football360 logo

موثرترین بازیکنان جام‌جهانی تا پایان روز دهم؛ دار و دسته فرانسوی‌

09 آذر 1401 ساعت 08:197 نظر
با برگزاری بیش از نیمی از بازی‌های جام جهانی برترین بازیکنان و امیدهای کسب عناوین فردی مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

به گزارش فوتبال360،  حضور در بین بهترین نفرات برای پوشیدن پیراهن ملی و تجربه کردن بزرگترین تورنومنت فوتبالی جهان یعنی جام جهانی می‌تواند سقف بسیار بلندی برای آرزوهای هر کودکی که اولین گام‌های خود در دویدن با توپ را برمی‌دارد، باشد اما نام‌های بزرگ و اسطوره‌های دنیای فوتبال مانند دیگو مارادونا، رونالدو و زین الدین زیدان  به این حد راضی نبودند و با درخشش در جام جهانی نام خود را در تاریخ جاودانه کرده‌اند. امسال هم ستاره های بزرگی در کنار رقابت برای کسب بهترین نتایج تیمی، با عملکرد بی نقص خود نیم نگاهی به کسب عنوان برترین بازیکن جام  دارند. لیونل مسی و لوکا مودریچ 2 بازیکنی که برنده این جایزه در 2 دوره اخیر آن بوده‌اند به عنوان کاپیتان کشورشان باز هم در جام حضور دارند اما پیش بینی‌ها حاکی از درخشش بازیکنان جوان و احتمالا دیدن یک نام جدید برای برنده این دوره است. سایت معتبر «گل» با تحلیل بازی‌ها برگزار شده تا به اینجای کار، فهرستی از 10 بازیکن برتر را ارائه داده است:

10- تئو هرناندس

تئو هرناندس که به نظر دیدیه دشان بهترین انتخاب برای مدافع چپ فرانسه نبود، خیلی زود و البته در شرایطی نه چندان دلخواه به دلیل مصدومیت برادرش لوکاس در بازی مقابل استرالیا فرصت حضور در جام جهانی را به دست آورد؛ فرصتی که تئو از آن نهایت استفاده را کرد و با پاس گل تساوی تیمش در آن دیدار روند بازی را به نفع فرانسه تغییر داد. تئو در دیدار بعدی مقابل دانمارک  با حرکت ترکیبی خود با کیلیان امباپه و گلزنی این بازیکن موجبات صعود مدافع عنوان قهرمانی را فراهم کرد. با وجود هرناندس در ترکیب اصلی، جناح چپ فرانسه اکنون مانند یک کابوس برای خط دفاعی حریف به نظر می رسد. او در حال حاضر با 9 پاس کلیدی و 2 پاس گل از بهترین‌های این جام بوده است.

9- محمد کودوس

هواداران آژاکس که مدت‌ها در انتظار درخشش محمد کودوس بودند و با نیمکت نشین شدن او توسط آلفرد شرودر از مهاجم غنایی خود ناامید شده‌ بودند در این جام بار دیگر به حضور او در تیم خود و گلزنی و درخشش در ادامه فصل امیدوار شدند. این بازیکن 22 ساله بازی تاثیرگذاری در دیدار برابر پرتغال از خود به نمایش گذاشت و بارها با دریبل ها و حرکات سرعتی خود مدافعان حریف را آزار داد اما گلی برای او در پی نداشت. در دیدار مقابل کره جنوبی اما همه چیز به کام او تغییر کرد و کودوس 2 گل به ثمر رساند تا علاوه بر زنده نگه داشتن امیدهای صعود تیمش، خود را به عنوان یکی از ستاره های برتر مسابقات معرفی کند.

8- آدرین رابیو

این هافبک فرانسوی بهترین زمان را برای دگرگونی و بازگشت به فرم ایده‌آل خود انتخاب کرد و در حالی که انگولو کانته و پل پوگبا جام را به دلیل مصدومیت از دست دادند، رابیو اکنون به یک بازیکن محوری برای خروس‌ها تبدیل شده است. گلزنی او در دیدار مقابل استرالیا و پاس گل او به ژیرو به علاوه نمایش قابل قبول این هافبک بلند قامت در دیدار مقابل دانمارک، او را به عنوان یکی از 10 مرد منتخب این جام تا به اینجای کار معرفی کرده است.

7- کودی گاکپو

وینگر خلاق آیندهوون که حتی قبل از شروع مسابقات بازیکنی پر مشتری بود و شایعات انتقال او به انگلیس پس از شروع خوب فصل به گوش می‌رسید با درخشش خود در لباس لاله های نارنجی بار دیگر کیفیت خود را به همه اثبات کرد. او پس از نمایش کلاس بازی خود با 3 گل در دور گروهی، احتمالا به زودی برای یکی از تیم‌های بزرگ اروپایی توپ خواهد زد.

6- مهدی طارمی

مهدی طارمی 30 ساله است و در یکی 2 سال گذشته برای پورتو به خوبی گلزنی کرده و در این تیم درخشیده است. طارمی نرخ ضربات در چهارچوب فوق العاده‌ای در ترکیب تیم ملی ایران داشته و تنها نقطه درخشان تیمش در باخت سنگین 6-2 مقابل انگلیس بود و با وجود عدم گلزنی در دیدار مقابل ولز ، کلید پیروزی شگفت انگیز تیم ملی در آن بازی خاطره‌انگیز بود. او یک تهدید بزرگ برای خط دفاعی حریف بود و فرار هوشمندانه او پشت سر مدافعان بود که منجر به اخراج وین هنسی شد. طارمی همچنین پاس گل دوم ایران به رامین رضاییان داد و علاوه بر تاثیر بر روی 3 گل از 4 گل تیمش در جام با 9 پاس کلیدی به همراه تئو هرناندز و گریزمان بهترین بازیکنان جام از این لحاظ تا به این جای مسابقات بودند.

5- لیونل مسی

یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال که فقط و فقط یک جام جهانی در کارنامه پرافتخار خود کم دارد در بازی اول مقابل عربستان موفق به زدن تک گل تیمش شد اما شکست شوکه کننده آن‌ها در آن دیدار مسی و رویاپردازی‌هایش را زیر علامت سوال بزرگی قرار داد. درخشش کاپیتان در دیدار برابر مکزیک و گل زیبای او و پاس گل او به فرناندس، مسی را به مسن ترین و جوان ترین بازیکن تاریخ جام که موفق به ثبت گل و پاس گل در یک دیدار می‌شود، کرد.

4- ریچارلیسون

پوشیدن شماره 9 برزیل برای حضور او در این لیست کافی است! ریچارلیسون البته انتخاب همه برای این عنوان نیست ونمایش نه‌چندان مطلوب او در تیم باشگاهی‌اش تاتنهام حرف و حدیث‌های فراوانی برای حضور ثابتش در ترکیب پرافتخارترین تیم جام داشت. ریچارلیسون اما غریزه گلزنی خود را با 2 گل تماشایی و ضربه آکروباتیک در دیدار مقابل صربستان به معرض نمایش گذاشت تا جای صحبتی برای منتقدان خود باقی نگذارد. رکورد فوق‌العاده در تیم ملی نشان از انگیزه و تعصب و او به پیراهن سلسائو دارد و از زمانی که او اولین بازی ملی خود را در سپتامبر 2018 انجام داده، هیچ بازیکنی موفق به زدن گل‌های بیش‌تری نسبت به  19 گل این ستاره برای تیم ملی برزیل نشده است.

3- انر والنسیا

کاپیتان اکوادور که در شب رویایی خود در دیدار با قطر موفق به شکستن چندین رکورد از جمله مسن ترین گلزن بازی افتتاحیه، اولین بازیکن با 5 گل متوالی در مسابقات جام جهانی برای یک تیم آمریکای جنوبی شد با گلزنی در دیدار هلند و افزایش این رکورد به عدد 6، خود را به عنوان یکی از شانس‌های اصلی کسب کفش طلای جام جهانی مطرح کرد اما با شکست مقابل سنگال و حذف زودهنگام بعید است که تا پایان رقابت‌ها در جمع بهترین‌ها باقی بماند. 

2- برونو فرناندس

اینکه در همه تیترهای مربوط به خبرهای تیم ملی پرتغال نام کریستیانو رونالدو پررنگ‌تر از سایر بازیکنان است امری اجتناب‌ناپذیر برای رسانه‌ها و خبرگزاری‌هاست اما شکی نیست که ستاره تیم قهرمان یورو 2016 تا به اینجای جام کسی جز برونو فرناندس نبوده است. هافبک خلاق منچستریونایتد مهمترین بازیکن تیمش در 2 بازی ابتدایی بوده و بر روی 80 درصد گل های تیمش تاثیرگذار بوده است. ارسال 2 پاس گل زیبا و خلاقانه در بازی اول او را با روحیه مضاعفی به بازی دوم مقابل اروگوئه رساند و با به ثمر رساندن 2 گل در این دیدار بار دیگر ارزش‌های خود در پیراهن کشورش را به نمایش گذاشت و صعود سلسائو اروپا به دور حذفی را قطعی کرد.

1- کیلیان امباپه

جوان اول دنیای فوتبال در ادامه روند رو به رشد خود در رده ملی در این جام هم قصد درخشش و کسب عناوین فردی و تیمی را دارد. بهترین بازیکن جوان جام جهانی 2018 با 2 گل خود در دیدار برابر دانمارک علاوه بر رساندن گل‌های خود در جام‌های جهانی به عدد 7 و صعود بی دردسر خروس‌ها به مرحله بعد، شانس اول کسب جایزه کفش طلای جام بیست و دوم به شمار می‌رود. کیلیان 23 ساله که فعلا 31 گل ملی را در کارنامه خود می‌بیند کار سختی برای شکستن رکورد 51 گل هانری و ژیرو ندارد. احتمالا نام او خیلی زود به عنوان برترین گلزن تاریخ فرانسه در تاریخ فوتبال این کشور ثبت خواهد شد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری