football360 logo

حسرت بی‌پایان برای بازی در جام جهانی؛ معمای «شجاع»

10 آذر 1401 ساعت 14:30115 نظر
مدافع باتجربه تیم ملی ایران با وجود درخشش در مرحله مقدماتی، جایی در ترکیب ایران در جام جهانی نداشت.

به گزارش فوتبال 360، شجاع خلیل‌زاده یکی از بازیکنانی بود که در تغییر و تحولات انجام شده روی نیمکت تیم ملی ایران، بیشترین ضرر را متحمل شد و شرایط کاملاً متفاوتی را تجربه کرد. خلیل‌زاده یکی از ارکان مهم خط دفاعی ایران در مسیر رسیدن به جام جهانی 2022 بود و با اعتماد ویژه دراگان اسکوچیچ، او در بازی‌های مقدماتی جام جهانی در ترکیب ثابت تیم ملی به میدان می‌رفت اما با جدایی سرمربی کروات همه چیز علیه خلیل‌زاده تغییر کرد.

مدافع سابق پرسپولیس که در سالیان گذشته در لیگ ستارگان قطر و تیم‌های الریان و الاهلی حضور داشته، در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 بارها و بارها با عملکرد خود مورد تمجید کارشناسان فوتبالی قرار گرفت و زوج موفقی را در کنار محمدحسین کنعانی‌زادگان در قلب دفاعی تیم ملی تشکیل داده بود اما در آستانه جام جهانی، خلیل‌زاده از آنچه می‌ترسید اتفاق افتاد و فرصت بازی در این آوردگاه مهم را از دست داد.

زوجی که مورد اعتماد «کی‌روش» نبود

دراگان اسکوچیچ همواره با وجود مدافعان پرشمار برای چینش خط دفاعی تیمش، به زوج خلیل‌زاده-کنعانی‌زادگان اعتماد می‌کرد و هر چند در روزهای نخست انتقاداتی متعددی به اسکوچیچ وارد می‌شد اما عملکرد خوب این 2 مدافع شرایط را به سود سرمربی کروات تغییر داد و او بارها به واسطه این تصمیمش و میدان دادن به شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان مورد ستایش قرار گرفت.

2 مدافع باتجربه و سابق پرسپولیس بعد از ورود کارلوس کی‌روش در انتظار از دست دادن جایگاه خود در ترکیب تیم ملی بودند. البته کی‌روش برخلاف گمانه‌زنی‌ها از خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان در بازی‌های دوستانه مقابل اروگوئه و سنگال استفاده کرد تا این تصور به وجود بیاید که سرمربی پرتغالی قصد دارد در جام جهانی به آن‌ها اعتماد کند اما شرایط برخلاف تصورات پیش رفت. 

پایان رویای جام جهانی؛ خداحافظ برای همیشه

خلیل‌زاده در دوره قبلی حضور کارلوس کی‌روش هم جزو مدافعان برتر لیگ بود و نمایش‌های خوبی در پرسپولیس داشت اما سرمربی پرتغالی هیچگاه از او برای حضور در اردوی ملی دعوت نمی‌کرد و جایی در فهرست مسافران جام جهانی 2018 نداشت و همین پیشینه ذهنی باعث شده بود تا گمانه‌زنی‌های زیادی درباره ادامه حضور شجاع خلیل‌زاده در ترکیب تیم ملی بعد از حضور کارلوس کی‌روش به‌وجود آید.

سرمربی پرتغالی در جام جهانی 2022 نشان داد همچنان به روال سابق اعتقادی به سبک بازی شجاع خلیل‌زاده و حتی محمدحسین کنعانی‌زادگان ندارد و در جام جهانی به زوج مجید حسینی و مرتضی پورعلی‌گنجی اعتماد کرد. البته کنعانی‌زادگان در دیدار مقابل انگلیس که ایران با سیستم 5 دفاعه بازی می‌کرد، در نیمه دوم به جای روزبه چشمی به میدان آمد اما حتی یک دقیقه هم شجاع خلیل‌زاده فرصت حضور در جام جهانی را به‌دست نیاورد!

شجاع خلیل‌زاده در شرایطی فرصت بازی در جام جهانی 2022 را از دست داد، که در 33 سالگی در اوج دوران فوتبالی‌اش قرار داشت و بعید به نظر می‌رسد که او در جام جهانی 2026 که در سال 37 سالگی خلیل‌زاده برگزار می‌شود، شانسی برای به میدان رفتن در این تورنمنت داشته باشد تا یکی از مهم‌ترین حسرت‌های دوران فوتبالی شجاع خلیل‌زاده بی‌شک عدم بازی در جام جهانی باشد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری