football360 logo

رقابت خط آتش انگلیس و اسپانیا در قطر؛ گرما در گرما

12 آذر 1401 ساعت 12:554 نظر
بهترین خط حمله و خط دفاع جام جهانی تا اینجا متعلق به کدام تیم‌ها هستند؟

به گزارش فوتبال 360، قضاوت بهترین تیم‌های دنیا بعد از گذراندن 3 مسابقه شاید از نقطه نظری چندان منطقی نباشد و فرصت برای این تیم‌ها به اندازه کافی به نظر نرسد اما از نگاه دیگری شاید بتوان گفت تیم‌هایی که در همین فرصت کم هم خودشان را نشان داده‌اند، شایسته تمجید هستند و داوری در مورد تیم‌های حاضر در جام جهانی پس از پایان مرحله گروهی با گذراندن 3 مسابقه هم چندان بی‌راه و عجولانه نیست. وقتی می‌بینیم تیم قهرمان جام در مجموع با موفقیت در 7 مسابقه می‌تواند این عنوان را کسب کند، پی می‌بریم می‌شود بعد از 3 بازی مرحله گروهی هم بهترین خطوط حمله و خطوط دفاعی تیم‌ها را معرفی کرد و مورد ارزیابی قرار داد.

بهترین خط حمله و رقابت اسپانیا و انگلیس

هر دوی آن‌ها جام را به یک پیروزی پر گل و کوبنده شروع کردند. انگلیسی‌ها در دومین روز جام با 6 گل ایران را شکست دادند؛ ایرانی که در دوره قبل به نظم دفاعی و تخریب بازی حریف معروف شده بود. اسپانیا هم کاستاریکا را با دروازه‌بانی بزرگ به نام کیلور ناواس 7 تایی کرد. 6 و 7 گلی که در روز اول بازی‌های اسپانیا و انگلیس برایشان رقم خورد در پایان دور گروهی این 2 تیم را با 9 گل زده به عنوان بهترین خطوط حمله تا اینجای جام رسانده است. تماشای جشنواره‌های گل انگلیسی و اسپانیایی در مقابل ایران و کاستاریکا مخاطبان را به این نتیجه می‌رساند که گل‌های پرشمار به ثمر رسیده در این بازی‌ها حاصل کارهای تمرین شده و دقیق بوده است. هر 6 گل انگلیس روی نظم هجومی این تیم و با تکیه بر قابلیت‌های فردی بازیکنان به ثمر رسید. این موضوع ما را به این نتیجه می‌رساند که گرت ساوت‌گیت به خوبی از توانایی‌های ستاره‌های تیمش با خبر بوده و برای بهره بردن از آن‌ها برنامه دارد. اسپانیا هم در مقابل کاستاریکا حتی هفتمین گل خود را روی یک کار تمرینی و دقیق به ثمر رساند. ماتادورها نشان دادند و ثابت کردند برای باز کردن دروازه رقبا در این جام برنامه دارند و با وجود در اختیار نداشتن گلزنان ادوار قبل خود مانند فرناندو تورس و داوید ویا در مجموع یک تیم هجومی و گلزن هستند. نکته مهم و قابل اتکایی که خط حمله اسپانیا را کمی بهتر از انگلیس نشان می‌دهد این است که تیم لوییس انریکه موفق شد در هر 3 بازی خود به دروازه حریف دست پیدا کند. اسپانیا دروازه تمام رقبایش را تا اینجای جام باز کرده و این در حالی است که انگلیسی‌ها در دام تدارک دفاعی آمریکا گرفتار شدند و یک بازی را برای گلزنی از دست دادند. در واقع خط حمله تیم ملی انگلیس با توقف در مقابل آمریکا آسیب‌پذیر نشان داد و این در حالی است لاروخا هرگز مسابقه‌ای را بدون گل زده ترک نکرد. در مجموع عیار این 2 خط حمله در مراحل بعدی بیش از پیش مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و روزهای سخت‌تر نشان می‌دهد کدام خط آتش، اسپانیا یا انگلیس، بهترین خط حمله جام خواهند بود. البته نباید در این بین از فرانسه هم غافل شد که با 6 گل زده می‌تواند در جدول بهترین خطوط حمله در مراحل بعدی از اسپانیا و آلمان سبقت بگیرد.

هیچ دروازه‌ای بسته نماند

وقتی به کیفیت مسابقات جام جهانی پی می‌بریم که می‌بینیم بهترین مدافعان فوتبال دنیا هم موفق نشدند برای هر 3 بازی خود در مرحله گروهی بدون گل خورده از زمین خارج شوند. تمام 32 تیم حاضر در جام جهانی حداقل یک بار تا اینجای رقابت‌ها طعم گل خوردن را چشیده‌اند و هیچ دروازه‌ای بسته نمانده است. در این میان 6 تیم بودند که فقط در یک مسابقه و فقط یک گل را پذیرا شدند و عنوان بهترین خطوط دفاعی را به اشتراک در اختیار گرفتند. آمریکایی‌ها را با سرعت حملاتشان به یاد می‌آوریم و این در حالی است که عملکرد دفاعی مطلوب این تیم مهجور مانده است. تیم ایالات متحده فقط یک گل را تا این جا دریافت کرده و آن یک گل راولز به آمریکا زد. شاید اگر نظم دفاعی و هوشیاری مدافعان آمریکایی نبود این تیم در مقابل ایران و ولز به موفقیت دست پیدا نمی‌کرد و راهی دور حذفی مسابقات نمی‌شد. هلند اما ماجرای دیگری در دفاع دارد. لاله‌های نارنجی در این جام با 3 مدافع بزرگ و آماده خود، ویرجیل فن‌دایک، ماتیاس دلیخت و ناتان آکه به میدان آمده تا این بار زیبایی را در فاز دفاعی به تصویر بکشد. کودی گاکپو در خط حمله تیم ملی با پشتوانه مدافعان مستحکم این تیم می‌درخشد و لویی فن‌خال روی خط دفاعی تیمش حساب ویژه‌ای برای موفقیت باز کرده است. هلند هم در 3 بازی ابتدایی خود در جام جهانی فقط یک بار مغلوب جاه‌طلبی تیم جذاب اکوادور شد و در 2 مسابقه دیگر دروازه خودش را بسته نگه داشت و با یک گل خورده در جمع خطوط دفاعی برگزیده تا اینجای جام جهانی قرار می‌گیرد. شگفتی‌ساز آفریقایی رقابت‌ها با تکیه بر هوشیاری و نظم تدافعی بالاتر از کرواسی و بلژیک به صدر جدول گروه ششم مسابقات تکیه زده است. مراکش هم فقط با یک گل خورده تا اینجا روبه‌رو بوده که این نشان از برنامه‌ریزی این تیم برای حفظ دروازه و تکیه بر این قابلیت برای موفقیت دارد. رقیب مراکش در مرحله گروهی و نایب قهرمان دوره قبل مسابقات هم فقط یک بار در گلباران کانادا فراموش کرد از دروازه خود حراست کند و بلژیک و مراکش هم موفق نشدند قفل دروازه کرواسی را بشکنند. کروات‌ها هم با یک گل خورده خط دفاع تحسین برانگیزی را ارائه کرده‌اند که امید را برای تکرار موفقیت به اردوی این نماینده قاره سبز باز می‌گرداند. برزیل را اگر چه دوست داریم به مهاجمانش و ستاره‌های پا به توپش در نزدیکی دروازه رقبا بشناسیم اما مطابق جمله معروف الکس فرگوسن باید بپذیریم برای بردن بازی‌ها به مهاجمان بزرگ و برای بردن جام‌ها به مدافعان بزرگ احتیاج است. سرمربی تیم ملی برزیل حتی اگر این جمله را از فرکوسن نشنیده باشد، در سال‌های کار خود به این نتیجه رسیده و اتفاقا از مجموعه قابل قبولی از مدافعان هم در ترکیب سلسائو بهره می‌برد. برزیلی‌ها تا دقایق پایانی بازی مقابل کامرون در حال تبدیل شدن به تنها تیم بدون گل خورده در مرحله گروهی این جام جهانی بودند اما تلاش شیرهای رام نشدنی و انگیزه آن‌ها برزیل را هم با یک گل خورده به دور حذفی فرستاد و در کنار دیگر خطوط دفاعی برگزیده تا اینجای مسابقات قرار داد.  دیگر نماینده قاره سیاه یعنی تونس هم با وجود راه پیدا نکردن به دور بعدی مسابقات با یک گل خورده در جمع بهترین خطوط دفاعی رقابت‌ها قرار می‌گیرد. برنده این رقابت مدافعانی هستند که از میدان سخت مرحله حذفی هم با سربلندی بیرون بیایند و روزهای بزرگ‌تر جام تعیین کننده عنوان بهترین برای خطوط دفاعی خواهد بود.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری