football360 logo

کریس، برونو و دوستان در یک‌هشتم؛ سوارس، والورده و دوستان در انتظار روز آخر

08 آذر 1401 ساعت 00:4315 نظر
تیم ملی پرتغال با پیروزی دو بر صفر برابر اروگوئه 6 امتیازی شد و صعود خود به دور حذفی را قطعی کرد.

به گزارش فوتبال 360، آخرین دیدار دور دوم مرحله گروهی جام جهانی 2022 بین 2 تیم پرتغال و اروگوئه از گروه هشتم رقابت‌ها برگزار شد. این دیدار که مطابق انتظارات پیش نرفت و در بیش‌تر دقایق از جذابیت زیادی برخوردار نبود در نهایت با 2 گل برونو فرناندس به سود پرتغال به پایان رسید. قضاوت این دیدار بر عهده علیرضا فغانی از ایران بود.

نیمه اول کم فروغ و کم حادثه

این دیدار در حالی آغاز شد که پرتغال به دنبال صعود و اروگوئه به دنبال زنده نگه داشتن امیدهای خود برای صعود بود. این 2  تیم در مرحله یک‌هشتم‌نهایی جام جهانی 2018 به مصاف یکدیگر رفته بودند و در دیداری سراسر هیجان اروگوئه موفق به حذف پرتغال شده بود. به نظر می‌رسید دیدار امشب  سراسر هیجان باشد اما اینگونه نبود و نیمه اول با حملات ناقص 2 تیم و یک عملکرد محتاطانه پیش رفت و در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید.

پرتغال پنالتی زد؛ رونالدو بدون گل ماند

نیمه دوم بازی همانند نیمه اول متعادل پیش می‌رفت و بازی بیش‌تر از داشتن صحنه‌های فنی، دچار درگیری‌های فیزیکی بود. با این وجود پرتغال تلاش بیش‌تری برای حمله به سمت دروازه حریف از خود نشان داد و در دقیقه 54 سانتر بلند برونو فرناندس از سمت چپ مستقیم به تور دروازه اروگوئه نشست. البته خیز بلند کریستیانو رونالدو در ابتدا گل را به نام کاپیتان پرتغال به ثبت رساند اما در بازبینی‌های بعدی با مشخص شدن عدم برخورد توپ به سر رونالدو، این گل به نام فرناندس به ثبت رسید. 
در ادامه اروگوئه برای به تساوی کشاندن بازی تلاش کرد اما به زمین آمدن لوئیس سوارس هم نتوانست مشکلی را برای اروگوئه حل کند و این پرتغال بود که در ادامه بر بازی مسلط‌تر شد. دقیقه 92 مسابقه علیرضا فغانی یک صحنه برخورد توپ به دست مدافع اروگوئه را با کمک داور ویدئویی بررسی کرد و پنالتی به سود پرتغال را اعلام کرد. برونو فرناندس در نبود کریس رونالدو که تعویض شده بود موفق شد گل دوم تیمش را به ثمر برساند. در ادامه برونو فرناندس دو تلاش دیگر برای گلزنی داشت که یکی از آن‌ها به تیر دروازه برخورد کرد.
این دیدار در نهایت با پیروزی 2 بر صفر پرتغال به پایان رسید تا کریستیانو، برونو و دوستان بلیت یک هشتم نهایی را رزرو کرده و با برزیل و فرانسه همسفر شوند و سرنوشت اروگوئه به دیدار حساس روز پایانی با غنا موکول شود.ضمن این که اتفاق حاشیه‌ای بازی، پریدن یک جیمی جامپ به زمین بود که حرکات و شعارهای نوشته شده روی پیراهنش، مضامین اجتماعی و سیاسی داشت.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری