football360 logo

اصرار اشتباه روی یک مدافع؛ پدیده 2018، ناکامِ 2022

09 آذر 1401 ساعت 14:00149 نظر
مدافع 26 ساله تیم ملی ایران یکی از چهره‌های ناموفق تیم ملی در جام جهانی 2022 بود.

به گزارش فوتبال 360، تیم ملی ایران با تغییر و تحولات گسترده نسبت به مرحله مقدماتی، در جام جهانی 2022 حضور پیدا کرد و دلیل اصلی این تغییر و تحولات هم بی‌شک حضور کارلوس کی‌روش به جای دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی بود که باعث شد تا با توجه به عقیده متفاوت این 2 سرمربی، تغییرات ملموسی در فهرست و ترکیب تیم ملی ایجاد شود که یکی از مهم‌ترین تغییرات در فاز دفاعی بود.

تحول گسترده در خط دفاعی

دراگان اسکوچیچ معتقد به سبک بازی شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان بود و از این 2 مدافع در دیدارهای مرحله مقدماتی استفاده کرد اما کارلوس کی‌روش در جام جهانی 2022 قطر ساختار دفاعی ایران را تغییر داد و با حضور زوج مرتضی پورعلی‌گنجی و مجید حسینی ایران به میدان رفت. البته در بازی نخست مقابل انگلیس، یک نیمه روزبه چشمی و یک نیمه محمدحسین کنعانی‌زادگان در پازل دفاعی ایران حضور داشتند تا با 5 مدافع ایران مقابل انگلیس قرار بگیرد!

حسینی و پورعلی‌گنجی در جام جهانی 2018 کنار هم قرار گرفته بودند و انتظار می‌رفت در دومین جام جهانی پیاپی خود بتوانند عملکرد بهتری داشته باشند اما اوضاع برخلاف انتظار پیش رفت. به‌ویژه مجید حسینی که پدیده ایران در جام جهانی گذشته بود و به طور اتفاقی و بعد از مصدومیت امید ابراهیمی در دیدار مقابل تیم ملی مراکش به ترکیب ایران اضافه شد و سپس توانست جایگاه خود را در خط دفاعی مستحکم کند و نمایش‌های خوبی را از خود به جای گذاشت.

اشتباهات باورنکردنی «حسینی» علیه خاطرات شیرین

مدافع 26 ساله تیم کایسری‌اسپور با وجود درخشش در جام جهانی 2018، در جام جهانی 2022 عملکرد بسیار ضعیفی داشت و نتوانست انتظارات را برآورده کند. مجید حسینی در مصاف با انگلیس، اشتباهات فاحشی انجام داد و ضعیف‌ترین بازیکن میدان مسابقه انتخاب شد و شب گذشته و در صحنه به‌ثمر رسیدن گل برتری تیم ملی آمریکا هم غفلت او در یارگیری نمایان بود تا پدیده جام جهانی 2018، نتواند به اعتماد دوباره کارلوس کی‌روش پاسخ مناسبی بدهد و با عملکردی دور از حد انتظار کار خود را در جام جهانی 2022 به پایان برد.

مجید حسینی در جام جهانی 2018 در مقابل تیم‌های ملی اسپانیا و پرتغال نمایش‌های فوق‌العاده‌ای داشت و در مقابل ستارگانی چون دیگو کاستا و کریستیانو رونالدو توانسته بود موفق ظاهر شود اما نمایش‌های موفق او در جام جهانی به سال 2022 نرسید و مقابل ستارگان شاغل در لیگ برتر انگلیس از جمله هری کین، رحیم استرلینگ، مارکوس رشفورد و البته کریستین پولیسیچ ناکام بود و دست خالی از میدان مسابقه خارج شد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری