football360 logo

مسی گل می‌زند و رکورد می‌شکند؛ فقط یک پیروزی تا جاودانگی

13 آذر 1401 ساعت 01:549 نظر
فوق ستاره آرژانتینی می‌تواند در این جام از رکورد ماتیوس عبور کند.

به گزارش فوتبال 360، لوتار ماتیوس با 25 بازی، میروسلاو کلوزه با 24 مسابقه و پائولو مالدینی با 23 تجربه حضور در مسابقات جام جهانی پیشتاز جدول با سابقه‌ترین بازیکنان ادوار جام‌های جهانی هستند. بازیکنانی که هیچ کدامشان شانس اضافه کردن تعداد این بازی‌ها را ندارند. نفر بعدی این رده‌بندی اما در اوج پختگی با 23 مسابقه هنوز در میدان قطر حضور دارد و می‌تواند در صورت راهیابی تیمش به فینال یا رده‌بندی و بازی در تمام مسابقات پیش رو همه این اساطیر را پشت سر بگذارد و به تنهایی تبدیل به با سابقه‌ترین بازیکن تاریخ جام جهانی شود. این شخص کسی نیست به جز شماره 10 آلبی سلسته؛ لیونل مسی! کاپیتان تیم ملی آرژانتین باید تیمش را تا مراحل پایانی مسابقات هدایت کند تا بتواند یک رکورد ارزشمند دیگر را به ویترین افتخارات خود بیفزاید.

افتخاری برای فراموش نشدن

اگر چه دستاوردهای مسی آنقدر زیاد است که مستطیل سبز هرگز به خودش اجازه از یاد بردن این اسطوره را نخواهد داد اما اضافه شدن چنین رکوردی می‌تواند باز هم درجه جاودانگی لیونل مسی در تاریخ فوتبال را بیش‌تر کند. این که او قهرمان جهان می‌شود یا نه معلوم نیست اما آرژانتین می‌تواند با راهیابی به دور نیمه نهایی و بردن فقط یک مسابقه دیگر فارغ از رسیدن به قهرمانی، اسطوره تیمش را با افتخاری دیگر همراه نماید. مسی در این 23 مسابقه 9 گل و 6 پاس گل را هم به نام خودش ثبت کرده که آمار قابل توجهی به شمار می‌رود. او این شانس را دارد که در بازی‌های بعدی تیم ملی کشورش آمار گلزنی خود را هم ارتقا دهد و به جمع بهترین گلزنان ادوار جام جهانی بپیوندند. اگر چه دستیابی به عنوان بهترین گلزن تاریخ این رقابت‌ها برای مسی کمی دور از دسترس به نظر می‌آید اما به صرف 2 رقمی شدن تعداد گل‌های این ستاره در جام جهانی، می‌توان در ادوار بعدی بیش از این ها از او یاد کرد و مسی را یکی از خاطره سازان بزرگ این میدان باشکوه قلمداد کرد. اگر آرژانتین و مسی بتوانند از مرحله یک چهارم به سلامت عبور کنند و آلبی سلسته  به 7 بازی در قطر برسد، مسی بالاتر از ماتیوس می‌ایستد و یک رکورد بزرگ دیگر را به نام خودش اختصاص خواهد داد؛ رکوردی که فراموش کردن این فوق ستاره را از فرهنگ لغت فوتبال ملی دنیا پاک می‌کند.

عبور از مارادونا و غیبت رقبا

لیونل مسی تا همین جا هم در جام جهانی 2022 از رکورد 21 بازی دیه‌گو مارادونا عبور کرده و به تنهایی عنوان بیش‌ترین بازی ملی در جام جهانی برای آرژانتین را یدک می‌کشد. او برای عبور کامل از اسطوره فقید فوتبال کشورش فقط به یک قهرمانی احتیاج خواهد داشت. در بین ستاره‌های فعلی و حاضر در قطر کریستیانو رونالدو با 20 بازی در جام جهانی جدی‌ترین تعقیب کننده مسی به شمار می‌رود. رونالدو در صورتی که تیمش به مراحل پایانی هم برسد با اضافه شدن 4 بازی دیگر به آمار مسابقاتش در جام جهانی باز هم به ماتیوس نخواهد رسید. توماس مولر آلمانی هم که 19 بازی در جام جهانی را به ثبت رسانده در صورت حضور در جام بعدی شانس نزدیک شدن به مسی و دیگران را در بالای رده‌بندی با سابقه‌ترین بازیکنان تاریخ جام جهانی خواهد داشت. مسی و آرژانتین برای جلوگیری از آلمانی ماندن صدر این جدول باید هر چه در چنته دارند در قطر پیاده کنند و به نیمه نهایی برسند. فوتبال برای آن‌ها صبر نخواهد کرد و فوق ستاره‌های بعدی در راهند. لیونل مسی باید قدر این آخرین فرصت را بداند و صدر جدول را از آلمانی‌ها بگیرد و امیدوار باشد فوتبال آلمان به این زودی ستاره‌ای برای رکورد شکنی در این زمینه معرفی نکند.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری