football360 logo

فرصت تاریخ‌سازی برای کاپیتان تیم ملی؛ عبور احسان از جهانبخش

06 آذر 1401 ساعت 21:2141 نظر
احسان حاج‌صفی در دیدار با آمریکا می‌تواند به تنهایی رکورددار بیشترین بازی برای تیم ملی در تاریخ جام‌جهانی شود.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، در این دوره از جام‌جهانی، احسان حاج‌صفی، علیرضا جهانبخش و کریم انصاری‌فرد نام خود را در کنار اسم مسعود شجاعی قرار دارند و برای سومین بار در جام‌جهانی بازی کردند. با این تفاوت که این ۳ بازیکن در ۳ دوره متوالی در این تورنمنت بازی کردند.

پایان حضور ۱۰۰ درصدی جهانبخش

کریم انصاری‌فرد از ۸ دیداری که فرصت بازی در جام‌جهانی داشته در ۵ مسابقه به میدان رفته ولی احسان حاج‌صفی و علیرضا جهانبخش در هر ۸ مسابقه به زمین رفتند و رکورددار بیشترین تعداد بازی در تاریخ جام‌جهانی هستند. جهانبخش در دقایق کمی که در بازی با ولز به میدان رفت برای دومین بار در این مسابقات با کارت زرد جریمه شد و دیدار با آمریکا را از دست داد تا برای اولین بار در زمان حضور در تیم ملی، در یک بازی ایران در جام‌جهانی غایب باشد و احسان حاج‌صفی در صورت بازی در این مسابقه به تنهایی رکورددار تاریخ تیم ملی شود.

رکوردهای کاپیتان

احسان حاج‌صفی که در رتبه چهارم بیشترین تعداد بازی در طول تاریخ برای تیم ملی قرار دارد، با ۶۲۲ دقیقه بازی در جام‌جهانی رکورددار بیشترین دقایق بازی در جام‌جهانی برای تیم ملی است و حالا می‌تواند رکورد بیشترین تعداد بازی در جام‌جهانی را به تنهایی به نام خود کند. 

حاج‌صفی که تنها بازیکنی است که در ۲ دوره جام‌جهانی کاپیتان بوده در دیدار با ولز برای چهارمین بار در جام‌جهانی کاپیتان اول تیم ملی بود. پیش از این علی پروین و جواد نکونام با ۳ کاپیتانی رکورددار بودند و حالا این بازیکن به تنهایی صاحب این رکورد شد. حاج‌صفی در کنار ۳ بازیکن بیشترین تعداد دوره حضور در جام‌جهانی را دارد البته جهانبخش با توجه به اینکه از نظر سنی از حاج‌صفی جوانتر است شانس بیشتری برای حضور در دوره بعدی جام‌جهانی دارد و ممکن است اولین بازیکن تاریخ ایران باشد که در ۴ جام‌جهانی بازی کرده است. 


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری