football360 logo

با چهره‌های تیم ملی؛ ستاره‌ای در وسط زمین

18 آذر 1401 ساعت 18:00101 نظر
بودن یا نبودن «عزت‌اللهی» در ترکیب ایران، 2 چهره متفاوت از تیم ملی می‌سازد.

به گزارش فوتبال 360، اگر بخواهیم لیستی از برنده‌های تیم ملی در جام جهانی 2022 تهیه کنیم، نام سعید عزت‌اللهی در اوایل این فهرست قرار خواهد گرفت. این حضور هم بابت نمایش خود اوست و هم آنچه در غیاب او بر سر تیم ملی آمد. شماره 6 بعد از ترک الغرافه و بازگشت به وایله کلوب دانمارک، توانست خودش را به ترکیب اصلی تحمیل کند و با آمادگی مطلوب وارد قطر شود. یکی از تاریخی‌ترین ابهام‌های تیم ملی قطعا این است که چرا عزت‌اللهی از ابتدا برابر انگلیس به میدان نرفت و جایی در ترکیب اصلی نداشت؟

ژنرال

تفاوت تیم ملی در بازی اول برابر انگلیس، بین 2 نیمه رقم خورد. جایی که سعید عزت‌اللهی به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و جای علی کریمی را گرفت. با حضور شماره 6 بود که متوجه شدیم حتی برابر سه‌شیرها هم می‌توان مرکز زمین را برای دقایقی کنترل کرد و به حفظ توپ پرداخت. تیم ملی در نیمه اول، 3 صفر از رقیبش عقب افتاد در حالی‌که این نتیجه در نیمه دوم تبدیل به شکست 3 بر 2 شد. حضور عزت‌اللهی در این تفاوت، نقش ویژه‌ای داشت. او به عنوان هافبک ثقل در مرکز زمین، توپ را نگه می‌داشت و اجازه نمی‌داد مالکیت خیلی سریع از دست برود.

بدشانس

سعید عزت‌اللهی قطعا یکی از بدشانس‌ترین بازیکنان ایران در تاریخ جام‌های جهانی است. بازیکنی که با کمی خوش‌شانسی حالا باید زننده 2 گل در این بازی‌ها می‌بود. گل او در دوره قبلی به اسپانیا با کمک VAR مردود شد. شماره 6 این دوره هم برابر ولز تا یک قدمی زدن گل جلو رفت ولی نوک انگشتان وین هنسی در لحظه آخر، توپ را از گوشه پایین دروازه بیرون کشید. اگر این ضربه بعد از اخراج هنسی، زده می‌شد با توجه به 9 سانتی‌متر کوتاه‌تر بودن قامت دروازه‌بان دوم ولز با گلر اصلی، قطعا وارد دروازه می‌شد.

بدون او، هرگز!

یکی از مهمترین خروجی‌های حضور تیم ملی در جام جهانی 2022 این بود که فهمیدیم تا اطلاع ثانوی، در هیچ بازی نباید بدون سعید عزت‌اللهی وارد زمین شویم. شماره 6 شاید مثل کریم باقری، زیاد گل نزند یا فاقد جنگندگی ابراهیمی باشد ولی قدرت دفاعی بالایی دارد و می‌تواند با پاس‌های قطری دقیقش، طراح دور خوبی هم باشد. در حقیقت عزت‌اللهی جزو هافبک‌هایی حساب می‌شود که می‌توان رویش برای هر 2 فاز دفاعی و هجومی حساب کرد؛ با او هم می‌توان گل نخورد و هم می‌شود، گل زد. جام ملت‌های 2023 که قرار است ژانویه 2024 در قطر برگزار شود، احتمالا مهم‌ترین تورنمنت دوران او خواهد بود و آنجا، بهترین عزت‌اللهی همه دوران تیم ملی را خواهیم دید.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری