football360 logo

2 سوال مهم از سرمربی پرتغالی؛ و بازهم چرا 25 نفر؟

11 آذر 1401 ساعت 10:52161 نظر
ابهامات زیادی درباره فهرست تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 وجود داشت و البته همچنان وجود دارد.

به گزارش فوتبال 360، کارلوس کی‌روش قرار بود پیش از جام جهانی 2022 در نشستی خبری در بین خبرنگاران ایرانی حضور پیدا کند و هم فهرست خود را اعلام نماید و هم اینکه به سوالات خبرنگاران پاسخ دهد، اما به یک‌باره این نشست خبری لغو شد و فهرست تیم ملی ایران برای حضور در جام جهانی از طریق سایت فدراسیون فوتبال اعلام شد که چندین ابهام داشت اما عدم برگزاری نشست خبری سرمربی پرتغالی باعث شد تا ابهامات باقی بماند.

تیم ملی ایران نمایش پرنوسانی در جام جهانی 2022 داشت و در نهایت با کسب 3 امتیاز و قبول 2 شکست از گردونه رقابت‌ها حذف و شب گذشته به کشور بازگشت. شاید در بازگشت دوباره ملی‌پوشان به تهران، بهتر باشد که برای روشن شدن اذهان عمومی، کادرفنی تیم ملی به چند ابهام و سوال مهم درباره فهرست تیم در جام جهانی پاسخ بدهد.

یک جای خالی برای چه بود؟

کارلوس کی‌روش یک تصمیم بحث‌برانگیز و جنجالی گرفت و در نقطه مقابل تصمیم خود در جام جهانی 2018، این‌بار یک تصمیم جنجالی دیگر اتخاذ شد. کی‌روش در جام جهانی 2018 با وجود آنکه فهرست تیم‌های ملی باید با 23 بازیکن بسته می‌شد، 24 بازیکن را همراه خود به روسیه برد اما در نهایت مصدومیت علی قلی‌زاده باعث شد تا گمانه‌زنی‌ها درباره تغییر در فهرست تیم ملی به پایان برسد و محمدرضا خانزاده شانس حضور در فهرست ایران در جام جهانی را به‌دست آورد.

سرمربی پرتغالی در جام جهانی 2022 رویه‌ای خلاف 4 سال قبل را در پیش گرفت و در شرایطی که با تصمیم فیفا، هر تیم مجاز به انتخاب 26 بازیکن بود اما کارلوس کی‌روش نام 25 بازیکن را در فهرست تیمش جای داد تا جنجال بزرگی در آستانه جام جهانی 2022 درباره فهرست تیم ملی ایران به‌وجود آید.

2 دروازه‌بان برای نیمکت‌نشینی به دوحه رفتند؟

کی‌روش به جز انتخاب 25 بازیکن، یک تصمیم جنجالی دیگر هم گرفت و آن‌هم استفاده از 4 دروازه‌بان در فهرست تیمش بود. آن‌هم در شرایطی که اکثریت تیم‌های جام جهانی 2022 با 3 دروازه‌بان به این رقابت‌ها آمدند اما ایران در شرایطی متفاوت پا به مسابقات جام جهانی گذاشت. کارلوس کی‌روش با وجود شرایط اضطراری پیش‌آمده برای علیرضا بیرانوند، بازهم فقط از یک دروازه‌بان دیگر استفاده کرد تا 2 دروازه‌بان ایران در جام جهانی 2022 صرفاً نیمکت‌نشین باشند!

بیرانوند در تقابل نخست مقابل انگلیس مصدوم شد و حسین حسینی به جای او به ترکیب ایران اضافه شد و بعد از نمایش پرنوسان حسینی در مقابل انگلیس، کارلوس کی‌روش تصمیم گرفت تا از دروازه‌بان تیمش حمایت کند و به او در مقابل تیم ملی ولز هم میدان داد که توانست حسین حسینی پاسخ اعتماد کی‌روش با درخشش و یک کلین‌شیت بدهد. حسینی با وجود کلین‌شیت در مقابل ولز، شانسی برای حضور در مقابل آمریکا نداشت و کارلوس کی‌روش مجدداً به علیرضا بیرانوند میدان داد تا امیر عابدزاده و پیام نیازمند بدون حتی یک دقیقه فرصت بازی در قطر به ایران بازگردند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری