football360 logo

مسئولیت پذیری به سبک ژرمن‌ها؛ تقصیر خودمان بود!

11 آذر 1401 ساعت 17:5024 نظر
هانسی فلیک سرمربی تیم ملی آلمان مسئولیت حذف شدن مانشافت را به عهده گرفت.

به گزارش فوتبال 360، ناکامی قهرمان جام جهانی 2014 برای دومین دوره پیاپی در جام جهانی، چیزی نیست که طرفداران فوتبال به آن عادت داشته باشند. آلمان که همواره یکی از بهترین تیم‌های دنیا و از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی در جام جهانی به حساب می‌آمده، حالا برای دومین دوره پیاپی پس از روسیه 2018، یک بار دیگر در دور گروهی از رقابت‌ها کنار رفت تا هواداران خود را در یک شوک روحی روانی بزرگ فرو ببرد. از گل مشکوک ژاپن که همچنان بحث داغ محافل فوتبالی است تا عدم علاقه اسپانیا به قرار گرفتن در رده اول جدول به خاطر مسیر آسان‌تر تا فینال و اجتناب از برخورد احتمالی با آرژانتین و برزیل در مراحل بالاتر، همگی به عنوان بهانه‌ها و شکایت‌هایی که شاید این حذف را توجیه کند در برخی رسانه‌ها در جریان است اما هانسی فلیک سرمربی آلمان‌ها چنین اعتقادی ندارد.

تقصیر خودمان بود

فلیک در اولین اظهار نظر خود پس از این حذف تلخ به خبرنگاران جملاتی را گفت که نشان از مسئولیت پذیری این مربی است. او در مورد کنار رفتن تیمش گفت: «من هرگز به دیگر تیم‌ها نگاه نمی‌کنم. سرنوشت ما از ابتدا دست خودمان بود و برگزاری چند بازی در نهایت منجر به حذف ما شد. تقصیر خودمان بود و باید آن را با نگاه به عملکرد خودمان قبول کنیم. هم برابر ژاپن تا دقیقه 60 و هم در دقایق پایانی بازی برابر اسپانیا موقعیت‌های زیادی برای گلزنی داشتیم. زمانی که شما چنین موقعیت‌هایی را از دست بدهید، اتفاقی که امروز رخ داد برای شما خواهد افتاد».

هاورتز، شاکی از خودی
فلیک تنها چهره آلمان نبود که چنین اعتقادی داشت. کای هاورتز که 2  گل تلخ را وارد دروازه کاستاریکا کرد و به نوعی باعث صعود اسپانیا به دور حذفی شد، به رسانه‌ها گفت: «ما باید علت این اتفاق را در خودمان پیدا کنیم که برابر ژاپن در 15 دقیقه 2 گل دریافت کردیم. در چنین رقابتی، کسی اجازه چنین اشتباهاتی ندارد».
روزنامه «گاتزتا دلواسپورت» در مطلبی تحلیلی نوشت: «هرچند برخی به اسپانیا ایراد وارد می‌کنند که چرا مایل به شکست ژاپن نبود اما باید در نظر گرفت آلمان قبل از رسیدن به روزی که سرنوشت خود را در یک بازی دیگر ببیند با ارائه یک نمایش ضعیف به ژاپن باخته بود و همان شکست راه را برای حذف زودهنگام مانشافت باز کرد».

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری