football360 logo

نگرانی استقلالی‌ها درباره آینده 2 ستاره؛ زوج بوشهری و چالش رضایت‌نامه!

14 آذر 1401 ساعت 12:2028 نظر
مشکلات مالی استقلال باعث شده تا 2 ستاره کلیدی این تیم در مسیر جدایی از جمع آبی‌پوشان قرار گیرند.

به گزارش فوتبال 360، مهدی قایدی و محمد محبی، 2 خرید پرسروصدای استقلال در بازار نقل‌وانتقالات تابستانی پیش از آغاز لیگ بیست‌ودوم بودند که مدیران وقت باشگاه به صورت قرضی با درخواست ریکاردو سا پینتو اقدام به جذب این 2 بازیکن کردند. در همان زمان اعلام شد که توافقات برای پرداخت اقساطی هزینه رضایت‌نامه این 2 ستاره بوشهری انجام شده و حتی بحث دائمی‌کردن قرارداد قرضی آن‌ها هم به میان آمد اما با گذشت چند ماه از حضور قایدی و محبی در فهرست استقلال، چالش‌های بزرگی برای حفظ این 2 ستاره نمایان شده است.

مدیران پیشین استقلال برخلاف وعده خود، در زمینه پرداخت رضایت‌نامه این 2 بازیکن ناکام بوده‌اند و همین مسئله به دردسری بزرگ تبدیل شده است که البته آبی‌ها باید برای جلب رضایت باشگاه سانتاکلارای پرتغال و شباب‌الاهلی امارات مسیری متفاوت را دنبال کنند تا بتوانند نظر مساعد آن‌ها را جلب کنند و بتوانند 2 ستاره کلیدی خود را حفظ نمایند.

چالش آبی‌ها برای حفظ «محبی»؛ 150 هزار دلار کجاست؟

استقلالی‌ها برای حفظ توافق انتقال قرضی محمد محبی، باید مطالبات باشگاه پرتغالی را پرداخت کنند و طبق تعهد، آبی‌ها باید 230 هزار دلار به حساب باشگاه سانتاکلارای واریز می‌کردند که فعلاً فقط 80 هزار دلار وصول شده و سرنوشت 150 هزار دلار واریزی دیگر باشگاه استقلال نامشخص است و آبی‌ها امیدوارند در فعل‌وانفعالات انتقال پول، این مبلغ هم به حساب باشگاه پرتغالی بنشیند تا خیال‌شان از هزینه رضایت‌نامه انتقال قرضی محبی آسوده شود.

علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل استقلال مدعی شد که مبلغ 230 هزار دلار را از یک صرافی قرض گرفته و در صورت عدم پرداخت به باشگاه پرتغالی، احتمال بازگشت محمد محبی به باشگاه سانتاکلارای وجود دارد که می‌تواند با توجه به تاثیرگذاری فوق‌العاده محبی در ترکیب استقلال، یک بحران جدید را برای آبی‌ها به وجود آورد.

مدیران آبی‌پوش البته بعد از پرداخت احتمالی رضایت‌نامه انتقال قرضی محمد محبی، بی‌شک یک چالش بزرگ‌تر را در مقابل خود می‌بینند و آن‌هم موضوع دائمی‌کردن انتقال محبی به استقلال است که با توجه به بحران‌ها و مشکلات مالی باشگاه استقلال پروژه‌ای بسیار دشوار به نظر می‌رسد، چون قرارداد محبی با آبی‌پوشان پایتخت تا پایان لیگ بیست‌ودوم بوده و بدون تردید با توجه به عملکرد او، ریکاردو سا پینتو به دنبال ادامه همکاری با محبی است.

بحران تازه؛ 200 هزار دلار برای «قایدی»!

محمد محبی، تنها بازیکنی نبود که به صورت قرضی در نقل‌وانتقالات تابستانی به استقلال آمد و همشهری و البته همبازی دوران کودکی‌اش هم دیگر بازیکنی بود که توسط مدیران استقلال در نقل‌وانتقالات تابستانی جذب شد. مهدی قایدی که هنوز 4 فصل دیگر از قراردادش با باشگاه شباب‌الاهلی مانده، به مانند محبی با قراردادی قرضی و یک‌ساله به استقلال پیوست.

مدیران استقلال قسط اول تفاهم‌نامه به امضا رسیده با باشگاه اماراتی را برای انتقال قایدی پرداخت کرده‌اند اما موعد پرداخت قسط دوم، 18 آذرماه است که باید استقلالی‌ها 200 هزار دلار به شباب‌الاهلی پرداخت کنند تا فرآیند انتقال قرضی مهدی قایدی هم تکمیل شود. البته که نکته مهم درباره وجه تمایز انتقال محبی و قایدی، این است که برخلاف تفاهم‌نامه استقلالی‌ها با باشگاه پرتغالی درباره محمد محبی، خبری از بازگشت مهدی قایدی در صورت عدم پرداخت هزینه رضایت‌نامه نیست و باید آبی‌ها برای دیرکرد پرداخت هزینه رضایت‌نامه جریمه بدهند.

استقلالی‌ها در واقع در یک هفته آینده باید حدود 350 هزار دلار بابت رضایت‌نامه 2 ستاره خود پرداخت کنند و البته در کنار این مبالغ باید به بدهی آبی‌ها به آندره‌آ استراماچونی هم اشاره کرد تا مشخص شود بودجه‌ای بالغ بر 2 میلیون دلار آن‌ها نیاز دارند تا بتوانند 3 پرونده خبرساز خود را ببندند، رقمی بسیار سنگین که باید دید چگونه از سوی مدیران باشگاه تامین و پرداخت خواهد شد!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری