football360 logo

از گلزنی در فینال آسیا تا سکونشینی؛ سقوط یک ستاره!

17 آذر 1401 ساعت 17:3054 نظر
ستاره جوان خط حمله پرسپولیس نتوانسته در لیگ بیست‌ودوم روزهای خوب گذشته را دوباره تجربه کند و فرسنگ‌ها با حضور در ترکیب اصلی سرخ‌پوشان فاصله داشته است.

به گزارش فوتبال 360، مهدی عبدی در مسیری معکوس یک پدیده برای ستاره شدن قدم بر می‌دارد. این ادعا با نگاهی به آمار و ارقام و عملکرد او در فصول گذشته قابل‌اثبات است. پدیده جوان آکادمی پرسپولیس در 20 سالگی توفیق‌اجباری به‌دست آورد و محرومیت به وجود آمده برای عیسی آل‌کثیر باعث شد تا یحیی گل‌محمدی راهی جز میدان دادن به او در مراحل پایانی لیگ قهرمانان آسیا نداشته باشد اما ستاره سرخ‌پوشان پایتخت هم در مرحله نیمه‌نهایی مقابل النصر و هم در مصاف فینال با اولسان کره‌جنوبی موفق به گلزنی شد تا روزهای باورنکردنی را تجربه کند.

پدیده سرخ‌ها به نقطه اوج رسید

عبدی بعد از آنکه در 20 سالگی به ستاره اول پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا تبدیل شد و اولین گل سرخ‌پوشان پایتخت در فینال لیگ قهرمانان آسیا در تاریخ این رقابت‌ها را به‌ثمر رساند، در لیگ بیستم بیشتر مورد توجه گل‌محمدی قرار گرفت و با به ثمر رساندن 11 گل از جمله درخشش و گلزنی در دربی نشان داد که لایق اعتماد سرمربی پرسپولیس بوده و سعی داشت در لیگ بیست‌ویکم روزهای خوب خود در پرسپولیس را ادامه بدهد.

افول غیرمنتظره «عبدی»

مهاجم جوان تیم پرسپولیس فصل گذشته در نیم‌فصل نخست عملکرد خوبی در ترکیب تیمش داشت و توانست 7 گل برای سرخ‌پوشان پایتخت در لیگ برتر و جام حذفی به‌ثمر برساند و همچنین 2 گل هم برای تیمش ساخت اما دوران افول مهدی عبدی در ترکیب پرسپولیس در نیم‌فصل دوم آغاز شد؛ جایی که او دیگر دقت کافی برای به‌ثمر رساندن گل را نداشت و همین مسئله باعث شد تا رفته‌رفته باتوجه به عملکرد ناکام عبدی در خط حمله پرسپولیس، انتقادات از او در خط حمله سرخ‌پوشان از سوی هواداران بالا گیرد.

2 رقیب خارجی و نیمکت‌نشینی مطلق!

یحیی گل‌محمدی در 2 هفته ابتدایی لیگ بیست‌ودوم و پیش از آنکه انتقال یورگن لوکادیا و سپس شیخ دیاباته به جمع سرخ‌پوشان پایتخت نهایی شود، مهدی عبدی را در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار داد تا بلکه بتواند با گلزنی، دوباره نظر افکار عمومی را نسبت به خود تغییر بدهد اما عبدی حتی نتوانست دروازه رقبا را هم تهدید کند و عملکردی به‌شدت ناامیدکننده داشت، آن‌هم در شرایطی که یک پیشنهاد از باشگاه چاوز پرتغال هم برای او آمده بود و گفته می‌شد باشگاه پرتغالی به دنبال خرید قرضی مهاجم جوان پرسپولیس است اما گل‌محمدی با وجود جذب لوکادیا و دیاباته، ترجیح داد تا عبدی را هم حفظ کند، هر چند که به او تنها 15 دقیقه در 10 هفته اخیر میدان داده است!

زنگ خطر به صدا در آمد؛ خداحافظ پرسپولیس؟

سرمربی پرسپولیس برای تقویت خط حمله تیمش از مدیران باشگاه خواسته تا شرایط را برای امضای قرارداد جدید با عیسی آل‌کثیر فراهم کنند تا این مهاجم باتجربه بتواند بعد از گذراندن دوران مصدومیت دوباره به جمع سرخ‌پوشان بازگردد. امضای قرارداد با آل‌کثیر، بی‌شک عرصه را برای مهدی عبدی تنگ‌تر هم می‌کند. او در حال حاضر بعد از یورگن لوکادیا و شیخ دیاباته، در رقابت با امید عالیشاه و البته حامد پاکدل برای حضور در ترکیب پرسپولیس است و اضافه شدن عیسی آل‌کثیر به این فهرست می‌تواند عملاً شانس حضور مهاجم جوان سرخ‌پوشان را در ترکیب تیمش به صفر نزدیک کند.

مهدی عبدی سعی داشته تا درباره آینده‌اش در ماه‌های گذشته سکوت کند اما با توجه به شرایط به وجود آمده و البته دور شدن از فرم ایده‌آل، دور از ذهن نیست که ستاره جوان پرسپولیس در نقل‌وانتقالات تابستانه با توجه به قرارداد بلندمدتی که با پرسپولیس دارد، در مسیر جدایی قرضی برای کسب تجربه بیشتر و بازگشت به فرم مناسب قدم بردارد و موقتاً از جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی جدا شود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری