football360 logo

امروز پرتغال و برزیل به میدان می‌روند؛ با ذره‌بین به دنبال دومین تیم صعود کننده

07 آذر 1401 ساعت 11:126 نظر
در روز نهم جام‌جهانی، دور دوم گروهی با 4 دیدار به پایان خواهد رسید.

به گزارش فوتبال 360، پس از ناکامی اسپانیا و ژاپن در رسیدن به جمع 16 تیم نهایی تا پایان دور دوم، امروز دیدارهای گروه هفتم و هشتم برگزار می‌شود که در این میان، پرتغال، برزیل و سوئیس شانس صعود دارند اما در بهترین حالت، تنها 2 تیم قادر خواهند بود صعودشان را قطعی کنند.

درحالی که از ساعت 13:30 به وقت تهران، کامرون و صربستان به مصاف یکدیگر می‌روند، غنا و کره جنوبی نخستین دیدار ازدور دوم گروه آخر را برگزار می‌کنند، سپس برزیل و سوئیس برای مشخص کردن دومین تیم صعود کننده مقابل یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند و برگزاری آخرین دیدار روز هم سهم پرتغال و اروگوئه خواهد بود.

فرار از شکست برای جلوگیری از حذف

کامرون – صربستان

دوشنبه 7 آذر

ساعت 13:30

استادیوم الجنوب (الوکره)

داور: محمد عبدالله حسن محمد (امارات)

درخشش ریچارلیسون در نیمه دوم دیدار مقابل برزیل، مهر پایانی بود بر عملکرد نه‌چندان درخشان صربستان در نخستین دیدار جام که باعث شد صربستان برای صعود بی چون و چرا، در 2 دیدار باقی مانده محکوم به کسب بیشترین امتیاز ممکن باشد. صرب‌ها امروز این شانس را خواهند داشت تا با کسب 3 امتیاز از دیدار مقابل کامرون که هفته نخست را به سوئیس واگذار کرد، گام بلندی به سمت صعود برداشته و دست پر به مصاف سوئیس در روز پایانی بروند. دقیقا همان عبارت «عملکرد نچندان درخشان در هفته نخست» برای کامرون نیز صادق است. تیمی که با تک گل بریل امبولو دست خالی از هفته نخست بیرون آمد. خبر بد برای کامرونی‌ها این بود که قادر نیستند از ژول اولیویه انچام، هافبک تاثیرگذارشان که در دیدار مقابل سوئیس نیز غایب بود، در ادامه مسابقات استفاده کنند. از طرف مقابل اما دوشان ولاهوویچ به احتمال فراوان کار را از ابتدا آغاز خواهد کرد تا امیدهای صربستان برای پیروزی را از همان لحظه ابتدایی دیدار بالاتر ببرد.

با دست پر به استقبال روز پایانی

کره‌جنوبی – غنا

دوشنبه 7 آذر

ساعت 16:30

استادیوم اجوکیشن سیتی (الریان)

داور: آنتونی تیلور (انگلیس)

غنا که در واپسین لحظات دیدار مقابل پرتغال شانس به تساوی کشاندن کار و کسب یک امتیاز را داشت، دیگر پتانسیل از دست دادن امتیاز را ندارد و برای زنده ماندن شانس صعود در روز پایانی، چاره‌ای جز کسب امتیاز ندارد. شکست مقابل کره جنوبی، حکم حذف زودهنگام غنا در دومین حضور متوالی را امضا خواهد کرد. این تیم که چهارمین حضور در جام‌جهانی را تجربه می‌کند، در 2 تجربه نخست موفق به صعود از گروه شد اما سال 2014، تلاش‌هایش برای ادامه رکورد کافی نبود و حالا پس از یک دوره غیبت، امیدوار است برای سومین مرتبه در تاریخش به دور حذفی برسد. غنا در 5 دیدار اخیرش در جام‌جهانی، پیروزی را تجربه نکرده و این درحالی است که در ادوار گذشته، هم سابقه رویارویی با پرتغال را داشته و هم مقابل اروگوئه صف‌آرایی کرده است. از طرف مقابل، مردان پائولو بنتو در کره جنوبی، برای کسب پیروزی و نزدیک شدن به صعود باید طلسم گل نزدن‌هایشان در 2 دیدار اخیر را باطل کرده و بالاتر از همه، حداقل یک شوت به سمت چارچوب غنا شلیک کنند. کاری که از انجامش در دیدار مقابل اروگوئه عاجز بودند. پیروز این دیدار، به صعود نزدیک‌تر خواهد شد و تیم بازنده، به احتمال فراوان باید از تورنمنت خداحافظی کند.

کدام تیم 6 امتیازی خواهد شد؟

برزیل – سوئیس

دوشنبه 7 آذر

ساعت 19:30

استادیوم 974 راس ابو عبود (دوحه)

داور: ایوان آرسیدز بارتون (ال‌سالوادور)

برزیل به عنوان مدعی شماره یک عنوان قهرمانی، پس از کسب 3 امتیاز شیرین مقابل صربستان، در سومین دیدار به مصاف سوئیس، دیگر تیم 3 امتیازی گروه می‌رود. در صورت تقسیم امتیازات در این دیدار، شانس صعود برای صربستان و کامرون، حتی در صورت امتیاز از دست دادن نیز زنده خواهد ماند و معادلات صعود از این گروه نیز در روز پایانی حل خواهند شد. درحالی که تا پیش از به صدا درآمدن سوت آغاز این دیدار، تنها صعود فرانسه به دور بعد قطعی شده، برزیل و سوئیس هیچکدام نمی‌خواهند در یک قدمی صعود، شانس پیوستن به فرانسه را به تاخیر بیاندازند. در این میان، امید اول برزیل در غیاب نیمار به ریچارلیسون خواهد بود؛ بازیکنی که در 7 دیدار اخیرش برای سلسائو، موفق شده 9 گل به ثمر برساند و یکی از امیدهای اصلی کسب کفش طلای مسابقات به حساب می‌آید. او پس از نیمار در سال 2014، تبدیل به اولین بازیکن برزیل شده که در یک دیدار از جام‌جهانی دبل می‌کند و ازاین حیث، هشتمین نفر در تاریخ برزیل است. از زمانی که ریچی در سال 2018 برای اولین بار با پیراهن تیم ملی کشورش به میدان رفته، هیچ بازیکنی بیشتر از او (19) موفق به گلزنی در بازی‌های رسمی در تمام رقابت‌ها برای برزیل نشده است. درحالی که شاگردان تیته بخت اول صعود از گروه هستند، سوئیس قصد دارد برای اولین بار درتاریخش، 2 دیدار نخست جام‌جهانی را یکی پس از دیگری با پیروزی پشت سر بگذارد و در راه این رکورد شکنی، قرعه سختی در دومین دیدار نصیبش شده است. صلیب سرخ آخرین بار در تورنمنت 2006 و مقابل تیم‌های توگو و کره جنوبی موفق به ثبت 2 پیروزی متوالی شده بود.

آزمون سخت پرتغال در یک قدمی صعود

پرتغال – اروگوئه

دوشنبه 7 آذر

ساعت 22:30

استادیوم لوسیل

داور: علیرضا فغانی (ایران)

سرانجام دیدار انتقامی برای پرتغال فرا رسیده است. دیداری که یاران کریستیانو رونالدو، شانس این را خواهند داشت تا علاوه بر قطعی کردن صعود به جمع 16 تیم برتر، انتقام شکست دوره گذشته مقابل اروگوئه در دور یک هشتم نهایی را هم بگیرند. سال 2018، اروگوئه با درخشش ادینسون کاوانی از سد پرتغال گذشت تا رویای حضور این تیم با در دست داشتن عنوان قهرمان اروپا در جمع 8 تیم برتر جهان را پایان دهد و در نهایت خودش نیز در راه رسیدن به نیمه‌نهایی، مغلوب فرانسه شد. کریستیانو رونالدو که با گلزنی در دیدار نخست، به عنوان تنها بازیکن گلزن در 5 دوره از جام‌جهانی نامش را به ثبت رساند، آخرین تورنمنتش را تجربه می‌کند و تا صعود مجدد به جمع 16 تیم برتر جهان، تنها یک پیروزی فاصله دارد. هرچند کسب یک امتیاز از این دیدار نیز دست بالاتر در هفته پایانی را به آنها خواهد داد. رونالدو که به دنبال به ثمر رساندن نهمین گلش در جام‌جهانی است، مانعی سرسخت به نام سرخیو رامون روچت را مقابل می‌بیند. اروگوئه در صورت بسته نگه داشتن دروازه مقابل پرتغال، تبدیل به اولین تیم در تاریخ جام‌جهانی خواهد شد که در 6 دیدار متوالی دور گروهی جام‌جهانی، موفق به ثبت کلین‌شیت می‌شود و از طرف مقابل، پرتغال تنها در یک دیدار از 13 دیدار اخیرش در ادوار گروهی مسابقات، آن هم مقابل آلمان در تورنمت 2014 شکست را پذیرفته است.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری