football360 logo

امشب، تکلیف 3 تیم دیگر صعود کننده مشخص خواهد شد؛ همسفران قهرمان جهان

09 آذر 1401 ساعت 13:547 نظر
دور سوم از دیدارهای گروه سوم و چهارم امشب با دیدارهای همزمان انجام خواهد شد.

به گزارش فوتبال 360، پس از پایان دور گروهی در گروه‌های اول و دوم و مشخص شدن تیم‌های صعودکننده و حذف شده، درحالی که ایران، ولز و اکوادور به قطر پیوسته و از دور مسابقات حذف شدند، انگلیس، ایالات متحده، هلند و سنگال به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند و امشب تکلیف 3 تیم دیگر از گروه‌های سوم و چهارم برای پیوستن به فرانسه که پیش از این صعود به دور حذفی را قطعی کرده بود، به میدان می‌روند.

در دور یک هشتم نهایی، انگلیس و سنگال به مصاف هم خواهند رفت و تقابل با هلند، سهمِ یانکی‌ها شده است. امشب، بازی‌های گروه چهارم از ساعت 18:30 انجام خواهد شد و سوت آغاز دیدارهای همزمان گروه سوم از ساعت 22:30 به صدا در خواهد آمد.

وایکینگ‌ها، محکوم به برد

استرالیا – دانمارک

چهارشنبه 9 آذر

ساعت 18:30

استادیوم الجنوب (الوکره)

داور: مصطفی غربال (الجزایر)

دانمارک که در مسابقات جام‌جهانی چندان شباهتی به تیم حاضر در یورو 2020 ندارد، با کسب تنها یک امتیاز از 2 بازی، در رتبه سوم جدول ایستاده و برای صعود به دور حذفی، محکوم به پیروزی مقابل استرالیاست؛ در گروهی که بدون شک یک تیم با 4 امتیاز هم قادر به صعود خواهد بود. شکست دانمارک مقابل فرانسه علاوه بر آن که صعود قهرمان جهان به دور بعد را قطعی کرد، همزمان با برتری استرالیا مقابل تونس شد و شاگردان کسپر هیولمن را به صعود امیدوار نگه داشت. با این حال اما نتیجه‌ای جز پیروزی در دیدار امشب به سود دانمارک نخواهد بود و از دست دادن امتیاز، استرالیا را برای دومین مرتبه در تاریخ راهی دور حذفی می‌کند. کانگوروها پیش از این 5 بار در مسابقات حضور داشته‌اند که ثمره حضورشان در جام‌جهانی 2006، صعود به جمع 16 تیم برتر جهان بود. در این گروه، اگرچه فرانسه صعودش را پیش از این قطعی کرده و احتمالاً به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک هشتم نهایی خواهد شد، هر 3 تیم دیگر شانس رسیدن به رتبه دوم و قرار گرفتن در جمع تیم‌های صعود کننده را دارند؛ مگر این که هرچند بعید اما فرانسه مقابل تونس با اختلاف بیش از 2 گل شکست را بپذیرد و استرالیا با پیروزی حداقل 3 گله مقابل دانمارک، به عنوان صدرنشین راهی دور بعد شود. دیدار امشب، دومین مصاف استرالیا و دانمارک در جام‌جهانی است و پیش از این، سال 2018 تیم‌ها به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت به تساوی یک بر یک رضایت دادند. در صورتی که دانمارک پیروز میدان لقب بگیرد، برای دومین بار در تاریخ، صعود در 2 تورنمنت متوالی (پیش از این در سال‌های 1998 و 2002) را تجربه خواهد کرد. این درحالی است که دانمارکی‌ها پیش از این و در 5 بار حضورشان در دور نهایی جام‌جهانی، تنها یک بار (2010) از صعود به دور حذفی بازمانده‌اند.

تنها معجزه فرانسه را صدرنشین نخواهد کرد

تونس – فرانسه

چهارشنبه 9 آذر

ساعت 18:30

استادیوم اجوکیشن سیتی (الریان)

داور: متیو کانگر (نیوزلند)

قهرمان جهان که پیش از این به عنوان اولین تیم جام‌جهانی 2022، امتیازاتش را به 6 رسانده و صعودش به دور حذفی را قطعی کرد، طلسم ناکامی‌های متوالی قهرمانان جهان در سال‌های اخیر را هم باطل کرد و بنابراین ممکن است در برابر تونس به بازیکنان اصلی‌اش از جمله گریزمان، ژیرو و امباپه کمی استراحت بدهد تا آماده مصاف احتمالی با آرژانتین، عربستان صعودی یا حتی مکزیک و لهستان شوند. آبی‌ها که پیش از این پل پوگبا، انگولو کانته، کریستوفر انکونکو و کریم بنزما را از دست داده بودند، در کوران مسابقات دور گروهی، لوکاس هرناندس را هم دور از خودشان دیدند و دیدیه دشان در آخرین دوره حضورش روی نیمکت این تیم، نمی‌خواهد تلفات بیشتری متوجه بازیکنانش باشد. تئو، برادر لوکاس هرناندس که به جای او به بازی رفت، احتمالاً به سبب سبک بازی تهاجمی‌اش و عدم پوشش مناسب کناره خط دفاعی، نیمکت نشین خواهد شد و دشان، ژول کونده را به بازی خواهد گرفت. از طرف مقابل اما تونس تنها یک امتیاز از 2 دیدتار گذشته به دست آورده و هنوز گلزنی در این مسابقات را تجربه نکرده است. بنابراین، در شرایطی که آن‌ها موفق به شکست قهرمان جهان شوند و استرالیا از دانمارک امتیاز نگیرد، اندک شانسی برای صعود دارند.

پیش از آغاز مسابقات همزمان، جدول رده بندی گروه به شرح ذیل است:

1- فرانسه: 6 امتیاز (تفاضل 4+)

2- استرالیا: 3 امتیاز (تفاضل 2-)

3- دانمارک: یک امتیاز (تفاضل 1-)

4- تونس: یک امتیاز (تفاضل 1-)

یاران لئو بر لبه تیغ!

لهستان – آرژانتین

چهارشنبه 9 آذر

ساعت 22:30

استادیوم 974 راس ابو عبود (دوحه)

داور: دنی ماکلی (هلند)

پس از برگزاری 2 دور نخست مسابقات گروهی جام‌جهانی، بهترین بازیکنان جهان شرایط مشابهی را تجربه کردند. هم لئو مسی در یک دیدار مقصر شکست بود و هم لواندوفسکی اما در دیدار بعد، آن‌ها بدون شک برترین بازیکنان تیمشان بودند؛ با این تفاوت که اکنون لهستان در صدر جدول قرار گرفته و آرژانتین در رتبه دوم ایستاده است. لوا در دیدار نخست یک پنالتی حساس از دست داد و در بازی مقابل عربستان سعودی، نقش اول پیروزی لهستان بود؛ در دیداری که سرانجام موفق شد اولین گلش را هم در جام‌های‌جهانی وارد دروازه کند. لئو مسی اگرچه در هر 2 دیدار تیمش گلزنی کرد اما نتوانست صدرنشینی آلبی سلسته را تضمین کند و حالا تقابل رو در روی لئو و لوا در دیدار امشب، یکی از جذابیت‌های دیدار خواهد بود. تساوی، لهستان را به دور بعد خواهد فرستاد و در همین صورت هم آرژانتین به عنوان تیم دوم به یک هشتم نهایی صعود می‌کند؛ مادامی که در دیدار همزمان، عربستان به عنوان برنده از زمین مسابقه خارج نشود. شکست آرژانتین، آن‌ها را از دور مسابقات حذف خواهد کرد! آخرین تقابل 2 تیم با یکدیگر به جام 1978 بازمی‌گردد؛ جایی که آلبی سلسته با 2 گل از سد حریف گذشت و در نهایت  جام را برای اولین بار در تاریخ بالای سر برد. البته لهستان و آرژانتین در سال 1974 نیز به مصاف یکدیگر رفته بودند که آن دیدار با برتری  3 بر 2 لهستان همراه بود. برخلاف آرژانتین، لهستان در این تورنمنت به سختی گل می‌خورد و درحالی که تا به حال، شزنی با 27 شوت (9 در چارچوب) مواجه شده، این تیم فعلاً دروازه‌اش را بسته نگه داشته و در صورت تداوم این عملکرد، بدون شک لهستانی‌ها برای اولین بار پس از سال 1986 در جمع تیم‌های صعود کننده به دور حذفی قرار خواهند گرفت. آخرین بار، لهستان سال 1982 موفق شده بود در هر 3 دیدارش در دور گروهی شکست ناپذیر باقی بماند.

پیروزی، ضامن صعود سعودی‌ها

عربستان سعودی – مکزیک

چهارشنبه 9 آذر

ساعت 22:30

استادیوم لوسیل

داور: مایکل اولیور (انگلیس)

مکزیک به عنوان تنها تیم این گروه که همواره موفق به صعود از گروهش در طول حضورش در این مسابقات شده، اکنون هخطر حذف برای اولین بار در تاریخ را مقابل خود می‌بیند و از قضا بسیار به آن نزدیک است. مکزیکی‌ها در این دیدار برای صعود به دور بعد، چاره‌ای جز پیروزی ندارند و قسمت بد ماجرا برای شاگردان تاتا مارتینو اینجاست که مکزیک، تیمی خطرناک در گلزنی در این مسابقات ظاهر نشده است! بازیکنان مکزیک در 4 دیدار اخیر جام‌جهانی نه تنها پیروزی را تجربه نکرده‌اند، بلکه در این بین، توپ را هم به تور نچسبانده‌اند و 49 موقعیت گلزنی آن‌ها در مسابقات، تنها به 9 شوت به سمت چارچوب منتهی شده. تنها نکته امیدوار کننده برای مکزیک، این است که عربستان سعودی به اندازه 2 تیم دیگر گروه در خط دفاعی مستحکم نیست و سعودی‌ها در 18 دیدارشان در جام‌جهانی، تنها یک بار موفق به ثبت کلین‌شیت شده‌اند و نرخ کلین‌شیت عربستان (5.6 درصد) در میان تیم‌هایی که 10 بازی یا بیش‌تر انجام داده‌اند، بدترین است. در این دیدار، نتیجه تساوی هم عربستان را در معرض شانس صعود قرار می‌دهد اما شاگردان رنار اگر می‌خواهند کارشان به اما و اگر و نتیجه دیدار همزمان گره نخورد، با کسب پیروزی راهی دور حذفی خواهند شد. عربستان سعودی تنها یک بار و در اولین حضورش در تاریخ این مسابقات موفق به صعود شده (1994) و در این میان، مکزیک مقابل این تیم شکست‌ناپذیر بوده است. 2 تیم تا به حال و در فاصله سال‌های 1995 تا 1999، به تعداد انگشتان یک دست مقابل یکدیگر به میدان رفته‌اند که 4 بار مکزیک پیروز مسابقه بوده و یک دیدار هم با تساوی به اتمام رسیده است. 

پیش از آغاز مسابقات همزمان، جدول رده بندی گروه به شرح ذیل است:

1- لهستان: 4 امتیاز (تفاضل 2+)

2- آرژانتین: 3 امتیاز (تفاضل 1+)

3- عربستان سعودی: 3 امتیاز (تفاضل 1-)

4- مکزیک: یک امتیاز (تفاضل 2-)


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری