football360 logo

سخت‌ترین جام ملت‌های تاریخ؛ غول‌کش‌ها در انتظار ایران

11 آذر 1401 ساعت 12:22279 نظر
به نظر می‌رسد جام ملت‌های آسیا 2023، یکی از دشوارترین جام ملت‌های تاریخ برای تیم ملی فوتبال ایران باشد.

به گزارش فوتبال 360، بعد از اتمام کار ایران در جام جهانی 2022 قطر، حالا حدود یک‌سال فرصت پیش‌روی ملی‌پوشان است تا خود را برای حضور در مسابقات جام ملت‌های آسیا 2023 که آن‌هم به میزبانی کشور قطر قرار است برگزار شود، آماده کنند. جام ملت‌هایی که مانند دوره‌ قبلی قرار است در فصل زمستان برگزار شود و همین مسئله خود می‌تواند در مسیر آماده‌سازی تیم‌ها چالش‌برانگیز باشد.

تیم ملی ایران شرایط بلاتکلیفی دارد و با وجود گمانه‌زنی‌های انجام شده درباره ادامه همکاری با کارلوس کی‌روش، اما هنوز موضع رسمی مدیران فدراسیون فوتبال در این‌باره اعلام نشده اما با این وجود، چه کی‌روش در جام ملت‌ها سرمربی ایران باشد و چه سرمربی جدیدی در این رقابت‌ها بخواهد روی نیمکت تیم ملی ایران حضور پیدا کند، بی‌شک با توجه به نمایش قدرت تیم‌های آسیایی در جام جهانی، یوزهای ایرانی کار بسیاری دشواری را در مقابل 5 تیم مقتدر قاره خواهند داشت.

ژاپن

بی‌شک آن‌ها در حال حاضر لایق عنوان بهترین تیم آسیا هستند. تیمی که با شگفتی‌سازی و غول‌کشی موفق شد در گروه مرگ جام جهانی 2022 قطر، به عنوان تیم صدرنشینِ گروه به مرحله حذفی صعود کند! ژاپنی‌ها بعد از شکست دادن آلمان، موفق شدند شب گذشته از سد تیم ملی اسپانیا هم بگذرند و با عملکردی فوق‌العاده خود را به جمع 16 تیم برتر جام 22 رساندند. آن‌ها بی‌شک بعد از اتمام کار خود در جام جهانی، تمرکزشان را روی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2023 خواهند گذاشت تا بعد از نایب‌قهرمانی در دوره قبلی رقابت‌ها، این‌بار بتوانند در قامت تیم قهرمان در این رقابت‌ها حضور پیدا کنند.

استرالیا

شاگردان گراهام آرنولد موفق شدند با شگفتی‌سازی در گروهی که تیم مدعی مثل دانمارک حضور داشت، خود را به مرحله حذفی برسانند. استرالیایی‌ها با کسب 6 امتیاز فقط به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به فرانسه، در جایگاه دوم گروه خود قرار گرفته اما با این‌حال توانستند خود را به جمع 16 تیم برتر جام جهانی 2022 برسانند. قهرمان جام ملت‌های آسیا 2015 هنوز ماجراجویی‌اش در جام جهانی تمام نشده و شاگردان آرنولد به دنبال ادامه شگفتی‌سازی خود در این رقابت‌ها هستند اما همین نمایش‌های خوب در جام جهانی 2022 نشان می‌دهد که دیگر رقیب تیم ملی ایران در جام ملت‌ها در چه سطحی از آمادگی قرار داشته و به نظر می‌تواند در جام ملت‌ها دوباره برای قهرمانی تلاش کند.

عربستان

عربستانی‌ها شروع طوفانی خود را نتوانستند با یک پایان موفق به سرانجام برسانند اما تک پیروزی شاگردان هروه رنار در جام جهانی 2022 قطر برای اثبات شایستگی‌ها و آمادگی فنی بالای آن‌ها کافی بود. عبور از سد آرژانتین با 2 جین ستاره آماده، ماموریت آسانی نبود اما شاگردان رنار با ثبت کامبک توانستند این شگفتی بزرگ را رقم بزنند تا با غول‌کشی کار خود را در جام جهانی 2022 آغاز نمایند. هر چند که بعد از این پیروزی مسیر موفقیت عربستان در جام جهانی ادامه پیدا نکرد اما همین برد تاریخی برای سبزپوشان می‌تواند آغازگر یک مسیر تازه تا رسیدن به جام ملت‌های آسیا 2023 باشد.

کره‌جنوبی

شاگردان پائولو بنتو هنوز آخرین بازی خود در مرحله گروهی را انجام نداده‌اند و امشب باید مقابل تیم ملی پرتغال قرار بگیرند، آن‌هم در شرایطی که شانس صعود به مرحله حذفی را دارند. شانسی که به واسطه کسب نتیجه تساوی مقابل تیم ملی اروگوئه برای شاگردان بنتو به‌دست آمده و کره‌ای‌ها با وجود شکست مقابل تیم ملی غنا، نمایش فوق‌العاده‌ای برابر این حریف آفریقایی داشتند و بی‌شک برای صعود به مرحله حذفی باید چشم‌انتظار یک نمایش خوب دیگر از شاگردان بنتو در مسابقه امشب بود. بعد از اتمام جام جهانی، تمرکز آن‌ها برای موفقیت در جام ملت‌ها خواهد بود و مطمئنا با توجه به نمایش‌های اخیر کره‌جنوبی، آن‌ها هم می‌توانند رقیب سرسختی برای تیم ملی ایران در رقابت‌های پیش‌رو باشند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری