football360 logo

آرژانتین 2 - مکزیک صفر؛ شکسته شدن بغض آلبی سلسته با نبوغ مسی

06 آذر 1401 ساعت 01:0015 نظر
آرژانتین با جادوی مسی از یک مهلکه بزرگ گریخت.

به گزارش فوتبال 360 در آخرین دیدار شنبه در جام جهانی بیست و دوم، 2 تیم آرژانتین و مکزیک در دیداری حساس و حیاتی از ساعت 22:30 در ورزشگاه لوسیل و با قضاوت آقای دنیله اورساتو، داور سرشناس ایتالیایی به مصاف یکدیگر رفتند.

تقابل‌های قبلی

تقابل 2 تیم در این بازی سی و ششمین دیدار تاریخ 2  تیم بود. آلبی سلسته پیش از این دیدار با 16 پیروزی، 14 تساوی و 5 شکست برتری محسوسی در قبال حریف سبزپوش خود داشت. تا قبل از جدایی رقابت‌های منطقه کونکاکاف از آمریکای جنوبی 2 تیم برگزار کننده بازی‌های جذابی در کوپا آمریکا بودند اما در تاریخ جام‌های جهانی این چهارمین مصاف 2 تیم در بزرگترین تورنمنت فوتبالی دنیا است. اولین و پرگل‌ترین تقابل 2 تیم در جام جهانی 1930 رقم خورد که آرژانتین با نتیجه  6  بر 3  از سد حریف خود عبور کرد. 2 دیدار متوالی 2 تیم در مرحله یک‌هشتم نهایی 2  جام جهانی 2006 و 2010 هم با برتری و صعود آلبی سلسته به پایان رسید. دیدار سال 2006 با گل استثنایی مکسی رودریگس در وقت‌های اضافی و بازی سال 2010 با شوت مهار نشدنی و گل زیبای کارلوس تبس در پیروزی  3 بریک آرژانتین در ذهن هواداران فوتبال ماندگار شد.

آمار

آندرس گواردادو که بازی قبلی تیمش را به علت مصدومیت از دست داده بود با حضور در این دیدار نام خود را در تاریخ جام‌های جهانی جاودانه کرد و  به جمع معدود بازیکنانی که در 5 جام جهانی مختلف برای کشور خود به میدان رفته‌اند پیوست. گواردادو پس از 2 هموطن خود رافائل مارکس و آنتونیو کارواخال، کنار ستاره‌هایی چون لوتار ماتئوس، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو تنها بازیکنانی هستند که به این رکورد دست پیدا کرده‌اند. گیرمو اوچوآ و جان‌لوئیجی بوفون هم سابقه حضور در 5 جام جهانی را در کارنامه دارند اما به ترتیب فقط در 3 و4 دوره آن موفق به حضور در میدان شدند.

ترکیب ابتدایی:

آرژانتین (1-2-3-4):

املیانو مارتینس ،‌ نیکولاس اوتامندی، لیساندرو مارتینس، مارکوس آکونیا، گونسالو مونتیل، گویدو رودریگس، رودریگو دپائول، آنخل دی‌ماریا، لیونل مسی، الکسیس مک‌آلیستر و لائوتارو مارتینس

سرمربی: لیونل اسکالونی

مکزیک (2-5-3):

گیرمو اوچوآ، هکتور مورنو، نستور آرائوخو، سزار مونتس، کوین آلوارس، هکتور هررا، آندرس گواردادو، چاوس، خسوس گایاردو، الکسیس وگا و اروینگ لوزانو.

سرمربی: تاتا مارتینو

نیمه اول؛ مهیج، پرتنش اما بدون گل

بازی مطابق انتظار تحت تاثیر شکست غیرمنتظره آرژانتین در دیدار اول و حساسیت ویژه آن با استقبال گرم هواداران 2 تیم در جوی بسیار پر سر و صدا آغاز شد و در دقیقه 9 مکزیکی‌ها صاحب یک ضربه خطا از جناح چپ محوطه حریف شدند. ارسال پای چپ مواج چاوس به صورت خطرناکی از مقابل پای هررا عبور کرد و از کنار دروازه به بیرون رفت.

آندرس گواردادو که با کمک تیم پزشکی خود را به این دیدار رسانده بود پس از حضور 40 دقیقه‌ای در میدان و ثبت رکورد خود در حالی که احساس درد و ناراحتی می‌کرد در میان تشویق هواداران جای خود را به اریک گوتیرس داد.

بازی در نیمه اول با احتیاط بیش از حد 2 تیم بیش‎‌تر در میانه میدان و به صورت درگیرانه و فیزیکی دنبال می‌شد و در معدود حملات 2 تیم، مکزیکی‌ها در دقیقه 44 صاحب یک ضربه ایستگاهی در فاصله‌ای مناسب در پشت محوطه جریمه آرژانتین شدند. ضربه محکم و بی نقص الکسیس وگا از روی سر دیواره دفاعی با واکنش عالی مارتینس راهی به دروازه پیدا نکرد و در دستان گلر آرژانتین آرام گرفت.

نیمه دوم؛ باز هم مسی، باز هم گل

آرژانتین مدعی که خطر حذف زودهنگام از جام را به شدت حس می‌کرد نیمه دوم را بسیار بهتر و هجومی‌تر آغاز کرد. حرکت انفجاری مسی به قلب دفاع مکزیک در دقیقه 49 با خطا بر روی او در پشت قوس محوطه جریمه همراه شد. مسی پشت این ضربه ایستاد اما شوت نه چندان خوب او ارتفاع زیادی داشت بدون تهدید دروازه اوچوا از بالای دروازه به بیرون رفت.

آلبی سلسته مزد بازی مالکانه و هجومی خود را بالاخره در دقیقه 64 گرفت و لیونل مسی هشتمین گل خود در ادوار جام جهانی را به زیبایی به ثمر رساند. پاس دقیق دی‌ماریا از جناح راست، پشت محوطه جریمه به فوق‌ستاره دنیای فوتبال رسید و لئو مسی با یک شوت دقیق و زمینی به گوشه دروازه، امیدهای آرژانتین برای صعود را دوباره زنده کرد.

با وجود چند تعویض از سوی 2 سرمربی، روند بازی تغییر خاصی نکرد و باز هم این آرژانتینی‌ها بودند که فشار را بر روی دروازه مکزیک حفظ کردند و در دقیقه 68 حرکت ترکیبی آن‌ها با ارسال از چپ همراه بود اما ضربه والی مولینا از بالای دروازه به بیرون رفت.

در حالی که مکزیکی ها با تعویض‌های هجومی خود سعی در زدن گل تساوی داشتند در خلق موقعیت ناموفق بودند و حتی چندین بار در آستانه غافلگیری بر روی ضدحملات سرعتی آرژانتین قرار گرفتند. دقیقه 87 آلبی سلسته صاحب یک ضربه کرنر از سمت چپ شد که ضربه کوتاه کرنر طی 2 پاس از مسی به انزو فرناندس تعویضی رسید و فرناندس با انگیزه با یک ضربه کات‌دار و مهار نشدنی از گوشه محوطه جریمه برای دومین بار دروازه مکزیک را باز کرد تا خیال آرژانتینی‌ها از کسب 3 امتیاز این بازی راحت شود. 5 دقیقه وقت اضافی اعلام شده نیز دردی از مکزیکی‌ها دوا نکرد و آن‌ها موفق به خلق موقعیت جدی بر روی دروازه حریف نشدند و بازی با 2 گل یاران مسی به سود آرژانتین به پایان رسید.

آرژانتین با این پیروزی با 3 امتیاز و به لطف تفاضل گل بهتر، بالاتر از عربستان پشت سر لهستان 4 امتیازی و صدرنشین قرار گرفت و مکزیک با تک امتیاز دیدار اول قعرنشین این گروه در هفته دوم لقب گرفت. دیدارهای روز پایانی این گروه روز چهارشنبه 9 آذر ساعت 22:30 به صورت همزمان برگزار خواهد شد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری