football360 logo

سکته سامورایی در الریان؛ اولین شوت در چارچوب، پیروزی را به کاستاریکا هدیه داد

06 آذر 1401 ساعت 15:388 نظر
ژاپن با یک گل دیرهنگام مقابل کاستاریکا شکست را پذیرفت.

به گزارش فوتبال 360، ژاپن در دومین دیدار دور گروهی و درحالی که باتوجه به پیروزی مقابل آلمان، شانس مسلم صعود از گروه مرگ به دور بعدی رقابت‌ها بود، از ساعت 13:30 به وقت تهران در نخستین دیدار روز هشتم رقابت‌ها به مصاف کاستاریکا رفت.

گروه  پنجم

استادیوم احمد بن علی 

داور: مایکل اولیور (انگلیس)

در مقایسه با دیدار مقابل آلمان که «هاجیمه موریاسو» تیمش را با سیستم 2-4-4 به میدان فرستاده بود در این دیدار و باتوجه به عملکرد ضعیف حریف در دیدار مقابل اسپانیا، بازیکنانش را با آرایش 1-5-4 راهی میدان کرد تا با در دست گرفتن مالکیت توپ و تنظیم جریان بازی به سود خودشان در یک صحنه مناسب گل برتری را به ثمر برسانند. از طرف مقابل کاستاریکا با آرایشی تدافعی‌تر نسبت به دیدار مقابل اسپانیا به میدان رفت. هرچند لوئیس سوارس مهره‌های حاضر در قلب خط تدافعی تیمش را از جایشان تکان نداده بود.

بدترین نیمه نخست در جام‌جهانی 2022

سامورایی‌های که با پیروزی روحیه بخش مقابل آلمان پا به این دیدار گذاشته بودند در نیمه نخست نتوانستند سبک بازی مورد نظرشان را به حریف تحمیل کرده و در نتیجه یک نیمه نخست کسل کننده و حوصله سر بر، 2 تیم با تساوی بدون گل راهی رختکن شدند. هرچند در دقایق ابتدایی دیدار، ژاپن فشار قابل توجهی روی دروازه کاستاریکا ایجاد کرد اما طبق آمار، نیمه نخست این دیدار بدترین ویژگی‌های آماری را تا به این جای مسابقات از خود به ثبت رساند. در این نیمه، امید گل ژاپن و کاستاریکا، هر کدام کمتر از 0.1 بود!

کاستاریکا مزد صبرش را گرفت

درحالی که ژاپن از ابتدای نیمه دوم، 2 تعویض همزمان انجام داده و سومین تعویضش را در دقیقه 62 به انجام رسانده بود، سرمربی کاستاریکا در دقیقه 65، جوان‌ترین بازیکن جام 2022 را به میدان فرستاد تا شاید گره از کار بازی باز کند. جوویسون فرانسنیسکو بنت وی‌یگاس با 18 سال و 5 ماه و 12 روز، تبدیل به جوان‌ترین بازیکن این تورنمنت شد. درحالی که بازی در نیمه دوم تحت مالکیت ژاپن بود، ناگهان روی یک غافلگیری، دقیقه 81 روی اشتباه و تعلل مدافعان ژاپن، کاستاریکایی‌ها توپ‌ربایی کرده و پس از ارسال پاس یلتسین تخدا برای کیشر فولر در قوس محوطه جریمه، او با یک شوت آرام و دقیق از بالای سر دروازه‌بان ژاپن توپ را به دروازه چسباند.

یک شوت در چارچوب، تنها اتفاق ویژه

این اولین شوت کاستاریکا در چارچوب، در طول این تورنمنت بود و توپی که کم‌تر از 35 کیلومتر بر ساعت سرعت داشت، به تور چسبید. دقیقه 88، ژاپن شانس به تساوی کشیدن کار را داشت که تجربه ناواس، سامورایی‌ها را در گلزنی ناکام گذاشت. پس از گل، سرمربی ژاپن که تاکومی مینامینو را به میدان فرستاد، دیگر بازی را از دست داده بود و فشار اندک ژاپن در چند دقیقه پایانی بازی، راه به جایی نبرد. با این نتیجه، کار صعود ژاپن به هفته پایانی کشیده شد و امیدهای کاستاریکا به صعود زنده ماند. این بهترین خبر برای آلمان بود که از ساعت 22:30 مقابل اسپانیا صف‌آرایی خواهد کرد و در صورت پیروزی مقابل لاروخا، این گروه به عنوان تنها گروه جام در هفته پایانی، 4 تیم 3 امتیازی خواهد داشت. هرچند بعید اما ممکن است گروه برزیل هم به این سرنوشت دچار شود.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری