football360 logo

اتفاق عجیب با «کی‌روش»؛ تیم بدون کامبک

11 آذر 1401 ساعت 17:00171 نظر
تیم ملی ایران در این سال‌ها با کامبک مانند 2 خط موازی بودند.

به گزارش فوتبال 360، کامبک زدن یک هنر فوتبالی است. هنری که می‌تواند یک تیم و یک مربی را از قامت یک بازنده به شمایل یک قهرمان برساند. فقدان این هنر فوتبالی در تیم ملی ایران در زمان سرمربی‌گری کی‌روش یکی از نقاط ضعف ما در این سال‌ها بوده است. اتفاقی که مقابل آمریکا هم رقم نخورد تا ما در حالی که فقط به یک گل و یک تساوی برای بالا رفتن نیاز داشتیم بازگشت به تهران را در دستور کار خودمان قرار بدهیم. البته این نقطه ضعف در تیم ملی فقط به زمان کی‌روش محدود نمی‌شود بلکه مربیان پیش از او هم در این امر ناکام بودند. به جز برانکو ایوانکوویچ که موفق به کسب عنوان سومی جام ملت‌ها و قهرمانی بازی‌های آسیایی شد، سایر مربیان ایرانی هم کامبک خاصی را رقم نزدند. در اکثر بازی‌هایی که تیم ملی کی‌روش در آنها برنده بوده تیم حریف یا گلی نزده یا گل را بعد از برتری ایران به ثمررسانده است. به چندین بازی زمان کی‌روش به عنوان نمونه اشاره می‌کنیم:

2013 – بازی دوستانه با عمان، گل اول را دریافت کردیم و 3 بر یک بازنده شدیم.

2012 - مقدماتی جام جهانی گل اول را از ازبکستان دریافت کردیم و یک بر صفر بازنده شدیم.

مقدماتی جام‌جهانی مقابل لبنان گل اول را دریافت کردیم و یک بر صفر بازنده شدیم.

در بازی دوستانه با اردن 2 بر صفر عقب افتادیم و در نهایت 2-2 مساوی کردیم.

2011 - مقدماتی جام‌جهانی یک بر صفر از بحرین عقب افتادیم و در پایان 1-1 مساوی شد.

در بازی‌های دوستانه و موارد معدودی از بازی‌های رسمی نتایجی دیده می‌شود که تیم ملی توانسته است بعد از خوردن گل اول بازی را مساوی کند اما هیچ موردی برای برد وجود ندارد. مهم‌ترین تساوی به دست آمده بعد از دریافت گل اول هم مقابل پرتغال بود. بازی آخر جام‌جهانی که یک گل می‌توانست سند صعود به مرحله بالاتر را امضا کند اما مثل همیشه این اتفاق نیفتاد. بغل پای مهدی طارمی و بیرون رفتن آن از کنار دروازه یکی از حسرت‌های بزرگی است که به جای افتخار صعود به مرحله بعد برای همیشه در تاریخ فوتبال ما ثبت شد. مهم‌ترین بازی‌هایی که شکست در آنها در تاریخ فوتبال ما ثبت شده است در بازی‌های جام‌جهانی و جام ملت‌ها بوده که کامبک نزدن تیم ملی به باخت‌های بدی منجر شده است. 

2014 – در بازی‌های جام جهانی  در بازی آخر مقابل بوسنی در حالی که باز هم به یک برد برای صعود نیاز داشتیم گل اول را از بوسنی دریافت کردیم و 3 بر یک باختیم. 

در همین دوره دریافت گل اول از آرژانتین و باخت یک بر صفر.

جام جهانی گل اول را از اسپانیا خوردیم و باختیم.

2019- رقابت‌های  جام ملت‌ها گل اول را از ژاپن خوردیم و در یک بازی تلخ با باخت 3 بر صفر سنگین‌ترین شکست ایران در این رقابت‌ها را تجربه کردیم.

در جام‌جهانی این دوره هم 2 بازی به این سیاهه بلندبالا اضافه شد. بازی با انگلیس که اولین گل تا ششمین گل رفت و بازی با آمریکا که جبران تک گل خورده می‌توانست سند صعود به مرحله بعد را امضا کند اما باز هم این اتفاق نیفتاد. 

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری