football360 logo

پایان دور گروهی جام‌جهانی با 4 دیدار امشب؛ 2 بلیت و 6 متقاضی!

11 آذر 1401 ساعت 11:296 نظر
دور گروهی جام‌جهانی 2022 امشب با انجام 4 دیدار به اتمام خواهد رسید.

به گزارش فوتبال 360، با انجام دیدارهای دور سوم از گروه‌های هفتم و هشتم، پرونده دور گروهی مسابقات جام‌جهانی 2022 بسته خواهد شد و در این میان، تقابل 6 تیم برای کسب 2 جایگاه باقی مانده دور یک هشتم نهایی، از جذابیت‌های خاصی برخوردار است.

در حالی که ابتدا دیدارهای همزمان گروه هشتم، تیم صعود کننده به همراه پرتغال را مشخص خواهد کرد، از ساعت 22:30 تیم‌های گروه هفتم به مصاف یکدیگر می‌روند تا همسفر برزیل به جمع شانزده تیم برتر جام از گروه هفتم مشخص شود. با پایان این دیدارها، دور حذفی بلافاصله از فرداشب آغاز خواهد شد و مسابقات یک هشتم نهایی با انجام 2 بازی در هر روز، تا روز سه‌شنبه، 15 آذر ادامه خواهند یافت. 

فرصت انتقام از اروگوئه و سوارس

گروه هشتم

غنا – اروگوئه 

جمعه 11 آذر

ساعت 18:30

استادیوم الجنوب (الوکره)

داور: دانیل زیبرت (آلمان)

آندره آیو، کاپیتان غنا به خوبی می‌داند تقابل با اروگوئه، بهترین فرصت برای محمد کدوس خواهد بود تا درخشش در دور گروهی را تکمیل کند. کدوس که ستاره دیدار مقابل پرتغال بود در دیدار مقابل کره‌جنوبی علاوه بر درخشش فردی باعث کسب پیروزی هم شد و حالا شاگردان اوتو ادو تا رسیدن به دور حذفی، تنها یک امتیاز فاصله دارند. هرچند برای جلوگیری از اندک احتمال حذف، کسب 3 امتیاز دیدار خیال آن‌ها را راحت خواهد کرد. ستارگان سیاه بدشان نمی‌آیند همراه با صعود 6 امتیازی، انتقام دیدار تاریخی‌شان در جام‌جهانی 2010 را هم از لوئیس سوارس و یارانش بگیرند؛ دیداری که اولین تقابل 2 تیم در تاریخ، از چارچوب یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی آفریقای جنوبی بود و در نهایت اروگوئه، با تکیه بر نظریه «هدف، وسیله را توجیه می‌کند» و خطای هند عمد سوارس روی خط دروازه خالی، بازی را پیروز شد. اروگوئه در این دیدار، برای رسیدن به دور یک هشتم نهایی، علاوه بر آن که باید پیروز دیدار مقابل غنا لقب بگیرد، نباید با خبر «پیروزی کره‌جنوبی بر پرتغال» در پایان دیدار همزمان مواجه شود.

محکوم به برد، با نظر به ناکامی غنا

گروه هشتم

کره جنوبی - پرتغال

جمعه 11 آذر

ساعت 18:30

استادیوم اجوکیشن سیتی (الریان)

داور: فاکوندو رائول ته‌یو (اسپانیا)

همچون دیدار همزمان، اروگوئه و پرتغال  در مصافی انتقامی مقابل یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد. جایی که شاگردان فرناندو سانتوس بی‌میل به گرفتن انتقام شکست نسل قبلی بازیکنانشان مقابل کره‌جنوبی در آخرین دیدار دور گروهی تورنمنت 2002 نیستند.در آن زمان تنها تقابل تاریخ کره و پرتغال به وقوع پیوست و در نهایت، چشم بادامی‌ها علاوه بر کسب پیروزی، حذف پرتغال را باعث شدند. این دیدار، حکم متعادلی برای شاگردان پائولو بنتو نخواهد داشت. کره یا همه‌چیز را پس از پایان 90 دقیقه به دست خواهد آورد یا همه‌چیز را از دست خواهد داد. در صورتی که در دیدار همزمان، اروگوئه موفق به شکست غنا شود، آن گاه تفاضل گل تیم صعود کننده پس از پرتغال به دور حذفی را مشخص خواهد کرد و در این میان، کره‌جنوبی نباید با یک اختلاف گل کم‌تر نسبت به دیدار اروگوئه، بازی را به اتمام برساند. هرچند پیروزی غنا، تمام معادلات را بر هم خواهد زد و تساوی این تیم در صورتی که کره‌جنوبی موفق به شکست پرتغال با اختلاف بیش از 2 گل نشود، حکم حذف شاگردان بنتو را امضا خواهد کرد. در این میان در تقابل پرتغال و کره جنوبی، به ثمر رسیدن گل اول از اهمیت بسیاری برخوردار است و پرتغال در صورتی که گل نخست بازی را بزند به استناد 18 بازی اخیرش در این تورنمنت در نهایت بازی را واگذار نخواهد کرد! البته پائولو بنتو، به تبع اعتراض شدید به تصمیم آنتونی تیلور در دیدار قبل، نمی‌تواند تیمش را در این دیدار حساس از کنار زمین همراهی کند. در صورتی که یاران کریستیانو رونالدو موفق به کسب پیروزی در این دیدار شوند، پرتغال برای سومین مرتبه در تاریخ پس از تورنمنت‌های 1966 و 2006، دور گروهی را با کسب حداکثر امتیاز ممکن به پایان خواهد رساند.

پیش از آغاز مسابقات همزمان، جدول رده بندی گروه به شرح زیر است:

1- پرتغال: 6 امتیاز (تفاضل 3+)

2- غنا: 3 امتیاز (تفاضل صفر)

3- کره جنوبی: یک امتیاز (تفاضل 1-)

4- اروگوئه: یک امتیاز (تفاضل 2-)

سخت‌ترین حریف، بدترین زمان

گروه هفتم

کامرون – برزیل

جمعه 11 آذر

ساعت 22:30

استادیوم لوسیل

داور: اسماعیل الفتح (ایالات متحده)

برای دیدار مقابل کامرون، شاید تیته همان استراتژی را اتخاذ کند که دشان کرد و با توجه به قطعی شدن صعود و احتمال قریب به یقین، صدرنشینی گروه، بازیکنان ذخیره را به میدان بفرستد. هرچند در طرف مقابل، کامرون برای صعود به دور حذفی برای اولین مرتبه پس از سال 1990، علاوه بر محکومیت به پیروزی، به عدم کسب امتیاز توسط سوئیس در دیدار همزمان هم نیاز مبرمی دارد. در این میان، کامرون هرگز موفق به پیروزی در آخرین دیدارش در ادوار گروهی تاریخ مسابقات نشده اما برزیل، در 17 دیدارش در دور گروهی مسابقات تا به اینجای کار، شکست ناپذیر بوده است. در صورت پیروزی برزیل، این تیم پس از سال 2006 برای اولین بار با حداکثر امتیازات ممکن راهی دور حذفی خواهد شد. برزیلِ تیته، اولین تیم پس از فرانسه 1998 بوده که در طول 2 دیدار ابتدایی‌اش در جام، نه تنها گلی دریافت نکرده، بلکه مدافعانش اجازه شوتزنی در چارچوب را هم به تیم حریف نداده‌اند و برخی واکنش‌ها به این اتفاق، لقب دادن آلیسون بکر به عنوان «کم‌کارترین بازیکن جام» را باعث شده است. در تاریخ جام‌جهانی، کامرون تنها 2 بار بازی را به تیم‌های آمریکای جنوبی واگذار کرده که هر 2 مرتبه هم حریفشان برزیل بوده است. از طرف مقابل اما برزیل در هر 7 دیدارش مقابل نمایندگان آفریقا، پیروز از میدان خارج شده و ثمره‌اش به ثمر رساندن 20 گل و دریافت تنها 2 گل بوده است.

این نبرد بیش از 3 امتیاز دارد

گروه هفتم

صربستان - سوئیس

جمعه 11 آذر

ساعت 22:30

استادیوم 974 راس ابو عبود

داور: فرناندو راپایینی (آرژانتین)

صربستان که به تلخ‌ترین شکل، 3 امتیازش مقابل کامرون، تبدیل به یک امتیاز شد، هنوز برای صعود شانس دارد اما رخ دادن چنین اتفاقی علاوه بر نیاز به پیروزی صرب‌ها مقابل سوئیس، نیازمند شکست کامرون مقابل برزیل هم هست. تساوی هم فارغ از نتیجه دیدار همزمان، مردان سوئیسی را به دور حذفی خواهد فرستاد. اگرچه کسب یک امتیاز هم برای صعود سوئیس کافی است اما مورات یاکین، سرمربی صلیب سرخ تاکید کرده تیمش را برای کسب حداکثر امتیاز به میدان خواهد فرستاد. 2 تیم سال 2018  در دور گروهی با یکدیگر مصاف کردند که پس از یک دیدار جذاب، این سوئیس بود که موفق شد صربستان را از پیش روی برداشته و در آن دیدار، نوع شادی گل ژردان شکیری و گرانیت ژاکا به عنوان بازیکنانی با ریشه‌ای آلبانیایی، خبرساز و به قیمت محرومیت هر 2 نفر تمام شده بود؛ هرچند سوئیس هنوز هم دست بالاتر را نسبت به صربستان دارد و برای صعود، محکوم به کسب پیروزی نیست. در این دیدار، صربستانی‌ها که جنگ روانی را از همان دیدار نخست و رختکن پیش از بازی مقابل برزیل آغاز کرده بودند، حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت و تقابل دوباره گرانیت ژاکا با ستارگان صرب که استقلال سرزمین مادری او را به رسمیت نمی‌شناسند از جذابیت‌های ویژه‌ای برخوردار است.

پیش از آغاز مسابقات همزمان، جدول رده بندی گروه به شرح زیر است:

1- برزیل: 6 امتیاز (تفاضل 3)

2- سوئیس: 3 امتیاز (تفاضل صفر)

3- کامرون: یک امتیاز (تفاضل 1-)

4- صربستان: یک امتیاز (تفاضل 2-)


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری