football360 logo

تعبیر جالب «برهالتر»؛ مسابقه فردا یک دوئل حذفی است

07 آذر 1401 ساعت 17:3546 نظر
سرمربی تیم ملی آمریکا امیدوار است تیمش در مسابقه فردا بتواند به پیروزی برسد و از مرحله گروهی صعود کند.

به گزارش فوتبال 360، تیم ملی آمریکا از 2 بازی قبلی خود در جام جهانی 2022 قطر 2 امتیاز به دست آورده و آن‌ها در 5 بازی اخیر نتوانسته‌اند به پیروزی دست پیدا کنند اما شاگردان گرگ برهالتر برای صعود از مرحله گروهی، راهی جز کسب پیروزی در مسابقه فردا مقابل تیم ملی ایران ندارند و باید در دور پایانی مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر از سد شاگردان کارلوس کی‌روش بگذرند.

گرگ برهالتر سرمربی تیم ملی آمریکا به همراه تایلر آدامز کاپیتان این تیم در نشست خبری پیش از بازی حساس فردا حضور پیدا کردند و به سوالات خبرنگاران درباره این بازی سرنوشت‌ساز پاسخ دادند.

ماهیت مسابقه فردا حذفی است

سرمربی تیم ملی آمریکا با اشاره به حساسیت فوق‌العاده مسابقه فردا گفت: «من به تاکتیک فکر می‌کنم اما به خاطر داشته باشید که این بازی ماهیت حذفی دارد و تنش و شادی زیادی خواهد داشت. باید تعهد داشته باشیم و متقابلا حمله کنیم و این یک بازی بحث‌برانگیز خواهد بود و ما برای این مساله آماده هستیم. وقتی که درباره این مسابقه فکر می‌کنم، می‌بینم که بسیاری از افراد دیگر هستند که ملاحظات دیگری داشته باشند».

برهالتر در واکنش به حواشی سیاسی این مسابقه پاسخ داد: «برای ما یک مسابقه فوتبال در برابر یک تیم دیگر است و مسابقه شکل حذفی دارد و هر دو تیم دنبال صعود هستند و مسئله همین است. ما می‌خواهیم روی تیم خودمان تمرکز کنیم و چیزی که هست یک مسابقه فوتبال است».

بابت آن اتفاق از ایرانی‌ها عذرخواهی می‌کنم

گرگ برهالتر با عذرخواهی درباره تغییر رخ داده در پرچم ایران در پوستر صفحه رسمی فدراسیون فوتبال آمریکا گفت: «ما هیچ ایده‌ای از این کار نداشتیم. تمرکز ما درباره مسابقه است. نمی‌خواهم بگویم برایم اهمیت ندارد اما ما واقعا 4 سال است که کار کردیم و بین ایران و انگلستان دیدیم که چه اتفاقی افتاد و بعد که مقابل انگلستان مساوی کردیم، به این فکر می‌کنیم چه کار کنیم ایران را ببریم. ما از مردم ایران حمایت می‌کنیم اما دنبال برد هستیم».

سرمربی تیم ملی آمریکا در ادامه صحبت‌هایش در این‌باره توضیح داد: «تکرار می‌کنم که بازیکنان و تیم ما چیزی درباره این مسئله نمی‌دانستند. این چیزی است که از کنترل ما خارج بود. می‌دانیم این یک مسابقه است و نتیجه این‌طور به دست می‌آید که چه کسی خوب است. تنها چیزی که می‌گوییم معذرت می‌خواهیم از سمت بازیکنان و مربیان. تنها چیزی که هست همین است».

ایران تیم محکم و خوبی دارد

برهالتر با تعریف و تمجید ویژه از تیم ملی فوتبال ایران درباره شرایط فنی این تیم گفت: «ایران تیم خوبی است و تلفیقی از 8 سال کار کردن و پروژه‌ای بوده که در جام جهانی قبلی شروع شده است. حمله متقابل ایران خوب است و آن‌ها طارمی را دارند. تیم محکمی هستند و مربی خوبی دارند. من کی‌روش را می‌شناسم و همانطور که گفتم بازی حذفی است».

گرگ برهالتر در پاسخ به سوالی سیاسی با مضمون اینکه چرا ناوگان آمریکایی‌ها از خلیج فارس خارج نمی‌شود، پاسخ داد: «من با شما موافق هستم. ورزش باید کشورها را به همدیگر نزدیک کند. در همین حال هم که با هم رقابت می‌کنیم، با هم رفاقت داریم. باید در جام جهانی مانند برادر بازی کنیم و بنابراین این ورزش است».

احترام زیادی برای «کی‌روش» قائلم

سرمربی تیم ملی آمریکا در واکنش به تجربه بالای کارلوس کی‌روش گفت: «کی‌روش مربی مجربی است و مربی بسیار عالی است و مدت زمانی برای آمریکا کار کرده و کارش برای این که در فوتبال آمریکا تحول ایجاد کند، مفید بود. من شخصا برای او احترام قائلم».

برهالتر به مانند کارلوس کی‌روش علاقه‌ای به صحبت در زمینه اظهارات یورگن کلینزمن نداشت و در واکنش به سوالی در این‌باره گفت: «من اینجا آمده‌ام که درباره بازی ایران و آمریکا صحبت کنم و شما درباره کسی صحبت می‌کنید که در تلویزیون حرف زده است. این موضوع به اینجا مربوط نمی‌شود».

برنامه‌ریزی 4 ساله باعث شد تا شانس صعود داشته باشیم

گرگ برهالتر درباره شرایط فنی تیم ملی آمریکا توضیح داد: «بازی با انگلستان و ولز جزو همین مدت 4 ساله بود که من در این تیم حضور داشتم. ما به عقب نگاه نمی‌کنیم. ما بازی انگلستان و ولز را فراموش کردیم. چیزی که می‌بینم، این است که باید تمرکز زیادی داشته باشیم و هیچ‌گونه انحرافی نیست که تمرکز آمریکا را پرت کند. واقعیت این است که 4 سالی که طی کردیم منجر شده تا فردا شانس بزرگی برای صعود داشته باشیم».

سرمربی تیم ملی آمریکا با رد شایعه اختلافات درون تیمی گفت: «در ارتباط با همکاری 4 ساله صحبت کردید. ما 4 سال تعامل داشتیم. این را به شما می‌سپارم که درباره آن قضاوتی داشته باشید. من آدمی نیستم که نمایندگی این مسئله را داشته باشیم. آزاد هستید حرف‌هایم را در نظر بگیرم. جی او یکی از اعضای تیم ما است و فکر می‌کنیم می‌تواند به تیم ما کمک کند».

«کی‌روش» شناخت زیادی نسبت به فوتبال آمریکا دارد 

برهالتر در پاسخ به سوالی درباره اینکه پیش‌بینی‌اش از مسابقه فردا چیست، گفت: «ایران جلوی انگلیس خیلی غیرفعال بود اما جلوی ولز تهاجمی بود و روحیه تیمی خوبی داشت و چیزی جلودار ایران نبود و آن موقع بود که به ایران نشان دادند که می‌توانند یک تیم فیزیکی و قوی اروپایی را شکست دهند. ما کی‌روش را می‌شناسیم و او هم می‌داند که بازی برای ما حذفی است».

گرگ برهالتر درباره دوران همکاری‌اش با کارلوس کی‌روش توضیح داد: «او یک سال وقت گذاشت تا فوتبال آمریکا را تجزیه و تحلیل کند. او در آمریکا هم بازی می‌کرد. او نظارت زیادی روی آمریکا داشت و تجربه زیادی در ارتباط با مربیگری توسعه جوانان دارد. کار او نظارت بر کار ما بود و در پروژه سال 2010 گزارش می‌داد. او بینش خوبی داشت و این فرصت را داشت که به رئال مادرید و بقیه تیم‌ها برود».

سرمربی تیم ملی آمریکا در ادامه تمجیدهایش از سرمربی پرتغالی گفت: «کی‌روش یک مربی با دانش و باتجربه است. ما چشم به راه مسابقه فردا هستیم. باید بگویم که هیچ وقت نمی‌توان قبل از بازی گفت چه اتفاقی رخ می‌دهد. باید بگوییم این تیم براساس عملکرد خود مورد قضاوت قرار می‌گیرد. ما با این بازی به این ترتیب نگاه می‌کنیم».

در بازی فردا مجبوریم که گل بزنیم

برهالتر در واکنش به ضعف خط حمله تیمش گفت: «صحبت کردیم که چقدر مشکل است تیمی در جام جهانی گل بزند. واقعا ایجاد فرصت گلزنی در جام جهانی سخت است. بحث ما این است که چطور فرصت گلزنی ایجاد کنیم. البته در این بازی مجبوریم گل بزنیم و باید آرام باشیم و برنامه‌ریزی کنیم و برنامه خودمان را اجرا کنیم».

سرمربی تیم ملی آمریکا در واکنش به اینکه آیا از او و تیمش در کشور آمریکا حمایت می‌شود یا خیر، توضیح داد: «نمی‌توانم برای همه آمریکایی‌ها صحبت کنم که چه می‌خواهند اما به نظر می‌رسد حمایت کافی را در کشور خودمان داریم. آمریکا کشوری است که رقابت‌های مختلفی برگزار می‌شود و فکر می‌کنم فردا هم حمایت کافی وجود خواهد بود».

می‌دانیم که فردا نباید منتظر حمله ایران باشیم!

گرگ برهالتر درباره اینکه تیمش فردا به نتیجه خواهد رسید یا خیر، گفت: «با توجه به بازی آخر ایران، انتظار ندارم بازی را رها کنند. دیدید که هر کاری می‌خواستند انجام دادند و در هر لحظه از بازی بهترین اثر را به جا گذاشتند و می‌دانیم که فردا نباید منتظر حمله ایران باشیم. باید حمله کنیم و اگر نبریم، صعود نمی‌کنیم. انتظار دارم کی‌روش هر چیزی که لازم است، انجام دهد.

برهالتر درباره عملکرد فنی خط هافبک تیمش و انتقال توپ به خط حمله توضیح داد: «فکر می‌کنم عملکرد و اجرای آمریکا در بازی اول به شکل خاصی بود و در بازی دوم حاجی رایت موثر بود و توانست بازی را زنده نگه دارد و کانال‌های خوبی را برای هدایت توپ به جلو نگه دارد. فکر می‌کنم بازی خوبی انجام دادند. بقیه اعضای تیم باید بتوانند این فرصت‌ها را تمام کنند. باید ببینیم در بازی با ایران چطور بازی را پیش می‌بریم و به نتیجه می‌رسیم. با توجه به جایگزین‌هایی که برای خط حمله داریم، فکر می‌کنم به اندازه کافی در خط حمله بازیکن داریم».

برای مسیر پیشرفت‌مان خیلی مهم است که فردا برنده شویم

سرمربی تیم ملی آمریکا با اشاره به دیدار تیم‌های ملی ایران و آمریکا در جام جهانی 1998 گفت: «آن بازی سوراخی در مغزم ایجاد کرده و یک تیمی بود که می‌خواست ببرد و یک تیم دیگر بود که اشتها نداشت. ایران متمرکز و متعهد برای برد بود. می‌دانیم ایران تیم خوبی است و نمی‌خواهیم اشتباهات گذشته را انجام دهیم. در آن مسابقه عملکرد ایران خوب بود و تیم محکمی بود و آن شب محکم و مستحکم بازی کرد و نشان می‌دهد یک تیم باید چه تعهدی داشته باشد».

برهالتر در بخش پایانی صحبت‌هایش درباره مسابقه فردا گفت: «برد همیشه احساس پیشرفت ایجاد می‌کند. با توجه به تلاشی که در 4 سال گذشته داشتیم، خیلی مهم است که برد داشته باشیم و طی سال گذشته عملکرد منسجمی داشتیم که به جام جهانی برسیم و برای خیلی از ما این اولین فرصت برای حضور در جام جهانی است. فکر می‌کنم با توجه به این شرایط که یک گل را به امری ملموس تبدیل کردیم، امیدوار هستیم فردا گل‌های بیش‌تری بزنیم. برای پیش رفتن یک راه وجود دارد و آن هم موفقیت ماست».

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری