football360 logo

پایان روز نهم جام جهانی؛ صعود برزیل و پرتغال، شگفتی‌سازی نمایندگان آفریقا

07 آذر 1401 ساعت 12:303 نظر
روز نهم جام جهانی 2022 قطر با برتری تیم‌های ملی پرتغال، برزیل، غنا و تساوی صربستان و کامرون به پایان رسید.

به گزارش فوتبال 360، دور دوم مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر امروز به پایان می‌رسد، آن‌هم در شرایطی که در مسابقات روز گذشته بازهم خبری از تعیین سرنوشت تیم‌های صعودکننده از گروه پنجم و ششم نبود و تنها حذف تیم ملی کانادا از جام جهانی مسجل شد و سایر تیم‌ها در روز پایانی همچنان شانس صعود به مرحله حذفی را دارند. با این وصف، تا پایان روز هشتم جام جهانی فقط صعود تیم ملی فرانسه به مرحله حذفی نهایی شده است.

در مسابقات روز گذشته، تیم ملی کاستاریکا نتیجه‌ای غیرمنتظره به دست آورد و ژاپن را با یک گل شکست داد، تیم ملی مراکش با 2 گل از سد بلژیک گذشت، تیم ملی کرواسی با 4 گل کانادا را در هم کوبید و در آخرین دیدار هم مصاف تیم‌های ملی اسپانیا و آلمان برنده نداشت و نبرد این 2 تیم با تساوی 1-1 به پایان رسید.

روز نهم جام جهانی 2022 قطر که آخرین روز از دور دوم مرحله گروهی است، با انجام تقابل تیم‌های ملی کامرون و صربستان آغاز شد. مسابقه‌ای جذاب و تماشایی که 6 گل آن در ردوبدل شد و سهم هر کدام از تیم‌ها 3 گل بود تا پرگل‌ترین تساوی جام 22 به ثبت برسد و 2 تیم برای صعود به مرحله حذفی همچنان امیدوار بودند.

تیم‌های ملی کره جنوبی و غنا در دومین مسابقه امروز به مصاف هم رفتند که در نیمه نخست، غنایی‌ها نمایش فوق‌العاده‌ای از خود نشان دادند و توانستند با 2 گل به پیروزی برسند اما در نیمه دوم و در فاصله 3 دقیقه، کره‌ای‌ها جبران‌مافات کردند و بازی را به تساوی کشاندند اما محمد کودوس ستاره جوان تیم ملی غنا توانست بازی را برگرداند و گل سوم را وارد دروازه کره جنوبی کند تا آن‌ها با برتری 3 بر 2، شانس صعودشان به مرحله حذفی دوچندان شود و در نقطه مقابل، کره‌ای‌ها در آستانه حذف از گردونه رقابت‌ها قرار گیرند.

تیم ملی برزیل در سومین مسابقه امروز برابر تیم ملی سوئیس صف‌آرایی کرد که شاگردان تیته در غیاب نیمار، کار دشواری برای حریف اروپایی خود داشتند و سرانجام در واپسین دقایق، شوت تماشایی کاسمیرو به کمک سلسائو آمد تا تیم ملی برزیل بتواند با کسب دومین پیروزی متوالی به عنوان دومین تیم بعد از تیم ملی فرانسه به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند.

در آخرین دیدار روز نهم جام جهانی هم تیم‌های ملی پرتغال و اروگوئه با قضاوت علیرضا فغانی مقابل هم قرار گرفتند که پرتغالی در هر 2 نیمه نمایش بهتری از به اجرا گذاشتند و در نیمه دوم، ارسال برونو فرناندز به گل اول برای پرتغالی تبدیل شد. البته که در ابتدا گل به نام کریستیانو رونالدو به واسطه تاثیرگذاری او روی توپ ثبت شد اما در ادامه و بعد از بررسی بیشتر، گل به نام برونو فرناندز اعلام شد. فرناندز در دقیقه (2+90) هم توانست از روی نقطه پنالتی که به واسطه کمک (VAR) برای پرتغالی‌ها به دست آمده بود، گل دوم را وارد دروازه اروگوئه کند تا شاگردان سانتوس خیال‌شان از کسب پیروزی آسوده شده و بتوانند به عنوان سومین تیم راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شوند.

برای دنبال کردن تمامی اتفاقات، اخبار و حواشی روز نهم جام جهانی 2022 قطر می‌توانید در ادامه پوشش لحظه‌به‌لحظه ما در مجموعه فوتبال 360 را مطالعه کنید.


00:50 - روز دهم مسابقات جام جهانی 2022 قطر در شرایطی پیگیری می‌شود که مسابقات دور سوم و پایانی مرحله گروهی آغاز شده و دیدارهای گروه اول و دوم پیگیری خواهد شد. (دیدارهای هر گروه به صورت همزمان برگزار می‌شود)

        * هلند - اروگوئه (ساعت 18:30 به وقت تهران)

        * اکوادور - سنگال (ساعت 18:30 به وقت تهران)

        * ایران - آمریکا (ساعت 22:30 به وقت تهران)

        * ولز - انگلیس (ساعت 22:30 به وقت تهران)


00:45 - چهره شادمان کریستیانو رونالدو بعد از اتمام دیدار مقابل اروگوئه و صعود تیم ملی پرتغال به مرحله حذفی جام جهانی 2022 قطر



00:39 - شب خوب برونو با این جایزه تکمیل شد. برونو فرناندز که نقش اصلی را در پیروزی امشب تیمش مقابل تیم ملی اروگوئه ایفا کرد، در پایان مسابقه به عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی شد و جایزه خود را دریافت کرد.



00:35 - صعود پرتغالی‌ها مسجل شد، 3 تیم در انتظار روز پایانی. جدول گروه هشتم و پایانی جام جهانی 2022 قطر بعد از پایان دور دوم مرحله گروهی مشخص شد که تیم ملی پرتغال با 6 امتیاز صدرنشین بوده و صعودش را به مرحله حذفی مسجل کرده است.



00:28 - پرتغال هم مسافر یک‌هشتم نهایی شد. تیم ملی پرتغال در شب درخشش برونو فرناندز و 2 گل این ستاره باتجربه موفق شد از سد تیم ملی اروگوئه بگذرد تا شاگردان فرناندو سانتوس با 6 امتیاز به عنوان سومین تیم به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کنند و دیدار هفته پایانی‌شان مقابل کره جنوبی تشریفاتی شود.



00:20 - شب درخشان فرناندز تکمیل شد. برونو فرناندز پشت ضربه پنالتی به دست آمده برای تیم ملی پرتغال ایستاد و توانست ضربه‌ خلاف جهت دروازه‌بان اروگوئه بزند تا در دقیقه (3+90) خود و تیمش را در مسابقه امشب 2 گله کند.



00:17 - (VAR) به کمک پرتغال و فغانی آمد. در دقیقه 89 تقابل تیم‌های ملی پرتغال و اروگوئه، برخورد توپ به دست مدافع اروگوئه در ابتدا از سوی علیرضا فغانی پنالتی تشخیص داده نشد اما در ادامه و بعد از بررسی صحنه به کمک (VAR) داور ایرانی پنالتی به سود پرتغال اعلام کرد.


23:45 - گل پرتغالی‌ها به نام فرناندز! سایت فیفا دقایقی بعد از گل تیم ملی پرتغال اصلاحیه در نتایج زنده خود انجام داد و گل را به نام برونو فرناندز ثبت کرد. براساس گزارش سایت فیفا، توپ ارسالی فرناندز بدون برخورد به سر کریستیانو رونالدو به گل تبدیل شده است!



23:42 - رونالدو پرتغال را پیش انداخت. برونو فرناندز با یک ارسال دقیق توپ را درون محوطه جریمه به کریستیانو رونالدو رساند و او با یک ضربه سر در دقیقه 54 گل اول را به سود پرتغال به ثمر رساند. 



23:39 - ورود جیمی‌جامپ در دقیقه 52 تقابل تیم‌های ملی پرتغال و اروگوئه باعث وقفه‌ای کوتاه‌مدت در جریان مسابقه شد.



23:24 - نونو مندز، جدیدترین مصدوم جام 22. مدافع چپ تیم ملی پرتغال و پاری‌سن‌ژرمن به دلیل مصدومیت قادر به ادامه همراهی تیمش در مصاف با اروگوئه نبود و به جای او، رافائل گوئررو به ترکیب پرتغال اضافه شد. مندز با چشمانی اشکبار زمین مسابقه را ترک کرد که نشان می‌داد احتمالا او در ادامه رقابت‌ها نمی‌تواند همراه شاگردان سانتوس باشد.



23:18 - نیمه اول تقابل تیم‌های ملی پرتغال و اروگوئه با تساوی بدون گل در نیمه اول به پایان رسید.


23:10 - این سیستم اجازه داد که برنده شویم! تیته سرمربی تیم ملی برزیل بعد از برتری تیمش مقابل سوئیس و صعود به مرحله حذفی گفت: «سیستم اصلی ما همیشه یکسان است و در هر بازی یک سری متغیرها را تغییر می‌دهیم. هم در بازی قبلی و هم در این بازی به لطف سیستم پیروز شدیم. همانطور که گفتم سیستم تیم است که حرف اول را می‌زند و در هر بازی ستاره‌های آن مسابقه را می‌سازد. البته هر بازیکن در تیم نقش خاصی دارد. یکی دریبل می‌زند و یکی وظیفه دیگری دارد. ولی اگر بپرسید تیم غیبت نیمار را احساس می‌کند و دلش برای حضور او در میدان تنگ شده؟ بله حتما».



23:02 - همه تلاش‌مان را برای برنده شدن می‌کنیم. رابرت پیج سرمربی تیم ملی ولز که تیمش شانس زیادی برای صعود به مرحله حذفی ندارد و فردا کار دشواری مقابل تیم ملی انگلیس خواهد داشت، درباره مسابقه فرداشب گفت: «فارغ از نتیجه‌ای که فردا در دیدار همزمان ایران و آمریکا به دست بیاید او و تیمش با تمام قوا بازی کرده و سعی می‌کنند عملکردی از خود نشان بدهند که هواداران ولزی به تیم ملی‌شان افتخار کنند. ما در کنار هم می‌مانیم چون با هم قوی‌تر هستیم. گاهی اوقات شرایط به نفع‌مان پیش نمی‌رود ولی خوبی تورنمنت‌ها این است که حتی بعد از باخت هم شانس اصلاح و بازگشت وجود دارد».



22:55 - امیدوارم مقابل انتظارها سربلند باشیم. جوردن هندرسون هافبک تیم ملی انگلیس که گفته می‌شود فردا در ترکیب اصلی تیمش برابر ولز قرار خواهد گرفت، در نشست خبری پیش از بازی گفت: «اینکه از ما انتظار زیادی می‌رود، یک امر عادی است و این از ویژگی فوتبال به شمار می‌رود. امیدوارم با این حجم از توقع سربلند خارج شویم».


22:46 - تصویری جالب‌توجه از کریستیانو رونالدو در حاشیه دیدار تیم‌های ملی پرتغال و اروگوئه



22:30 - دیدار تیم‌های ملی پرتغال و اروگوئه با قضاوت علیرضا فغانی در ورزشگاه لوسیل دوحه آغاز شد.


22:27 - نمایی از حضور تماشاگران تیم‌های ملی پرتغال و اروگوئه در ورزشگاه لوسیل



22:18 - رکورد تاریخی شاگردان تیته. برزیل دومین تیم تاریخ جام جهانی است که 2 بازی نخست را بدون دریافت حتی یک شوت در چهارچوب سپری می‌کند. اولین تیم؟ فرانسه 1998، که قهرمان جام جهانی شد!



22:13 - قهرمان جهان هم شویم، من رفتنی‌ام! لوییس فن‌خال سرمربی تیم ملی هلند که هنوز صعود تیمش به مرحله حذفی قطعی نشده، در آستانه دیدار مقابل تیم ملی قطر درباره آخرین وضعیت تیمش توضیح داد: «به گل‌ها و نتایجی که به دست آمده، نگاه کنید؛ تمام بازی‌ها در جام جهانی سخت است و همین امر در مورد رویارویی با قطر نیز صدق می‌کند. بدون توجه به نتایج و حتی در صورت قهرمانی در جام جهانی، من با هلند ادامه نخواهم داد. جانشین من از قبل انتخاب شده است. من از فدراسیون هلند تشکر می‌کنم که این فرصت را به من داد؛ اگر فوتبال هلند نبود من اینجا نبودم».



22:07 - برای سرگروهی فردا به میدان می‌آییم. گرت ساوت‌گیت سرمربی تیم ملی انگلیس درباره دیدار فردای تیمش مقابل ولز گفت: «ما این شانس را داریم که با کسب نتیجه خوب در بازی فردا صدرنشین گروه بشویم و به عنوان تیم اول صعود کنیم. پس این بازی هم برای ما مهم است و هم برای ولزی‌ها. کلید اصلی موفقیت عملکرد ما در این بازی است».



22:02رونالدو، روبرتو کارلوس، کافو و کاکا مهمانان ویژه دیدار تیم‌های ملی برزیل - سوئیس بودند.



21:59 زوج نونیز و کاوانی جواب می‌دهد؟ ترکیب اولیه تیم ملی اروگوئه برای مصاف با تیم ملی پرتغال مشخص شد.



21:50 - یاران رونالدو در سودای صعود زودهنگام. فرناندو سانتوس سرمربی تیم ملی پرتغال ترکیب اولیه تیمش را برای مسابقه امشب مقابل تیم ملی اروگوئه معرفی کرد.



21:43 - کاسمیرو و گل 3 امتیازی و جایزه بهترین بازیکن زمین. کاسمیرو هافبک باتجربه تیم ملی برزیل که با شوتی تماشایی توانست گل برتری تیمش را در مسابقه امشب مقابل سوئیس به ثمر برساند، به عنوان بهترین بازیکن نبرد تیم‌های ملی برزیل و سوئیس انتخاب شد.



21:38 - 43649 تماشاگر در ورزشگاه 974 از نزدیک نبرد تیم‌های ملی برزیل و سوئیس را تماشا کردند.



21:32 - جدول گروه G و صعود برزیل. تیم ملی برزیل با برتری در مسابقه امشب توانست صدرنشین جدول بماند و به مرحله حذفی صعود کند؛ شاگردان تیته برای حفظ عنوان سرگروهی به یک امتیاز در دیدار پایانی مقابل کامرون نیاز دارند. تیم‌های ملی سوئیس، کامرون و صربستان هم در روز پایانی شانس صعود به مرحله حذفی را دارند.



21:24 - شاگردان تیته راهی مرحله یک هشتم نهایی شدند. تیم ملی برزیل که امشب کار دشواری مقابل تیم ملی سوئیس داشت، سرانجام توانست با گلزنی کاسمیرو در دقایق پایانی با یک گل از سد حریف اروپایی خود بگذرد و به عنوان دومین تیم بعد از تیم ملی فرانسه به مرحله حذفی جام جهانی 2022 قطر صعود کند.



21:09 - شلیک دیدنی کاسمیرو برزیل را پیش انداخت. بازیکنان برزیل با ارائه نمایش مالکانه به دنبال خلق موقعیت جدی گلزنی بودند که سرانجام روی پاس عالی رودریگو گوئس و شوت تماشایی کاسمیرو دروازه سوئیس در دقیقه 83 فرو ریخت تا شاگردان تیته با یک گل از حریف خود پیش بیفتند.



20:59بدل نیمار روی سکوهای 974!



20:51 - (VAR) علیه گلزنی وینیسیوس. ستاره جوان تیم ملی برزیل در پایان یک کار تیمی زیبا روی پاس کاسمیرو توانست از سد مدافع سوئیس بگذرد و در مصاف تک‌به‌تک با یان زومر دروازه سوئیسی‌ها را در دقیقه 64 باز کرد تا گل اول مسابقه به سود برزیل به ثبت برسد اما بعد از بررسی صحنه گل مشخص شد که پیش از رسیدن توپ به وینیسیوس، ریچارلیسون در آفساید بوده و همین مسئله باعث شد تا گل برزیلی‌ها مردود اعلام شود.



20:49 - هنوز حذف نشده و امید داریم. پائولو بنتو سرمربی تیم ملی کره جنوبی که شب جنجالی را مقابل تیم ملی غنا گذراند و در پایان مسابقه با کارت قرمز آنتونی تیلور مواجه شد، درباره شکست تیمش گفت: «خوب بازی کردیم و می‌توانستیم برنده این مسابقه باشیم. به نظرم اگر بازی مساوی می‌شد، منصفانه بود اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد. اصلاً نتیجه عادلانه‌ای به دست نیامد. ما تا آخر تلاش خواهیم کرد چون متعهدیم که بهترین نتایج را برای کره بگیریم و هنوز امید داریم».



20:44 - فقط می‌توانم بگویم متاسفم. سون هیونگ مین ستاره تیم ملی کره جنوبی بعد از شکست تیمش برابر غنا و به حداقل رسیدن شانس کره‌ای‌ها برای صعود به مرحله حذفی گفت: «باید شخصا خوب کار می کردم و بهتر از این بازیکنان را هدایت می‌کردم اما قلبم به درد می‌آید وقتی می‌بینم که نتوانستم این کار را انجام بدهم. فکر می‌کنم این تیم و این بازیکنان پتانسیل موفقیت را دارند. تنها چیزی که الان می‌توانم بگویم این است که از نتیجه متاسفم».


20:35 - تغییر تهاجمی تیته جواب می‌دهد؟ سرمربی تیم ملی برزیل بعد از نمایش ضعیف تیمش در فاز تهاجمی در نیمه نخست تقابل با تیم ملی سوئیس، در بین 2 نیمه یک تغییر تهاجمی در ترکیب تیمش اعمال کرد و رودریگو گوئس را به جای لوکاس پاکوئتا به میدان فرستاد تا برزیلی‌ها در نیمه دوم با 4 مهاجم کار خود را دنبال کنند. تیته امیدوار است با این تغییر تهاجمی برزیل در نیمه دوم به گل برسد و پیروز شود.


20:21ساوتگیت، تجربه را انتخاب کرد؛ هندرسون، جانشین بلینگام در روز پایانی. رسانه‌های انگلیسی گزارش داده‌اند گرت ساوتگیت برای بازی پایانی انگلیس مقابل ولز، 2 تا 3 تغییر در ترکیب تیمش اعمال خواهد کرد که یکی از آن‌ها، حضور جردن هندرسون به جای جود بلینگام خواهد بود. بلینگام پس از بازی درخشان و گلزنی مقابل ایران، در مقابل آمریکا نمایش متوسطی داشت و پس از 68 دقیقه، جای خود را به هندرسون داد. وقتی هندرسون اولین بازی ملی خود را انجام می‌داد، بلینگام تنها ۷ سال داشت!



20:16 - نیمه اول مصاف تیم‌های ملی برزیل و سوئیس با تساوی بدون گل به پایان رسید.


20:05 - حضور اسطوره فوتبال برزیل در ورزشگاه 974. رونالدو نازاریو اسطوره فوتبال برزیل با حضور در ورزشگاه 974 از نزدیک نظاره‌گر مصاف تیم‌های ملی برزیل و سوئیس است. نکته ویژه اینکه یکی از هواداران حاضر در ورزشگاه، چهره خود را شبیه به رونالدویِ جام جهانی 2002 کرده و کارگردان تلویزیونی قطر در فاصله‌ای کوتاه چهره رونالدو و این هوادار را نشان داد که در اتفاق جالب‌توجهی بود.



20:00بی‌شباهت به روز نخست؛ آن‌ها دسته جمعی برگشتند!

*عملکرد تیم‌های آفریقایی در دور اول مرحله گروهی جام جهانی:

5 بازی، 2 امتیاز، 2 گل زده

*عملکرد تیم‌های آفریقایی در دور دوم مرحله گروهی جام جهانی:
5 بازی، 10 امتیاز، 11 گل زده


19:57سریع‌ترین بریس‌ها (دو گل پشت سر هم یک بازیکن) در تاریخ جام جهانی
  1. تونی کروس از تیم ملی آلمان: 1 دقیقه و 10 ثانیه / (جام جهانی 2014، مقابل برزیل)
  2. رونالدو از تیم ملی برزیل: 2 دقیقه و 30 ثانیه / (جام جهانی 2002، مقابل کاستاریکا)
  3. چو گوئه‌سونگ از تیم ملی کره جنوبی: 2 دقیقه و 47 ثانیه / (جام جهانی 2022، مقابل غنا)



19:42 - آرزوی موفقیت اینستاگرامی نیمار برای همبازیانش. نیمار که به دلیل مصدومیت دیدار امشب تیم‌های ملی برزیل-سوئیس را از دست داده، در پیامی اینستاگرامی برای همبازیان خود آرزوی موفقیت کرد.


19:30 - نبرد تیم‌های ملی برزیل و سوئیس از لحظاتی قبل با قضاوت ایوان بارتون در ورزشگاه 974 آغاز شد.

19:28 - نمایی از حضور تماشاگران تیم‌های ملی برزیل و سوئیس در ورزشگاه 974



19:16 - بنتو اولین سرمربی اخراجی جام 22. پائولو بنتو سرمربی تیم ملی کره جنوبی که پس از دمیده شدن سوت پایان تقابل تیم‌های ملی کره جنوبی و غنا از آنتونی تیلور کارت قرمز دریافت کرد، به اولین سرمربی اخراجی جام جهانی 2022 قطر تبدیل شد.



19:05 - نمایی جالب‌توجه از شادی بعد از گل محمد کودوس در مقابل دوربین سیار حاضر در ورزشگاه اجوکیشن سیتی




18:58 - نمایی از رختکن تیم‌های ملی برزیل و سوئیس در ورزشگاه 974




18:49 - پدیده غنایی و جایزه ویژه. محمد کودوس که نقش اصلی را در پیروزی امشب تیم ملی غنا مقابل کره جنوبی داشت و 2 گل برای تیمش به ثمر رساند، به عنوان بهترین بازیکن دیدار تیم‌های ملی غنا و کره جنوبی انتخاب شد.



18:43 - سوئیسی‌ها در انتظار شگفتی‌سازی. یازده بازیکن تیم ملی سوئیس برای حضور در مسابقه امشب برابر تیم ملی برزیل معرفی شدند.



18:38 - فرد جانشین نیمار شد. ترکیب اصلی تیم ملی برزیل برای دیدار مقابل تیم ملی سوئیس مشخص شد.



18:35 - بنتو دیدار با تیم سابقش را از دست داد. پائولو بنتو سرمربی تیم ملی کره جنوبی در پایان دیدار تیمش مقابل تیم ملی غنا اعتراض شدیدی نسبت به تصمیمات آنتونی تیلور داشت و نام نام‌آشنای انگلیسی با کارت قرمز او را اخراج کرد تا بنتو شانس حضور در دیدار پایانی مرحله گروهی مقابل تیم ملی پرتغال را از دست بدهد.



18:31 - برد غنا در دراماتیک‌ترین بازی جام. تیم ملی غنا در پایان یک بازی مهیج و دیدنی توانست با درخشش محمد کودوس با نتیجه 3 بر 2 از سد کره جنوبی بگذرد و شانس‌های خود برای صعود به مرحله حذفی را افزایش بدهد.



18:10 - بهترین آرزوها برای ایران. یورگن کلینزمن سرمربی سابق تیم ملی آمریکا که در روزهای گذشته اظهارات جنجالی درباره تیم ملی ایران داشت، در صفحه توییتری خود در آستانه دیدار تیم‌های ملی ایران و آمریکا نوشت: «نظرات من درباره بازی ایران – ولز کاملا به فوتبال مرتبط بود اما متاسفانه طور دیگری از آن برداشت شد. من دوستان ایرانی زیادی دارم و همیشه از مردم، فرهنگ و تاریخ آنها تعریف کرده‌ام. آرزو می کنم در جام جهانی برای آنها بهترین اتفاق را رخ بدهد».



18:03هواداران تیم ملی کره جنوبی با دشداشه و لباس عربی در ورزشگاه اجوکیشن سیتی



17:58 - شب درخشان کودوس تکمیل شد. غنایی‌ها برای بازگشت به نتیجه پیروزی حملات خود را از سر گرفتند و روی ارسال توپ از سمت چپ و تاثیرگذاری اینیاکی ویلیامز توپ به محمد کودوس رسید و او توانست برای دومین‌بار در مسابقه امشب گلزنی کند تا در دقیقه 69 نتیجه بازی 3 بر 2 به سود تیم ملی غنا شود.


17:50 - کولاک سونگ چو کره جنوبی را به جام برگرداند. در ادامه حملات بازیکنان کره جنوبی برای رسیدن به گل تساوی، کیم جین سو توپ را روی دروازه کره‌ای‌ها ارسال کرد و گوئه سونگ چو بار دیگر با یک ضربه سر توانست دروازه تیم ملی غنا را باز کند تا با 2 گل او در فاصله 3 دقیقه، کره جنوبی از شکست بگریزد و نتیجه بازی 2-2 مساوی شود.



17:47 - کره‌ای‌ها یکی از گل‌های خورده جبران کردند. ارسال دقیق کانگ این لی در دقیقه 58 باعث شد تا گوئه سونگ چو با یک ضربه سر تماشایی دروازه غنا را فرو بریزد تا شاگردان پائولو بنتو یکی از گل‌های خورده را جبران کرده و نتیجه بازی 2 بر یک به سود غنا شود.



17:38 - 2 اشتباه کردیم و برد از دست رفت. دراگان استویکوویچ سرمربی تیم ملی صربستان بعد از ناکامی تیمش در کسب پیروزی مقابل کامرون و از دست دادن برتری 3 بر یک گفت: «کنترل کامل بازی را داشتیم و در نتیجه هم 3-1 جلو بودیم اما 2 اشتباه دفاعی بزرگ باعث شد به سادگی بازی برده را مساوی کنیم. 2 اشتباهی که به قیمت از دست رفتن پیروزی تمام شد. اشتباهات بسیار غیرضروری مرتکب شدیم و پیروزی را از دست دادیم. باید ببینیم برزیل و سوئیس برابر هم چه خواهند کرد و این بسیار در سرنوشت صعود ما تاثیرگذار خواهد بود».



17:26 - می‌خواهیم برزیل را شکست بدهیم! ریگوبرت سانگ سرمربی تیم ملی کامرون بعد از تساوی پرگل تیمش مقابل تیم ملی صربستان، در واکنش به شرایط به وجود آمده برای کامرون برای صعود به مرحله حذفی گفت: «امروز به مسابقه برگشتیم و چشم‌اندازی برای بهتر شدن وجود دارد. ما اکنون تمرکز خود را روی آماده‌سازی برای بازی با برزیل متمرکز خواهیم کرد. من به همه بازیکنانی که می‌خواهند پیراهن تیم ملی کامرون را بپوشند افتخار می‌کنم. شکست دادن برزیل غیرممکن نیست و در دسترس است. تیم ملی آن‌ها قوی است و ما نیز تیمی عالی داریم. ما به جام جهانی آمده‌ایم تا بهترین عملکرد خود را داشته باشیم».



17:21 - طوفان یک نیمه‌ای غنایی. تیم ملی غنا در نیمه نخست تقابل با تیم ملی کره جنوبی توانست با گلزنی سالیسو و کودوس به برتری 2 گله دست پیدا کند.


17:10 - برای ما مسابقه فردا یک دوئل حذفی است! گرگ برهالتر سرمربی تیم ملی آمریکا درباره مصاف تیم ملی ایران گفت: «برای ما یک مسابقه فوتبال در برابر یک تیم دیگر است و مسابقه شکل حذفی دارد و هر دو تیم دنبال صعود هستند و مسئله همین است. ما می‌خواهیم روی تیم خودمان تمرکز کنیم و چیزی که هست یک مسابقه فوتبال است».



17:04 - پدیده آژاکس اختلاف را به 2 گل رساند! جردن آیو بار دیگر با ارسال‌های خود خطرساز شد و روی سانتر دقیق ستاره تیم ملی غنا، محمد کودوس موفق شد در دقیقه 34 دروازه کره جنوبی را برای دومین‌بار در مسابقه امروز باز کند تا نتیجه بازی 2 بر صفر به سود غنایی‌ها شود.



16:54سالیسو غنا را پیش انداخت. در دقیقه 24 تقابل تیم‌های ملی غنا و کره جنوبی، غنایی صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند و جردن آیو آن را ارسال کرد که مدافعان کره ناکام در دفع موفق ضربه ارسالی بودند و روی تعلل آن‌ها توپ به محمد سالیسو رسید و مدافع پیش‌تاخته تیم ملی غنا توانست گل اول مسابقه را به ثمر برساند.


16:44 - تصویری جالب‌توجه از حضور هواداران تیم‌های ملی کره جنوبی و غنا در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی




16:38 - ستاره تعویضی مزد درخشش‌اش را گرفت. وینسنت ابوبکر مهاجم 30 ساله تیم ملی غنا که بعد از ورود به زمین مسابقه توانست با گلزنی و گل‌سازی‌اش نتیجه بازی را تغییر داده و کامرون را از شکست نجات داد، به عنوان بهترین بازیکن مصاف تیم‌های ملی کامرون و صربستان معرفی شد.



16:34 - یک بازی مرگ و زندگی در پیش‌روی ماست. آلیو سیسه سرمربی تیم ملی سنگال در نشست خبری پیش از دیدار مقابل تیم ملی اکوادور با اشاره حساسیت بالای مسابقه فردای تیمش گفت: «این یک بازی مرگ و زندگی است. البته که این یک جنگ نیست و قرار نیست فردا کسی در زمین کشته شود ولی می‌دانم که بازیکنانم تا آخرین توان‌شان مبارزه خواهند کرد تا پیروز شویم و امیدوارم به این هدف برسیم. پیروزی مراکش به عنوان یک تیم آفریقایی برابر بلژیک بسیار مهم بود و کار بزرگی کردند. پیروزی مراکش به ما نیز روحیه زیادی داده تا فردا پیروز شویم».



16:30 - مصاف تیم‌های ملی کره جنوبی و غنا از لحظاتی قبل در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی با قضاوت آنتونی تیلور آغاز شد.


16:24 - شاگردان کی‌روش بازهم سفید می‌پوشند. جلسه هماهنگی پیش از بازی تیم‌های ملی ایران و آمریکا برگزار و مشخص شد تیم ملی فوتبال ایران فردا سفید می‌پوشد و آمریکا از پیراهن آبی رنگ خود استفاده خواهد کرد.



16:15 - به دنبال تاریخ‌سازی کنیم. کریم انصاری‌فرد مهاجم باتجربه تیم ملی ایران در نشست خبری پیش از دیدار مقابل تیم ملی آمریکا درباره انگیزه بالای همبازیانش برای مسابقه فردا گفت: «ما با روحیه برد وارد بازی و زمین می‌شویم و قطعا دعای خیر مردم عزیزمان هم پشت ما است. مطمئنیم که یک روز تاریخی دیگر را رقم می‌زنیم. آمریکا هم تیم قابل احترامی است. 2 بازی قبل آمریکا را آنالیز کردیم و همه جوره آماده بازی هستیم؛ مانند مردم ایران که ان‌شاء الله دل مردم ایران شاد شود».



16:08 - می‌خواهیم به مرحله حذفی صعود کنیم. گوستاوو آلفارو سرمربی تیم ملی اکوادور درباره مصاف حساس تیمش برابر سنگال گفت: «هر کاری که تا الان انجام داده‌ایم فردا به ما کمک نخواهد کرد و اگر ببازیم، حذف خواهیم شد. فردا سنگال قطعا برای پیروزی وارد زمین می‌شود و هر 2 تیم شانس دارند. ما خودمان را تیم صعود کرده به دور بعد نمی‌دانیم. یک پای ما بیرون جام است و از هر لحاظ بازی دشواری خواهد شد».



16:03 - باید بهتر شویم و رو به سوی موفقیت قدم برداریم. فلیکس سانچز سرمربی تیم ملی قطر درباره دیدار تشریفاتی فردای تیمش مقابل تیم ملی هند گفت: «فردا مقابل یکی از تیم‌های بزرگ جهان که رتبه هشتم فیفا را در اختیار دارد باید بازی کنیم. گروه A، گروه سختی بود اما ما انتظار این نتایج را نداشتیم. ما کشوری هستیم که در 6 سال اخیر، توانستیم افتخارات زیادی کسب کنیم؛ باید بهتر شویم و روز به روز، به جلو حرکت کنیم».


15:59 امیدوارم بهترین تیم زمین باشیم و گل بزنیم و ببریم. کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پیش از دیدار مقابل آمریکا حضور پیدا کرد و ضمن ابراز امیدواری برای ارائه یک نمایش خوب و کسب موفقیت، از هدف‌گذاری تیمش در مسابقه فردا برای صعود به مرحله حذفی صحبت کرد.



15:53 - روز خوب آفریقایی تکمیل می‌شود؟ ترکیب اولیه تیم ملی غنا برای مصاف با تیم ملی کره جنوبی اعلام شد.



15:40 - یاران سون به دنبال اولین برد. پائولو بنتو سرمربی تیم ملی کره جنوبی 11 بازیکن منتخب خود برای دیدار برابر تیم ملی غنا را معرفی کرد.



15:31 - پرگل‌ترین تساوی جام، 2 تیم به صعود امیدوار ماندند. مصاف تیم‌های ملی صربستان و کامرون، جذاب و نفسگیر و البته پرگل دنبال شد و در پایان یک دوئل دیدنی 2 تیم به تساوی 3-3 رضایت دادند تا با کسب اولین امتیاز در مرحله گروهی امیدوار به مسابقه پایانی خود در این رقابت‌ها برای صعود به مرحله حذفی بمانند.



15:22 - بی‌توجه به انتقادات هواداران باشید! هری کین کاپیتان تیم انگلیس در آستانه دیدار تیمش مقابل ولز در آخرین دور مرحله جام جهانی 2022 قطر با اشاره به انتقاد هواداران انگلیسی گفت: «تیم به این انتقادات و سر و صداها عادت کرده است. ما یک برد خوب برابر ایران داشتیم و همه از قهرمانی ما حرف زدند. حالا با نتیجه‌ای که برابر آمریکا کسب کردیم، انتقاد می‌کنند. هر فردی نظر خود را دارد و این موضوع بخشی از فوتبال است. از بازیکنان تیم می‌خواهیم تا به این سرو صداها اهمیتی ندهند و آن را نادیده بگیرند».


15:16 - تاریخ‌سازی مهاجم کامرون در جام جهانی. وینسنت ابوبکر که در نیمه دوم به ترکیب تیمش اضافه شد و نقش کلیدی در بازگشت کامرون به جریان بازی داشت، به اولین بازیکن آفریقایی تبدیل شد که در جام جهانی به عنوان یار تعویضی هم گل می‌زند و هم پاس گل می‌دهد!



15:03 - مصدوم تازه روی دست هروه رنار! محمد البریک که جانشین یاسر الشهرانی در ترکیب عربستان شده بود هم به دلیل مصدومیت دیدار آخر مرحله گروهی مقابل مکزیک را از دست داد.



15:00 - ابوبکر درخشش خود را تکمیل کرد! بازهم با فرار از کمند خط دفاعی تیم ملی صربستان، وینسنت ابوبکر صاحب توپ شد و در موقعیت 2 به تک این‌بار توپ را برای اریک ماکسیم چوپو موتینگ ارسال کرد تا مهاجم بایرن مونیخ در دقیقه 66 بتواند سومین گل کامرون را به ثمر برساند و بازی را به تساوی کشاند.



14:57 - (VAR) به کمک کامرونی‌ها آمد. وینسنت ابوبکر مهاجم باتجربه کامرونی‌ها که در نیمه دوم به ترکیب تیمش اضافه شده بود، توانست روی پاس ژان شارل کاستلتو با فرار از قلب خط دفاعی صربستان با یک ضربه چیپ تماشایی دروازه این تیم را باز کند که در ابتدا داور اماراتی گل او را مردود اعلام کرد اما در ادامه و بعد از بررسی گل ابوبکر توسط کمک داور ویدئویی، ضربه مهاجم کامرون پذیرفته شد تا در دقیقه 64 دومین گل کامرونی‌ها در مسابقه امروز به ثبت برسد.



14:47 - میتروویچ خیال صرب‌ها را آسوده کرد. در ادامه حملات صربستانی‌ها روی دروازه تیم ملی کامرون، روی یک کار تمرین شده و ترکیبی زیبا، توپ در مقابل دروازه خالی توسط آندریا زیوکوویچ به الکساندر میتروویچ رسید و مهاجم بلندقامت تیم ملی صربستان گل سوم تیمش را در مسابقه امروز به ثمر رساند تا نتیجه بازی 3 بر یک به سود صربستان شود.



14:35 - حمایت تمام قد ژاوی از میزبانی قطری‌ها. ژاوی هرناندز سرمربی تیم ملی بارسلونا که سابقه حضور در فوتبال قطر و تیم السد را به عنوان بازیکن و سرمربی دارد، درباره میزبان کشور قطر در جام جهانی 2022 گفت: «معتقدم همه دنیا حالا شناخت بیشتری نسبت به قطر پیدا کرده اند و می‌دانند قطر آن کشوری نیست که در رسانه‌ها از آن انتقاد می‌شود. در سال‌های اخیر از قطر و کشورهای عربی انتقاداتی غیرمنصفانه شده و جام جهانی بهترین فرصت برای نمایش فرهنگ عرب بود. این قطر واقعی است و سازماندهی آن‌ها فوق العاده بوده است».


14:22 - شاگردان استویکوویچ برنده به رختکن رفتند. تیم ملی صربستان تا دقیقه 45 با یک گل از حریف خود عقب بود اما گلزنی استراهینیا پاولوویچ و سرگی میلینکوویچ ساویچ در وقت‌های اضافی باعث شد تا تیم ملی صربستان بتواند کامبک بزند و در پایان نیمه نخست با برتری 2 بر یک به رختکن برود.



14:18 - ساویچ کامبک صربستان را تکمیل کرد. آندریا زیوکوویچ با استفاده از اشتباه مدافع کامرون توپ را به سرگی میلینکوویچ ساویچ رساند و او با یک شوت محکم توپ را به تور دروازه کامرون رساند تا در دقیقه (3+45) کامبک شاگردان استویکوویچ تکمیل شود.



14:16 - مدافع صرب‌ها جواب گل مدافع کامرون را داد. در دقیقه (1+45) تیم ملی صربستان صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که دوشان تادیچ توپ را روی دروازه کامرون ارسال کرد و استراهینیا پاولوویچ با یک ضربه سر دقیق توانست دروازه حریف را باز کند تا کار به تساوی کشیده شود.



14:04 - حذف جنجالی اونانا از ترکیب تیم ملی کامرون! ترکیب کامرون برای بازی مقابل صربستان در حالی اعلام شد که آندره اونانا حتی جایی در بین نیمکت‌نشینان نیز نداشت. برخی منابع از حذف او به دلیل مسائل انضباطی خبر داده‌اند اما فابریتزیو رومانو گزارش داده چون اونانا همچنان مایل به ادامه نقش سوئیپر - کیپر داشته، از سوی ریگوبرت سانگ خط خورده است؛ مربی که خواهان دروازه‌بانی سنتی و ایستاتر بوده است!



13:59 - مدافع پیش‌تاخته کامرونی‌ها را پیش انداخت. روی ارسال یک ضربه کرنر و غفلت مدافعان تیم ملی صربستان، توپ در مقابل دروازه خالی به ژان شارل کاستلتو رسید و او توانست گل اول مسابقه را دقیقه 29 به سود تیم ملی کامرون به ثبت برساند.


13:37فرصت تاریخ‌سازی برای کاپیتان تیم ملی. احسان حاج‌صفی که در رتبه چهارم بیشترین تعداد بازی در طول تاریخ برای تیم ملی قرار دارد، با 622 دقیقه بازی در جام‌جهانی رکورددار بیشترین دقایق بازی در جام‌جهانی برای تیم ملی است و حالا می‌تواند با حضور در مسابقه فردا مقابل تیم ملی آمریکا می‌تواند رکورد بیشترین تعداد بازی در جام‌جهانی را به تنهایی به نام خود کند.


13:30 - دیدار تیم‌های ملی کامرون و صربستان از لحظاتی قبل با قضاوت محمد عبدالله از کشور امارات در ورزشگاه الجنوب آغاز شد.


13:19 - نمایی از حضور تماشاگران 2 تیم ملی کامرون و صربستان در ورزشگاه الجنوب

13:07شکایت رسمی ایران از فدراسیون فوتبال آمریکا به فیفا. در پی تغییر پرچم ایران و پس از آن بیانیه فدراسیون فوتبال آمریکا درباره دلیل حذف کلمه «الله» در پرچم، فدراسیون فوتبال ایران با ارسال نامه‌ای رسمی به فیفا از فدراسیون فوتبال آمریکا شکایت کرد و خواستار رسیدگی جدی فدراسیون جهانی فوتبال به این تخلف فدراسیون آمریکا شد.


13:02 - تیم‌هایی با بیشترین گل زده در 10 دوره اخیر جام جهانی



12:58 - نیمکت‌نشینی دوباره ولاهوویچ. ترکیب اولیه تیم ملی صربستان برای دیدار مقابل تیم ملی کامرون اعلام شد.



12:52 - ستاره بایرن کامرونی‌ها را از حذف زودهنگام نجات می‌دهد؟ ترکیب اصلی تیم ملی کامرون برای انجام مسابقه برابر تیم ملی صربستان مشخص شد.



12:45 - تصویری از رختکن تیم ملی صربستان قبل از آغاز دیدار برابر تیم ملی کامرون



12:41 - نمایی از رختکن تیم ملی کامرون پیش از رویارویی با تیم ملی صربستان



12:38 - همه‌چیز، همچنان مساوی است! رقابت جذاب و جالب‌توجه کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در ادوار جام جهانی:

اولین بازیکنی که در 5 جام جهانی مختلف گلزنی کرد: کریستیانو رونالدو

اولین بازیکنی که در 5 جام جهانی مختلف پاس گل داد: لیونل مسی

*تعداد گل‌ها در جام جهانی:

- کریستیانو رونالدو 8 گل

- لیونل مسی 8 گل

*تعداد جوایز برترین بازیکن زمین:

- کریستیانو رونالدو 7 گل

- لیونل مسی 7 گل



12:33 - ایران چهارمین تیم گلزن جام جهانی. براساس گزارش شبکه تلویزیونی «فاکس اسپورتس»، ایران با 4 گل‌زده در 2 بازی به طور مشترک با کرواسی (4 گل‌زده در 2 بازی) در رده چهارم مشترک گلزن‌ترین تیم‌های جام جهانی 2022 حضور دارد.



12:30 - برنامه روز نهم مسابقات جام جهانی 2022 قطر


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری