football360 logo

داستان جالب ماریو فری؛ جیمی جامپ بازی پرتغال - اروگوئه آزاد شد

08 آذر 1401 ساعت 17:4413 نظر
در جریان دیدار تیم‌های پرتغال و اروگوئه، ماریو فری برای دقایقی جریان بازی را متوقف کرد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، در جریان دیدار تیم‌های پرتغال و اروگوئه، ماریو فری ایتالیایی با لباسی که روی آن لوگوی سوپرمن و پیام‌های حمایتی درج شده بود، وارد زمین شد و پس از مداخله ماموران امنیتی، از زمین بازی بیرون رفت تا جریان بازی از سر گرفته شود. ماریو فری که به عنوان فعال حقوق بشر شناخته می‌شود پس از این بازی با انتشار پیامی در اینستاگرام اعلام کرد در حال حاضر آزاد است و هیچ مشکلی برای او ایجاد نشده است. همچنین کمیته عالی قطر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده کارت هایا ( پاسپورت قطر و کارت ورود به ورزشگاه‌های برگزاری جام جهانی) ضبط شده  و او دیگر امکان تماشای بازی‌های جام جهانی را از نزدیک نخواهد داشت. 

او پیش از این هم سابقه چنین کاری را داشت

مرد ایتالیایی ۳۵ ساله که از شب گذشته به تیتر خبرگزاری‌ها بدل شده با لقب «شاهین» شناخته می‌شود و در ۹ سال گذشته به عنوان فوتبالیست حرفه‌ای فعالیت کرده است و اخیرا با تیمی دسته دومی در هند «یونایتد اسپورت کلاب» قرارداد امضا کرده است. با این وجود، دیدار شب گذشته نخستین باری نبود که او در جریان بازی‌های فوتبال وارد زمین می‌شد. او سال ۲۰۰۹ و در جریان دیدار تیم‌های هلند و ایتالیا وارد زمین شد تا خواستار دعوت آنتونیو کاسانو به جام جهانی شود. تابستان پس از آن اتفاق، او در رقابت‌های جام جهانی و در دیداری که ایتالیا شکست خورده بود وارد میدان شد و در پیامی خطاب به لیپی اعلام کرد: «لیپی، به تو گفته بودم»

او در ادامه و در جریان فینال جام باشگاه‌های جهان بین اینتر و مازمبه وارد میدان شد و پس از آن در جریان جام جهانی ۲۰۱۴، دیدار بلژیک و آمریکا را متوقف کرد و عبارت «کودکان فاولاس را آزاد کنید» را روی لباس خود منتشر کرده بود.

بازیکنان پرتغال، حامی فری!

در حالی که پیش از آغاز رقابت‌ها، فیفا با انتشار بیانیه‌ای از تیم‌های حاضر خواست تنها به مسائل فوتبالی توجه داشته باشند و پیش از این، حرکت اعتراضی بازیکنان آلمان و بستن بازوبند مانوئل نویر در نخستین بازی مانشافت در این رقابت‌ها حاشیه ساز شده بود، روبن نوس پس از این دیدار از شعارهای حمایتی فری حمایت کرد و اعلام کرد: «همه ما در کنار او هستیم و امیدواریم با او برخوردی نشود چرا که همه ما پیام او را دریافت کردیم و فکر می‌کنم جهان هم پیام او را دریافت کرده است. از اتفاقاتی که در اطراف جام جهانی افتاده باخبر هستیم.»
همچنین پیش از این، اعتراض‌های فراوانی به دلیل رعایت نشدن حقوق انسانی در جریان ساخت و سازهای ورزشگاه‌های قطر و جان باختن بسیاری از کارگردان مهاجر به این کشور ایجاد شده بود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری