football360 logo

انتخاب سخت «کی‌روش» برای دروازه ایران؛ کیفیت «بیرو» یا آمادگی «حسینی»؟

07 آذر 1401 ساعت 10:30137 نظر
«کارلوس کی‌روش» برای بازی با آمریکا، باید انتخابی سخت در دروازه تیمش داشته باشد.

به گزارش فوتبال 360، تیم ملی روز سه شنبه 8 آذر، یکی از مهمترین بازی‌های تاریخ فوتبال ایران را برگزار می‌کند. تقابل با آمریکا که می‌تواند اولین صعود تیم ملی از مرحله گروهی را رقم بزند. یکی از دغدغه‌های بزرگ کی‌روش در این مسابقه، انتخاب دروازه‌بان تیم ملی است. علیرضا بیرانوند، شرایط بازی پیدا کرده و حسین حسینی هم با نمایشی خوب مقابل ولز، نشان داد توانایی دفاع از دروازه ایران را دارد.

چهره متفاوت «حسینی»

حسین حسینی اولین بازی خود در جام جهانی را، به شکلی غیر منتظره انجام داد. علیرضا بیرانوند، در دقایق ابتدایی بازی مصدوم شد و کی‌روش از بین دروازه‌بان‌های ذخیره ایران، تصمیم گرفت به حسینی بازی بدهد. حسینی نتوانست روز خوبی را مقابل انگلیس پشت سر بگذارد. او روی گل‌های خورده ایران، مقصر اصلی نبود اما 6 ضربه از 7 ضربه داخل چارچوب حریف، درون دروازه ایران رفت. نمایش حسینی مقابل ولز، کاملا متفاوت بود. او که این بار با آمادگی ذهنی بالا وارد زمین شد، هر سه ضربه داخل چارچوب حریف را مهار کرد و روی ارسال‌های ولزی‌ها هم خروج‌های مناسبی داشت. حسینی حالا اعتماد به نفس بالایی پیدا کرده و به سومین دروازه‌بان ایران در تاریخ جام جهانی تبدیل شده که توانسته کلین شیت کند. عملکردی که باعث شده کی‌روش، کار سختی برای نیمکت نشینی او داشته باشد.

بازگشت شماره یک

علیرضا بیرانوند که فقط چند دقیقه توانست مقابل انگلیس در زمین باشد، کاملا شرایط بازی را پیدا کرده است. او قبل از بازی با ولز هم به تمرینات ایران اضافه شده بود اما قوانین سختگیرانه فیفا، اجازه نداد برای تیم ملی بازی کند. بیرانوند مشکلی برای بازی آمریکا ندارد. تجربه او،‌ می‌تواند برگ برنده مهمی برای ایران باشد. حتی اگر با گارد صورت و شرایط خاص، به این بازی برسد. بیرانوند تجربه سه بازی در جام جهانی 2018 را دارد و با فضای این جام غریبه نیست. جام جهانی قبل، او توانست مهمترین صحنه تیم ملی را با مهار پنالتی رونالدو خلق کند. شاید همین نکته‌ها، باعث شود کی‌روش با وجود آمادگی حسینی دوباره به بیرانوند اعتماد کند. بازی با آمریکا، بازی نزدیکی برای ایران خواهد بود و بیرانوند، می‌تواند بازیکن لحظات سرنوشت‌ساز باشد. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری