football360 logo

پایان روز پانزدهم جام جهانی/ صعود مقتدرانه فرانسه و انگلیس به یک‌چهارم نهایی

13 آذر 1401 ساعت 17:305 نظر
تیم‌های ملی فرانسه و انگلیس موفق شدند با بردهای 3 گله خود را به مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی 2022 برسانند.

به گزارش فوتبال 360، مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی 2022 قطر روز گذشته آغاز شد و خبری از شگفتی‌سازی در روز چهاردهم جام جهانی نبود. تیم ملی هلند با ارائه یک نمایش هجومی موفق شد با نتیجه 3 بر یک از سد تیم ملی آمریکا بگذرد و در دومین مسابقه هم آرژانتینی‌ها به سختی توانستند با نتیجه 2 بر یک حریف آسیایی خود را شکست بدهند و با عبور از سد تیم ملی استرالیا به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کنند تا یکی از جذاب‌ترین مسابقات این مرحله، تکرار نیمه‌نهایی جام جهانی 2014 باشد و تیم‌های ملی هلند و آرژانتین مقابل هم صف‌آرایی کنند.

در روز پانزدهم رقابت‌های جام جهانی، 2 مسابقه دیگر از مرحله یک‌هشتم نهایی برگزار می‌شود که در اولین دیدار، تیم‌های ملی فرانسه و لهستان مقابل هم قرار گرفته‌اند. تیم ملی فرانسه در گروه چهارم رقابت‌ها توانست سرگروه شود و امروز باید در مقابل تیم ملی لهستان به عنوان تیم دوم گروه 3 قرار می‌گرفت.

فرانسوی‌ها در مسابقه امشب نمایش تهاجمی از خود نشان دادند و در نیمه نخست با گلزنی الیویه ژیرو، شاگردان دیدیه دشان با پیروزی به رختکن رفتند و در نیمه دوم نوبت به درخشش کیلیان امباپه رسید تا بعد از ثبت یک پاس‌گل، فوق‌ستاره فرانسوی‌ها در مسابقه امشب برای تیمش گلزنی کند. امباپه با 2 شلیک تماشایی موفق شد دروازه لهستان را در نیمه دوم فرو بریزد و اعلام پنالتی در واپسین لحظات مسابقه به سود تیم ملی لهستان باعث شد تا روبرت لواندوفسکی صاحب موقعیت گلزنی شود و او یکی از گل‌های خورده تیمش را پاسخ داد تا سومین مسابقه مرحله یک‌هشتم نهایی با برتری 3 بر یک تیم ملی فرانسه مقابل تیم ملی لهستان به پایان برسد.

از ساعت 22:30 هم تیم‌های ملی انگلیس و سنگال برگزار کننده دیگر مسابقه مرحله یک‌هشتم نهایی بودند، تیم ملی انگلیس با صدرنشینی در گروه دوم توانست خود را به جمع 16 تیم برتر برساند و تیم ملی سنگال هم به عنوان تیم دوم گروه نخست به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کرد. شاگردان گرت ساوت‌گیت در نیمه نخست نمایش مالکانه‌ای خود به اجرا گذاشتند و روی 2 کار تیمی دیدنی، جردن هندرسون و هری کین موفق شدند 2 گل برای تیم‌شان به ثمر برسانند و در نیمه دوم هم نوبت به گلزنی باکایو ساکا رسید تا با 3 گل، تیم ملی انگلیس به کار خود در مرحله یک‌هشتم نهایی پایان بدهد و صعودی مقتدرانه به مرحله یک‌چهارم نهایی داشته باشد.

برای دنبال کردن تمامی اتفاقات، اخبار و حواشی روز پانزدهم جام جهانی 2022 قطر می‌توانید در ادامه پوشش لحظه‌به‌لحظه ما در مجموعه فوتبال 360 را مطالعه کنید.


00:45 - روز شانزدهم جام جهانی 2022 قطر در حالی به پایان خواهد رسید که 2 مسابقه حساس و سرنوشت‌ساز از مرحله یک‌چهارم نهایی قرار است به انجام برسد.

        * ژاپن - کرواسی (ساعت 18:30 به وقت تهران)

        * برزیل - کره جنوبی (ساعت 22:30 به وقت تهران)


00:43 - پاداش اولین گل کاپیتان انگلیس در جام جهانی 2022 اهدا شد. هری کین کاپیتان گلزن تیم ملی انگلیس به عنوان بهترین بازیکن تقابل تیم‌های ملی انگلیس و سنگال معرفی شد.



00:40 - نمایی از نمودار مرحله حذفی مسابقات جام جهانی 2022 بعد از اتمام دیدارهای روز دوم مرحله یک‌هشتم نهایی



00:33 - فینال زودرس در یک‌چهارم نهایی! تیم‌های ملی فرانسه و انگلیس در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی 2022 قطر، شنبه 19 آذرماه مقابل هم قرار می‌گیرند.



00:28 - تقابل تیم‌های ملی انگلیس و سنگال با حضور 65985 تماشاگر در ورزشگاه البیت برگزار شد.



00:22 - صعود آسان سه‌شیرها به جمع 8 تیم برتر جام 22. تیم ملی انگلیس در شب گلزنی جردن هندرسون، هری کین و باکایو ساکا موفق شد با 3 گل از سد تیم ملی سنگال بگذرد و صعودی مقتدرانه به مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی 2022 قطر داشته باشد.



00:09 - علت غیبت استرلینگ مشخص شد؛ دزدی مسلحانه از خانه او در انگلیس. با اعلام منابع محلی انگلیس، خانه رحیم استرلینگ در انگلیس مورد هجوم سارقین مسلح قرار گرفته است و بستگان و خانواده او در حین این سرقت در خانه بوده‌اند. این در حالی است که فدراسیون فوتبال انگلیس اعلام کرده بود او به دلیل مشکلات خانوادگی در دیدار مقابل سنگال غایب خواهد بود. پلیس تحقیقات اولیه را آغاز کرده است و گفته می‌شود تمامی اشیا قیمتی خانه استرلینگ سرقت شده است. استرلینگ اردوی سه‌شیر را ترک کرده و به انگلیس بازگشته است، این در حالی است که پیش از این، علت غیبت استرلینگ مشکلات خانوادگی ذکر شده بود.



00:04 - طلسم‌شکنی جالب‌توجه ژیرو. ژیرو در طول 546 دقیقه بازی در جام جهانی 2018حتی یک شوت داخل چارچوب نداشت و حالا در جام جهانی 2022، 3 بار موفق به گلزنی شده است.



23:58بیشترین گل زده‌ انگلیس در یک دوره جام جهانی:

  1. جام جهانی ۲۰۲۲: ۱۲ گل
  2. جام جهانی ۲۰۱۸: ۱۲ گل 
  3. جام جهانی ۱۹۶۶: ۱۱ گل



23:45 - ساکا خیال ساوت‌گیت را آسوده کرد. باکایو ساکا وینگر جوان تیم ملی انگلیس موفق شد ارسال فیل فودن را با یک ضربه تماشایی گل سوم را وارد دروازه سنگال کند تا صعود انگلیس به مرحله حذفی تقریباً مسجل شود.



23:18 - نیمه اول مصاف تیم‌های انگلیس و سنگال با گلزنی جردن هندرسون و هری کین با 2 گل به سود انگلیس به پایان رسید.


23:17 - کین انگلیس را در یک‌قدمی صعود قرار داد. ضدحمله سرعتی شاگردان ساوت‌گیت در دقیقه (3+45) با پاس فیل فودن به هری کین همراه شد و کاپیتان تیم ملی انگلیس موفق شد دروازه ادواردو مندی را باز کند تا گل دوم به سود انگلیس به ثبت برسد.



23:08 - ستاره لیورپول انگلیس را پیش انداخت. در دقیقه 39 حرکت سرعتی بازیکنان تیم ملی انگلیس باعث شد تا توپ به جودی بلینگهام برسد و او توپ را به درون محوطه جریمه سنگال فرستاد و جردن هندرسون توانست با یک شوت سرضرب گل اول مسابقه را به سود انگلیس به ثمر برساند.



23:03 - سوپرواکنش پیکفورد علیه گلزنی دیا. شاگردان آلیو سیسه با یک کار ترکیبی زیبا توانستند خود را به محوطه جریمه سنگال برسانند و بولایه دیا اقدام به شوت‌زنی کرد که جوردن پیکفورد با واکنشی استثنایی مانع از فروپاشی دروازه انگلیس شد.



22:52 - پنالتی سنگالی‌ها سوخت؟ در دقیقه 23 بازیکنان تیم ملی سنگال روی دروازه جوردن پیکفورد خطرساز شدند که ضربه اسماعیلا سار به دست جان استونز برخورد کرد اما داور مسابقه اعتقادی به خطای هند و اعلام ضربه پنالتی به سود سنگال نداشت و (VAR) هم تصمیم بارتون را تایید کرد.


22:38 - نیمار فردا در ترکیب اولیه برزیل؟ ستاره باتجربه تیم ملی برزیل که امروز از سوی تیته اعلام شد مشکلی برای همراهی سلسائو برای دیدار با تیم ملی کره جنوبی ندارد، حضور فعالی در آخرین جلسه تمرینی تیمش داشت تا احتمالاً در ترکیب اولیه تیم ملی برزیل در مصاف با تیم ملی کره جنوبی قرار گیرد.



22:33 - کریستیانو رونالدو با آمادگی بالا و روحیه‌ای مناسب در انتظار تقابل حذفی تیم‌های ملی پرتغال و سوئیس



22:30 - دوئل تیم‌های ملی انگلیس و سنگال از لحظاتی قبل با قضاوت ایوان بارتون در ورزشگاه البیت آغاز شد.


22:16 - لوریس ناکام در طلسم‌شکنی. هوگو لوریس برای سومین‌بار در جام جهانی 2022 دروازه‌بان تیم ملی فرانسه بود اما نتوانست بازهم کلین‌شیت کند، البته او در وهله اول موفق به مهار ضربه پنالتی روبرت لواندوفسکی شد اما با تکرار ضربه پنالتی، لوریس ناکام بود تا همچنان کلین‌شیت‌های او در جام جهانی 2022 روی عدد صفر باقی بماند.



22:07 - استقبال ویژه هواداران تیم ملی انگلیس از مسابقه حساس تیم‌شان مقابل تیم ملی سنگال



22:01 - نمایی از حضور علاقه‌مندان به تیم ملی سنگال در ورزشگاه البیت



21:58 - تصویری از بازدید بازیکنان تیم‌های انگلیس و سنگال از چمن ورزشگاه البیت



21:50 - می‌توانستیم برنده شویم اگر آن شوت گل می‌شد! چسلاو میخینیویچ سرمربی تیم ملی لهستان در واکنش به شکست تیمش مقابل فرانسه و حذف از گردونه رقابت‌های جام جهانی گفت: «گل نشدن شوت پیوتر زیلینسکی موقعیتی بود که به خاطرش خیلی افسوس خوردم. اگر ما می‌توانستیم گل اول را بزنیم بازی در ادامه می‌توانست خیلی متفاوت پیش برود. خیلی خیلی متاسفم که آن شوت گل نشد. نتوانستیم پیروز بشویم و به یک چهارم نهایی برسیم. ولی در نیمه اول لحظات خوبی داشتیم که می‌توانستند به گل ختم شوند».



21:43 - شخصیت بالای امباپه همیشه به کمک ما می‌آید. دیدیه دشان بعد از صعود تیم ملی فرانسه به جمع 8 تیم برتر جام جهانی گفت: «اصلا بازی آسانی برای تیم ملی فرانسه نبود. لهستان تیمی سازماندهی یافته و منظم است که در دیدار امشب نیز شرایط را برای ما دشوار ساخت اما بازیکنان ما این توانایی را دارند که همیشه تعداد زیادی مسیر برای نفوذ به خط دفاعی حریف پیدا می‌کنند و در این دیدار نیز هم این‌چنین شد. باید به عملکرد بسیار خوب کیلیان امباپه برابر لهستان در بازی امشب اشاره کنم. این بازیکن با شخصیت بالای خود در زمین همیشه بسیاری از مشکلات ما را حل می‌کند و حضور او در زمین واقعا به سود فرانسه است».



21:41 - 40989 نفر در ورزشگاه الثمامه از نزدیک تماشاگر نبرد تیم‌های ملی فرانسه و لهستان بودند.



21:34 - شاگردان سیسه، شگفتی‌ساز روز پانزدهم؟ ترکیب اصلی تیم ملی سنگال برای مصاف با تیم ملی انگلیس اعلام شد.



21:32 - ترکیب تهاجمی سه‌شیرها برای صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی. گرت ساوت‌گیت سرمربی تیم ملی انگلیس از 11 بازیکن اولیه تیمش در مسابقه امشب مقابل سنگال رونمایی کرد.



21:25 - رحیم استرلینگ به دلیل مشکلات خانوادگی در لیست امشب انگلیس مقابل سنگال حضور نخواهد داشت.



21:21سرعت فوق‌العاده اعجوبه فرانسوی‌ها! تصویر شکار شده از کیلین ام‌باپه در جریان دیدار مقابل لهستان با سرعت 35 کیلومتر در ساعت!



21:14 ترکیب منتخب گران ترین بازیکنان حذف شده جام‌ جهانی



21:09 - جدول گلزنان جام جهانی 2022 قطر در پایان تقابل تیم‌های ملی فرانسه و لهستان



21:06 - امباپه از رکورد رونالدو هم گذشت! امباپه از رکورد گلهای رونالدو در جام های جهانی درحالیکه 14 سال از فوق ستاره پرتغالی جوان تر است، عبور کرد. ستاره جوان تیم ملی فرانسه، از پله اسطوره تاریخ برزیل که 7 گل در جام های جهانی به ثمر رسانده بود نیز گذشت.



21:02اصلا بازی آسانی مقابل کره نداریم. تیاگو سیلوا مدافع باتجربه تیم ملی برزیل در آستانه دیدار حساس مقابل تیم ملی کره جنوبی در نشست خبری توضیح داد: «از نظر فیزیکی برای رویارویی با این بازی دشوار و تقابل با کره جنوبی آماده هستیم. شما نباید فکر کنید که این کار آسان و یک بازی دوستانه خواهد بود. اینجا جام جهانی است، کره جنوبی گروه فوق العاده سختی را پشت سر گذاشت و ما باید با احترام به این تیم، نمایش خوبی ارائه دهیم».



20:55من می‌گویم نیمار باید فردا بازی کند! تیته سرمربی تیم ملی برزیل با تعریف و تمجید از تیم ملی کره جنوبی گفت: «پروژه و برنامه‌ریزی ما فقط روی بازی با کره جنوبی متمرکز شده و از حالا نه به دور بعد فکر می‌کنیم و نه نیمه‌نهایی. اینطور نیست که بنشینیم فکر کنیم حریف دور بعد ما چه تیمی خواهد بود. تمرکز فقط روی بازی فرداست و در مورد نیمار هم باید بگویم که امشب تمرین خواهد کرد و اگر مشکلی پیش نیاید، در فهرست قرار خواهد گرفت و بازی خواهد کرد. از نظر من او فردا قطعا به میدان می‌رود. من همیشه در مربیگری خوشبین بوده‌ام».



20:51ژاپن تیمی نیست که تسلیم شود! یوشکو گواردیول مدافع جوان تیم ملی کرواسی در نشست خبری پیش از دیدار با تیم ملی ژاپن گفت: «من بازیکنان ژاپنی را خوب می‌شناسم چون بسیاری از آن‌ها در بوندسلیگا بازی می کنند. ژاپن تیمی است که 90 دقیقه می‌جنگد و تسلیم نمی‌شود. آن‌ها اعتماد به نفس بالایی دارند ولی ما هم کاملا آماده‌ایم و می‌دانیم چه کاری باید انجام دهیم».



20:46بسیار مشتاق آغاز این مسابقه هستم. هاجیمه موری‌یاسو سرمربی تیم ملی ژاپن بعد از شگفتی‌سازی تیمش در مرحله گروهی، درباره مسابقه تیمش در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل کرواسی گفت: «من بسیار مشتاقانه منتظر شروع بازی هستم. این یک دیدار دشوار خواهد بود اما من و بازیکنان بسیار آرام و در عین حال، آماده هستیم. ما نمایشی ترکیبی خواهیم داشت. فقط دفاع نخواهیم کرد. اگر هم بازی به وقت اضافه کشیده شود، از یک تعویض اضافه استفاده می‌کنیم».



20:38باید در زمین ثابت کنیم تیم بهتری هستیم. زلاتکو دالیچ سرمربی تیم ملی کرواسی در آستانه تقابل تیمش با تیم ملی ژاپن در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی گفت: «ما واقعا به ژاپن احترام می‌گذاریم. تیمی که توانسته 2 قهرمان جهان یعنی آلمان و اسپانیا را شکست دهد، قطعا تیم خوب و قابل‌احترامی است. ژاپن در هر 2 بازی شخصیت و کیفیت بالای خودش را نشان داد و ما اصلا این تیم را دست کم نمی‌گیریم. ژاپن مثل سامورایی‌ها مبارزه می‌کند. دقیقا می‌دانیم که برابر چه تیمی بازی داریم و باید در زمین ثابت کنیم که تیم بهتری هستیم».



20:34هت‌تریک فوق‌العاده امباپه در جام 22. کیلیان امباپه امشب به عنوان بهترین بازیکن نبرد تیم‌های ملی فرانسه و لهستان معرفی شد تا برای سومین‌بار در جام جهانی 2022 صاحب این عنوان شده و از این حیث رکورددار شود.



20:27 - صعود مقتدرانه فرانسه به جمع 8 تیم برتر. تیم ملی فرانسه در شب درخشش کیلیان امباپه و الیویه ژیرو موفق شد با نتیجه 3 بر یک از سد تیم ملی لهستان بگذرد و به جمع 8 تیم برتر جام جهانی 2022 قطر صعود کند.



20:26 - لواندوفسکی با گلزنی به کارش در جام جهانی پایان داد. رابرت لواندوفسکی در دقیقه 98 پشت ضربه پنالتی به دست آمده برای تیمش ایستاد که در ابتدا هوگو لوریس موفق به مهار ضربه پنالتی لواندوفسکی شد اما با دستور مسابقه، مجدداً باید پنالتی به دلیل خروج زودهنگام دروازه‌بان فرانسه از خط دروازه نواخته می‌شد که این‌بار ستاره لهستانی‌ها توانست خلاف جهت حرکت لوریس توپ را وارد دروازه فرانسه کند تا گل اول لهستان به ثمر برسد.



20:23 - اوپامکانو به لهستانی‌ها پنالتی هدیه داد. خطای هند دایوت اوپامکانو در درون محوطه جریمه تیم ملی فرانسه باعث شد تا صحنه‌ای مشکوک به پنالتی رخ بدهد که داور ونزوئلایی مسابقه بعد از بررسی صحنه به کمک (VAR) به سود لهستان اعلام پنالتی کرد.


20:20 - امباپه رکورد رویایی پله را شکست. کیلیان امباپه به رکورد بیشترین گل زده در جام جهانی تا قبل از 24 سالگی رسید و توانست امشب شمار گل‌های خود در ادوار این رقابت‌ها را به عدد 9 برساند تا از رکورد پله با 7 گل زده تا پیش از 24 سالگی عبور کند!



20:18 - شب رویایی امباپه تکمیل شد. با پاس مارکوس تورام، کیلیان امباپه بار دیگر در درون محوطه جریمه تیم ملی فرانسه صاحب توپ شد و با یک شلیک دیدنی دیگر دروازه لهستان را هدف قرار داد و توپ را به گوشه دروازه لهستانی‌ها فرستاد تا سومین گل وارد لهستان شود و با بردی قاطع، شاگردان دشان به مرحله حذفی صعود کنند.


20:08 - فوق‌ستاره فرانسوی، صدرنشین جدول گلزنان. کیلیان امباپه با گلزنی مقابل لهستان توانست به صدر جدول گلزنان جام جهانی 2022 قطر برود.



20:01 - امباپه حکم صعود فرانسه را امضا کرد. ضدحمله سرعتی تیم ملی فرانسه باعث شد تا روی پاس عثمان دمبله توپ به کیلیان امباپه برسد و او با شوتی دیدنی در دقیقه 75 موفق شد گل دوم را وارد دروازه لهستان کند تا خیال شاگردان دشان از صعود به مرحله حذفی آسوده شود.



19:44 - سوپرگل آکروباتیک ژیرو مردود اعلام شد. در دقیقه 57 تقابل تیم‌های ملی فرانسه و لهستان، الیویه ژیرو توانست با یک ضربه قیچی‌برگردان تماشایی توانست دروازه لهستان را باز کند و شمار گل‌های خود را به عدد 2 برساند اما پیش از به ثمر رسیدن گل ژیرو، داور مسابقه خطای رافائل واران روی دروازه‌بان لهستان را اعلام کرده بود تا سوپرگل ستاره فرانسوی‌ها مردود باشد!



19:36 - تصویری جالب‌توجه از شادی بعد از گل الیویه ژیرو



19:29 - گردنبند جنجالی مدافع فرانسه. ژول کونده مدافع تیم ملی فرانسه با گردنبند در میدان مسابقه حاضر شده بود که در اواخر نیمه نخست و در هنگامی که می‌خواست پرتاب اوت انجام بدهد، کمک داور مسابقه تشخیص داد و از او خواست تا به سرعت از گردنش خارج کند که کادر تدارکات تیم ملی فرانسه این کار را انجام داد.



19:20 - ژیرو، بهترین گلزن تاریخ فوتبال فرانسه. الیویه ژیرو با پشت سر گذاشتن تیری هانری، با 52 گل به بهترین گلزن تاریخ فرانسه تبدیل شد.



19:16 - نیمه نخست تقابل تیم‌های ملی فرانسه و لهستان با گلزنی اولیویه ژیرو به سود فرانسوی‌ها به پایان رسید.


19:13 - ژیرو جبران‌مافات کرد. پاس در عمق دیدنی کیلیان امباپه به الیویه ژیرو رسید و او با یک ضربه محکم در دقیقه 44 توانست دروازه لهستان را باز کند تا گل اول مسابقه امشب به سود تیم ملی فرانسه به ثبت برسد و شاگردان دشان با یک گل از حریف خود پیش بیفتند.



19:07 - لوریس و واران ناجی دروازه فرانسه شد. در فاصله چند ثانیه 3 موقعیت گلزنی مناسب روی دروازه فرانسوی‌ها خلق شد اما ایستادگی فوق‌العاده خط دفاعی تیم ملی فرانسه و البته مهار تماشایی هوگو لوریس باعث شد تا موقعیت‌های بازیکنان تیم ملی لهستان به گل تبدیل نشود و در آخرین مرحله، توپ در دقیقه 38 از روی خط دروازه فرانسه با دفع توپ عالی رافائل واران برگشت داده شد تا نتیجه بازی صفر-صفر مساوی باقی بماند.


18:59 - ژیرو دروازه خالی لهستان را باز نکرد! پاس در عمق آنتونی گریزمان در دقیقه 29 به عثمان دمبله رسید و او توپ را در دهانه دروازه به الیویه ژیرو رساند اما مهاجم بلندقامت فرانسوی‌ها در مقابل دروازه خالی لهستان موفق به گلزنی نشد و یک فرصت استثنایی را از دست داد!



18:41کارتون بیلچرریپورت به بهانه صعود آرژانتین به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2022 قطر



18:30 - دیدار تیم‌های ملی فرانسه و لهستان با قضاوت خسوس والنزوئلا از لحظاتی پیش در ورزشگاه الثمامه آغاز شد.


18:26 - نمایی از حضور تماشاگران تیم‌های ملی فرانسه و لهستان در ورزشگاه الثمامه



18:20 - لوریس به رکورد تورام رسید. هوگو لوریس با حضور در ترکیب فرانسه در مصاف با لهستان به رکورد 142 بازی برای خروس‌ها رسید و با رکورد لیلیان تورام برابری کرد. لوریس همچنین به رکورد 17 بازی در ترکیب فرانسه در جام جهانی رسید و از این حیث با تیری آنری و فابین بارتز برابر شد. 



18:16خیز مسی برای شکستن رکورد دایی. لیونل مسی فوق‌ستاره آرژانتینی شب گذشته مقابل استرالیا گلزنی کرد و تعداد گل‌های ملی‌اش را به عدد 94 رساند. علی دایی مهاجم سابق تیم ملی ایران با زدن 109 گل در رده دوم بهترین گلزنان جهان قرار دارد.



18:13 - 5 سال بی‌وقفه در خدمت تیم ملی! آنتوان گریزمان با حضور در ترکیب فرانسه مقابل لهستان به رکورد 71 حضور متوالی در جمع خروس‌ها رسید. گریزمان از سال 2017 هیچ بازی ملی را از دست نداده است.



18:09گلزنان برتر جام جهانی تا پیش از آغاز مسابقات امروز



18:07رکورد ویژه پدیده جوان فوتبال استرالیا. گرنگ‌ کول با 18 سال و 79 روز، بعد از پله اسطوره فوتبال برزیل به عنوان جوا‌ن‌ترین بازیکن لقب گرفت که در مراحل حذفی جام‌جهانی به میدان می‌رود.



18:05 - کنایه غیرمستقیم کاپیتان تیم ملی هلند و لیورپول به یونایتدی‌ها! ویرجیل فن‌دایک در پاسخ به احتمال انتقال کودی گاکپو ستاره آیندهوون به منچستر یونایتد یا رئال مادرید گفت: آیا منچستر یونایتد و رئال مادرید در یک سطح هستند؟ البته قصد بی‌احترامی ندارم».



18:02 - مسی در 2 قدمی یک رکورد تاریخی. لیونل مسی مقابل استرالیا، بیست‌وسومین بازی خود در جام جهانی را انجام داد و به رکورد پائولو مالدینی رسید. در تاریخ رقابت‌ها تنها ۲ بازیکن دیگر در بازی‌های بیشتری حضور داشته‌اند:

➖لوتار ماتئوس ۲۵

➖میروسلاو کلوزه ۲۴

➖پائولو مالدینی و لیونل مسی ۲۳



18:00 - تصویری از روبرت لواندوفسکی و همبازیانش هنگام ورود به ورزشگاه الثمامه



17:58 - رویای بزرگ نیمار در پست زمینه صفحه گوشی‌اش. شکار بک گراند صفحه گوشی نیمار با عکسی از جام جهانی!



17:54پایان کار فغانی در جام جهانی؟ آگوستین سوارس خبرنگار بولیویایی، خبر داد که علیرضا فغانی و دانیل زیبرت به دلیل اشتباهاتی که در بازی‌‌های اروگوئه مقابل پرتغال و غنا مرتکب شدند، دیگر در جام جهانی 2022 سوت نخواهند زد. اروگوئه در حالی به خاطر تنها یک گل‌ زده کمتر از صعود بازماند که شاگردان آلونسو معتقد بودند دو پنالتی‌شان گرفته نشد و یک پنالتی هم به ناحق علیه‌ آنها گرفته شد. فغانی به اشتباه یک پنالتی به سود پرتغال گرفت و در بازی با غنا هم دانیل زیبرت آلمانی 2 پنالتی اروگوئه را اعلام نکرد.



17:51 - یاران لوا به دنبال شکست دادن قهرمان جهان. ترکیب اصلی تیم ملی لهستان برای دیدار با تیم ملی فرانسه در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی 2022 قطر مشخص شد.



17:49 - دی‌ماریا، دوباره در دسترس اسکالونی. با رفع مصدومیت آنخل دی‌ماریا، ستاره تیم ملی آرژانتین شانس بالایی برای حضور در دیدار یک‌چهارم نهایی جام جهانی مقابل هلند دارد. دی‌ماریا به خاطر مصدومیت مقابل استرالیا به میدان نرفت.



17:47 - قهرمان جام جهانی می شویم! ریتسو دوآن ستاره تیم ملی ژاپن که در دیدار مقابل تیم‌های ملی اسپانیا و آلمان موفق به گلزنی شد، درباره شرایط تیمش گفت: « ما از گروه به عنوان صدرنشین گذشتیم زیرا همه به آن اعتقاد داشتیم. همین‌طور من از ابتدا معتقد بودم که می‌توانیم قهرمان جهان شویم. من از ابتدا، قبل از شروع مسابقات قهرمانی، این را به همه گفته‌ام. نمی‌دانم کسی فکر می‌کند دارم شوخی می‌کنم یا نه اما من واقعاً به آن اعتقاد دارم».


17:44 - کنایه آرسن ونگر به آلمانی‌ها. سرمربی سابق تیم ملی آرسنال و رئیس سازمان توسعه فوتبال فیفا در گفت‌وگویی درباره شرایط جام جهانی 2022 گفت: «تیم‌هایی مانند فرانسه، انگلیس و برزیل در بازی اول خوب بازی کردند. تیم‌هایی که از نظر ذهنی آماده بودند تا روی رقابت تمرکز کنند، نه مسائل سیاسی».



17:40تیم‌های بدون شکست جام جهانی 2022



17:38پایان کار ورزشگاه احمد بن علی در جام جهانی. ورزشگاه احمد بن علی در شهر الریان شب گذشته میزبان دیدار آرژانتین و استرالیا بود. طبق گزارش شبکه «الکاس» این ورزشگاه از مسابقات جام جهانی وداع کرد، چون مصاف دیشب آخرین بازی‌ای بود که به میزبانی این ورزشگاه برگزار شد.



17:35 - دشان ستارگانش را به خط کرد. ترکیب اولیه تیم ملی فرانسه برای مصاف با تیم ملی لهستان از سوی دیدیه دشان اعلام شد.
   


17:32 - پایان گمانه‌زنی‌ها درباره نیمار. با اعلام تیته، نیمار بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت مشکلی برای همراهی سلسائو مقابل کره ‌جنوبی نخواهد داشت. دنیلو دیگر مصدوم برزیلی‌ها هم برای این بازی آماده خواهد بود.


17:30 - برنامه روز پانزدهم مسابقات جام جهانی 2022 قطر. در پایان مسابقه امروز، تکلیف 2 تیم صعود کننده به جمع 8 تیم برتر رقابت‌ها مشخص می‌شود.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری