football360 logo

بیم و امیدها از نماینده ایران در آسیا؛ «نکونام» جبران‌مافات می‌کند؟

14 آذر 1401 ساعت 11:337 نظر
فولاد خوزستان به عنوان تنها نماینده ایران باید در بهمن‌ماه در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود.

به گزارش فوتبال 360، در فصلی که سرخابی‌های پایتخت نتوانستند مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به‌دست آورند، فولاد خوزستان همراه سپاهان اصفهان نمایندگان ایران در این رقابت‌ها بودند که سپاهان در مرحله گروهی از گردونه رقابت‌ها کنار رفت اما شاگردان جواد نکونام موفق شدند به مرحله حذفی راه پیدا کنند. اما فولادی که توانست به مرحله حذفی برود با فولادی که این روزها در تعطیلات مشغول بازسازی دوباره تیمش است، تغییرات مشهودی دارد.

روزهای بحرانی؛ 3 ماه بدون حتی یک برد!

شاگردان جواد نکونام در ماه‌های گذشته افت محسوسی داشته‌اند، به طوری‌که آخرین برد فولادی‌ها به 3 ماه قبل باز می‌گردد و آن‌ها از 7 بازی اخیرشان تنها 4 امتیاز به‌دست آورده‌اند و در جدول رده‌بندی تا رتبه دهم سقوط کرده‌اند! سرمربی جوان فولاد که نامش در حوالی نیمکت تیم ملی به عنوان دستیار و حتی سرمربی در ماه‌های اخیر شنیده می‌شد، حالا با چالش نجات فولاد از بحران مواجه شده و به نظر می‌رسد روزهای بسیار دشواری در انتظار او خواهد بود تا بتواند تیمش را دوباره به روزهای اوج بازگرداند.

اردوی دبی ناجی «نکونام» می‌شود؟

فولاد خوزستان جزو معدود تیم‌های لیگ برتر است که در تعطیلات فیفادی توانسته هماهنگی‌های لازم برای برپایی اردوی خارجی را انجام بدهد و با درخواست جواد نکونام، فولادی‌ها در کشور امارات و شهر دبی اردوی خود را به پا کرده‌اند تا هم برای ادامه مسابقات لیگ برتر تا پایان نیم‌فصل نخست آماده شوند و هم برای تقابل حساس با الفصیلی عربستان بتوانند مقابل چند رقیب آسیایی آمادگی‌شان را محک بزنند.

قرمزپوشان اهوازی در روز چهاردهم بهمن‌ماه باید در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در مقابل تیم الفیصلی عربستان قرار بگیرند و همین فاصله کوتاه‌مدت و 2 ماهه تا برگزاری این بازی سرنوشت‌ساز برای فولادی‌ها باعث شد تا فشار تمرینات این تیم به اوج خود برسد. البته که فعلاً خبری از حضور شهاب گردان، آیاندا پاتوسی و اشکان دژاگه در اردوی فولاد در دبی نیست و به نظر می‌رسد این بازیکنان با تاخیر خود را به جمع شاگردان جواد نکونام خواهند رساند.

2 شکست مقابل رقبای آسیایی؛ امیدواری روی نقطه صفر!

فولاد در 7 بازی اخیر خود در لیگ برتر هیچ بردی به‌دست نیاورده و چالش تازه برای شاگردان نکونام این است که آن‌ها در بازی‌های دوستانه هم عملکرد ناموفقی از خود به جای گذاشته‌اند و برابر حریفان آسیایی، دست خالی و با شکست از میدان مسابقه خارج شده‌اند. با هماهنگی و برنامه‌ریزی انجام شده، فولاد خوزستان تاکنون در اردوی دبی 2 بازی دوستانه انجام داده که هر 2 مسابقه با شکست قرمزپوشان به پایان رسیده است.

شاگردان نکونام در نخستین‌گام مقابل تیم شباب‌الاهلی قرار گرفتند و با 2 گل مغلوب شدند و روز گذشته هم برابر الشارجه به میدان رفتند و این‌بار شکستی یک‌گله را متحمل شدند تا همچنان روند ناکامی‌های فولاد ادامه داشته باشد. قرمزپوشان در بازگشت از سفر به دبی، باید کار خود را در مسابقات لیگ برتر با رویارویی با تیم نفت مسجدسلیمان آغاز کنند و شاید تقابل با این تیم بحران‌زده بتواند دوباره فولادی‌ها را در مسیر بازگشت به جمع مدعیان و روزهای خوب قرار بدهد، مسابقه‌ای که دوشنبه 28 آذر به انجام می‌رسد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری