football360 logo

انریکه، قربانی بزرگ؛ دلافوئنته، سکاندار جدید ماتادورها

17 آذر 1401 ساعت 15:5316 نظر
پس از حذف ناباورانه اسپانیا برابر مراکش، اتفاق مورد انتظار رقم خورد و لوئیس انریکه از مسئولیت خود برکنار شد.

به گزارش فوتبال 360، لوئیس انریکه قربانی بزرگ و البته قابل انتظار حذف ناباورانه اسپانیا برابر مراکش در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2022 قطر بود. ظهر پنجشنبه، فدراسیون فوتبال اسپانیا طی اطلاعیه‌ای رسمی خبر قطع همکاری خود با لوئیس انریکه سرمربی تیم ملی فوتبال این کشور را منتشر کرد.

ستاره‌هایی که دعوت نشدند و سبکی که تغییر نکرد؛ قاطعیت یا لجبازی؟

لوئیس انریکه که از دوران بازی همواره به عنوان یک بازیکن لجباز و یک دنده معروف و به عصیان‌گری مشهور بود در قامت سرمربی هم این خصوصیات ذاتی خود را در مقاطع مختلف به نمایش گذاشت. او در دوران حضور روی نیمکت بارسلونا با وجود کسب افتخارات متعدد با برخی از فوق ستاره‌های آن تیم اختلافات زیادی پیدا کرد و در نهایت  باشگاه محبوب خود را ترک کرد. روی نیمکت تیم ملی اسپانیا شرایط انریکه متفاوت بود. اختلاف سلیقه و یا عدم علاقه او به حضور برخی چهره‌ها در ترکیب تیم در نهایت منجر به ضعف تیم ملی اسپانیا شد.
انریکه در حالی با تیمی نسبتا جوان پا به جام جهانی 2022 قطر گذاشت که چهره‌های آماده و تاثیرگذاری همچون سرخیو راموس، تیاگو آلکانتارا و ایاگو آسپاس را به تیم ملی اسپانیا دعوت نکرد و با بیرون گذاشتن داوید دخیا و کپا آریزابالاگا از لیست دروازه‌بان‌ها، اونای سیمون را از داشتن یک رقیب سرسخت محروم کرد. علاقه بیش از اندازه انریکه به حفظ سبک بازی مبتنی بر مالکیت توپ و پاس‌های مداوم دیگر موضوعی بود که سرسخت بودن این مربی را به خوبی نشان می‌داد. به گفته بسیاری از کارشناسان اسپانیا هیچ نقشه جایگزینی برای تحت فشار قرار دادن حریف نداشت و همین موضوع باعث سردرگمی این تیم برابر مراکش و در نهایت حفظ ماتادورها شد. میشل سالگادو ستاره سال های نه‌چندان دور تیم ملی اسپانیا و باشگاه رئال مادرید در جمله ای انتقادی در این مورد گفت: «از اینکه اسپانیا هزار پاس می‌دهد و نمی‌تواند یک شوت درون چهارچوب داشته باشد احساس شرم می‌کنم». تمام این عوامل در کنار هم باعث شد لوئیس انریکه به عنوان یک مربی ناکام، پس از ثبت یک عملکرد منفی در یک دوره جام جهانی یک دوره جام ملت‌ها و دو دوره لیگ ملت‌های اروپا از سمت خود برکنار شود.

چدی‌ترین گزینه‌ها برای نیمکت اسپانیا

حالا سرمربی جدید تیم ملی اسپانیا هم معرفی شده؛ لوئیس دِلافوئنته. این مربی 61 ساله در تیم ملی زیر 21 ساله‌ها و همچنین تیم المپیک اسپانیا فعالیت می‌کند و در المپیک 2020 توکیو به همراه تیم فوتبال اسپانیا موفق شد به مدال نقره دست پیدا کند. مدافع چپ سابق تیم‌های اتلتیک بیلبائو، سویا و آلاوس که نیمی از تیم ملی فعلی اسپانیا شاگردان او در تیم‌های پایه بوده‌اند، سرمربی آِینده تیم ملی فوتبال اسپانیا خواهد بود.از روبرتو مارتینس، سرمربی سابق بلژیک هم برای جانشینی انریکه نام برده می‌شد

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری