football360 logo

10 بازیکن و یک علامت ایکس مقابل ایران؛ ستاره‌ دورتموند، رقیب «والنسیا» یا ماشین گلزنی؟

07 آذر 1401 ساعت 12:0245 نظر
ترکیب تیم ملی آمریکا مقابل ایران تقریبا همان ترکیب 2 بازی قبلی است و تنها ابهام مربوط به بازیکنی است که باید در نوک خط حمله به میدان برود.

به گزارش فوتبال 360، سه‌شنبه از ساعت 22:30 دقیقه به وقت تهران، آنتونیو متئو لاهوز قاضی دیدار تیم‌های ایران و امریکا در ورزشگاه الثمامه خواهد بود. جدالی سرنوشت‌ساز و حساس از گروه دوم که می‌تواند منجر به صعود یکی از این 2 تیم به دور یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام جهانی 2022 شود.

ایالات متحده در 2 بازی اول خود به تساوی دست یافته است. آن‌ها ابتدا مقابل ولز 1-1 کردند و در ادامه انگلیس را با نتیجه‌ی 0-0 متوقف کردند تا حالا در جایگاه سوم جدول رده‌بندی قرار داشته باشند. آن‌ها تا به اینجا گلی در جریان بازی دریافت نکرده‌اند و البته موفق به گزنی در نیمه‌ی دوم هم نشده‌اند.

تغییر آرایش

آمریکا در بازی اول مقابل ولز با آرایش 3-3-4 به میدان رفت. مت ترنر، سرجینیو دست، واکر زیمرمن، تیم ریم، آنتونی رابینسون، وستون مککنی، تایلر آدامز، یونس موسی؛ تیموتی وه‌آ، جاش سارجنت و کریستین پولیسیچ بازی را آغاز کردند.

در دیدار دوم مقابل انگلیس تغییری در آرایش تیم به وجود آمد و یانکی‌ها با ترکیب 2-4-4 وارد زمین شدند تا حضوری بیشتر در میانه‌ی میدان داشته باشند. در این مسابقه یک تغییر نفری هم حاصل شد و جاش سارجنت، مهاجم نوک بازی اول جای خود را به حاجی رایت، مهاجم آنتالیا اسپور داد: مت ترنر، سرجینیو دست، واکر زیمرمن، تیم ریم، آنتونی رابینسون، وستون مککنی، تایلر آدامز، یونس موسی، کریستین پولیسیچ؛ تیموتی وه‌آ، حاجی رایت.

برای بازی سوم آمریکا راهی جز کسب پیروزی ندارد. آن‌ها با میل هجومی بیشتری باید روانه‌ی میدان شوند. از طرفی جیووانی رینا کاملا در شرایط بازی قرار دارد. او پیش از جام جهانی مصدوم شد و در بازی دوم مقابل انگلیس 7 دقیقه در زمین حاضر شد. با این اوصاف گرنت وال، مفسر و آنالیزور (CBS) که هشتمین جام جهانی خود را پوشش می‌دهد، درباره‌‌ی ترکیب احتمالی آمریکا صحبت‌های جالبی را مطرح می‌کند: «به نظرم آمریکا با سیستم 3-3-4 به میدان می‌رود. اگر من بودم جیووانی رینا را به جای حاجی رایت وارد زمین می‌کردم و با حضور او تیموتی وه‌آ را به عنوان مهاجم مرکزی در زمین قرار می‌دادم. البته فکر می‌کنم برهالتر تصمیم بگیرد از ژسوس فریرا در خط حمله استفاده کند و او را به جای رایت در زمین قرار دهد».

همان همیشگی

وقتی نگاهی به دیگر رسانه‌های آمریکایی می‌اندازیم متوجه می‌شویم که ترکیب آمریکا تقریبا همان ترکیب 2 بازی قبلی خواهد بود و تنها ابهام موجود درباره‌ی بازیکنی است که باید در نوک خط حمله انجام وظیفه کند. مت ترنر، دروازه‌بان تیم آرسنال همچنان به بازی در درون دروازه ادامه می‌دهد. او نمایش خوب و قابل اعتمادی در 180 دقیقه‌ی ابتدایی داشت. 

تیم ریم و واکر زیمرمن 2 مدافع مرکزی و بازیکنان باتجربه‌ی آمریکا به‌حساب می‌آیند که در تک‌تک دقایق این جام در زمین حضور داشته‌اند. نفر اول بازیکن تیم فولام است و 35 سال سن دارد و دومی بازیکن 29 ساله است و برای تیم ناشویل آمریکا توپ می‌زند.

2 فول‌بک آمریکا در این جام عملکرد خیلی خوبی داشته‌اند. سرجینیو دست با وجود اینکه سابقه‌ی تعویض شدن را دارد اما همچنان گزینه‌ی اول برهالتر برای سمت راست خط دفاعی است و جلوتر از دی‌آندره یدلین روانه‌ی میدان می‌شود. در سمت چپ صحبت از آنتونی رابینسون است. دیگر بازیکن 180 دقیقه‌ای آمریکا که برای فولام بازی می‌کند. رابینسون فرارهای بسیار خوبی را انجام می‌دهد و در نبردهای تن‌به‌تن هم بازیکن قابلی است.

سه هافبک آمریکا هم بازیکنان جالبی هستند. تایلر آدامز 23 ساله، کاپیتان ایالات متحده است. بازیکنی که در عین جوانی پخته بازی می‌کند و عضوی از تیم لسترسیتی انگلیس است. در کنار او یونس موسی و وستون مککنی قرار دارند. بازی‌های نفر دوم را قطعا در تیم یوونتوس دیده‌اید. او در جام بیست‌ودوم نمایش پرفروغی نداشته اما جایگاه ثابتش در خطر نخواهد بود. دیگری موسای 19 ساله است که برای تیم والنسیا بازی می‌کند. شماره 6 یانکی‌ها از آن دست هافبک‌های انرژیک است که هم قابلیت کار تدافعی دارد و هم می‌تواند در هجوم به کمک مهاجمان بیاید.

خط حمله و یک علامت سوال

برای سه بازیکنی که قرار است مهاجمان آمریکا باشند شک و تردیدهایی وجود دارد. ابتدا از قسمت قطعی قضیه آغاز می‌کنیم. کریستین پولیسیچ، ستاره‌ی تیم چلسی و امید اصلی هواداران آمریکا در این جام یک پاس گل داده اما پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شده است. برهالتر به دنبال این است تا برای او فضایی در زمین ایجاد شود تا کریستین بتواند در عرض حرکت کند و مانند گلی که به ولز زدند، خطرساز شود. شماره 10 آمریکا در سمت چپ خط حمله بازی خواهد کرد.

دیگر بازیکنی که حضورش در زمین قطعی است؛ تیموتی وه‌آ خواهد بود. مهاجم 22 ساله‌ی لیل که تنها گل آمریکا در قطر را به‌ثمر رسانده است. او در 2 بازی قبلی به عنوان مهاجم سمت راست بازی کرد و اگر هر گزینه‌ای به جز جیووانی رینا در ترکیب اصلی حضور داشته باشد، او همچنان وینگر راست می‌ماند اما به زمین آمدن رینای 20 ساله شرایط را تغییر خواهد داد و وه‌آ به مرکز می‌رود تا ستاره‌ی دورتموند سمت راست را مال خود کند. حال اگر بازهم خبری از رینا نباشد، چه گزینه‌هایی برای اضافه شدن به خط حمله‌ی آمریکای روی میز خواهند بود؟ از سه نفر صحبت می‌شود. 

جاش سارجنت، مهاجم تیم نوریچ سیتی که در بازی اول فیکس بود و در دیدار برابر انگلیس فقط چند دقیقه فرصت حضور داشت، کمترین شانس را برای حضوری فیکس به خود اختصاص داده است.

حاجی رایت 24 ساله، مهاجم تیم آنتالیا اسپور که در سوپرلیگ ترکیه و تا پایان هفته‌ی سیزدهم با 9 گل زده در رده‌ی دوم بهترین گلزنان مسابقات قرار دارد و جدی‌ترین رقیب اِنِر والنسیای 13 گله و یکی از بهترین گلزنان این دوره از جام جهانی به‌حساب می‌آید. رایت در بازی برابر انگلیس به صورت فیکس در زمین بود و در اواخر بازی تعویض شد.

گزینه‌ی سوم ژسوس فریرا است. مهاجم 21 ساله‌ی تیم اف‌سی‌دالاس که در این فصل از (MLS) 18  گل به‌ثمر رساند و خوش درخشید. این بازیکن احتمال دارد سورپرایز برهالتر برای این مسابقه باشد. فریرا در هیچ‌کدام از 2 بازی قبلی بازی نکرد

دی‌آندره یدلین، شک مور، برندن آرناسون، کلین آکوستا و جردن موریس دیگر بازیکنانی هستند که از آن‌ها صحبت خاصی نشد اما در 2 بازی قبلی به عنوان مهره‌ی تعویضی به میدان آمدند. نکته‌ی جالب این است که دِست و مک‌کنی در هر 2 مسابقه تعویض شدند و آرناسون، گزینه‌ی آلترناتیو مک‌کنی در هر 2 مسابقه بود.

بدین ترتیب و با توجه به گمانه‌زنی‌ها به نظر می‌رسد ترکیب آمریکا برای دیدار با ایران بدین شرح باشد:

مت ترنر، سرجینیو دست، واکر زیمرمن، تیم ریم، آنتونی رابینسون، وستون مککنی، تایلر آدامز، یونس موسی، کریستین پولیسیچ، تیموتی وه‌آ و ژسوس فریرا.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری