football360 logo

دردسر شیرین «سا پینتو»؛ مدافع ملی‌پوش یا مدافع مورد علاقه؟

13 آذر 1401 ساعت 14:3022 نظر
با توجه به عملکرد خوب «ابوالفضل جلالی» در تیم ملی، حالا باید دید جایگاه او در ترکیب استقلال چه تغییری می‌کند.

به گزارش فوتبال 360، استقلال از ابتدای فصل 2 مدافع چپ‌پا جوان و آماده داشت و ریکاردو سا پینتو به تناوب از حضور ابوالفضل جلالی و جعفر سلمانی در ترکیب تیمش بهره می‌برد و در اتفاقی جالب‌توجه با وجود آنکه در هفته‌های منتهی به جام جهانی، خبری از حضور جلالی در ترکیب اصلی آبی‌ها به عنوان یک بازیکن ثابت نبود، اما کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی نام او را در فهرست مسافران جام جهانی 2022 قطر قرار داد و او را با خود به قطر برد.

تجربه 18 دقیقه از حضور در جام جهانی

ابوالفضل جلالی که در بازی‌های دوستانه مقابل سنگال و اروگوئه هم از سوی کارلوس کی‌روش در ترکیب تیم ملی آزموده شده بود، در 2 بازی ابتدایی ایران مقابل انگلیس و ولز نیمکت‌نشین بود اما کی‌روش در تقابل آمریکا و در دقیقه 72 و در شرایطی که ایران به یک بازیکن سرعتی برای نفوذ روی دروازه آمریکا نیاز داشت، از مدافع چپ جوان استقلال در ترکیب تیم ملی استفاده کرد و او را به جای احسان حاج‌صفی به میدان فرستاد.

جلالی در فرصت کوتاهی که برای خودنمایی در جام جهانی به‌دست آورد، موفق شد عملکرد خوبی برابر تیم ملی آمریکا داشته باشد و به زعم نظر کارشناسان، او یکی از بهترین تعویض‌های کارلوس کی‌روش در جام جهانی بود؛ چون به خوبی توانست کانال سمت چپ خط دفاعی ایران را فعال کند و اجازه ضدحمله را هم به بازیکنان آمریکا نداد.

از جام جهانی تا دربی؛ در انتظار تصمیم «سا پینتو»

ابوالفضل جلالی هنوز بعد از اتمام جام جهانی در تمرینات استقلال حضور پیدا نکرده و مشغول استراحت است، البته که گفته می‌شود او در دیدار مقابل آمریکا دچار آسیب‌دیدگی هم شده و شاید دیرتر از سایر ملی‌پوشان به اردوی استقلال اضافه شود اما نکته مهم در پیش بودن مسابقه حساس دربی و مشخص نبودن تصمیم نهایی برای پست دفاع چپ است.

ریکاردو سا پینتو در طول لیگ بیست‌ودوم نشان داده که از بین جلالی و سلمانی، گزینه نخست او جعفر سلمانی است چون این مدافع چپ جوان در 8 بازی این فصل لیگ برتر و سوپرجام در ترکیب اصلی استقلال توانسته قرار بگیرد اما شاید درخشش ابوالفضل جلالی در جام جهانی باعث تغییر تصمیم سرمربی پرتغالی آبی‌ها شود. باید دید سا پینتو به مانند هموطن خود فرصت بازی در دربی پایتخت را در اختیار ابوالفضل جلالی قرار می‌دهد یا باید منتظر ادامه حضور جعفر سلمانی در ترکیب آبی‌ها ماند. دردسر شیرینی که سرمربی باتجربه استقلال با آن درگیر بوده و به دنبال بهترین انتخاب است.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری