football360 logo

آلمان و نزول تاریخی در جام جهانی؛ فقط یک برد از زمان قهرمانی چهارم!

08 آذر 1401 ساعت 18:1110 نظر
ژرمن‌ها از زمان قهرمانی چهارم در جهان تاکنون فقط یک بار در این رقابت‌ها پیروز میدان بوده‌اند.
به گزارش فوتبال 360، آن‌ها را به عنوان یکی از قدرت‌های همیشه مدعی در همه رقابت‌ها می‌شناختیم اما مردمان سرزمین حاصل‌خیز شمال اروپا از قهرمانی در جام جهانی 2014 به بعد دچار خشکسالی عجیبی در فوتبال ملی خود شده‌اند. به جدول گروه آن‌ها که نگاه می‌کنیم غیرمنتظره‌ترین حالت ممکن برایمان به تصویر درمی‌آید؛ آلمان قعرنشین گروه است! اگر با تاریخ جام جهانی آشنا باشیم شناخت آلمان به عنوان یکی از قدرت‌های همیشه مدعی این مسابقات کار سختی برایمان نخواهد بود اما این تیم با تنزلی تاریخی در حال زیر سوال بردن آن چیزی است که با سال‌ها موفقیت و تداوم آن در ادوار متعدد جام‌های جهانی به دست آورده بود. ژرمن‌ها این روزها را دوست ندارند و ترجیح می‌دهند از تاریخچه حضورشان در بزرگ‌ترین آوردگاه فوتبالی دنیا پاک شود. آن‌ها یقینا این را ترجیح می‌دهند که با میروسلاو کلوزه، الیور بیرهوف، گرد مولر، فرانتس بکن‌بائر و سایر اساطیر قدیمی خود در جام جهانی شناخته شوند.
2 جام جهانی و فقط یک برد
هنوز هم کسی نمی‌داند بر سر گلزن فینال جام جهانی 2014 چه آمد و چگونه از اوج افتخار به حضیض دوری از درخشش و نام‌آوری سقوط کرد. ماریو گوتزه آخرین نمایش درخشان خود را با گل زیبایش در فینال 2014 مقابل آرژانتین به نمایش گذاشت و ظاهرا در همین نقطه آرزوها و رویاهایش تمام شد و دیگر هرگز به روزهای خوب خود باز نگشته است. گوتزه اما در کمال حیرت به اردوی تیم ملی کشورش برای جام جهانی 2022  دعوت شد و در استعاره‌ای غمگین برای فوتبال آلمان، همراهی او با تیم هانسی فلیک روند فوتبال ژرمن‌ها را هم در درخشش دچار وضعیت مشابهی با بازیکن افول کرده‌اش، موازی جلوه می‌دهد. درست مثل گوتزه هنوز هم کسی نمی‌داند چه بر سر تیم قهرمان جام جهانی 2014 آمده است که پس از رسیدن به بام فوتبال دنیا، قعر شکست‌های غیر منتظره و غافلگیر شدن‌ها را برای ماندن انتخاب می‌کند. آلمان از 2014 و غلبه بر مسی و آلبی سلسته در فینال به بعد در 5 بازی جام جهانی فقط یک برد را به دست آورده که آن هم به لطف گل دقایق پایانی مقابل سوئد نه چندان مدعی رقم خورده بود. تاریخ فوتبال ژرمن‌ها دوران تاریکی را دستکم در جام جهانی سپری می‌کند و آن‌ها حتی در گذشته‌های دور هم چنین خاطره‌ای را به یاد ندارند. آلمان در 5 بازی گذشته خود در 2 جام جهانی بعد از قهرمانی فقط یک بار موفق شده در یک مسابقه دروازه حریفش را بیش از یک بار باز کند. این تیم همچنین از نظر آمار دفاعی هم شرایط مطلوبی نداشته و در این 5 بازی مایوس کننده هرگز موفق به ثبت کلین‌شیت نشده است.
ژرمن‌های همیشه مدعی گذشته
تیم ملی فوتبال آلمان پیش از شروع دوران تنزل کنونی در 4 جام جهانی پیاپی در جمع 4 تیم پایانی رقابت‌ها قرار داشت. آن‌ها 2014 را با قهرمانی پشت سر گذاشتند، در 2010 و 2006 سوم شدند و 2002 هم به نایب قهرمانی جهان دست پیدا کردند. آلمان همچنین سابقه 3 حضور متوالی در فینال‌های جام جهانی را از 1982 تا 1990 در کارنامه دارند و حضور آن‌ها در اغلب ادوار جام جهانی مساوی با مدعی بودنشان واقع شده و تقریبا کسی انتظار عملکرد فعلی را از این تیم نداشته است. اگر ماشین زمان اختراع میشد، آن‌ها ادوار گذشته و روزهای خوب تاریخ را بدون تکنولوژی و پیشرفت به این روزهای مدرن توام با شکست‌های ناباورانه ترجیح می‌دادند و گذشته برای آلمانی‌ها زیباتر از حال به نظر می‌رسد.
یک روز برای باز گرداندن اعتبار قدیمی
قعرنشین گروه مرگ مسابقات جام جهانی برای راهیابی به جمع 16 تیم برتر فوتبال دنیا با اما و اگرهای بسیاری همراه است. آن‌ها ممکن است حتی در صورت پیروزی در مقابل کاستاریکا هم از رسیدن به دور حذفی باز بمانند. اگر ژاپن بتواند اسپانیا را شکست دهد، آلمان مجبور است برای حذف کردن اسپانیا آنقدر به کاستاریکا گل بزند تا در صورت برابری امتیازها از نظر تفاضل گل از لاروخا سبقت بگیرد و این در حالی است که اسپانیا در حال حاضر با تفاضل گل مثبت 7 صدرنشین جدول است. فارغ از این اما و اگرهای موجود بر سر راه حذف نشدن آلمانی‌ها و با توجه و تکیه بر تاریخی که در حال تنزل است، حقیقتا ژرمن‌های شمال قاره سبز به یک پیروزی بزرگ برای فراموشی همه روزهای تلخ شکست احتیاج دارند. آن‌ها باید در مقابل کاستاریکا کوبنده و با صلابت ظاهر شوند و روزی مانند روز بازی با اسپانیا را برای آن‌ها تکرار کنند تا ضمن اطمینان خاطر از صعود، بتوانند تاریخ زخم خورده خود را ترمیم کرده و به جمع مدعیان قهرمانی جهان بازگردند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری