 logo

سوپراستار غیرمنتظره ایران؛ کشفِ «کی‌روش» جانشین جدید «جهانبخش»!

۰۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۰84 نظر
یکی از تغییرات مهم «کارلوس کی‌روش» در ترکیب ایران توانست پاسخ اعتماد سرمربی پرتغالی را بدهد.

به گزارش فوتبال 360، سرمربی تیم ملی ایران برای به فراموشی سپردن شکست سنگین 6 گله مقابل تیم ملی انگلیس، ترکیب اصلی تیمش را با حضور 5 بازیکن تازه‌وارد چینش کرد و امیدوار بود حضور این بازیکنان باعث شود تا شرایط به سود ملی‌پوشان فوتبال ایران تغییر کند و آن‌ها بتوانند با موفقیت از دیدار مقابل ولز خارج شوند، امیدواری که به واقعیت تبدیل شد و نتیجه‌ای تاریخی در کارنامه فوتبال ایران به‌ثبت رسید.

علی قلی‌زاده یکی از تغییرات مهم کارلوس کی‌روش در دیدار مقابل ولز بود. قلی‌زاده در مصاف با تیم ملی انگلیس در نیمه دوم به ترکیب تیم اضافه شد و نمایش خوب او کی‌روش را مجاب کرد تا چشم روی یکی از ستارگان باتجربه تیمش ببندد و با نیمکت‌نشین کردن ستاره‌ای چون علیرضا جهانبخش، به قلی‌زاده فرصت درخشش مقابل ولز را بدهد.

پاس گل اروپایی و جایگاهی که تثبیت شد

قلی‌زاده در حالی موفق شد که به ترکیب اصلی تیم ملی ایران راه پیدا کند و جلوتر از علیرضا جهانبخش در پست وینگر راست در دیدار مقابل ولز در ترکیب اولیه قرار بگیرد که این حضور پاداش درخشش قبلی او در دیدار مقابل انگلیس بود. وینگر خوش‌تکنیک شارلروای بلژیک در دیدار مقابل انگلیس تقلای زیادی داشت تا بتواند از سنگینی شکست بکاهد و سرانجام موفق شد با یک پاس استثنایی مهدی طارمی را در موقعیت گلزنی قرار بدهد و اولین پاس‌گل خود در ادوار جام جهانی را به‌ثبت برساند.

(VAR) علیه هفتمین گل ملی جانشین شماره 7!

وینگر 26 ساله تیم ملی ایران که در دوره قبلی جام جهانی در آستانه مسابقات مصدوم شد و شانس حضور در این رقابت‌ها را از دست داد، برای تکمیل حضور رویایی‌اش در جام جهانی به دنبال درخشش در دیدار مقابل ولز بود تا بتواند پاسخ خوبی به اعتماد کارلوس کی‌روش بدهد. علی قلی‌زاده زودتر از حد انتظار کلاس بالای فوتبال خود را به نمایش گذاشت و روی یک کار ترکیبی زیبا توانست دروازه ولز را هم فرو بریزد اما شانس با او یار نبود.

علی قلی‌زاده که در دوره نخست حضور کارلوس کی‌روش شانس حضور در تیم ملی را به‌دست آورد و در همان اولین بازی ملی موفق شد 2 بار دروازه سیرالئون را باز کند، روز گذشته فرصت داشت تا بعد از اولین پاس‌گلش در جام جهانی، در این رقابت‌ها گل هم بزند و نام خود را در تاریخچه فوتبال ایران جاودانه کند اما (VAR) این فرصت طلایی را از قلی‌زاده گرفت و بعد از بررسی گل او مشخص شد چند گام وینگر ایرانی جلوتر از مدافعان حریف قرار دارد.

قلی‌زاده در ادامه بازی نمایش فوق‌العاده‌ای داشت و چند پاس تماشایی او روی دروازه ولز خطرساز شد و حتی یک شوت فنی از این بازیکن خوش‌تکنیک تیرک دروازه ولز را هم به لرزه در آورد اما با این وجود وینگر راست تیم ملی ایران ناکام در باز کردن دروازه حریف بود. البته که او نباید چندان نگران جایگاه خود در ترکیب باشد و به نظر می‌رسد در دیدار مقابل آمریکا بتواند بازهم در ترکیب اولیه قرار بگیرد.

علیرضا جهانبخش که روز گذشته در دقایق پایانی جانشین علی قلی‌زاده شد، خیلی زود از ماریو اسکوبار اخطار گرفت تا ثبت دومین کارت زرد در کارنامه جهانبخش باعث شود تا فرصت حضور در دیدار مقابل تیم ملی آمریکا را از دست بدهد و محرومیت جهانبخش بی‌شک قلی‌زاده را در اولویت نخست حضور در ترکیب تیم ملی برای دیدار حساس مقابل آمریکا قرار می‌دهد و حالا او این فرصت را دارد تا با طلسم‌شکنی بتواند اولین گلش در جام جهانی را به‌ثمر برساند، گلی که شاید به قیمت صعود ایران به مرحله حذفی باشد!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری