football360 logo

پایان روز یازدهم جام جهانی؛ صدرنشینی یاران «مسی»، صعود میلی‌متری لهستان و شگفتی‌سازی استرالیا

09 آذر 1401 ساعت 17:307 نظر
تیم‌های ملی فرانسه، استرالیا، آرژانتین و لهستان توانستند به جمع 16 تیم برتر جام 22 صعود کنند.

به گزارش فوتبال 360، دور پایانی مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر روز گذشته رسماً آغاز شد و با انجام 4 مسابقه در گروه‌های اول و دوم، تکلیف 4 تیم صعودکننده به مرحله حذفی مشخص شد. تیم ملی هلند توانست با گذر از قطر، صعودی مقتدرانه به مرحله حذفی داشته باشد و در دیگر مسابقه گروه نخست هم، سنگالی‌ها با شکست دادن اکوادور توانست خود را به جمع 16 تیم برتر برسانند. در گروه دوم هم تیم ملی انگلیس با برد قاطعانه مقابل ولز توانست خود به عنوان سرگروه به مرحله حذفی صعود کند و تیم ملی آمریکا هم با شکست دادن تیم ملی ایران به مرحله حذفی راه یافت.

در روز یازدهم مسابقات جام جهانی قرار است مسابقات دور پایانی گروه‌های سوم و چهارم برگزار شود که البته صعود تیم ملی فرانسه در گروه چهارم مسجل شده و شاگردان دشان در مسابقه امروز به دنبال صدرنشینی در گروه خود بودند. در گروه چهارم به جز فرانسه که صعودش مسجل شده، تیم‌های ملی استرالیا، تونس و دانمارک هم شانس صعود داشتند.

فرانسوی‌ها با ترکیب کم‌نام‌ونشان خود برابر تیم ملی تونس قرار گرفتند و همین مسئله باعث شد تا شاگردان دیدیه دشان نمایش خوبی در مسابقه امشب نداشته باشند و بیشتر توپ و میدان در اختیار بازیکنان تونس بود و وهبی خزری موفق شد گل اول مسابقه را به سود تونس به ثمر برساند اما تعویض‌های دشان باعث شد تا در واپسین لحظات آنتونی گریزمان گل مساوی را وارد دروازه تونس کند که گل او مردود اعلام شد تا تیم ملی تونس بتواند به یک برد تاریخی دست پیدا کند، هر چند که این برد اجازه نداد تا شاگردان قادری جواز حضور در مرحله حذفی را به دست آورند.

تیم ملی استرالیا هم موفق شد با یک گل از سد تیم ملی دانمارک بگذرد تا استرالیایی‌ها با شگفتی‌سازی بتوانند به عنوان اولین نماینده قاره آسیا به جمع 16 تیم برتر صعود کنند. شاگردان آرنولد به دلیل تفاضل گل کمتر در جایگاه دوم گروه D قرار گرفتند و تیم ملی فرانسه به عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله حذفی شد.

تیم‌های ملی لهستان-آرژانتین و عربستان-مکزیک هم از ساعت 22:30 مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند تا تکلیف 2 تیم دیگر صعودکننده به مرحله یک‌هشتم نهایی مشخص شود. آرژانتینی در شبی که لیونل مسی یک ضربه پنالتی را از دست داد، توانستند با نتیجه 2 بر صفر از سد لهستان بگذرند و به عنوان صدرنشین گروه سوم به جمع 16 تیم برتر صعود کنند. در بازی همزمان، تیم ملی مکزیک با نتیجه 2 بر یک موفق شد تیم ملی عربستان را شکست بدهد اما در تفاضل گل، مکزیکی‌ها با تفاضل 1- از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند و تیم ملی لهستان با 3 امتیاز و تفاضل 0 به مرحله حذفی صعود کرد تا یکی از دراماتیک‌ترین صعودهای ممکن برای یاران روبرت لواندوفسکی اتفاق بیفتد!

برای دنبال کردن تمامی اتفاقات، اخبار و حواشی روز یازدهم جام جهانی 2022 قطر می‌توانید در ادامه پوشش لحظه‌به‌لحظه ما در مجموعه فوتبال 360 را مطالعه کنید.


00:55 - روز دوازدهم مسابقات جام جهانی 2022 قطر در شرایطی پیگیری می‌شود که دیدارهای روز پایانی مرحله گروهی در گروه‌های پنجم و ششم دنبال خواهد شد.

        * کرواسی - بلژیک (ساعت 18:30 به وقت تهران)

        * مراکش - کانادا (ساعت 18:30 به وقت تهران)

        * کاستاریکا - آلمان (ساعت 22:30 به وقت تهران)

        * ژاپن - اسپانیا (ساعت 22:30 به وقت تهران)


00:48 - جایزه بهترین بازیکن، سهم ستاره گلزن آرژانتین. الکسیس مک‌آلیستر هافبک گلزن تیم ملی آرژانتین در مسابقه امشب، به عنوان بهترین بازیکن مصاف تیم‌های ملی آرژانتین و لهستان انتخاب شد.


00:45 - هدیه ویژه برای یک سوپرگل. لوئیس چاوز ستاره تیم ملی مکزیک که یک ضربه استنثایی را وارد دروازه عربستان کرد، به عنوان بهترین بازیکن نبرد تیم‌های ملی مکزیک و عربستان معرفی شد.



00:36 - صعود آرژانتین و لهستان به مرحله حذفی. جدول گروه‌ C جام جهانی 2022 پس از آخرین بازی مرحله گروهی



00:29 - برد تلخ شاگردان مارتینو در لوسیل. تیم ملی مکزیک با نتیجه 2 بر یک موفق شد تیم ملی عربستان را از پیش بردارد اما این برد برای صعود به مرحله حذفی کافی نبود و شاگردان مارتینو به دلیل تفاضل گل کمتر از صعود به جمع 16 تیم برتر بازماندند.



00:26 - الدوساری امید مکزیکی‌ها را به صفر رساند. بازیکنان تیم ملی عربستان روی یک حرکت تمرین شده موفق شدند در دقیقه (6+90) توسط سالم الدوساری به گل برسند تا اختلاف تیم‌های ملی مکزیک و عربستان به یک گل برسد و شانس صعود شاگردان مارتینو برای صعود به مرحله حذفی به حداقل کاهش پیدا کند.


00:25 - آرژانتین با صدرنشینی به استقبال مرحله حذفی رفت. تیم ملی آرژانتین با گلزنی مک آلیستر و آلوارز توانست از سد تیم ملی لهستان بگذرد، آن‌هم در شبی که لیونل مسی یک ضربه پنالتی از دست داد. شاگردان لیونل اسکالونی با این پیروزی با 6 امتیاز به عنوان تیم صدرنشین گروه C به مرحله حذفی صعود کردند.


00:19 - بازهم گل آفساید برای مکزیک! روی یک حمله سرعتی در دقیقه 88 اوریل آنتونا توانست گل سوم را به سود مکزیک به ثمر برساند اما بازهم گل شاگردان مارتینو مردود  اعلام شد تا آن‌ها همچنان در آستانه حذف از جام 22 باشند.


00:01 - اوج هیجان در گروه C. با توجه به برابر شدن شرایط امتیازی مکزیک و لهستان، حالا فیفا با شمار کارت‌های زرد و قرمز تیم صعودکننده به مرحله حذفی را مشخص می‌کند که فعلاً تیم ملی لهستان 4 کارت زرد در کارنامه‌اش دارد و تیم ملی مکزیک 7 کارت زرد!


23:56 - آلوارز صدرنشینی آرژانتین را تثبیت کرد. کار ترکیبی زیبای بازیکنان تیم ملی آرژانتین باعث شد تا توپ به جولین آلوارز برسد و او در دقیقه 68 با شلیکی تماشایی توپ را به تور دروازه لهستان رساند تا اختلاف به 2 گل برسد.


23:47 - (VAR) علیه گل تاریخی لوزانو. تیم ملی مکزیک روی یک کار تیمی توانست در دقیقه 56 توسط هروین لوزانو به گل سوم دست پیدا کند که این گل می‌توانست شاگردان مارتینو را به مرحله حذفی برساند اما گل لوزانو آفساید اعلام شد تا همچنان تلاش مکزیکی‌ها برای رسیدن به مرحله حذفی ادامه داشته باشد.


23:44 - سوپرگل لوئیس چاوز مکزیک را در یک‌قدمی صعود قرار داد. لوئیس چاوز هافبک تیم ملی مکزیک از روی ضربه ایستگاهی به شکلی تماشایی و دیدنی توانست دروازه عربستان را باز کند و اختلاف 2 تیم را به 2 گل برساند.


23:38 - مارتین امید را به اردوی مکزیکی‌ها برگرداند. روی ارسال ضربه کرنر توپ در دهانه دروازه عربستان به هنری مارتین رسید و او موفق شد در دقیقه 48 دروازه شاگردان رنار را فرو بریزد تا مکزیک به گل نخست در مسابقه امشب دست پیدا کند.



23:35 - آرژانتینی‌ها نیمه دوم را طوفانی آغاز کردند. روی کار ترکیبی، ناهوئل مولینا توپ را به درون محوطه جریمه لهستان ارسال کرد و الکسیس مک آلیستر با یک ضربه دقیق توپ را دور از دستان شزنی به گل تبدیل کرد تا آرژانتین با یک گل از حریف خود پیش بیفتد.



23:22 - مصاف تیم‌های ملی عربستان و مکزیک در نیمه نخست با تساوی بدون گل خاتمه یافت.


23:18 - نیمه اول تقابل تیم‌های ملی لهستان و آرژانتین با تساوی بدون گل به پایان رسید. لیونل مسی یک فرصت خوب گلزنی در دقیقه 39 داشت که ضربه او از روی نقطه پنالتی توسط شزنی دروازه‌بان لهستان مهار شد.


23:12 - سربلند به تونس برمی‌گردیم. جلال قادری سرمربی تیم ملی تونس بعد از پیروزی تیمش مقابل فرانسه با وجود حذف از جام جهانی 2022 گفت: «پیروزی مقابل مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی برای ما یک برد تاریخی است. ولی ما می‌خواستیم به مرحله بعد صعود کنیم و این هدف اصلی‌مان بود. متاسفانه از تورنمنت حذف شدیم ولی با افتخار و غرور جام جهانی را ترک کرده و به کشورمان برمی‌گردیم».



23:08 - شزنی بازهم پنالتی مهار کرد! لیونل مسی پنالتی که خودش به دست آورده بود را به سوی دروازه لهستان روانه کرد که شزنی موفق شد ضربه مسی را مهار کند تا برای دومین‌بار این دروازه‌بان لهستانی در جام جهانی 2022 بتواند مهار پنالتی داشته باشد. با از دست رفتن این ضربه پنالتی، مسابقه 2 تیم بدون گل مساوی باقی ماند.



23:07 - برخورد جنجالی مسی و شزنی و پنالتی برای آرژانتین. در دقیقه 37 تقابل تیم‌های آرژانتین و لهستان، دروازه‌بان لهستانی‌ها با لیونل مسی برخورد داشت که به نظر پنالتی نمی‌رسید اما بعد از بررسی صحنه توسط (VAR)، خطای شزنی اعلام شد و یاران مسی یک ضربه پنالتی به دست آوردند.



22:50 - تصویری از یرخورد گرم لیونل مسی و روبرت لواندوفسکی پیش از آغاز تقابل تیم‌های ملی آرژانتین و لهستان 



22:34 - نمایی از حضور تماشاگران تیم‌های ملی عربستان و مکزیک در ورزشگاه لوسیل



22:30 - با قضاوت مایکل الیور، تیم‌های ملی عربستان و مکزیک از لحظاتی قبل در ورزشگاه لوسیل مقابل هم صف‌آرایی کنند.


22:30 - از لحظاتی قبل مصاف حساس و سرنوشت‌ساز تیم‌های ملی لهستان و آرژانتین با قضاوت دنی ماکلی در ورزشگاه 974 آغاز شد.


22:29 - فقط یک معجزه می‌تواند مکزیک را به یک‌هشتم برساند. مکزیکی‌ها برای صعود از گروه C جام جهانی 2022، از مسابقه امشب مقابل عربستان به چه نتیجه‌ای نیاز دارند؟



22:27 - شاگردان رنار تاریخ‌سازی می‌کنند؟ تیم ملی عربستان برای رسیدن به جمع 16 تیم برتر جام جهانی مسیر نسبتاً آسانی را در مقابل خود می‌بیند.



22:27 - لهستانی‌ها امشب فقط یک مساوی می‌خواهند! تیم ملی لهستان امشب برای صعود به مرحله حذفی نیازمند کسب برد یا حتی تساوی در دیدار رودررو مقابل تیم ملی آرژانتین است.



22:23 - مسیر سخت یاران مسی برای صعود به مرحله حذفی. تیم ملی آرژانتین امشب برای صعود به مرحله حذفی کار دشواری مقابل تیم ملی لهستان دارد.



22:21 - نمایی از حضور تماشاگران تیم‌های ملی آرژانتین و لهستان در ورزشگاه 974



22:10کاروان تیم فوتبال ایران وارد تهران شد. یک‌روز پس‌از قبول شکست مقابل آمریکا و حذف از مسابقات جام جهانی، کاروان تیم ایران دوحه را به مقصد تهران کرد و دقایقی پیش از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد ایران شد. کارلوس کی‌روش هم همراه کاروان تیم ملی ایران به تهران بازگشته و آینده همکاری او با فدراسیون فوتبال نامشخص است.


22:03 - بی‌کیفیت بودیم و حذف شدیم. کاسپر هیولماند سرمربی تیم ملی دانمارک بعد از شکست تیمش مقابل استرالیا و حذف از گردونه رقابت‌های جام جهانی 2022 گفت: «دانمارک امشب بیش از حد احساساتی بازی کرد و کیفیت لازم را نداشت. در مقابل تیمی مثل استرالیا در چنین بازی حساسی به هیچ‌وجه نباید احساساتی بود. ما علاوه بر اینکه کیفیت نداشتیم احساسات را هم به حریف باختیم. وقتی حریف شما را احساساتی می‌کند و با جنگندگی سعی می‌کند تحریک‌تان کند شما باید فوتبال باکیفیت ارائه بدهید ولی ما این کار را نکردیم».



21:52 - باید بخوابید و حق ندارید از شبکه اجتماعی استفاده کنید! گراهام آرنولد سرمربی تیم ملی استرالیا بعد از شگفتی‌سازی تیمش و صعود به مرحله حذفی گفت: «از تلاش و کوشش بچه‌ها در این بازی واقعا خوشحالم و به همه‌شان افتخار می‌کنم. عامل موفقیت ما اعتماد به تیم و تلاش و سخت‌کوشی بود. ما جشن نخواهیم گرفت. بعد از پیروزی بزرگی که مقابل تونس داشتیم به همین خاطر بود که امروز هم توانستیم پیروز بشویم. بعد از آن بازی نه جشن گرفتیم و نه به احساسات مجال دادیم. فقط یک دستور برای بچه‌ها داشتم: بخوابید و از شبکه‌های اجتماعی استفاده نکنید».



21:44 - خوشحالم به این بازیکنان میدان دادم. دیدیه دشان سرمربی تیم ملی فرانسه بعد از شکست تیمش مقابل تونس درباره مسابقه امشب گفت: «برخی از بازیکنان در خطر مصدومیت بودند و ما به تازگی 2 بازی پرفشار و دشوار در جام جهانی انجام داده بودیم. این بازی به بازیکنان تعویضی اجازه داد تا تفاوت در کیفیت فوتبال در یک بازی جام جهانی را حس کنند. ما به هدف خود رسیده‌ و راهی دور بعدی جام جهانی شده‌ایم. وقتی این تعداد بازیکن در رختکن وجود دارد مدیریت شرایط آسان نخواهد بود، اما خوشحالم که به برخی بازیکنان بازی دادم. به نظرم مستحق زدن یک گل بودیم و امکانش بود که پایان خوبی برای بازی رقم بخورد، اما این اتفاق رخ نداد».



21:39 - شاگردان مارتینو به دنبال یک معجزه. ترکیب اصلی تیم ملی مکزیک برای صف‌آرایی مقابل تیم ملی عربستان مشخص شد.



21:31 - عربستان، دومین نماینده آسیا در یک‌هشتم نهایی؟ هروه رنار ترکیب اولیه تیمش را برای مسابقه امشب مقابل تیم ملی مکزیک اعلام کرد.



21:27 - پایان کار مدافع پرتغالی در جام جهانی. نونو مندز مدافع چپ تیم ملی پرتغال به دلیل مصدومیت شانس حضور در ادامه مسابقات جام جهانی 2022 قطر را از دست داد.



21:20 - لوا و یاران شگفتی‌ساز می‌شوند؟ ترکیب اصلی تیم ملی لهستان برای دیدار با تیم ملی آرژانتین اعلام شد.



21:16 - یاران مسی به دنبال صدرنشینی و صعود. ترکیب اولیه تیم ملی آرژانتین برای مصاف با تیم ملی لهستان مشخص شد.



21:09 - تصمیم جنجالی (VAR) با وقفه طولانی‌مدت باعث شد تا گل آنتونی گریزمان مردود اعلام شود و فرانسوی‌ها نتوانند به گل تساوی دست پیدا کنند.



21:01 - افسوسی ادامه‌دار؛ مرحله حذفی؟ شاید بعدا! تیم‌هایی که بیشترین حضور در تاریخ جام‌ جهانی، بدون صعود از مرحله اول (دور گروهی) را ثبت کرده‌اند:

  1. اسکاتلند: 8 بار 
  2. ایران: 6 بار
  3. تونس: 6 بار



20:55 - گل صعود همراه با جایزه بهترین بازیکن زمین. متئو لکی مهاجم گلزن تیم ملی استرالیا که امشب توانست گل صعود تیمش را در مقابل تیم ملی دانمارک به ثمر برساند، به عنوان بهترین بازیکن مصاف تیم‌های استرالیا و دانمارک معرفی شد.



20:48 - گل 3 امتیازی خزری و جایزه ویژه. وهبی خزری بعد از به ثمر رساندن گل 3 امتیازی در مقابل تیم ملی فرانسه توانست جایزه بهترین بازیکن نبرد تیم‌های ملی فرانسه و تونس را به دست آورد.



20:41 - صعود فرانسه و استرالیا به مرحله حذفی. جدول گروه‌ D جام جهانی 2022 پس از آخرین بازی مرحله گروهی



20:34 - برد تاریخی تونسی‌ها بیش از 43 هزار تماشاگر داشت. 43627 تماشاگر با حضور در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی از نزدیک مصاف تیم‌های ملی فرانسه و تونس را تماشا کردند، مسابقه‌ای که با برد یک‌گله تیم ملی تونس به پایان رسید.



20:27 - برد تراژیک تونسی‌ها. شاگردان جمال قادری در تیم ملی تونس امشب در مقابل تیم ملی فرانسه قرار گرفتند، آن‌هم در شرایطی که فرانسوی‌ها با توجه به مسجل شدن صعودشان با ترکیب دوم به میدان آمده بودند و در نیمه دوم ستارگانی مثل امباپه و گریزمان به میدان آمدند. وهبی خزری تیم ملی تونس را در مسابقه امشب پیش انداخت اما در واپسین لحظات آنتونی گریزمان گل تساوی را به ثمر رساند که گل گریزمان آفساید اعلام شد تا تونسی‌ها با برد به کار خود در جام 22 پایان بدهند.



20:26 - تصمیم جنجالی (VAR) علیه گلزنی گریزمان. در دقیقه (8+90) و روی حملات پی در پی بازیکنان تیم ملی فرانسه سرانجام آنتونی گریزمان موفق به گلزنی شد و با استفاده از اشتباه خط دفاعی تونس، دروازه این تیم را باز کرد تا بازی به تساوی کشیده شود اما بعد از بررسی صحنه توسط کمک داور ویدئویی، گل ستاره فرانسوی‌ها به دلیل آفساید مردود اعلام شد تا نتیجه بازی یک بر صفر باقی بماند.


20:24 - استرالیا اولین آسیایی حاضر در جمع 16 تیم برتر جام جهانی 2022. تیم ملی استرالیا با گلزنی متئو لکی توانست با یک گل از سد تیم ملی دانمارک بگذرد و با کسب دومین برد متوالی شاگردان گراهام آرنولد موفق شدند به عنوان تیم دوم گروه 4 به مرحله حذفی صعود کنند.



19:59 - پنالتی و آفساید در یک لحظه! مصطفی داور قربال داور مسابقه تیم‌های ملی دانمارک و استرالیا در دقیقه 71 به سود دانمارکی‌ها اعلام ضربه پنالتی کرد و خطا روی دالبرگ را اعلام کرد اما در همان لحظه، کمک داور مسابقه پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برد تا در همان لحظه تصمیم قربال منتفی شده و ضربه پنالتی به سود دانمارکی‌ها اعلام نشود.


19:48 - لکی گل اول بازی را به سود استرالیا به ثمر رساند. روی یک ضدحمله سرعتی در دقیقه 60، متیو لکی توانست با فریب خط دفاعی تیم ملی دانمارک توپ را دور از دستان کسپر اشمایکل به گوشه دروازه دانمارک بفرستد تا اولین گل مسابقه به سود استرالیا به ثبت برسد و آن‌ها در آستانه صعود به مرحله حذفی قرار گیرند.



19:45 - خزری تونسی‌ها را پیش انداخت. وهبی خزری مهاجم باتجربه تیم تونس بعد از چند حمله ناموفق سرانجام توانست در دقیقه 58 دروازه فرانسه را باز کند تا هم اولین گل تونس در جام جهانی 2022 به ثبت برسد و هم شاگردان قادری به صعود از گروه خود امیدوار شوند.



19:26 - فرانسه و استرالیا، 2 تیم صعود کرده از گروه D؟ با توجه به تساوی بدون گل 2 مسابقه دیدارهای گروه چهارم جام جهانی 2022 در پایان نیمه نخست، تیم‌های ملی فرانسه و استرالیا به عنوان تیم‌های اول و دوم گروه D در آستانه صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی قرار دارند.


19:20 - رکوردشکنی دروازه‌بان کهنه‌کار فرانسوی‌ها. با 37 سال و 8ماه، استیو مانداندا با حضور در بازی فرانسه مقابل تونس، به مسن‌ترین بازیکن فرانسه در تاریخ جام‌های جهانی تبدیل شد. او در حالی دومین بازی خود در جام‌های جهانی را پشت سر می‌گذارد که اولین بار نیز، در بازی سوم مرحله گروهی (2018، مقابل دانمارک) و زمانی که صعود فرانسه قطعی شده بود، درون دروازه خروس‌ها ایستاد. آن مسابقه، با تساوی بدون گل خاتمه یافت!



19:18 - نیمه اول تقابل تیم‌های ملی فرانسه و تونس با تساوی بدون گل به پایان رسید.


19:17 - مصاف تیم‌های ملی استرالیا و دانمارک در نیمه نخست گلی در پی نداشت و با تساوی خاتمه


18:55 - پرنس کوچک، در جام جهانی بازی می‌کند؛ گاوی در خاندان سلطنتی؟ آاس اسپانیا در گزارشی جالب از علاقه لئونور، دختر 17 ساله پادشاه اسپانیا و ملکه بعدی این کشور، به گاوی هافبک 18 ساله تیم ملی اسپانیا خبر داده و اخبار منتشر شده، کاری کرده تا هم‌تیمی‌های او به شوخی، گاوی را پرنس کوچولو خطاب کنند. فلیپه ششم، پادشاه اسپانیا، در قطر بازی تیم کشورش در مقابل آلمان را از نزدیک دید و پس از آن بازی با حضور در رختکن اسپانیا، پیراهن گاوی را با امضای خود بازیکن دریافت کرد.



18:47 - فردا قدرت واقعی خودمان را نشان می‌دهیم. متئو کواچیچ هافبک باتجربه تیم ملی کرواسی در نشست خبری پیش از دیدار مقابل تیم ملی بلژیک گفت: «ما قدرت واقعی خود را نشان خواهیم داد، همان‌طور که در دیدار مقابل کانادا سعی کردیم خودمان باشیم. برنامه قبل از جام جهانی سخت بود و ما بازی های زیادی در رده باشگاهی انجام دادیم، اما حالا همه آماده و متمرکز آمدیم. انتظار داریم فردا یک بازی خوب مانند دیدار مقابل کانادا در انتظارمان باشد».



18:40 - تصویری از شادی بعد از گل نادر الغندری، گلی که البته خیلی زود از سوی کمک داور مسابقه مردود اعلام شد.



18:38 - اولین گل تونس در جام 22 مردود شد. نادر الغندری مدافع پیش‌تاخته تیم ملی تونس در دقیقه 8 روی یک ارسال ضربه ایستگاهی توانست دروازه فرانسه را باز کند اما الغندری در موقعیتی آفساید موفق به گلزنی شده بود تا گل مدافع تونسی‌ها از سوی کمک داور مسابقه مردود اعلام شود.


18:34 - گام کوچکی در مسیر صعود برداشته‌ایم اما هنوز به هدف نهایی نرسیده‌ایم. زلاتکو دالیچ سرمربی تیم ملی کرواسی در واکنش به رویارویی با تیم ملی بلژیک در مسابقه فردا گفت: «ما یک گام کوچک برای صعود برداشته‌ایم، اما با هدف نهایی خود فاصله داریم. ما نباید با هدف گرفتن تنها یک امتیاز از بازی با بلژیک به میدان برویم. اگر دست خودمان بود، این حریف را برای دیدار مرگ و زندگی انتخاب نمی‌کردیم. ما خودمان را با عملکرد ضعیف تیم ملی بلژیک در 2 بازی اخیر گول نخواهیم داد. ما منتظر بهترین عملکرد بلژیک هستیم و آنها را یک تیم درجه یک می‌دانیم».



18:30 - مصاف تیم‌های ملی فرانسه و تونس با قضاوت متیو کنگر در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی از لحظاتی قبل آغاز شد.


18:30 - تیم‌های ملی استرالیا و دانمارک از لحظاتی قبل با قضاوت مصطفی قربال در ورزشگاه الجنوب مقابل هم صف‌آرایی کردند.


18:27استیو مانداندا دروازه‌بان کهنه‌کار و 37 ساله تیم ملی فرانسه امشب برای سومین دوره حضور در میدان مسابقه را در ادوار جام جهانی تجربه می‌کند.



18:23 - جدول گروه D جام جهانی 2022 قطر پیش از آغاز مسابقات روز پایانی مرحله گروهی



18:20رونالدو-النصر؟ هنوز چیزی قطعی نیست. درحالی‌که کریستیانو رونالدو تمام تمرکز خود را روی جام جهانی گذاشته است، فابریتزیو رومانو خبرنگار معروف دنیای نقل‌وانتقالات نیز تأیید کرد که این بازیکن پیشنهاد النصر را دریافت کرده ولی هنوز چیزی قطعی نیست و باید دید مشکل حق تصویر این بازیکن حل می شود یا خیر.



18:14کاروان تیم ملی امشب وارد ایران می شود. اعضای تیم ملی فوتبال ایران بعد از باخت شب گذشته مقابل آمریکا امشب از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور می شوند.


18:10 - پولیسیچ به دیدار مقابل تیم ملی هلند می‌رسد؟ کریستین پولیسیچ ستاره تیم ملی آمریکا که شب گذشته گل صعود تیمش به مرحله حذفی را مقابل ایران به ثمر رساند، بعد از گلزنی دچار مصدومیت شد و در بین 2 نیمه از ترکیب تیم ملی آمریکا بیرون آمد. فدراسیون فوتبال آمریکا نیز اعلام کرد این بازیکن دچار کوفتگی از ناحیه لگن شده است. با این‌حال گلزن آمریکا هم تیمی‌هایش را مطمئن کرده که مصدومیتش جدی نیست و به بازی مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی 2022 مقابل هلند می‌رسد.


18:08 - شانس اول قهرمانی نه، ولی به دنبال فینالیست شدن هستیم. اونای سیمن دروازه‌بان باتجربه تیم ملی اسپانیا در نشست خبری پیش از دیدار مقابل تیم ملی ژاپن در واکنش به شانس قهرمانی تیمش در جام جهانی پاسخ داد: «شاید شانس اول قهرمانی نباشیم ولی در جام جهانی بارها تیمی که شانس اول بوده، قهرمان نشده است. به ایده‌های تاکتیکی خودمان باور داریم و تا پای جان به همین سبک و شیوه پایبند می‌مانیم. با همین سبک بازی تا به اینجا رسیده‌ایم و امیدوارم تا فینال بالا برویم. این سبک مورد علاقه مربی است و همه بازیکنان نیز با او هستند».



18:05 - فقط ناواس را می‌شناسم! لوکاس کلوسترمن مدافع تیم ملی آلمان که گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال حضورش در دیدار مقابل کاستاریکا وجود دارد، در نشست خبری پیش از مسابقه فردا گفت: «به جز کیلور ناواس در درون دروازه حریف، بازیکن دیگری را از ترکیب تیم ملی کاستاریکا نمی‌شناسم. ما به خوبی و با تمریناتی فشرده برای این دیدار آماده می‌شویم و می‌دانیم در طول مسابقه چه چیزی در انتظار ما خواهد بود. ما فردا با یک تیم بسیار فیزیکی و پرشور روبرو خواهیم شد. هنوز احتمال حذف شدن وجود دارد و ما مشتاقانه منتظریم این دیدار آغاز شود».


18:04 - باید همه تلاش‌مان را کنیم تا به هدف‌مان برسیم. هاجیمه موریاسو سرمربی تیم ملی ژاپن در واکنش به رویارویی تیمش برابر اسپانیا در مسابقه فردا و احتمال صعود ژاپن به جمع 16 تیم برتر گفت: «در یک جام جهانی همه بازی‌ها مهم هستند اما الان چون شانس صعود داریم، اهمیت این بازی بسیار بیشتر از سایر مسابقات خواهد بود. من به عنوان مربی و همچنین سایر اعضای کادرفنی و بازیکنان، باید تمام تلاش‌مان را انجام بدهیم و تمام توان خود را نشان دهیم تا در این بازی به نتیجه لازم برسیم».



18:01 - تصور برد 8 گله توهین به حریف است! هانسی فلیک درباره تقابل فردای تیمش مقابل تیم ملی کاستاریکا و شانس صعود آلمانی‌ها به مرحله حذفی گفت: «کاستاریکا هنوز شانس رسیدن به دور یک هشتم نهایی را دارد. اگر آنها و اسپانیا برنده شوند، می توانند به دور بعدی برسند. فکر می‌کنم این بی احترامی بزرگی به کاستاریکا است که تصور کنیم می توانیم 8 بار دروازه آنها را باز کنیم. با در نظر گرفتن بازی دیگر، اگر پیروز شویم خوشحال خواهیم شد و هدف تیم ملی آلمان این است».



17:59 - فقط می‌خواهیم ببریم و سرگروه شویم. لوئیس انریکه سرمربی تیم ملی اسپانیا در آستانه دیدار با تیم ملی ژاپن از انگیزه بالای شاگردانش برای رسیدن به پیروزی صحبت کرد و گفت: «ما در گروه مرگ رقابت‌ها هستیم و با وجود موقعیت بهتر اما هیچ چیز را به قضا و قدر نمی‌سپاریم. می‌خواهیم به عنوان تیم صدرنشین گروه‌مان صعود کنیم و برای برد فردا به میدان خواهیم رفت. البته که باید بگویم بازی دشواری پیش‌روی ماست و تیمی که آلمان را شکست داده قطعا تیم خوبی است».



17:57 - دانمارک و صعود؟ ماموریتی دشوار اما شدنی. تیم ملی دانمارک برای صعود از گروه D جام جهانی ۲۰۲۲، از مسابقه امشب مقابل تیم ملی استرالیا به چه نتیجه‌ای نیاز دارند؟



17:55 - مسیر پر پیچ‌وخم در مقابل شاگردان آرنولد. تیم ملی استرالیا برای صعود به جمع 16 تیم برتر جام جهانی 2022 امشب باید چه نتیجه‌ای مقابل دانمارک کسب کند؟



17:52 - راه دشوار تونس برای رسیدن به جمع 16 تیم برتر. تونس از رویارویی با فرانسه صعود کرده، برای صعود از گروه D جام جهانی 2022 به چه نتیجه‌ای نیاز دارد؟



17:48 - شاگردان دشان برای صدرنشینی به یک امتیاز نیاز دارند. تیم ملی فرانسه که صعودش به مرحله حذفی مسجل شده، در مسابقه امشب برابر تونس برای صعود به عنوان تیم سرگروه فقط به یک امتیاز و یا حتی شکست یا متوقف شدن استرالیا در بازی همزمان نیاز دارد!



17:45 - استرالیا، اولین آسیایی در مرحله حذفی؟ ترکیب تیم ملی استرالیا برای مصاف با تیم ملی دانمارک مشخص شد.



17:42 - یاران اریکسن به جمع 16 تیم صعود می‌کنند؟ ترکیب اولیه تیم ملی دانمارک برای دیدار با تیم ملی استرالیا اعلام شد.



17:40رشفورد، آقای گل احتمالی جام؟ آقای گل‌های مشترک جام جهانی 2022، 3 گل خود را در چند دقیقه بازی به ثمر رسانده‌اند:

  1. مارکوس رشفورد: 107 دقیقه 
  2. کیلین امباپه: 180 دقیقه
  3. کودی گاکپو: 251 دقیقه
  4. اِنِر والنسیا: 256 دقیقه



17:38 - شاگردان قادری تاریخ‌سازی می‌کنند؟ تیم ملی تونس امشب برای صعود به مرحله حذفی باید از سد مدافع عنوان قهرمانی بگذرد و جلال قادری ترکیبی تهاجمی را برای مسابقه امشب قصد دارد به میدان بفرستد. 



17:35 - نیمکت‌نشین امباپه بعد از صعود فرانسه. دیدیه دشان برای مسابقه امشب تیمش مقابل تیم ملی تونس تصمیم گرفت تا به بازیکنان کلیدی تیمش از جمله کیلیان امباپه استراحت بدهد و با استفاده از بازیکنانی که در بازی‌های اخیر نیمکت‌نشین بوده‌اند، ترکیب تیم خود را چینش کند.



17:33 - طلسم داوران زن شکسته شد. استفانی فراپارت، داور 38 ساله فرانسوی به عنوان داور بازی روز پنجشنبه کاستاریکا - آلمان انتخاب شد تا برای اولین بار در تاریخ 92 ساله جام جهانی، یک داور زن یکی از بازی‌های این جام را قضاوت کند. نوئزا باک و کارن دیاز، 2 کمک داور این مسابقه هستند تا به این ترتیب زنان، کادر 3 نفره داوری بازی حساس ورزشگاه البیت را تشکیل داده باشند.



17:30 - برنامه روز یازدهم مسابقات جام جهانی 2022 قطر


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری