football360 logo

پایان روز سیزدهم جام جهانی؛ سرگروهی برزیل و پرتغال و صعود غیرمنتظره کره جنوبی!

11 آذر 1401 ساعت 17:3016 نظر
پرونده مسابقات مرحله گروهی جام جهانی با صعود تیم‌های ملی برزیل، سوئیس، پرتغال و کره جنوبی بسته شد.

به گزارش فوتبال 360، مسابقات مرحله گروهی جام جهانی 2022 به روز پایانی خود رسید و امروز تکلیف 16 تیم صعودکننده رسماً مشخص خواهد شد، البته که در دور دوم مرحله گروهی تیم‌های ملی برزیل و پرتغال موفق شدند خود را به مرحله حذفی برسانند و حالا امروز قرار بود 2 تیم دیگر صعود کننده از گروه‌های هفتم و هشتم جام جهانی مشخص شوند که تیم‌های سوئیس، صربستان، کامرون، غنا، اروگوئه و البته کره جنوبی امروز شانس صعود به مرحله حذفی را داشتند!

روز گذشته تیم ملی ژاپن با شگفتی‌سازی موفق شد از سد تیم ملی اسپانیا بگذرد و به عنوان تیم صدرنشین گروه پنجم راهی مرحله حذفی شود. برد ژاپنی‌ها باعث شد تا اسپانیا همراه آن‌ها به جمع 16 تیم صعود کند و تیم ملی آلمان حذف‌شده بزرگ جام جهانی 2022 لقب گیرد. در گروه ششم هم تیم ملی بلژیک ناکام در صعود به مرحله حذفی بود و تیم‌های ملی مراکش و کرواسی توانستند خود را به مرحله یک‌هشتم نهایی برسانند.

از ساعت 18:30 در گروه هشتم و پایانی جام جهانی 2022 قطر، تیم‌های ملی پرتغال و کره جنوبی مقابل هم قرار گرفتند و در دیگر مسابقه، تیم ملی غنا برابر تیم ملی اروگوئه صف‌آرایی کردند. پرتغالی‌ها خیلی زود توانستند توسط ریکاردو هورتا به گل برتری برسند اما در ادامه، شاگردان بنتو نمایش تهاجمی خوبی از خود نشان دادند و توانستد در واپسین لحظات به گل برتری هم دست پیدا کنند و کامبک خود را تکمیل نمایند تا به عنوان سومین نماینده آسیایی بتواند به مرحله حذفی صعود کنند.

تیم ملی اروگوئه هم موفق شد با 2 گل از سد تیم ملی غنا بگذرد اما برابری تفاضل گل تیم‌های ملی اروگوئه و کره جنوبی باعث شد تا اروگوئه‌ای‌ها به دلیل گل زده کمتر فرصت حضور در مرحله حذفی را از دست بدهند و وداعی زودهنگام و غیرمنتظره با جام جهانی 2022 قطر داشته باشند تا بازهم یک تیم آسیایی موفق به شگفتی‌سازی شود.

در مسابقات روز پایانی گروه هفتم هم از ساعت 22:30، تیم ملی برزیل به مصاف تیم ملی کامرون رفت و در دیگر مسابقه، تیم‌های ملی سوئیس و صربستان مقابل هم قرار گرفتند. برزیلی‌ها در شرایطی مقابل حریف آفریقایی خود به میدان رفتند که تیته تصمیم گرفت تا به بازیکنان ذخیره تیمش میدان بدهد و شاگردان سانگ در تیم ملی کامرون با استفاده از این فرصت توانستند بردی ارزشمند را مقابل پرافتخارترین تیم جام جهانی به دست آورند و با گلزنی وینسنت ابوبکر در واپسین لحظات، برزیل در سومین دیدار خود در مرحله گروهی شکست خورد، هر چند که شاگردان تیته موفق شدند به عنوان تیم سرگروه به مرحله حذفی صعود کنند.

تیم ملی سوئیس هم در یک بازی فوق‌العاده جذاب و تماشایی که 2 بار تیم‌ها در آن موفق به ثبت کامبک شدند، با نتیجه 3 بر 2 از سد تیم ملی صربستان گذشت تا شاگردان یاکین دومین تیم صعودکننده از گروه هفتم باشند و آخرین تیمی باشند که خود را به مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی 2022 قطر می‌رساند و با صعود سوئیس، پرونده مسابقات مرحله گروهی بسته شد.

برای دنبال کردن تمامی اتفاقات، اخبار و حواشی روز سیزدهم جام جهانی 2022 قطر می‌توانید در ادامه پوشش لحظه‌به‌لحظه ما در مجموعه فوتبال 360 را مطالعه کنید.


01:00روز چهاردهم جام جهانی 2022 قطر با آغاز دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی همراه خواهد بود و 2 مسابقه از این مرحله قرار است فردا به انجام برسد.

        * هلند - آمریکا (ساعت 18:30 به وقت تهران)

        * آرژانتین - استرالیا (ساعت 22:30 به وقت تهران)


00:58 - ژاکا، بهترین بازیکن نبرد حیثیتی در 974. گرانیت ژاکا هافبک باتجربه تیم ملی سوئیس به عنوان بهترین بازیکن مصاف تیم‌های ملی سوئیس و صربستان معرفی شد.


00:53صعود برزیل و سوئیس به مرحله حذفی. جدول گروه‌ G جام جهانی 2022 پس از آخرین بازی مرحله گروهی.



00:51وینسنت ابوبکر پس از زیدان در فینال 2006 مقابل ایتالیا، دومین بازیکنی است که در یک بازی جام جهانی گلزنی کرده و از زمین بازی اخراج شده است.



00:46 - دروازه کامرونی‌ها ستاره دوئل با برزیل. دویس اپاسی دروازه‌بان تیم ملی کامرون که چند واکنش تماشایی در دیدار مقابل تیم ملی برزیل داشت، به عنوان بهترین بازیکن مصاف تیم‌های ملی برزیل و کره جنوبی معرفی شد.



00:40ابوبکر در نقش عالیشاه و ژیرو! وینسنت ابوبکر بعد از به ثمر رساندن گل پیروزی کامرون مقابل برزیل در دقیقه ۲+۹۰، پیراهن خود را درآورد تا با دریافت کارت زرد دوم، از زمین اخراج شود!



00:37 - نمودار مرحله حذفی جام جهانی 2022 قطر



00:33 - رکورد منفی غیرمنتظره! برای اولین بار از جام جهانی 1994 هیچ تیمی در مرحله گروهی جام جهانی موفق نشد 9 امتیازی شود!



00:30 سوئیس تسلیم نشد و به مرحله حذفی رفت. تیم ملی سوئیس در یکی از جذاب‌ترین دیدارهای مرحله گروهی توانست با نتیجه 3 بر 2 از سد تیم ملی صربستان بگذرد تا شاگردان یاکین به عنوان تیم دوم گروه هفتم بتوانند به مرحله حذفی صعود کنند و صربستانی‌ها در مسیر رسیدن به جمع 16 تیم برتر جام جهانی 2022 ناکام ماندند.



00:29 - تیم دومِ برزیل مقابل کامرون باخت! تیم ملی برزیل در شرایطی که خیالش از صعود به مرحله حذفی آسوده شده بود، امشب با ترکیب دوم خود مقابل تیم ملی کامرون قرار گرفت که شاگردان تیته در واپسین لحظات دروازه خود را توسط ابوبکر باز شده دیدند تا تیم ملی کامرون با کسب پیروزی مقابل تیم ملی برزیل به کارش در جام جهانی 2022 قطر پایان بدهد.



00:21 - ابوبکر دروازه برزیل را فرو ریخت و اخراج شد! وینسنت ابوبکر ستاره باتجربه خط حمله تیم ملی کامرون توانست در دقیقه (2+90) با یک ضربه سر تماشایی روی ارسال ژروم امبکلی دروازه برزیل را باز کند تا شاگردان سانگ در آستانه کسب پیروزی برابر پرافتخارترین تیم جام قرار گیرند. ابوبکر بعد از گلزنی پیراهن خود را از تنش خارج کرد و با دریافت کارت زرد دوم از میدان مسابقه اخراج شد!



23:58 خشم کاوانی علیه VAR. درحالی که اروگوئه در دقایق پایانی بازی مقابل غنا تنها به یک گل دیگر نیاز داشت تا راهی یک‌هشتم جام جهانی شود،‌ یک خطای مشکوک به پنالتی روی کاوانی گرفته نشد تا سوارز و یارانش خیلی زود با جام وداع کنند. ادینسون کاوانی هم هنگام خروج از زمین با انداختن مانیتور کمک داور ویدئوییِ‌کنار زمین، اعتراض خود را نسبت به تصمیم داور و VAR نشان داد.



23:38 گلزنی فرئولر حکم صعود سوئیس را امضا کرد؟ وارگاس با یک پاس پشت پای تماشایی توپ را به رمو فرئولر رساند و فرئولر موفق شد در دقیقه 48 با یک ضربه دقیق خلاف جهت حرکت ساویچ گل سوم را وارد دروازه صربستان کند تا مجدداً سوئیس با نتیجه 3 بر 2 از حریف خود جلو بیفتد و آن‌ها در آستانه صعود به مرحله حذفی قرار گیرند.



23:28 - نمایی از حضور تماشاگران تیم‌های ملی صربستان و سوئیس در ورزشگاه 974



23:20 - مصاف تیم‌های برزیل و کامرون با تساوی بدون گل در نیمه نخست خاتمه یافت.


23:19 - نیمه اول تقابل تیم‌های سوئیس و صربستان جذاب و تماشایی دنبال شد و با تساوی 2-2 به پایان رسید.


23:15 - امبولو و گل امیدبخش برای سوئیسی‌ها. حملات شاگردان یاکین سرانجام جواب داد و در دقیقه 44 روی پاس سیلوان ویدمر، بریل امبولو موفق شد دروازه صربستان را باز کند تا بازی مجدداً به تساوی کشیده شود و نتیجه 2-2 روی اسکوربورد ورزشگاه 974 نقش ببندد.



23:05 - ولاهوویچ کامبک صرب‌ها را تکمیل کرد! خط دفاعی سوئیسی‌ها در ادامه شب بد خود یکبار دیگر اشتباه فاحشی داشت و این‌بار دوشان ولاهوویچ از فرصت به دست آمده استفاده کرد و موفق شد در دقیقه 35 گل دوم را به سود صربستان به ثمر برساند تا با کامبک به ثبت رسیده، حالا آن‌ها تیم صعود کرده به مرحله حذفی باشند! 



22:57 - میتروویچ امید را به اردوی صربستان برگرداند. اشتباه خط دفاعی تیم ملی سوئیس باعث شد تا دوشان تادیچ توپ‌گیری خوب داشته باشد و با یک ارسال دقیق توپ را به الکساندر میتروویچ رساند و میتروویچ با یک ضربه سر تماشایی توانست در دقیقه 27 گل تساوی را وارد دروازه سوئیس کند.



22:50 - شکیری سوئیس را در یک‌قدمی صعود قرار داد. کار ترکیبی بازیکنان تیم ملی سوئیس باعث شد تا توپ در درون محوطه جریمه به ژردان شکیری برسد و او توانست در دقیقه 20 با یک شوت دقیق دروازه صربستان را باز کند تا شاگردان یاکین با یک گل از حریف خود پیش بیفتند.



22:37 - حالا می‌خواهیم برزیل را شکست بدهیم! سون هیونگ مین کاپیتان تیم ملی کره جنوبی بعد از صعود تیمش به مرحله حذفی گفت: «صعود به مرحله یک‌هشتم هدف ما بود و حالا اهداف مهم‌تر و بزرگ‌تری داریم. ما تمام تلاش خودمان را به کار خواهیم گرفت تا بتوانیم به اهدافی که داریم دست پیدا کنیم. ما حالا شانس رویارویی و پیروزی برابر برزیل را داریم، پس با تمام وجود تلاش خواهیم کرد و برای ارائه بهترین بازی ممکن آماده خواهیم شد».



22:30 - تیم‌های ملی برزیل و کامرون از لحظاتی پیش با قضاوت اسماعیل الفتح در ورزشگاه لوسیل مقابل هم قرار گرفته‌اند.


22:30 - از لحظاتی قبل مصاف تیم‌های ملی سوئیس و صربستان در ورزشگاه 974 با قضاوت فرناندو راپالینی آغاز شد.


22:24 - واکنش رونالدو به عصبانیتش هنگام خروج از زمین. کریستیانو رونالدو فوق‌ستاره تیم ملی پرتغال درباره چرایی ناراحتی‌اش هنگام تعویض گفت: «من به دلیل تعویض شدن عصبانی نبودم. عصبانیت من از بازیکن حریف بود. یکی از بازیکنان کره‌جنوبی در هنگام خروج از زمین به من گفت "سریع‌تر از زمین خارج شو و وقت بازی را نگیر!" من هم به او گفتم دهانت را ببند، این موضوع ارتباطی به تو ندارد! من عصبانی شدم چون او اجازه نداشت این حرف رو بزند و نیازی به اظهارنظر او نبود. به هر حال این صحبت‌ها برای درون زمین است و الان همه چیز تمام شده و نباید دنبال حواشی بود».



22:17 - شاگردان یاکین امشب صعود می‌کنند؟ تیم ملی سوئیس برای صعود از گروه G جام جهانی 2022 از این رویارویی امشب مقابل تیم ملی کامرون به چه نتیجه‌ای نیاز دارد؟



22:11 - صرب‌ها مسیر دشواری برای صعود به مرحله حذفی دارند. تیم ملی صربستان برای رسیدن به جمع 16 تیم برتر جام جهانی امشب باید حتما تیم ملی سوئیس را شکستن بدهد.



22:05 - کیفیت خارق‌العاده‌ای داشتیم. در روز محرومیت پائولو بنتو، سرجیو کاستا مربی تیم ملی کره جنوبی در کنار زمین حضور داشت و نکات فنی بنتو را به درون زمین منتقل می‌کرد. کاستا بعد از اتمام مسابقه درباره صعود تیمش گفت: «بازیکنان کره روح بزرگی دارند. این پیروزی متعلق به آن‌ها است. ما امشب هم یک تیم سازمان‌یافته بی‌نظیر بودیم و هم بازیکنانی داشتیم که تک‌تک‌شان با کیفیت خارق‌العاده بازی کردند. در مقابل این حریف پرقدرت واقعا شایسته پیروزی بودیم».



22:03 - کامرون به معجزه بزرگ نیاز دارد. کامرونی‌ها برای صعود به مرحله حذفی، امشب باید از سد برزیل بگذرند و در بازی همزمان مصاف تیم‌های ملی سوئیس و صربستان برنده نداشته باشد.



22:00 - خیال آسوده برزیلی‌ها برای صعود. تیم ملی برزیل در دور دوم توانست صعود خود به مرحله حذفی را مسجل کند و شاگردان تیته امشب دیداری تشریفاتی را مقابل تیم ملی کامرون برگزار می‌کنند.



21:57 - زنگ خطر خوبی برایمان بود. فرناندو سانتوس سرمربی تیم ملی پرتغال که تیمش امشب با وجود شکست توانست به عنوان تیم صدرنشین به مرحله حذفی صعود کند، درباره دیدار با کره جنوبی گفت: «ما بسیار ناراحت هستیم چون می‌خواستیم مرحله گروهی را با پیروزی و یک بازی خوب به پایان ببریم تا اعتماد به نفس تیم بالا برود. البته که اعتماد به نفس تیم با یک بازی از بین نخواهد رفت اما این هشداری جدی برای ما بود. اگر این شکست را به چشم هشدار ببینیم، اتفاق مثبتی است».



21:54 - همه توان‌مان را گذاشتیم اما صعود نکردیم! دیگو آلونسو سرمربی تیم ملی اروگوئه بعد از ناکامی تیمش در صعود به مرحله حذفی گفت: «ما هر چه در توان داشتیم ارائه کردیم اما موفق نشدیم صعود کنیم. صعود از تیم ما گرفته شد اما فوتبال همین است. این جام را با طعمی تلخ در دهان‌مان ترک می‌کنیم».



21:49شمایل عجیب هوادار کامرونی پیش از بازی با برزیل



21:40 - ترکیب تهاجمی سوئیسی‌ها برای صعود. مورات یاکین سرمربی تیم ملی سوئیس ترکیب اصلی تیمش برای دیدار با تیم ملی صربستان را معرفی کرد.



21:36 - ولاهوویچ بالاخره به ترکیب اصلی صرب‌ها رسید. ترکیب اولیه تیم ملی صربستان برای مصاف با تیم ملی سوئیس اعلام شد.



21:27 - تاریخ‌سازی نمایندگان آسیا. برای اولین بار در تاریخ جام‌های جهانی، 3 نماینده از قاره آسیا موفق به صعود از مرحله گروهی شدند!



21:18 - کامرون آخرین شگفتی مرحله گروهی را رقم می‌زند؟ ترکیب اصلی تیم ملی کامرون برای رویارویی با تیم ملی برزیل مشخص شد.



21:15ترکیب برزیل با کاپیتانی دنی آلوز! تیته 11 بازیکن اولیه تیمش را برای مصاف با تیم ملی کامرون اعلام کرد.



21:11 - ستاره گلزن کره‌ای‌ها جایزه گرفت. هوانگ هی چان ستاره تیم ملی کره جنوبی که در نیمه دوم به ترکیب تیمش اضافه شد و موفق شد گل صعود کره‌ای‌ها را به ثمر برساند، جایزه بهترین بازیکن نبرد تیم‌های ملی پرتغال و کره جنوبی را دریافت کرد.



21:09 - تلخ‌ترین جایزه سال برای ستاره اروگوئه. جورجین دِ آراسکائتا ستاره تیم ملی اروگوئه که در مسابقه امشب تیمش موفق به ثبت 2 گل شد، به عنوان بهترین بازیکن مصاف تیم‌های ملی اروگوئه و غنا معرفی شد.



21:04اعتراض شدید بازیکنان اروگوئه به داور. پس از پایان بازی غنا - اروگوئه، اعضای اروگوئه در اعتراض به صحنه جنجالی دقیقه (3+90) و سرنگونی کاوانی درون محوطه جریمه، برای اعتراض به سمت دنیل سیبرت هجوم بردند. در صورت گل شدن پنالتی احتمالی، اروگوئه با تفاضل گل بهتر نسبت به کره‌جنوبی به یک‌هشتم نهایی می‌رسید. به دنبال این اعتراضات پس از پایان بازی، داور خوزه خیمنز و کاوانی را با کارت زرد جریمه کرد.



20:56 - صعود پرتغال و کره‌جنوبی به مرحله حذفی. جدول گروه‌ H جام جهانی 2022 پس از آخرین بازی مرحله گروهی



20:44 - لوئیس سوارز و حذفی که باورش نمی‌شد! در شرایطی که تصور می‌شد تیم ملی اروگوئه بتواند به جمع 16 تیم برتر صعود کند، اما در نهایت آن‌ها از صعود به مرحله حذفی بازماندند تا این‌گونه لوئیس سوارز در آخرین حضورش در ادوار جام جهانی با چشمانی اشکبار ورزشگاه الجنوب را ترک کند!



20:41 - 44097 نفر در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی از نزدیک شاهد تقابل تیم‌های ملی پرتغال و کره جنوبی و صعود تیم آسیایی به مرحله حذفی بودند.



20:35 - اشک‌های سون هیونگ مین بعد از صعود کره جنوبی به جمع 16 تیم برتر جام جهانی 2022



20:32 - بردی تلخ که اروگوئه را به مرحله حذفی نرساند! تیم ملی اروگوئه امشب موفق شد با 2 گل تیم ملی غنا را شکست بدهد اما این برتری 2 گله ضامن پیروزی شاگردان آلونسو نبود و آن‌ها به دلیل گل زده کمتر نسبت به کره جنوبی شانس صعود به مرحله حذفی را از دست دادند!



20:23 - کره جنوبی، سومین آسیاییِ مرحله حذفی. تیم ملی کره جنوبی امشب توانست با نتیجه 2 بر یک از سد تیم ملی پرتغال بگذرد تا شاگردان بنتو با شگفتی‌سازی بتوانند خود را به مرحله حذفی برسانند.



20:18 - گل نجات‌بخش کره‌ای‌ها واپسین لحظات! حرکت تماشایی سون هیونگ مین با پاس نهایی این بازیکن برای هوانگ هی چان همراه شد و او موفق شد دروازه تیم ملی پرتغال را در دقیقه (1+90) باز کند تا با گل او، کره‌ای‌ها در آستانه صعود به مرحله حذفی قرار گیرند.



20:09 - استقبال ویژه هواداران تیم‌های ملی اروگوئه و غنا در ورزشگاه الجنوب



20:02 - نمایی از حضور تماشاگران تیم‌های ملی پرتغال و کره جنوبی در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی



19:58 - خبری از اعلام پنالتی به سود کره جنوبی نبود. در دقیقه 70 تقابل تیم‌های ملی پرتغال و کره جنوبی، شوت سون هیونگ‌مین به ژائو کانسلو برخورد کرد که کره‌ای اعتقاد به پنالتی داشتند اما داور آرژانتینی دستور به ادامه بازی داد و حتی خبری از بررسی صحنه توسط (VAR) هم نبود.


19:52 - تصمیم جنجالی داور آلمانی. داروین نونیز در دقیقه 57 در درون محوطه جریمه غنا سرنگون شد و دنیل سیبرت داور آلمانی مسابقه دستور به ادامه بازی دادا و بعد از آن، داور آلمانی به سراغ بررسی صحنه توسط (VAR) رفت که بازهم تصمیم او تغییری نکرد و پنالتی به سود اروگوئه اعلام نشد!



19:24 - مصاف تیم‌های ملی اروگوئه و غنا در نیمه نخست با برتری 2 گله اروگوئه‌ای‌ها به پایان رسید تا آن‌ها در یک‌قدمی صعود به مرحله حذفی قرار گیرند.


19:18 - نیمه اول تقابل تیم‌های ملی پرتغال و کره جنوبی با تساوی 1-1 به پایان رسید.


19:01 - درخشش آراسکائتا حکم صعود اروگوئه را امضا کرد؟ کار ترکیبی زیبای بازیکنان تیم ملی اروگوئه به پاس تماشایی لوئیس سوارز ختم شد و جورجین دِ آراسکائتا توانست با شلیکی دیدنی اختلاف را به 2 گل برساند و خیال اروگوئه‌ای‌ها را از صعود به مرحله حذفی آسوده کند.


18:58 - آراسکائتا اروگوئه را به جام جهانی برگرداند. لوئیس سوارز در دقیقه 26 یک فرصت خوب گلزنی در درون محوطه جریمه تیم ملی غنا به دست آورد که ضربه سوارز مهار شد اما در ریباند جورجین دِ آراسکائتا توانست گل اول اروگوئه را وارد دروازه غنا کند تا شاگردان آلونسو از حریف خود پیش بیفتند.



18:57 - کره‌ای‌ها به صعود امیدوار ماندند. کیم یونگ وون مهاجم تیم ملی کره جنوبی با استفاده از تعلل مدافعان پرتغالی و اشتباه عجیب کریستیانو رونالدو موفق شد دروازه پرتغال را در دقیقه 28 باز کند تا شاگردان بنتو امیدوار به صعود به جمع 16 تیم برتر جام جهانی بمانند.



18:50روشت مانع از گلزنی آیو شد. آندره آیو پشت ضربه پنالتی اعلام شده به سود تیمش ایستاد اما سرخیو روشت دروازه‌بان اروگوئه مسیر توپ را درست تشخیص داد و در دقیقه 21 توانست ضربه پنالتی غنایی‌ها را مهار کند تا بازی بدون گل مساوی همچنان در جریان باشد.


18:47 - تصمیم جنجالی علیه اروگوئه‌ای‌ها. در دقیقه 18 تقابل تیم‌های ملی اروگوئه و غنا، داور آلمانی نقطه پنالتی را به سود تیم ملی غنا نشان داد، تصمیم بحث‌برانگیزی که مورد اعتراض شدید کادرفنی و بازیکنان اروگوئه قرار داشت اما در نهایت پنالتی اعلام شده از سوی (VAR) هم تایید شد.



18:35 - هورتا پرتغال را خیلی زود پیش انداخت. در دقیقه 5 نفوذ خوب دیگو دالوت به درون محوطه جریمه تیم ملی کره جنوبی و شوت ریکاردو هورتا باعث شد تا گل اول مسابقه به سود شاگردان فرناندو سانتوس به ثبت برسد.



18:30 - دیدار تیم‌های ملی پرتغال و کره جنوبی از لحظاتی قبل در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی با قضاوت فاکوندو تیو آغاز شد.


18:30 - با قضاوت دنیل سیبرتِ آلمانی از لحظاتی پیش تیم‌های ملی غنا و اروگوئه در ورزشگاه الجنوب مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند.


18:19 - تجربیات ارزنده‌ای از فوتبال هلند آموخته‌ام و فردا از آن‌ها کمک می‌گیرم. گرگ برهالتر سرمربی تیم ملی آمریکا در نشست خبری پیش از دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل تیم ملی هلند گفت: «من در هلند درس‌های زیادی آموختم. در واقع هر چه از فوتبال می‌دانم را از فوتبال هلند آموخته‌ام چون تمام دوران فوتبالی‌ام به عنوان یک فوتبالیست در باشگاه‌های هلندی سپری شده است. من که از بازی کردن در آن کشور واقعا لذت بردم. آن دوره به شکل‌گیری ایده‌های فوتبالی من خیلی کمک کرد و امیدوارم در مسابقه فردا این تجربه به کمک من بیاید.



18:15 - ادعای بزرگ سرمربی تیم ملی استرالیا. شاگردان گراهام آرنولد فردا در مرحله یک‌هشتم نهایی باید در مقابل تیم ملی آرژانتین قرار گیرند و سرمربی تیم ملی استرالیا با مطرح کردن ادعای کسب پیروزی برابر آرژانتینی‌ها گفت: «سال گذشته در المپیک با تیم آرژانتین بازی کردیم و 2-0 برنده شدیم و فردا هم برنده خواهم شد!»


18:12 - بنتو مقابل تیم سابقش جواز صعود می‌گیرد؟ تیم ملی کره جنوبی در غیاب پائولو بنتو به دلیل محرومیت امشب باید برابر پرتغال قرار گیرد، آن‌هم در شرایطی که کره‌ای‌ها برای صعود حتما باید حریف خود را شکست بدهند!



18:09 - خیال آسوده سلسائو. تیم ملی پرتغال صعودش به مرحله حذفی قطعی شده و آن‌ها امشب برای صدرنشینی تنها به یک امتیاز از دیدار با کره جنوبی نیاز دارند.



18:07فاجعه دوحه، به فتح دوحه تبدیل شد! در آخرین بازی مقدماتی جام جهانی 1994، ژاپن صدرنشین که هاجیمه موریاسو را در خط هافبک خود می‌دید، در دوحه به مصاف عراق می‌رفت. با توجه به برد 3 بر صفر کره‌جنوبی مقابل کره‌شمالی، ژاپن باید برد 2 بر یک را حفظ می‌کرد اما با دریافت گل مساوی در دقیقه (1+90) به رده سوم جدول سقوط کرد تا از صعود به جام جهانی بازماند‌. حدود 3 دهه بعد، ژاپن با هدایت هاجیمه موریاسو در 2 مسابقه خود در جام جهانی 2022 در دوحه، آلمان و اسپانیا را برد تا به یک‌هشتم نهایی راه یابد. دوحه حالا موجب افتخار ژاپنی‌ها به تیم ملی‌شان است.



18:05آلمان بالاترین امید گل را داشت و حذف شد! آلمان با ثبت مجموع امید گل برابر با 10 در 3 بازی، بالاترین میزان گل‌های مورد انتظار را در بین تیم‌های حاضر در جام جهانی 2022 تاکنون را داشته است. همچنین آمار آلمان در زمینه میزان گل زده شده نسبت به ایجاد موقعیت گل برابر با 6/4 بوده و آنها از این بابت هم تاکنون بهترین تیم جام بوده‌اند.



18:04 - سون طلسم‌شکنی می‌کند و تیمش را به مرحله حذفی می‌رساند؟ 11 بازیکن اولیه تیم ملی کره جنوبی برای مصاف با تیم ملی پرتغال معرفی شدند.



18:02 - رونالدو فیکس ماند، استراحت به سایر ستاره‌ها. ترکیب تیم ملی پرتغال برای دیدار با تیم ملی کره جنوبی اعلام شد.



18:00 - اروگوئه برای ماندن در جام فقط باید ببرد. شاگردان دیگو آلونسو برای صعود به جمع 16 تیم برتر جام جهانی 2022 قطر امشب راهی جز کسب پیروزی برابر تیم ملی غنا ندارند!



17:58 - یک‌قدم تا تکمیل شگفتی‌سازی شاگردان آدو. تیم ملی غنا امشب در حالی مقابل اروگوئه قرار می‌گیرد که در صورت شکست‌ناپذیری در مسابقه امشب به احتمال فراوان می‌تواند مسافر مرحله حذفی شود.



17:53رنار تا جام جهانی 2026 سرمربی عربستان. روزنامه الریاضیه به نقل از منابع آگاه در فدراسیون فوتبال عربستان اعلام کرد رنار، علاوه بر جام ملت‌های آسیا در سال 2023، در مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 هم سرمربی تیم ملی این کشور باقی می‌ماند و هدایت سعودی‌ها را در جام خلیج فارس که در بصره عراق برگزار می‌‌شود بر عهده خواهد داشت.


17:49تعداد نمایندگان هر قاره در مرحله حذفی جام جهانی تا پیش از دیدارهای امشب



17:46 - تغییر فرمت جام جهانی چالش جدید فیفا. طبق اعلام فیفا قرار است جام جهانی از 32 تیم به 48 تیم در جام جهانی 2026 افزایش یابد. در همین رابطه فیفا در صورت برگزاری مسابقات به فرمت کنونی باید تیم ها را در 12 تیم چهار تیمه تقسیم کنند. فیفا می خواهد جام جهانی 2026 را در 16 گروه 3 تیمی تقسیم کند.


17:42 - پایان ماجراجویی‌های فلیک. گران‌ترین مربی‌ جام جهانی از جام خداحافظی کرد.



17:38 - 3 تیم برتر فیفا جایی در 16 تیم جام جهانی ندارند! وضعیت 10 تیم برتر رنکینگ فیفا در یک هشتم نهایی جام جهانی 2022



17:35 - زوج سوارز-کاوانی اروگوئه به یک‌هشتم می‌رساند؟ ترکیب اصلی تیم ملی اروگوئه از سوی دیگو آلونسو اعلام شد.



17:33 - شگفتی‌سازی نماینده آفریقا تکمیل می‌شود؟ ترکیب اولیه تیم ملی غنا برای مصاف با تیم ملی اروگوئه مشخص شد.



17:30 - برنامه روز سیزدهم جام جهانی 2022 قطر. مسابقات مرحله گروهی امروز به پایان می‌رسد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری