football360 logo

دربی به جای جام جهانی؛ «حردانی» امیدوار به تکرار خاطره رویایی

17 آذر 1401 ساعت 14:3021 نظر
مدافع راست آبی‌پوشان پایتخت بعد از ناکامی برای حضور در فهرست تیم ملی برای جام جهانی، امیدوار به بازیابی موقعیت خود در ترکیب استقلال است.

به گزارش فوتبال 360، صالح حردانی یکی از چهره‌های سرشناس بازمانده از جام جهانی 2022 قطر بود، مدافع راستی که در دوره دراگان اسکوچیچ همواره از سوی سرمربی کروات به اردوی ملی فراخوانده می‌شد و حتی در دوره کارلوس کی‌روش هم توانسته بود نظر سرمربی پرتغالی را به خود جلب کند اما دور شدن از ترکیب اصلی استقلال باعث شد تا کی‌روش قید حضور حردانی در فهرست تیم ملی را بزند و مدافع راست جوان آبی‌پوشان پایتخت را با خود به جام جهانی نبرد.

حردانی یکی از بازیکنان مورد علاقه فرهاد مجیدی در فصل گذشته بود، بازیکنی که فرهاد مجیدی برای جذب آن حاضر شد 2 ستاره تیمش را به باشگاه فولاد بدهد و و رضایت مدیران آن باشگاه را برای جذب صالح حردانی به‌دست آورد. مجیدی بعد از نهایی‌شدن جذب صالح حردانی، به او همواره در ترکیب اصلی تیمش میدان می‌داد تا نشان بدهد به عنوان یکی از قطعات پازل استقلال در مسیر قهرمانی، به مهره کلیدی مثل حردانی نیاز مبرمی داشته است.

«صالح» بال استقلال برای رسیدن به جام!

مدافع راست 23 ساله استقلال یک گل زد و 2 پاس‌گل داد، اما آنقدر یک گل و 2 پاس‌گل او حیاتی بودند که اغراق نیست اگر درباره آن‌ها گفته شود که حردانی با درخشش خود توانست استقلال را در کورس قهرمانی نگه دارد و در نهایت آبی‌پوشان را به جام برساند! دربی فصل گذشته، جزو معدود مسابقه‌هایی بود که فرهاد مجیدی تصمیم گرفت تا از صالح حردانی به عنوان یار ذخیره استفاده کند و او را در نیمه دوم به ترکیب استقلال اضافه کرد که حردانی خیلی زود توانست اعتماد سرمربی آبی‌پوشان را بدهد و گل تساوی تیمش را برای رودی ژستد ساخت تا شاگردان مجیدی از یک باخت حیثیتی در کورس قهرمانی مقابل پرسپولیس فرار کنند.

صالح حردانی پرده بعدی درخشش خود را در مقابل تیم سابقش به اجرا در آورد. درخششی که حکم قهرمانی استقلال را در اهواز امضا کرد. حردانی در مصاف با فولاد خوزستان در ورزشگاه شهدای فولاد موفق شد هم در نقش گلزن بدرخشد و هم برای تیمش گل بسازد تا عملکرد فوق‌العاده شاگردان فرهاد مجیدی را به 3 امتیاز بیرون از خانه برساند و با این 3 امتیاز، استقلال در هفته بیست‌وهفتم توانست قهرمانی‌اش را در لیگ بیست‌ویکم مسجل کند.

تغییر 180 درجه‌ای با تغییر سرمربی

ریکاردو سا پینتو سرمربی جدید استقلال استراتژی متفاوتی نسبت به فرهاد مجیدی دارد و گزینه اول او در سمت راست خط دفاعی، کوین یامگا است. البته مجیدی در سیستم 3 دفاعه خود در پست وینگ‌بک راست از حردانی استفاده می‌کرد اما در سیستم 4 دفاعه مدنظر سا پینتو، یامگا نسبت به حردانی اولویت دارد و همین مسئله باعث شده تا در لیگ بیست‌ودوم تنها در 3 مسابقه به صالح حردانی در ترکیب اصلی استقلال بازی برسد!

حردانی در 4 مسابقه به عنوان یار جانشین در لیگ برتر وارد میدان شد و عجیب‌ترین تصمیم ریکاردو سا پینتو در قبال او، در مسابقه فینال سوپرجام بود؛ جایی که سرمربی آبی‌ها به صالح حردانی در پست دفاع چپ میدان داد تا یک چالش جدید را صالح حردانی در دوران فوتبالی خود تجربه کند، البته که او عملکرد خوبی در این پست داشت و توانست امیدهای خود برای حضور در ترکیب استقلال در ادامه فصل را حفظ کند.

دوباره دربی، دوباره درخشش «صالح»؟

صالح حردانی با شروع دوباره تمرینات استقلال با وجود از دست دادن شانس حضور در جام جهانی، با انگیزه و مصمم در تمرینات آبی‌پوشان حضور پیدا می‌کند و امیدوار است بتواند نظر سرمربی پرتغالی را به خود جلب کند و در ترکیب استقلال قرار بگیرد. حردانی که درخششی فراموش‌نشدنی در دربی فصل گذشته داشت، حالا در آستانه تقابل دوباره سرخابی‌های پایتخت امیدوار به اعتماد ریکاردو سا پینتو است.

مدافع راست استقلال امید دارد با تغییر ترکیب تیمش، یامگا به خط حمله اضافه شود و با محمد محبی و مهدی قایدی در خط آتش آبی‌ها مثلث تشکیل بدهد تا او بتواند به خط دفاعی تیمش بازگردد. البته که فعلاً ریکاردو سا پینتو چنین تصمیمی ندارد اما حردانی با انگیزه بالا در تمرینات تیمش در تلاش است تا بتواند شرایط را به سود خود تغییر بدهد و مجدداً شانس حضور در دربی را به‌دست آورد و بتواند برای تیمش بدرخشد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری