football360 logo

عملکرد دفاعی شاگردان «کی‌روش» در جام جهانی؛ نزدیک به ضعیف‌ترین تیمِ جام!

12 آذر 1401 ساعت 12:3053 نظر
شاگردان «کارلوس کی‌روش» با وجود شکست 6 گله مقابل تیم ملی انگلیس بازهم در قعر جدول ضعیف‌ترین خط دفاعی جام جهانی قرار نگرفتند.

به گزارش فوتبال 360، تیم ملی فوتبال ایران به نقطه پایانی کار خود در جام جهانی رسید و با وجود آنکه تصور می‌شد ملی‌پوشان بتوانند به مرحله حذفی صعود کنند و در جمع 16 تیم برتر جام جهانی 2022 قطر قرار بگیرند اما شکست یک‌گله مقابل تیم ملی آمریکا همه معادلات را علیه شاگردان کارلوس کی‌روش تغییر داد و همین شکست باعث شد تا تیم ملی ایران از گردونه رقابت‌ها حذف شده و بازگشتی زودهنگام به تهران داشته باشد.

ملی‌پوشان با قبول شکست 6 گله مقابل تیم ملی انگلیس یکی از پرگل‌ترین دیدارهای جام جهانی 2022 قطر را به ثبت رساندند و کارلوس کی‌روش موفق نشد تا برخلاف ادوار گذشته جام جهانی و رویارویی با تیم‌های بزرگی مثل آرژانتین، اسپانیا و پرتغال، بازهم با حربه‌های دفاعی خود مقابل یکی از مدعیان قهرمانی جام جهانی عملکرد موفقی از خود به جای بگذارد و با ارائه فوتبال تدافعی، شکستی آبرومندانه را متحمل شود.

شاگردان کی‌روش با وجود شکست 6 گله در دیدار مقابل انگلیس بازهم در قعر جدول بدترین خط دفاع‌های جام جهانی قرار نگرفتند و چندین تیم دیگر عملکردی مشابه و یا حتی ضعیف‌تر از تیم ملی ایران در زمینه دریافت گل خورده داشتند تا عنوان بدترین خط دفاعی جام 22 به تیم ملی ایران نرسد!

سنگین‌ترین شکست جام به نام کاستاریکایی‌ها

تیم ملی کاستاریکا با هدایت لوئیس سوارز در اولین مسابقه خود در مرحله گروهی، شروع تلخی در جام جهانی 2022 قطر داشت و با نتیجه 7 بر صفر مغلوب اسپانیا شد تا سنگین‌ترین شکست جام تا پایان مرحله گروهی، به نام کاستاریکایی‌ها به‌ثبت برسد. شکست 4 بر 1 استرالیا مقابل فرانسه، باخت 4 بر یک کانادا برابر کرواسی و البته شکست 4 بر 2 کاستاریکایی‌ها مقابل تیم ملی آلمان از جمله شکست‌های سنگین مرحله گروهی در کنار باخت 6 بر 2 تیم ملی ایران برابر انگلیس به‌شمار می‌روند.

ایران، بیست‌وهفتمین خط دفاعیِ جام

تیم ملی ایران با هدایت کارلوس کی‌روش در مرحله گروهی 7 گل دریافت کرد، اما با این وجود عنوان بدترین خط دفاعی جام به شاگردان کی‌روش نرسید. در پایان مرحله گروهی، تیم ملی کاستاریکا با دریافت 11 گل ضعیف‌ترین خط دفاعی را داشت و بعد از کاستاریکایی‌ها، تیم ملی صربستان بود که با 8 گل خورده در جایگاه بعدی در جدول بدترین خط دفاع‌ها در مرحله گروهی جام جهانی 2022 قرار گرفت.

تیم‌های ملی غنا، کانادا، قطر و ایران با 7 گل خورده مشترکاً در جایگاه بیست‌وهفتم بدترین خط دفاعی جام جهانی 2022 قطر در پایان مرحله گروهی قرار گرفتند تا هر 6 تیم حذف شده از گردونه رقابت‌های مرحله گروهی، با آماری ضعیف در فاز دفاعی به کار خود در جام جهانی پایان بدهند.

6 تیم مدعی عنوان بهترین خط دفاعی

تیم ملی آمریکا توانست عملکرد موفقی در گروه ایران داشته باشد و آن‌ها در مصاف با شاگردان کارلوس کی‌روش و البته دیدار حساس مقابل تیم ملی انگلیس موفق به کلین‌شیت شدند و تنها یک‌بار دروازه‌شان از روی نقطه پنالتی در دیدار با تیم ملی ولز باز شد تا با یک گل خورده شاگردان گرگ برهالتر در جمع بهترین خط دفاعی‌های جام 22 قرار گیرند.

تیم‌های ملی تونس، هلند، مراکش، کرواسی و البته برزیل که شب گذشته دروازه‌اش مقابل کامرون باز شد، سایر تیم‌های جام جهانی 2022 قطر هستند که یک گل خورده دارند تا 6 تیم مشترکاً در پایان مرحله گروهی رقابت‌ها صاحب عنوان بهترین خط دفاعی باشند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری