football360 logo

«محبی»-استقلال؛ در انتظار یک پایانِ قریب‌الوقوع؟

12 آذر 1401 ساعت 12:0023 نظر
به نظر می‌رسد آبی‌پوشان پایتخت برای حفظ مهره کلیدی خود در ادامه فصل چالش بزرگی را در پیش‌روی خود داشته باشند.

به گزارش فوتبال 360، محمد محبی بی‌شک یکی از چهره‌های خبرساز فوتبال ایران در یک‌سال اخیر بوده، از بازگشت غیرمنتظره‌اش به استقلال و درخشش در جمع آبی‌پوشان پایتخت و تاثیرگذاری فوق‌العاده در موفقیت شاگردان ریکاردو سا پینتو تا ناکامی در حضور در فهرست نهایی تیم ملی برای شرکت در جام جهانی 2022 و بازماندن از سفر به دوحه و حالا هم بحث هزینه رضایت‌نامه او و احتمال جدایی‌اش از استقلال!

محبی از ماه‌ها قبل درگیر اخبار و حواشی پیرامون موضوع پرداخت هزینه رضایت‌نامه‌اش از سوی باشگاه استقلال بود و به نظر می‌رسد این حاشیه‌ها وارد فاز تازه‌ای شده است. ستاره خوش‌تکنیک آبی‌ها که با قراردادی قرضی به جمع شاگردان ریکاردو سا پینتو اضافه شده، حالا گویا در آستانه جدایی از استقلال است و عدم پرداخت مطالبات او می‌تواند یک معامله 2 سر باخت برای باشگاه استقلال و البته خودِ محمد محبی باشد.

قرارداد خوبی بسته نشده است

علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل استقلال روز گذشته در گفت‌وگویی تلویزیونی با مطرح کردن احتمال جدایی محمد محبی توضیح داد: «متأسفانه قرارداد طوری بسته شده که حرفی از پول نقد زده نشده است. زمانی‌که می‌گوییم پول نقد نباشد، یعنی حتما باید از طریق بانک پول ارسال کنیم که در حال حاضر شرایط تحریمی وجود دارد. ما با وجود مشکلات مالی و بی‌پولی باشگاه، از یک صرافی 230 هزار دلار قرض گرفته و برای باشگاه پرتغالی واریز کردیم اما آن‌ها مدعی شدند که فقط 90 هزار دلار به حساب‌شان آمده و ما الان 15 روز است که به دنبال بقیه پول‌مان هستیم!»

همه راه‌ها را پیشنهاد دادیم و نشد

فتح‌الله‌زاده با وجود مطرح کردن چند راهکار، از مخالفت باشگاه پرتغالی خبر داد و گفت: «چون تحریم هستیم، پول ارسال نمی‌شود. ای کاش یک گزینه پرداخت نقدی در قرارداد گنجانده می‌شد اما با این‌حال ما با مدیران باشگاه سانتاکلارا تماس گرفتیم که پول را به سفیر ایران در پرتغال بدهیم یا اینکه به سفیر کشور پرتغال در ایران این پول را پرداخت کنیم که پاسخ‌شان منفی بود. حتی پیشنهاد پرداخت نقدی را هم مطرح کردیم ولی مخالفت کردند».

مدیرعامل استقلال با اشاره به انگیزه باشگاه پرتغالی برای ملغی‌کردن این قرارداد توضیح داد: «من هم باشم، این کار را نمی‌کنم و قرارداد را بهم می‌زنم تا بتوانم محمد محبی را پس بگیرم. متاسفانه این شرایطی است که در قرارداد آمده و مطمئنا اگر من نتوانم آن را درست کنم، کسی دیگر نمی‌تواند!»

«محبی» از استقلال رفتنی است؟

محمد محبی در لیگ بیست‌ودوم، 4 گل سرنوشت‌ساز برای آبی‌پوشان پایتخت به‌ثمر رسانده و از جمله مهره‌های کلیدی استقلال به‌شمار می‌رود و مطمئنا ریکاردو سا پینتو مخالف قطعی جدایی او است اما باتوجه به شرایط بحرانی باشگاه استقلال، هنوز معوقات باشگاه پرتغالی پرداخت نشده و این یک زنگ خطر بزرگ برای آبی‌ها به شمار می‌رود.

محبی روز گذشته هم در تمرین استقلال شرکت نکرد تا در آستانه آغاز دوباره مسابقات لیگ برتر و البته تقابل حساس سرخابی‌های پایتخت، شوکی بزرگ به آبی‌پوشان پایتخت وارد شود. البته که محمد محبی تا پایان نیم‌فصل نخست مشکلی برای همراهی استقلال ندارد و در صورت عدم حل‌وفصل اختلافات میان 2 باشگاه و پرداخت نشدن هزینه رضایت‌نامه محبی، در آن‌صورت باید ستاره بوشهری آبی‌ها به باشگاه پرتغالی بازگردد و دوران حضورش در استقلال به پایان می‌رسد!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری