football360 logo

عادت ثبات در خانه ژرمن‌ها حفظ شد؛ فلیک سرمربی آلمان باقی ماند

17 آذر 1401 ساعت 03:3419 نظر
آلمانی‌ها تصمیم به ادامه همکاری با سرمربی تیم ملی خود گرفتند.

به گزارش فوتبال 360، فوتبال آلمان به سختی دوره‌هایی از افول مانند دوران اخیر را به یاد می‌آورند. آن‌ها هنوز هم باور نمی‌کنند برای دومین جام جهانی متوالی توسط یکی از نمایندگان آسیا در دور گروهی حذف شدند. حتی جام جهانی هم برای باور نبودن آلمان در جمع 4 تیم نهایی یا دستکم در بین 8 تیم پایانی به زمان نیاز دارد اما همه این مفاهیم هم باعث نشد ژرمن‌ها از اصول خود کوتاه بیایند. آلمانی‌ها که با دوران طولانی هدایت یواخیم لو و موفقیت‌های این سرمربی تجربه جالبی را در زمینه ثبات روی نیمکت به دست آورده بودند، با وجود شکست سنگین تیم ملی با هدایت هانسی فلیک تصمیم گرفتند باز هم به این سرمربی فرصت دهند و فلیک در سمت خود ابقا شد.

دوران کوتاه فلیک؛ موفق با اما و اگر

فلیک کارش را در تیم ملی با موفقیت و ثبات در موفقیت آغاز کرد و در اولین روزها آماری را به ثبت رساند که این شکست‌های اخیر هم نتوانسته از میانگین امتیاز او در هر بازی به مقدار قابل توجهی بکاهد. در حقیقت شروع فلیک در تیم ملی آلمان شبیه دوران پر خروش و موفق او در بایرن به نظر می‌رسید. آلمانی‌ها هر 8 بازی اول خود با هدایت سرمربی فعلی را با پیروزی پشت سر گذاشتند و از این 8 مسابقه در 5 مسابقه حداقل 4 بار دروازه رقبا را گشودند. تا اینجای کار همه چیز در دوران سرمربی جدید ژرمن‌ها بوی همان دورانی را می‌داد که تعداد باخت‌های فلیک با بایرن مونیخ از تعداد جام‌هایی که با این باشگاه به دست آورد، کم‌تر بود. با این حال فصل سرد فوتبال آلمان با رهبری هانسی فلیک از این دوره به بعد شروع شد  و نوسان در نتیجه‌ گیری زبان منتقدان را رفته رفته تندتر کرد. آلمان در لیگ ملت‌ها عملکرد مایوس کننده‌ای داشت و از بازی هشتم به بعد با هدایت فلیک تاکنون آلمان هنوز 2 برد پیاپی را تجربه نکرده است. آن‌ها در 11 مسابقه اخیر خود فقط یک کلین‌شیت داشته‌ و 10 بازی را با گل خورده پشت سرگذاشته‌اند. اوضاع اصلا شبیه روزهای خوب شروع نیست و هانسی فلیک اولین معضل جدی خود در دروان حرفه‌ای را پشت سر می‌گذارد. با این حال تعداد بردهای پیاپی او هنوز هم میانگین امتیاز 2.05 از هر بازی را در کارنامه‌اش برای تیم ملی آلمان قرار می‌دهند که در قیاس با میانگین 2.09 یواخیم لو چندان کم‌تر به نظر نمی‌رسد. البته ذکر این نکته هم ضروری است که فلیک فقط 19 مسابقه روی نیمکت تیم ملی نشسته و لو این میانگین را با ثبات در 198 مسابقه رقم زده بود. با تمام این تفاصیل، هانسی فلیک با تصمیم مسئولان فوتبال آلمان مفتخر به اعتماد دوباره شده و آلمانی‌ها ترجیح می‌دهند آنچه شروع کرده‌اند را بسازند تا این که بخواهند بنای تازه را ویران کنند و به فکر از نو ساختن باشند.

جام ملت‌های اروپا و فرصت ویژه برای فلیک

جام ملت‌های اروپا 2024 رقابت بزرگ بعدی برای فوتبال آلمان است که آن‌ها اگر بخواهند از این آزمون هم سرخورده و با شکست بیرون بیایند، دیگر شاید میانگین امتیاز هم به داد سرمربی این تیم نرسد و مسئولان فوتبال ژرمن‌ها از اصل ثبات هم عقب‌نشینی خواهند کرد. با این حال به نظر می‌رسد شکست‌های اخیر و فرصت ساختن تیم تا 2024 فرصت مناسبی برای سرمربی فوق‌العاده موفق بایرن مونیخ باشد که معضلات و کمبودهای تیمش را بهتر بشناسد و به ترمیم آن‌ها همت بگمارد. فلیک از اعتماد مجدد سران فوتبال آلمان با این بیانیه رئیس فدراسیون برند نوئوندورف برخوردار است؛ «همه ما متقاعد شده‌ایم که جام ملت‌های اروپا 2024 یک فرصت عالی برای فوتبال آلمان است. ما به هانسی فلیک اعتماد کامل داریم و او به همراه تیمش بر این بحران‌ها غلبه خواهد کرد». آلمانی‌ها باز هم روی اصول خود باقی ماندند و تا 2024 به فلیک فرصت دادند. اگر او بتواند تیم ملی فوتبال کشورش را در این رقابت سربلند کند، شاید به ثبات وبقایی مثل دوران طولانی مدت یواخیم لو امیدوار باشد و در غیر این صورت باید قید ادامه کار روی نیمکت تیم ملی کشوری که 4 قهرمانی جهان دارد و اکنون 2 جام جهانی پیاپی را در مرحله گروهی به اتمام می‌رساند را بزند.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری