football360 logo

جانشین بوسکتس در قطر پیدا شد؛ علاقه ژاوی به جذب گوندوگان!

12 آذر 1401 ساعت 01:3411 نظر
ژاوی اِرناندس پس از تماشای دیدارهای مرحله گروهی جام جهانی، به دنبال جذب گوندوغان است.

به گزارش فوتبال 360، در بین بازنشسته‌های بزرگ دنیای فوتبال که در قطر حضور دارند و ویترینی پر از خاطره برای هواداران فوتبال ایجاد کرده‌اند، ژاوی اِرناندس سرمربی بارسلونا و اسطوره تیم ملی فوتبال اسپانیا که سال 2010 همراه با آن تیم رویایی موفق به فتح جام جهانی شد  به چشم می‌خورد. ژاوی که از قطر خاطرات زیادی دارد و دوران فوتبال حرفه‌ای خود به عنوان بازیکن را در این کشور به پایان رسانده و دوران حرفه‌ای مربیگری خود را در قطر آغاز کرده است از حضور خود در این کشور برای تقویت بارسلونا نیز بهره برده است.

گوندوگان گزینه مورد علاقه ژاوی!

ژاوی پنجشنبه گذشته به بارسلونا بازگشت تا با نزدیک شدن به پایان جام جهانی، هر چه سریع‌تر مراحل آماده‌سازی تیم خود را آغاز کند. به گفته روزنامه «اسپورت» چاپ کاتالونیا اولین جلسه کاری ژاوی با متئو آله‌مانی مدیر ورزشی بارسلونا خواهد بود تا امکان تقویت بارسا در پنجره زمستانی را جویا شود. در حال حاضر بارسلونا به دلیل قانون «فیرپلی مالی» امکان انجام خرید را ندارد و باید راه حل تازه‌ای برای این موضوع پیدا کند. یکی از مهمترین خواسته‌های ژاوی یافتن جانشینی برای سرخیو بوسکتس است. بوسکتس که تنها بازمانده بارسلونا رویایی پپ گواردیولا است در پایان فصل با آبی و اناری‌ها خداحافظی خواهد کرد و ژاوی از همین حالا به فکر یافتن جایگزینی شایسته برای کاپیتان خود است. نام مد نظر ژاوی «ایلکای گوندوگان» هافبک میانی تیم ملی آلمان و باشگاه منچسترسیتی است.

خریدی که به نظر آسان می‌آید

قرارداد این هافبک ترک‌تبار در پایان فصل با سیتیزن‌ها به پایان می‌رسد و از آنجایی که به جدایی از سیتی فکر می‌کند به نظر نمی‌رسد گواردیولا برای حفظ او تلاش زیادی از خود نشان دهد. از سوی دیگر ژاوی اطمینان دارد گوندوگان هوش و کیفیت کافی برای رهبری خط میانی بارسا را دارد. تنها نکته‌ای که در مورد گوندوگان سوال برانگیز شده، سن و سال این هافبک آلمانی است. گوندوگان 32 ساله و تنها 2 سال جوان‌تر از سرخیو بوسکتس است و باید دید سران بارسا در شرایط مالی کنونی با چنین خریدی که احتمالا برای یک بازه کوتاه مدت خواهد بود موافقت می‌کنند یا خیر.
با شرایط اقتصادی فعلی بارسلونا به نظر نمی‌رسد این باشگاه موفق شود در پنجره زمستانی این خواسته ژاوی را محقق کند و به احتمال فراوان همه چیز به تابستان آینده موکول خواهد شد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری