football360 logo

مصاف اسپانیا و آلمان، جذاب‌ترین سکانس گروه مرگ؛ چشم‌ها خیره به «البیت»

06 آذر 1401 ساعت 08:2719 نظر
ژاپن، بلژیک و اسپانیا، امشب شانس صعود دارند.

به گزارش فوتبال 360، با پایان روز هفتم رقابت‌های جام‌جهانی قطر، تنها صعود فرانسه به جمع 16 تیم برتر جام قطعی شد و درحالی که جنگ صعود از 3 گروه دیگر از 4 گروه نخست به روز پایانی کشیده شد، ژاپن، بلژیک و اسپانیا این شانس را خواهند داشت تا با پیروزی در دیدارهای سرنوشت‌ساز مقابل کاستاریکا، مراکش و آلمان، به عنوان دومین، سومین و چهارمین تیم صعود کننده به دور حذفی، جایگاهشان در جمع 16 تیم برتر را تثبیت کنند. در غیر این صورت، قطر 2022 به عنوان یکی از رقابتی‌ترین تورنمنت‌های تاریخ فوتبال، سرنوشت صعود تیم‌ها در حداقل 5 گروه از گروه‌های 8 گانه‌اش تا روز پایانی دور گروهی مشخص نخواهد شد.

پرواز سامورایی با شکار ضعیف‌ترینِ جام!

ژاپن – کاستاریکا

یکشنبه 6 آذر

ساعت 13:30

استادیوم احمد بن علی (الریان)

داور: مایکل اولیور (انگلیس)

ژاپن که در دیدار مقابل آلمان با شگفتی‌سازی موفق به کسب 3 امتیاز شد، امروز در نخستین دیدار به مصاف کاستاریکا خواهد رفت. تیمی که در دور اول، با 7 گل از اسپانیا شکست خورد و آن قدر بد بود که دیگر کم‌تر کسی شانس صعود و حتی نمایش قابل دفاع مقابل مدعیان گروه برایش متصور خواهد بود. در صورتی که ژاپن از سد کاستاریکا بگذرد، صعودش به دور حذفی قطعی می‌شود و در صورت پیروزی اسپانیا مقابل آلمان درحالی که کاستاریکا و آلمان حذف زودهنگام را تجربه می‌کنند، نبرد روز پایانی ژاپن و اسپانیا، یک جنگ تمام عیار برای صدرنشینی در گروه مرگ می‌شود. کاستاریکا در دیدار مقابل اسپانیا به اندازه 8 دیدار قبلی‌اش در جام‌های‌جهانی اخیر گل دریافت کرد و کیلور ناواس که روزگاری ستاره تیم شگفتی‌ساز در جام 2014 بود، اکنون در آخرین جام‌جهانی‌اش نمی‌خواهد با تعداد گل‌های خورده متعدد به یاد آورده شود. اوضاع در خط تهاجمی کاستاریکا بسیار بد بود و این تیم نتوانست حتی یک شوت (چه در چارچوب و چه خارج از آن) به سمت دروازه اسپانیا شلیک کند؛ برای دومین بار در تاریخ و درحالی که این رکورد مقابل برزیل 1990 هم توسط کاستاریکا به ثبت رسیده بود. از طرف مقابل ژاپن قصد دارد برای اولین مرتبه پس از جام 2002، در دومین دیدار متوالی‌اش پیروزی را تجربه کند و در صورتی که این اتفاق رخ دهد، آن‌ها برای اولین بار از 2 دیدار ابتدایی‌شان در ادوار گروهی تاریخ مسابقات امتیازات کامل را کسب خواهند کرد. کاستاریکا هرگز پیروزی مقابل ژاپن را تجربه نکرده است و در 4 دیدار رو در رو، 3 بار شکست خورده است.

شیاطین سرخ به فرانسه می‌رسند؟

بلژیک – مراکش

یکشنبه 6 آذر

ساعت 16:30

استادیوم الثمامه (دوحه)

داور: سسار راموس (مکزیک)

بلژیک در دور نخست، با وجود برتری کانادا در فاکتورهای تهاجمی موفق شد 3 امتیاز شیرین کسب کند و امیدوار به صعود باشد. درحالی که حضور اشرف حکیمی و نصیر مزرویی در این دیدار در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، لوکاکو به تمرینات گروهی بازگشته و درحالی که سرمربی تیم رسماً تایید نکرد چه زمانی او را به بازی خواهد گرفت، کوین دی‌بروینه معتقد است در صورتی که برترین گلزن تاریخ بلژیک روی نیمکت هم حضور داشته باشد، تاثیر بسزایی بر روحیه تیمی خواهد گذاشت. مراکش، پس از یک دیدار نه‌چندان جذاب موفق شد کرواسی را در دور نخست بدون گل متوقف کند و حالا امیدها برای ایجاد شانس گلزنی مقابل تیمی که چندان دروازه‌اش در این مسابقات تهدید نشده، به کوین دی‌بروینه است. در صورتی که بلژیک موفق به کسب 3 امتیاز از شیرهای اطلس شود، علاوه بر قطعی کردن صعود و حضور در جمع 16 تیم برتر جهان، تبدیل به اولین تیم تاریخ جام‌جهانی خواهد شد که در 9 دیدار پیاپی از بازی‌های دور گروهی، موفق به کسب پیروزی می‌شود. شیاطین سرخ در 4 دیدار اخیرشان مقابل آفریقایی‌ها در جام‌جهانی، شکست ناپذیر بوده‌اند و آخرین مرتبه‌ای که 2 تیم در دور گروهی 1994 مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند، بلژیک پیروز میدان بود و به عنوان صدرنشین از گروهش به دور بعد صعود کرد. 

کانادا قصد تسلیم ندارد

کرواسی - کانادا

یکشنبه 6 آذر

ساعت 19:30

استادیوم خلیفه (دوحه)

داور: آندرس ماتیاس ماتونته (اروگوئه)

کانادایی‌ها که علاوه بر از دست دادن پنالتی مقابل بلژیک، 22 موقعیت مسلم گلزنی را از دست دادند و 2 برابر بیش‌تر از میزان بهترین رکورد خلق موقعیت‌شان در آخرین حضورشان در این تورنمنت (11 موقعیت مقابل اتحاد جماهیر شوروی در تورنمنت 1986) شانس گلزنی ایجاد کردند، برای زنده ماندن امیدها به صعود، چاره‌ای جز کسب پیروزی مقابل نایب قهرمان دوره گذشته مسابقات ندارند. البته که با کسب نتیجه تساوی هم اندک امیدی به صعود برایشان باقی می‌ماند اما کانادا نشان داده در این تورنمنت به کم قانع نخواهد شد. امید گل این تیم در دیدار برابر بلژیک، 2.6 بود اما شیاطین سرخ سرانجام با امید گل 0.8 موفق به گلزنی شده و 3 امتیاز حساس را از چنگ کانادایی‌ها درآوردند. کانادا که از مجموع 50 شوت در تاریخ این مسابقات تا به حال، موفق نشده حتی یک بار هم گلزنی را تجربه کند، در صورتی که مقابل کرواسی در امر گلزنی ناکام باقی بماند به رکورد بولیوی خواهد رسید. تیمی که در 5 دیدار نخستش در ادوار جام‌جهانی، هرگز توپ را به تور نچسباند. از طرف مقابل، نایب قهرمان جهان که در دیدار دور نخست تنها 5 شوت زد و بدترین رکورد تاریخش از این نظر را از خود برجای گذاشت، امیدوار است مقابل شور و اشتیاق بالای کانادا برای گلزنی، تسلیم محض نباشد. نکته جالب توجه اینجاست که در تورنمنت 2018، شاگردان زلاتکو دالیچ به ازای هر بازی، میانگین 16.1 شوت را ثبت کرده بودند.

دفاع آلمانی مقابل بی‌رحم‌ترین مهاجمان جام

اسپانیا – آلمان

یکشنبه 6 آذر

ساعت 22:30

استادیوم البیت (الخور)

داور: دنی ماکلی (هلند)

آلمان، فاصله‌ای تا حذف از دور گروهی در دومین تورنمنت متوالی ندارد و این درحالی است که ژرمن‌ها تا 4 سال پیش عنوان قهرمان جهان را یدک می‌کشیدند. آلمان با قبول شکست مقابل ژاپن در صورتی که موفق به کسب امتیاز از اسپانیا نشود، رسماً جام‌جهانی را پایان یافته خواهد دید و در این راه، به احتمال فراوان دیدار هفته آخرش مقابل کاستاریکا تشریفاتی می‌شود. شاگردان فلیک که نمی‌خواهند کابوس 2018 را بار دیگر تکرار کنند، محکوم به پیروزی مقابل تیمی هستند که در دور نخست، «بهترین» بود. با صرف نظر از عملکرد این تیم در روسیه، ژرمن‌ها آخرین بار سال 1938 موفق به صعود از گروه نشده بودند و شکست مقابل اسپانیا، آن‌ها را برای اولین بار در تاریخ به رکورد 3 شکست پیاپی در تاریخ جام‌جهانی خواهد رساند. ضمن اینکه آلمان هرگز در یک تورنمنت، 2 شکست در دور گروهی را تجربه نکرده است. برای بازی امشب، اگرچه چندان مشخص نیست آلمان با چه ترکیب و چه تاکتیکی پا به میدان خواهد گذاشت اما لوئیس انریکه نشان داده شاگردانش یک سبک را به بهترین نحو به نمایش می‌گذارند و برایشان مهم نخواهد بود حریف مقابل، آلمان باشد یا کاستاریکا. آن‌ها سبک بازیشان را به حریف تحمیل خواهند کرد. لاروخا در دیدار برابر کاستاریکا رکورد در اختیار داشتن مالکیت در یک دیدار تاریخ جام‌جهانی را با 81.9 درصد شکست (پیش از این رکورد در اختیار آرژانتین با 80.3 درصد مالکیت مقابل یونان در 2010 بود) و بازیکنان این تیم تعداد 976 پاس صحیح برای یکدیگر ارسال کردند. اسپانیا تا به حال تنها 3 بار موفق شده در یک تورنمنت، 2 دیدار ابتدایی‌اش را با پیروزی پشت سر بگذارد (آخرین بار در سال 2006) و تنها یک مرتبه در دیدارهای اخیر رو در رو (7) مقابل آلمان به عنوان تیم بازنده از زمین خارج شده است.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری