football360 logo

روایت کاکا از یک بی‌احترامی؛ رونالدو در برزیل فقط یک «مرد چاق» است!

18 آذر 1401 ساعت 01:4523 نظر
کاکا ادعا می‌کند خیلی از برزیلی‌ها، طرفدار تیم ملی‌شان نیستند.

به گزارش فوتبال 360 و به نقل از گل، کاکا اسطوره فوتبال برزیل باور دارد بسیاری از هموطنانش برای رونالدو نازاریو، احترام خاصی قائل نیستند و به او، تنها به چشم یک مرد چاق نگاه می‌کنند.

رونالدو با درخشش در نیمه دوم دهه 90 و سال‌های ابتدایی هزاره سوم میلادی، جایگاه خود را به عنوان یکی از برترین مهاجمان تاریخ فوتبال تثبیت کرد. او که برای باشگاه‌های بزرگی مثل بارسلونا، اینتر، رئال مادرید و میلان به میدان رفت، با برزیل در 2 جام جهانی قهرمان شد و با 8 گل در کره و ژاپن، نقشی غیرقابل انکار در پنجمین، و تا امروز آخرین، قهرمانی سلسائو در جام جهانی داشت. او که حالا به عنوان مالک باشگاه وایادولید تبدیل به یک مدیرورزشی شده، این روزها در قطر حضور دارد تا بازی‌های تیمش را از نزدیک نگاه کند. حضور او به همراه بزرگانی مثل کاکا، کافو، روبرتو کارلوس و ریوالدو در جایگاه ویژه به هنگام مسابقات برزیل، به بخشی از جذابیت‌های قطر 2022 بدل شده و مصاحبه‌های او با بازیکنانی مثل رودریگو و ریچارلیسون، بینندگان زیادی را به خود جلب کرده است.

با این حال، کاکا در گفت‌وگویی با BeIn Sports، باور دارد مردم نقاط مختلف جهان، بیش از خود برزیلی‌ها به رونالدو احترام می‌گذارند:

«شاید چیزی که می‌گویم عجیب باشد، اما خیلی از برزیلی‌ها طرفدار برزیل نیستند. ما برزیلی‌ها گاهی اوقات قدر استعدادهای کشورمان را نمی‌دانیم. وقتی اینجا رونالدو در حال قدم زدن باشد، همه او را به شکل پدیده‌ای قابل تحسین می‌بینند. او این‌جا، اعتبار دیگری دارد اما اگر همین اتفاق در برزیل بیفتد، تنها مشابه زمانی است که مردی چاق در حال قدم زدن باشد! البته که بسیاری از برزیلی‌ها از جمله خودم عاشق رونالدو هستند، اما نحوه احترام به او، درون و بیرون از برزیل متفاوت است. این‌جا احترام بیشتری برای او، نسبت به داخل برزیل، می‌بینم».

رونالدو فوریه 2011 و زمانی که هنوز 35 ساله نشده بود، از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. یکی از دلایل خداحافظی زودهنگام او، تشخیص هایپوتیروئید (تیروئید کم‌کار) در آزمایش‌های باشگاه میلان در سال 2007 اعلام شد. اتفاقی که با افزایش تدریجی وزن رونالدو همراه شد تا بسیاری از رسانه‌ها و هواداران، به شوخی با چهره جدید R9 بپردازند.

برزیل که برای هشتمین دوره متوالی به مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی رسیده، امیدوار است بتواند با عبور از کرواسی در بازی روز جمعه، خود را در جمع 4 تیم برتر جام 22 ببیند؛ اتفاقی که در 4 دوره اخیر، تنها یک دوره (میزبانی 2014) رخ داده است.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری