football360 logo

با چهره‌های تیم ملی؛ گنجی برای دفاع

13 آذر 1401 ساعت 15:3071 نظر
«مرتضی پورعلی‌گنجی» را می‌توان بهترین مهره دفاعی «کارلوس کی‌روش» در قطر دانست.

به گزارش فوتبال 360، «گنجی» که از دست رفت. این تیتری بود که بعد از مصدومیت مرتضی پورعلی‌گنجی در شنزن چین و پارگی رباط صلیبی او زده شد. مدافع مورد علاقه کارلوس کی‌روش که پیش‌بینی می‌شد قرار است تا سال‌های پایانی فوتبالش این پست را بیمه کند. 

5 سال بازی در چین، قطر و بلژیک و کسب تجارب بالا از پورعلی‌گنجی یک مدافع  در استانداردهای بالا ساخت. بازیکنی که در جام‌جهانی 2018 هم در ترکیب اصلی تیم ملی قرار گرفت و نمایشی قابل تحسین داشت. مرتضی در جام ملت‌های 2019 هم فیکس بود. هافبک دفاعی‌ای که به خط دفاع آمده و درخشیده بود. یک مصدومیت سنگین و بدموقع اما همه چیز را به خطر انداخت. با این حال پورعلی‌گنجی اولین بازیکنی نبود که بعد از مصدومیت رباط صلیبی باید به میادین بازمی‌گشت و مجدد ستاره می‌شد. پیدا کردن مشکل با شزن چین، بدون تیم ماندن و حضور یک زوج دفاعی ثابت و درخشان در تیم اسکوچیچ همه و همه این تصور را به‌وجود آورد که شاید قطر، جام پورعلی‌گنجی نباشد. در نهایت اما تغییرات به گونه‌ای رقم خورد که این مدافع بعد از یک بدشانسی بزرگ و مصدومیت با 2 اتفاق خوب مواجه شد.

حضور در پرسپولیس و بازگشت این تیم به روزهای خوب و صدر جدول با رکورد کمترین گل خورده، این مدافع را بار دیگر بر سر زبان‌ها انداخت. با این حال پیش‌بینی می‌شد که شاید این آمار برای قانع کردن دراگان اسکوچیچ تا دست به زوج محبوبش در قلب خط دفاع بزند، کافی نباشد. این جا بود که دومین شانس هم به پورعلی‌‌گنجی رو کرد و کارلوس کی‌روش به نیمکت تیم ملی بازگشت. حالا دیگر سناریو عوض شده بود و در ترکیب‌های احتمالی ایران مقابل رقبا جلوتر از تمام مدافعان و ستاره‌های دور مقدماتی، نام پورعلی‌گنجی دیده می‌شد. 

در جام‌جهانی می‌توان او را از معدود بازیکنانی دانست که نمره بدی نگرفت. در حضور مدافعان پراشتباهی مانند مجید حسینی و روزبه چشمی، پورعلی‌گنجی هم اشتباهاتی داشت اما مطمئن‌تر از بقیه ظاهر شد و بازیکن تعویض‌نشدنی کی‌روش در 3 بازی حساس بود. بهترین آمار او در نبردهای هوایی رقم خورد. جایی که با 16شرکت در نبردهای هوایی بیشترین تلاش را در بازی هوایی داشت که 10 بار موفق بود و 4 بار هم شکست خورد. مدافع ملی‌پوش باشگاه پرسپولیس در بازی اول تیم ملی مقابل انگلیس هم با وجود نمایش ضعیف ایران، در دقایق پایانی بازی موفق شد یک پنالتی از حریف بگیرد تا طارمی برای اولین بار به عنوان یک ایرانی بتواند در جام جهانی دبل کند.

در این روزها شایعاتی هم در مورد پیشنهادات او از تیم‌های حاشیه خلیج فارس شنیده می‌شود. شایعاتی که یحیی گل‌محمدی دوست ندارد واقعیت داشته باشد. او برای قهرمانی به پورعلی گنجی آماده این روزها بسیار نیاز دارد. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری