football360 logo

ترس از تبانی بریتانیایی؛ آیا تساوی برای ایران بهترین نتیجه است؟

06 آذر 1401 ساعت 23:36119 نظر
تیم ملی روی کاغذ با تساوی مقابل آمریکا شانس زیادی برای صعود به مرحله بعد دارد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، تیم ملی در شرایط استثنایی برای صعود به مرحله حذفی جام‌جهانی دارد و تاکنون هیچ وقت این قدر به رسیدن به این مرحله نزدیک نبوده است. تیم ملی با ۳ امتیاز در رده دوم جای دارد و بعد از انگلیس ۴ امتیازی و بالاتر از آمریکا و ولز ۲ و یک امتیازی قرار گرفته است.

کسب یک امتیاز ساده‌ترین راه صعود به دور حذفی

با توجه به امتیاز تیم‌ها و برنامه روز آخر گروه B منطقی‌ترین مسیر صعود برای ایران به دست آوردن یک امتیاز این مسابقه است. تنها راه صعود آمریکا حریف ایران در بازی آخر گروهی، پیروزی در این مسابقه است و برای برد به زمین می‌آید تیم ملی هم با پیروزی در این دیدار قطعاً به مرحله بعد صعود خواهد کرد. با نتیجه تساوی سرنوشت تیم ملی منوط به دیگر بازی گروه است که انگلیس و ولز با یکدیگر روبه‌رو می‌شوند و تنها در صورت پیروزی ولز مقابل انگلیس که احتمال آن ضعیف است تیم ملی حذف خواهد شد. با این اوصاف به نظر می‌رسد که منطقی‌ترین استراتژی برای تیم ملی اولویت قرار دادن کسب حداقل امتیاز در این دیدار است کاری که در گذشته نشان داده به خوبی بلد است.

صعود انگلیس با باخت با اختلاف یک گل

هرچند که صعود انگلیس به مرحله حذفی روی کاغذ قطعی نشده ولی این تیم شانس بسیار زیادی برای راهیابی به دور بعد دارد و تنها در صورتیکه با اختلاف گل زیاد مغلوب ولز شود امکان حذف این تیم وجود دارد. باخت انگلیس با اختلاف یک گل برابر ولز نه تنها صعود انگلیس به مرحله یک هشتم‌نهایی را قطعی می‌کند بلکه شانس صعود ولز را بسیار زیاد می‌کند.

انگلیس و ولز هر ۲ جزیی از بریتانیا محسوب می‌شوند. انگلیس با سایر کشورهای بریتانیا مانند اسکاتلند و ایرلند رقابت دیرینه فوتبالی دارد و تقابل با این تیم‌ها برای انگلیسی‌ها مثل دربی است ولی انگلیس و ولز دارای رابطه کاملاً حسنه‌ای فوتبالی هستند و شاید انگلیس با یک باخت مصلحتی خفیف مقابل ولز هم خود به مرحله بعد صعود کند و هم به صعود برادر کوچکتر خود کمک کند.

اهمیت قرار گرفتن در رتبه اول یا دوم گروه آن چیزی است که احتمال تبانی بین انگلیس و ولز را به حداقل می‌رساند. تیم‌های صعودکننده گروه B با تیم‌های گروه A دیدار خواهند داشت که ساعاتی قبل از بازی‌های این گروه مشخص می‌شود. انگلیس در صورت باخت برابر ولز ممکن است در رده دوم گروه جای گیرد و در آن صورت باید در مرحله یک هشتم‌نهایی با تیم اول گروه A که احتمال دارد تیم قدرتمند هلند باشد روبه‌رو شود که طبیعتا حریف دلخواهی برای شاگردان گرت ساوت‌گیت نخواهد بود.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری